2021-09-12 12:36
Opinia wyróżniona
Przede wszystkim mieszkania dla mieszkańców, a nie dla skupowaczy mieszkań na wynajem dla turystów. Po co komu nowoczesna dzielnica, w której poza sezonem nie będzie nic się działo, bo nikt tam nie mieszka, bo nikogo nie stać?
2021-09-14 15:34
A nie nasr.. w jednym miejscu wszystkiego i wszyscy wk..ni
2021-09-13 13:28
potem zbuduj za swoje i zrealizuj to marzenie...
2021-09-13 08:26
Widzicie??
2021-09-12 21:21
Tak jak w Norwegii. To miejsce ma zarabiać kasę a nie służyć jej drenażu
2021-09-14 15:35
2021-09-12 13:26
2021-09-12 14:38
2021-09-13 13:11
no i wieje to komuną
2021-09-12 13:17
Tak, to właśnie ci obcokrajowcy i turyści są odpowiedzialni za złe planowanie
2021-09-12 13:33
Planowanie nie jest złe. Ale jeśli ja zarabiając sporo powyżej średniej krajowej muszę jechać godzinę komunikacją, żeby dostać się do miejsc pracy czy usług, no to średnio. Po prostu ceny w Polsce są chore w porównaniu do zarobków i komunikacji miejskiej.
2021-09-12 21:10
Miasto, które ma większą powierzchnię niż Paryż, a osiedla powstają na jego skraju, bez infrastruktury drogowej, komunikacja leży. Centrum przeznaczone na maksymalnie ściśniętą patodeweloperkę na wynajem. Molochy w stylu bastionu Wałowa. Świetnie rozplanowane miasto normalnie.
2021-09-13 14:01
2021-09-12 13:02
2021-09-12 21:24
Jeżeli architekci przygotują budynki, które na piętrze będą miały ciąg takich samych kawalerek po 30m2 to tak będzie.
Jeżeli zaprojektują same duże mieszkania - to jest szansa że ynwestorom nie będzie się ich opłacało kupić, bo z dużych są słabsze stopy zwrotu na dobówkach.
2021-09-12 22:16
jasne - duże mieszkania wychodzą taniej w przeliczeniu za mk, a potem takie mieszkanie jest dzielone od razu na 2 lub 3, a nawet 4 mniejsze apartamenty i stopa zwrotu jest większa, niż przy zakupie osobno kawalerek.
jasne - duże mieszkania wychodzą taniej w przeliczeniu za mk, a potem takie mieszkanie jest dzielone od razu na 2 lub 3, a nawet 4 mniejsze apartamenty i stopa zwrotu jest większa, niż przy zakupie osobno kawalerek. Tylko rozdzielenie funkcji budynków na mieszkalne i hotelarskie (noclegi krótkoterminowe) pozwoli jakoś zapanować nad aktualną patologią, gdzie relaksujący się turyści zakłócają notorycznie mir domowy stałych mieszkańców.
2021-09-13 03:07
To rząd odpowiada za bajzel, który teraz istnieje. Regulacje dot. separacji funkcji zabudowy to temat do ustawy. Hotel to hotel, pomimo tego że nie ma w nim restauracji i że obsługa jest na poziomie poszczególnych
To rząd odpowiada za bajzel, który teraz istnieje. Regulacje dot. separacji funkcji zabudowy to temat do ustawy. Hotel to hotel, pomimo tego że nie ma w nim restauracji i że obsługa jest na poziomie poszczególnych apartamentów a nie całości. To ustawodawca funduje nam sytuację, w której firmy mogą wykupywać dosłownie za grosze pojedyncze mieszkania w starszych budynkach mieszkalnych i urządzać w nich miejsca uciech na godziny, których klienci mogą nie liczyć się z elementarnymi zasadami współżycia społecznego. A gadanie o tym, że od egzekwowania porządku jest policja, można sobie wsadzić w buty. Porządek trzeba zaprowadzać od samej góry, od przepisów.
2021-09-12 20:44
miasto sprzedaje z bonifikata teren, w zamian deweloper ma oddac na rzecz miasta jakis % mieszkan ktore wybuduje, reszte sprzedaje legitnie na wolnym rynku
Pozyskane mieszkania wchodza w pule mieszkan komunalnych
2021-09-13 10:30
już mieszkania od deweloperów miał Adamowicz.
2021-09-12 13:40
2021-09-12 14:45
Koncepcja jest taka, stworzyć wielki holding developerski Robyg, Eurostyl, Hossa, Develia, Invest Komfort w skrócie Rehdik i zbudoeać 5000 tys miszkań w rok wsxystkie po 20 tys za m2.
2021-09-12 13:10
2021-09-12 13:19
2021-09-13 13:58
Przeciw będzie wdowa po świętym i deweloperzy.
2021-09-14 15:34
2021-09-12 21:05
2021-09-12 21:22
2021-10-31 19:58
2021-09-13 13:57
2021-09-12 12:02
55 metrów?Dlaczego nie postawić drapaczy chmur jak w Dubaju.300 metrów wysokości,10 drapaczy chmur,na nich stare dźwigi dla upamiętnienia stoczni.W tle symbol Solidarności,choć po niej de facto nie ma już śladu.Na ogólnodostępnych tarasach bary z piwkiem Specjal dla stoczniowców za 2,5zł.
2021-09-12 12:05
Za 2,50 to będzie toaleta. Specjal za 20 PLN. Ale nalany przez barmana z brodą i tatuażami.
2021-09-12 12:07
2021-09-12 17:04
lubię specjala!! lubię bo jest tani i dobry!!
ale najlepiej w domu bo wychodzi najtaniej. na mieście to niech sobie turyści płacą jak ich stać.
2021-09-12 21:12
A dlaczego w ogóle budować wieżowce na zabytkowych obszarach????
2021-09-12 12:03
oddac te tereny Robygowi. I to jest sluszna koncepcja.
2021-09-12 13:43
2021-09-12 21:09
Szalom. Słuszna koncepcja.
2021-09-12 12:04
Wiadomo co tam powstanie. Apartamentowce na godziny i biurowce dla korporacji. Wszystko co nie pasuje do koncepcji architektów zostanie po cichu zburzone albo spłonie w pożarze wywołanym przez seryjnego bezdomnego.
rozwiń...
Wiadomo co tam powstanie. Apartamentowce na godziny i biurowce dla korporacji. Wszystko co nie pasuje do koncepcji architektów zostanie po cichu zburzone albo spłonie w pożarze wywołanym przez seryjnego bezdomnego.
Tereny postoczniowe zaczynają przyciągać ludzi. Na spacer, imprezy czy inne aktywności. Oddanie tego deweloperom zabije ten fragment miasta i stanie się pustynią z betonu.
2021-09-12 12:15
w PL stocznie zaraz zaczną znaczyć "osiedla na zbytki"... "stocznia? - a co to"
2021-09-12 14:59
5000 tys miszkań po 20 tys/m2 w najem.
2021-09-12 12:25
Nie wiesz, o czym mowisz i nie rozumiesz, co czytasz.
2021-09-12 13:32
Deweloperzy i korporacje to rak!
2021-09-12 14:32
Nie , niech TBS ta p.ą !
2021-09-12 14:40
bedzie jak w berlinie - strefa bez mieszkancow i poza "sezonem" dzielnica duchow i ciezko bedzie zachecic mieszkancow do powrotu, centrum naturalnie przenie sie do poludniowych dzielnic.
2021-09-12 14:46
naturalne przenie się do... a po jakiemu to
2021-09-12 18:56
2021-09-12 15:02
Po co nam stocznie ,po co nam przemysł , po co nam technologie i patenty. Przecież to my mamy być konsumentem a nie sprzedawać i zarabiać na serwisie. My mamy być zależni od dostaw i jesteśmy co widać przy różnych zawirowaniach na świecie.
2021-09-12 18:37
Ale zakałdy przemysłowe powinny być zlokalizowane za miastem i powinny byc rentowne. Po co nam stocznie do których ciagle trzeba dopłacać ?
2021-09-12 21:26
to bedziesz dokladal...
I tak dziwnie sie sklada, ze stocznie czy cokolwiek morskiego mozna budowac wylacznie nad woda.
A miasto byle gdzie...
Co udowadniaja nam deweloperzy...
2021-09-13 13:49
mam zdjęcia i ryciny na których widać, że nie było tam kiedyś żadnego miasta...fakt mają po pewnie po 100 lat ale są. Tak się składa, że to miasto agresywnie wchodzi na te tereny od lat. A stoczni nie przeniesiesz za obwodnicę, zgadnij dlaczego...
2021-09-13 13:57
2021-09-12 21:11
Gentryfikacja, bejbe, cynicznue zaplanowany rozdział prospektu reklamowego firmy deweloperskiej.
2021-09-12 21:24
Dlaczego można w Hamburgu a w Gdańsku już nie?
2021-09-13 12:16
Bo stanowi konkurencję. Choć w tej chwili bardziej uprawnione jest zastosowanie czasu przeszłego.
2021-09-13 16:35
2021-09-12 23:22
No jakby spłonęło w powodzi to zacząłbym cię do góry podrzucać
2021-09-12 12:06
Wsrod"yntelygentow"..
2021-09-12 12:52
to jest teraz w modzie wśród ludzi, którzy nawet nie udają yntelygentów
2021-09-12 12:07
2021-09-12 12:16
2021-09-12 12:27
Komune zniszczyl kapitalizm, a nie jakis niezbyt rozgarniety wiejski chlopak z tragiczna spuscizna po 89. Sorry.
2021-09-12 12:16
2021-09-12 12:41
Jasne...a w tle kupony z totka)
2021-09-12 13:44
2021-09-12 12:07
Koncepcja się zmuenia bo w tle są duże pieniądze i różne pokusy. Wiadomo o co chodzi. Lobby deweloperskie to nie teoria spiskowa :)
2021-09-12 12:52
ale że co, ma zostać jak jest czy miasto ma budować mieszkania socjalne tam?
2021-09-12 21:23
który zostanie stworzony przez profesjonalnych urbanistów i dzięki temu powstanie dobra dzielnica dla mieszkańców miasta. A nie tak, jak do tej pory, że tkanka miejska staje się ofiarą interesów firm deweloperskich i ich oferty adresowanej pod wynajem. Albo wyciskania maksimum z posiadanej przestrzeni, jak w molochu Wałowa.
2021-09-12 12:22
Przede wszystkim brak jest planu co tutaj mozna zrobić. Niestety nie ma już ludzi ktorzy byli urbanistami, architektami.
2021-09-12 12:29
Mam nadzieję, że zostawią tam jakieś wolne dwa hektary, pod budowę europejskiego centrum rozpoznawania płci. Jednej z 56 jak na razie.
2021-09-12 13:39
Albo lepiej Instytut Kultury Miejskiej.
2021-09-12 12:31
są z produkcji przemysłowej"
Jak to miło przykleić się do "europejskości" i "sukcesu"...
Jednak piewcy tych idei przemilczają ten prosty fakt, że w tych europejskich miastach !!! przed !!!
są z produkcji przemysłowej"
Jak to miło przykleić się do "europejskości" i "sukcesu"...
Jednak piewcy tych idei przemilczają ten prosty fakt, że w tych europejskich miastach !!! przed !!! wycofaniem się z terenów przemysłowych stworzono nowe miejsca do prowadzenia takiej działalności przemysłowej.
Pieniądz musi płynąć i nikt nie piłuje gałęzi na której siedzi.
"podzielone zostały pomiędzy różnych inwestorów"
Raczej padlinożerców, którzy zbiegli się, aby pożywić się na porzuconym ścierwie...
2021-09-12 13:27
2021-09-12 21:53
W latach 80 tegoz wieku wpompowano w nie nieprawdopodobne pieniadze, aby uatrakcyjnic te zgliszcza i zachecic inwestorow. Z publicznych pieniedzy budowano infrastrukture, usilowano skusic ludzi mieszkaniowka.
Na
W latach 80 tegoz wieku wpompowano w nie nieprawdopodobne pieniadze, aby uatrakcyjnic te zgliszcza i zachecic inwestorow. Z publicznych pieniedzy budowano infrastrukture, usilowano skusic ludzi mieszkaniowka.
Na przelomie wiekow Dockland cytowany byl jako podrecznikowy przyklad kleski i umoczonej kasy.
Sprawe uratowal wiek XXI i banka nieruchomosciowa, ludzie zaczeli brac wszystko, co ma tylko cztery katy...
Cala tajemnica, socjalizacja strat, kapitalizacja zysku...
A handel i transport morski przeniosly sie na wybrzeze...
2021-09-13 19:01
Dwa zupełnie inne miasta. Jak to mówił baron prywatyzacji: "Nie porównujmy rzeczy nieporównywalnych"
2021-09-12 22:38
Rzeki przestały być dogodnym miejscem, bo gabaryty statków przerosły ich możliwości. Londyńskie władze miejskie zostały ze zdewastowanym i wyeksploatowanym terenem. Potem długo i kosztownie usiłowały odwrócić tę
Rzeki przestały być dogodnym miejscem, bo gabaryty statków przerosły ich możliwości. Londyńskie władze miejskie zostały ze zdewastowanym i wyeksploatowanym terenem. Potem długo i kosztownie usiłowały odwrócić tę sytuację. Za publiczne pieniądze.
Stąd właśnie lekcja dla innych miast, że takie procesy trzeba przygotowywać i kontrolować.
Doki londyńskie były bardzo kosztowną lekcją...
2021-09-12 12:35
Zabudujcie tę hańbę ,a nie projekty,projekty,projekty i efekty żadne.Albo zróbcie tam skwery,parki żeby tylko nie straszyło to miejsce.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.