Opinie (272) 9 zablokowanych

  • (23)

    1 sza koncepcja, czyli zwężanie pasów i pchanie tam ścieżki rowerowej to samobójstwo. Armii krajowej to chcąc czy nie chcąc coś jak tranzytówka. Dużo pędzących aut, cieżarówek... Polak gdy nie ukradnie czegoś, albo nie

    1 sza koncepcja, czyli zwężanie pasów i pchanie tam ścieżki rowerowej to samobójstwo. Armii krajowej to chcąc czy nie chcąc coś jak tranzytówka. Dużo pędzących aut, cieżarówek... Polak gdy nie ukradnie czegoś, albo nie złamie przepisów na drodze to nie polak, jest więc ryzyko, ze może tam dochodzić do niebezpiecznych sytuacji, zapora oddzielająca ścieżkę od jezdni to chyba niewystarczająca bariera aby rozpędzone auto nie uderzyło rowerzystów jeśli dojdzie do wypadku, poślizgu itp. Koncepcja nr. 2 choć pewnie trochę bardziej kosztowna, wydaje się zdecydowanie rozsądniejsza.

    • 271 41

    • no własnie o to chodzi by nie była to tranzytówka - ona wpada na ścisłe centrum (3)

      • 23 28

      • nie chcialbym jezdzic tamtedy rowerem... to tak jakby przy obwodnicy puścić ścieżkę rowerową !

        • 17 6

      • (1)

        To może zlikwidujmy całkowicie AK i zróbmy z niej pasaż pieszo-rowerowy by mieszkańcy osiedli mogli dojść/dojechać rowerem, hulajnogą wrotkami do pracy. Po co w latach 70tych tworzono tą drogę, po to by szybko i

        To może zlikwidujmy całkowicie AK i zróbmy z niej pasaż pieszo-rowerowy by mieszkańcy osiedli mogli dojść/dojechać rowerem, hulajnogą wrotkami do pracy. Po co w latach 70tych tworzono tą drogę, po to by szybko i bezpiecznie dojechać do pracy. Przecież będzie ekologiczniej gdy setki tysięcy pojazdów będzie jechało/stało po Kartuskiej i wydalało z siebie spaliny. Ludziom którzy chcą być trendy przypomnę tylko że jest ok teraz gdy masz 20/30/40 lat a gdy będziesz ich miał/miała lat 50/60/70 też będziesz jeździć rowerem???

        • 6 5

        • W latach 70 na Południu było kilka wiosek na krzyż

          A nie 1/4 mieszkańców Gdańska.

          • 4 3

    • To przestanie byc tranzytówką. To miasto. (2)

      • 19 31

      • w USA na id**otów za kółkiem to aż betonowe zapory stawiają (1)

        w Polsce ... nasi rodzimi id**oci za kółkiem to i nie takie zapory sforsują

        • 9 3

        • Ostrożny

          Zawsze gdy jestem w okolicy ronda to sie boję, że Suzuki Swift będzie akurat przelatywało

          • 6 1

    • (1)

      jak rowerzysta się poślizgnie to też spotkanie z betonem może być jego ostatnim. Separacja ruchu rowerowego też by się przydała - będą duże różnice prędkości między ruchem w dół a w górę.

      • 25 4

      • bez przesady z tą separacją. to prosty odcinek.
        na esach floresach szlaczkach zygzaczkach (kartuska, jaśkowa ......) separacji nie zrobili, a tu mieliby robić?

        • 8 6

    • A Łostowicka,to co ? Tam jest droga rowerowa bez (5)

      żadnych barier ,a niektóre samochody pędzą tam z górki ponad 100km/h,a zdarza się ,że i autobusy przekraczają 70km/h.

      • 11 6

      • (4)

        Nie ma co porównywać. Na Armii krajowej jeździ się prawie jak na obwodnicy, skrzyżowania bezkolizyjne, brak świateł. Czujność kierowców jest uśpiona, lepiej odseparować ruch i pościć ciąg pieszo-rowerowy.

        • 7 3

        • (3)

          przecież będzie odseparowana ogranicznikami ruchu.

          ciągi pieszo-rowerowe powinny być zdelegalizowane.
          Nigdzie na świecie się ich nie robi w mieście.

          • 8 2

          • w dobrze zarządzanych miastach tworzy się coraz szerzej zakrojone (2)

            strefy pieszo rowerowe w centrum: powiększa się obszary miasta wolne od jeżdżących i parkujących samochodów - takie jak np. ul. Stągiewna w Gdańsku, nie mówiąc o Długiej, Długim Targu, Tkackiej etc, etc. oraz niedługo

            strefy pieszo rowerowe w centrum: powiększa się obszary miasta wolne od jeżdżących i parkujących samochodów - takie jak np. ul. Stągiewna w Gdańsku, nie mówiąc o Długiej, Długim Targu, Tkackiej etc, etc. oraz niedługo Wajdeloty we Wrzeszczu. Najważniejsze jest redukowanie skali i uspokajanie ruchu, a nie budowa wydzielonych dróg dla rowerów znikad do nikąd.

            • 1 4

            • Co innego deptak, co innego ciąg komunikacyjny.

              • 3 0

            • No tak ale nie na Armii Krajowej

              To raczej nigdy spacerniak nie będzie ;)

              • 1 0

    • królowie lewego pasa (1)

      pewnie jest tak jak mówisz, chociaż jeżdżę tamtędy codziennie i aut korzystających z prawego pasa i tak nie widzę...

      • 3 3

      • To może mieć drobny związek z tym, że na prawym pasie w dół można zgubić zęby...

        • 1 0

    • Jak się lewy pas zwęzi z ponad 4 metrów do 2 metrów (2)

      To uwierz mi, niejeden Seba zaleje się potem, gdy zobaczy tak wąski pas ruchu.

      • 4 3

      • (1)

        na 2-metrowych pasach to większość aut by musiała składać lusterka.

        • 9 1

        • nie widziałem 2 metrowych pasów dla aut...

          może dla rowerzystów?

          • 1 0

    • Tranzytówką to jest na twoich kowalach

      • 0 3

    • A nie powinna to być tranzytówka.

      • 0 1

    • "Polak gdy nie ukradnie czegoś, albo nie złamie przepisów na drodze to nie polak"??!

      Jestem Polakiem i nie kradnę ani nie łamię przepisów na drodze. Czemu wypisujesz takie oszczerstwa?

      • 0 2

  • (35)

    No i dlaczego znowu chcecie zabierać zmotoryzowanym ich jezdnię? Dlaczego kierowcy, czyli większość z nas ma być poszkodowana? Pomysł, aby oddzielać jezdnię jakimś betonowym murem to istne wariactwo.

    • 225 90

    • (5)

      Racja. Puszczanie tam ścieżki wśród pędzących Januszy prędkości zarzynających tam swoje szroty czy auta na raty to istne wariactwo. Jestem za budową ścieżki, ale oddzielonej od jezdni, czyli najrozsądniejsza opcja to po pasie zieleni.

      • 37 6

      • (2)

        Poza tym że będzie sto razy droższa to co to zmieni czy będzie na jezdni czy obok oddzielona?

        • 3 11

        • Leming zmieni to,że nie bedzie rowerzysta wdychac spalin (1)

          • 5 12

          • rozpłyną się jak ścieżka będzie metr dalej

            • 10 2

      • (1)

        Masz rację. Strach pedalować wzdłuż rajdowców. Może wyniesienie ścieżki na estakadę jak robią to np. w Holandii!?

        • 2 0

        • stać nas! A co!!!

          a może teleport jak robią to marsjanie?
          Pomyśl o kosztach. Nie stać nas na takie rzeczy. Pieniądze, które zostaną z tego projektu można spożytkować na inne inwestycje rowerowe
          Droga w pasie zieleni to

          a może teleport jak robią to marsjanie?
          Pomyśl o kosztach. Nie stać nas na takie rzeczy. Pieniądze, które zostaną z tego projektu można spożytkować na inne inwestycje rowerowe
          Droga w pasie zieleni to potężne koszty.
          Zobacz co jest wokół. To nie jest równe pobocze. Tam są skarpy. Zrobisz wcięcie - stawiasz mur oporowy z grube pieniądze.
          A na początku (przy 3 Maja) jezdnia ma 12m. szerokości - to 4 pasy!!!. Z czego wykorzystywane są dwa.
          Można zawęzić pasy z 4m do 3,5; następnie zrobić metr buforu, następnie bariery betonowe połączone ze sobą i droga dwujezdniowa. W rejonach przystanków drogę puścić przez zatoki i część chodnika, wygospodarować 2-2,5 na peron. na prawym pasie zrobić zatokę autobusową (bo różnie to może być w przyszłości). Dalej, jadąc w górę, drogę poprowadzić pasem wyłączenia, przez przystanek i pas włączenia. Zatokę zrobić w miejscu prawego pasa, a peron na wyspie segregującej. Warto zrobić od razu połączenie z Na Zboczu przy Odrzańskiej aby wprowadzić ruch z tego rejonu Chełmu . Jadąc dalej przy Sikorskiego wjeżdżamy na zatokę autobusową i wprowadzamy ruch na obie kładki nad jezdnią AK, co da możliwość wjazdu zarówno do Dragana jak i Chałubińskiego. Trzeba tylko połączyć drogami dla rowerów obie ulice z planowaną drogą rowerową. Bariery drogowe można zastosować z ekranami akustycznymi, co pozwoli na ograniczenie hałasu.

          • 2 0

    • Poszkodowani w morzu asfaltu. Rozejrzyj się -pod kogo jest to wszytko zbudowane?

      • 16 5

    • Bo sie panoszycie za mocno i nie chcecie sie dzielic przestrzenią. (6)

      miasto jest dla wszystkich, a nie tylko wasze

      • 22 20

      • (4)

        Droga rowerowa w chmurze spalin oraz hałasu...... Nie wiem dlaczego w ogóle jest taka koncepcja. Kto jest tego autorem ? Poznajmy wreszcie nazwiska osób którzy są odpowiedzialni za takie pomysły ?

        • 10 6

        • chmury (2)

          chmury spalin znikną wkrótce, to tylko kwestia czasu jak większość aut będzie na prąd. potem jeszcze chwila i auta będą jeździć same. nim to zbudują też pewnie trochę czasu minie. auta będą ciche i nie będzie tyle zagrożeń spowodowanych urażonymi ambicjami młodych ludzi.

          • 5 6

          • Do tego czasu rowery też przestaną dominować i znikną z ulic i zniknie razem z nimi moda na nie !!! (1)

            • 2 7

            • to nie jest moda, to jest renesans

              • 3 0

        • To gdzie mają budować żeby nie były w "chmurze spalin"?

          Na środku zatoki Gdańskiej? :D

          • 8 2

      • Problem w tym, jak są budowane ścieżki rowerowe. Kolizyjne, tuż przy chodnikach, zygzaki z przejazdami.

        Problemy wynikają właśnie z tego, że nie ma porządnego rozdzielenia pieszych i rowerzystów.

        • 1 0

    • jak mnie to cieszy ze cie *** boli xD

      beton i koniec wsadz sobie cebule do slomy w butach xD teraz w blachosmrodzie mozesz rowerzyste cmoknac

      • 10 11

    • Dlatego ,ze im mniej szkodników trujacych spalinami w mieście tym lepiej (4)

      I przez ostatnie 40 lat takie szkodniki jak ty dyskryminowały wszystkich wokoło

      • 14 11

      • Marzenie PRL własne auto.

        Niektórzy są dalej w PRL i spełniają marzenia :))))
        Myślą że osiągneli życiowy sukces bo stoją w korku smrodzą w centrum miasta

        • 16 10

      • A kto wam przywiezie humus na śniadanko? (1)

        Jak nie 2.0 TDI?! Chcecie żeby utknął w korkach jak zabiorą jezdnię? Będziecie wtedy cierpieć głód i pragnienie.

        • 15 9

        • A teraz w korkach nie stoi?

          Im więcej ludzi pojedzie rowerem, tym mniejsze korki.

          A czy korek będzie węższy i dłuższy, różnicy nie ma, zatory i tak są na skrzyżowaniach.

          • 2 0

      • Zacznijcie szanować pieszych jeżdżąc nielegalnie po przejściach i chodnikach

        • 5 3

    • Ha ha większość należy do większości do elity ludzkości, bo ma złom

      • 3 5

    • Mimo, że jestem zwolennikiem ruchu rowerów po ulicach wraz z samochodami (4)

      To jednak w takich miejscach jak ta droga, która traktowana jest przez kierowców niemal jak autostrada, to lepiej byłoby zbudować oddzielną drogę rowerową. Natomiast wszędzie tam, gdzie są drogi jednopasmowe,

      To jednak w takich miejscach jak ta droga, która traktowana jest przez kierowców niemal jak autostrada, to lepiej byłoby zbudować oddzielną drogę rowerową. Natomiast wszędzie tam, gdzie są drogi jednopasmowe, jednokierunkowe czy jest ograniczona prędkość poniżej 50 km/h , ruch rowerów powinien odbywać się po jezdni. Jasne, że kierowcom to przeszkadza, ale trzeba pamiętać o jednym. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. Trzeba szanować się wzajemnie i będzie dobrze... Oczywiście za moment napiszą kierowcy, jak to rowerzyści nie przestrzegają przepisów, tylko który kierowca choćby stosuje się do wszystkich ograniczeń prędkości? Kierowcy wszystkim wytykają błędy a sami co robią? Nie ma ludzi idealnych i dlatego czasem lepiej kiwnąć ręką i przeprosić lub podziękować a nam wszystkim będzie przyjemniej!

      • 6 0

      • (2)

        Już widzę tych mistrzów kierownicy przelatujących nad betonową bandą i lecących prosto na rowerzystów! Osobiście bałbym się jazdy rowerem wzdłuż AK którą większość kierowców traktuje jak autostradę - jak kolega powyżej słusznie zauważył.

        • 1 0

        • a ja nie słyszałem tam o żadnym wypadku więc przesadzasz

          • 0 0

        • tam pasy ruchu mają 4m szerokości

          to szerokości autostradowe!!! Nie dziwne, że kierowcy pędzą ile fabryka dała.
          Jak zawęzisz do 3m, to nagle się okaże, że można i 70 pojechać.
          Jak dasz betonowe bariery połączone to samochód nie powinien ich przebić, raczej odbije się od nich. Ciężarowych też tam nie ma nie wiadomo ile.
          Będzie dobrze

          • 2 0

      • Ta droga jest traktowana jak autostrada, bo tak ją zbudowano.

        Po przebudowie sposób traktowania się zmieni.

        • 0 0

    • dlaczego znowu?

      jak na razie to drogi dla rowerów w Gdańsku były tworzone kosztem szerokości chodników lub pasów zieleni. To pasy do jazdy w lewo i prawo były tworzone dla zwiększenia przepustowości dla ruchu pojazdów, zamiast zadbać przede wszystkim o ruch ludzi, niekoniecznie w samokorkujących się sznurach pojazdów sięgających po horyzont.

      • 2 0

    • kierowcy poszkodowani?

      Powiedział bym że to raczej rowerzyści są poszkodowani bo teraz nie maja tam żadnej ścieżki...

      • 5 0

    • skąd pomysł, że kierowcy to większość? (4)

      Poszperaj po statystykach, a dowiesz się, że np. wśród dojeżdżających do pracy ok. 40% transportuje się samochodem - to jeszcze nie większość.
      Poza tym - jak na razie kierowcy mają tam 3 pasy, a

      Poszperaj po statystykach, a dowiesz się, że np. wśród dojeżdżających do pracy ok. 40% transportuje się samochodem - to jeszcze nie większość.
      Poza tym - jak na razie kierowcy mają tam 3 pasy, a rowerzyści/piesi/poruszający się na czymkolwiek innym mają 0. To kto jest dyskryminowany? Zmiana na 2+1 dla kierowców nadal jest korzystniejsza dla kierowców, niż dla całej reszty...

      • 5 2

      • (2)

        to zaprezentuj te statystyki, podaj źródło. Bo jak rowerem dojeżdża mniej niż 5% i to latem a zimą poniżej 1% to jak docierają inni.

        • 0 2

        • Gdyby pasy ruchu dla samochodów wyglądały jak DDRy

          To z tych 40% zrobiłoby się 5%...

          • 2 0

        • bo nie ma po czym jeździć rowerem dlatego tak mało chętnych.

          inni docierają uwaga: pieszo lub komunikacją publiczną.

          • 1 0

      • a najlepsze jest to, że zmiana ta wpłynie minimalnie na ruch samochodów...

        już teraz w godzinach szczytu prawy pas jest zajęty bardzo rzadko. Na dwóch pasach też się zmieszczą.
        Co najwyżej przez bariery drogowe separujące ruch samochodowy od rowerowego oraz zawężenie jezdni, zmniejszy się prędkość...
        To zastanawiam się, dlaczego kierowcy tak bardzo biją pianę...
        Chyba tylko dla zasady...zabiorom!!!

        • 2 0

    • >zabierać ich jezdnię
      Zapłacili za nią? XD

      • 0 0

    • "Ich jezdnię"

      Czy ty się aby nie zagalopowałeś. Przestrzeń publiczna jest wspólna i KAŻDY ma takie samo prawo żeby z niej korzystać. Mało Ci "waszych" jezdni i parkingów?

      • 2 0

  • (9)

    Jak można dawać ścieżkę rowerową razem z jezdnią, gdzie dozwolona jest taka duża prędkość? Na dodatek pomysł zwężenia jezdni w miejscu, gdzie i tak są korki, jest bez sensu. Nie zmusi się ludzi do przesiadki na rower w ten sposób. Korki będą, tylko jeszcze większe. Moim zdaniem tylko opcja druga.

    • 181 24

    • tam są korki? od kiedy. nie wymyslaj. (2)

      tam jest sporo miejsca. co tu ma predkosc do rzeczy skoro bedą oporniki ruchu oddzielac część rowerową od samochodowej. Nie szukaj dziury w całym.

      • 13 14

      • do czasu aż któryś rowerzysta się przeliczy i wyląduje na tym oporniku (1)

        i jeszcze są przystanki autobusowa po drodze

        • 6 3

        • Jaśkowa, rakoczego, cienista, kartuska.....są bardziej strome, węższe bez ciągłości z krawężnikami, brukiem na trasie i do tego

          Żaden rowerzysta nigdzie tam nie wylądował więc czemu niby miałby tu na prostym odcinku "wylądować"?

          • 8 2

    • (2)

      Niech sobie będą większe korki tam jest tramwaj jak ktoś nie wie

      • 7 10

      • (1)

        I jadąc z Karczemek gdzie mogę zostawić samochód aby się przesiąść ?

        • 5 2

        • Sam wybierasz gdzie chcesz mieszkac. W całym cywilizowanym swiecie wybierajac miejsce do zycia bierzesz pod uwage dojazd. Mozesz zostawic samochód przy cmentrzu

          • 1 0

    • W górę nie ma korków. Są dopiero od zjazdu na Chełm ...

      • 8 1

    • Korek na tym odcinku na trasie W-Z?

      Niech mi ktoś pokaże zdjęcie tego korka :)
      Jeżdżę tamtędy (samochodem) codziennie w godzinach szczytu i poza nim i uważam, że ten trzeci pas nie jest już totalnie potrzebny.
      Z ul. 3 maja nie ma już zielonej

      Niech mi ktoś pokaże zdjęcie tego korka :)
      Jeżdżę tamtędy (samochodem) codziennie w godzinach szczytu i poza nim i uważam, że ten trzeci pas nie jest już totalnie potrzebny.
      Z ul. 3 maja nie ma już zielonej strzałki i dwa pasy włączają się do ruchu w sposób bezkolizyjny, więc tutaj temat odpada.
      Dwa pasy do jazdy na wprost od strony forum też są okej i wystarczą, ponieważ dwa kolejne pasy są wykorzystywane w kierunku 3 maja i wjazdu do forum. (w tym momencie jeden z nich ma możliwość jazdy na wprost ale i tak większość kierowców wykorzystuje go do skrętu w prawo).
      Pamiętajcie, że w tym momencie ruch na węźle jest utrudniony przez to, że jest ono wykorzystywane do zawracania ze względu na zakaz skrętu w lewo na poprzednim skrzyżowaniu (w kierunku Traktu Św. Wojciecha).
      Niech każdy który się wypowiada najpierw dokładnie przemyśli czy to takie głupie, a nie z góry zakłada, że to jest złe i będzie utrudniało mu życie.

      • 13 0

    • już nie liberał tylko progresywny demokrata

      Po wprowadzeniu ścieżki rowerowej , w imię walki o bezpieczeństwo rowerzystów zostanie na Armii Krajowej wprowadzona strefa 30.

      • 0 0

  • Fajnie, NIE MA to jak jazda rowerem pośród spalin pędzących samochodów :) (8)

    • 164 15

    • Taki urok życia w mieście.

      • 9 3

    • zgadzam się - trzeba zakazać tam poruszania się na silnikach spalinowych

      Ok?

      • 14 9

    • (2)

      Lepiej tutaj zjechać rowerem w 3 minuty niż wdychać spaliny jadąc Cienistą i potem 10 minut Taktem

      • 9 3

      • (1)

        10 minut zajmuje ci przejazd traktem od Zaroślaka do Okopowej ? Na czym ty jeździsz ? Mi piechotą zajmuje to 5 min. A zejście z Chełmu do Forum zajmuje mi 15min spokojnym krokiem.

        • 2 3

        • Nieźle

          2,5km w 15 min? Szybki spacer to musiał być - 10 km/h

          • 6 0

    • Niedługo będziesz jeździł na baterie

      • 0 0

    • Obok jest lasek, czy nie można poprowadzić ścieżki między drzewami? Czy decydenci wiedzą, ile spalin zaciąga rowerzysta...

      ..regularnie jeżdżąc taką trasą? Znowu mania wiązania budowy ścieżek rowerowych z budową dróg. Oba tematy powinny być traktowane oddzielnie! To jest konsekwencja tego, że ci sami urzędnicy zajmują się ulicami i ścieżkami rowerowymi.

      • 0 0

    • zawsze możesz sie przenieść na wieś

      • 1 0

  • Ścieżka na Kowale (11)

    Kiedy ścieżki w okolicach Kowal.
    Aby dojechać na pętle świetokrzyską z Kowal trzeba jechać chodnikiem lub wąską ulicą...
    Przydałoby się coś wybudować

    • 85 9

    • (1)

      Panie Stefanie, to pytanie należy zadać deweloperom;) Budują tam tanio, potem sprzedają w prawie gdańskich cenach, do tego bez jakichkolwiek inwestycji w infrastrukture.

      • 10 10

      • ale on nie pyta o dróżki osiedlowe a ciąg komunikacyjny

        a ten jest w gestii miasta.

        • 19 2

    • do Pruszcza (1)

      to pytanie prosze skeirowac do Pruszcza Gd. Kowale to ich teren, czemu Gdansk mialby tam sam za pieniadze podatnikow budowac tam sciezke rowerowa?

      • 16 6

      • odpowiem

        odpowiem Ci, ale jestem przekonany, że gdybyś się zastanowił to sam byś na to wpadł :)
        1. Gdańsk zmniejszy korki na swoim terenie, nie Kowal
        2. Gdańsk ułatwi dojazd ludziom pracującym w Gdańsku, a wiele z

        odpowiem Ci, ale jestem przekonany, że gdybyś się zastanowił to sam byś na to wpadł :)
        1. Gdańsk zmniejszy korki na swoim terenie, nie Kowal
        2. Gdańsk ułatwi dojazd ludziom pracującym w Gdańsku, a wiele z firm w których pracują płaci podatki w Gdańsku (CIT), wielu również pracowników dojeżdżających płaci podatki pod starym meldunkiem w Gdańsku,
        3. Gdańsk zachęca w ten sposób ludzi do przyjeżdżania czy to do pracy czy na zakupy itd, Gminie Kolbudy to nie na rękę, bo nie zarobią miejscowi sprzedawcy itp
        4. Gdańszczanie często chcą w weekend wypaść rowerem na wioskę. Nie raz widziałem jadących mieszczuchów do Otomina przebijających się dosłownie przez węzeł Szadółki...
        To tak na szybko Ci napisałem, bez większego zastanawiania. Ale jestem przekonany, że pewnie jeszcze by się dużo tego typu argumentów znalazło gdyby się pomyślało.
        Podsumowując, jeśli patrzysz tylko na swoją kieszeń nic nie osiągniesz, a jak zaczniesz współpracować to zyskasz x10.

        • 13 2

    • Trzeba bylo zaproponowac w Budzecie Obywatelskim. Jezeli nikt o tym wczesniej nie pomyslal to teraz nie ma

      • 1 1

    • Spytaj w tamtej gminie

      • 4 0

    • Brakuje dróg rowerowych przy wszystkich głównych ciągach komunikacyjnych w relacji Wschód-Zachód: Starogardzka, Świętokrzyska/Małomiejska, Armii Krajowej, Kartuska, Jaśkowa Dolina, Słowackiego, Spacerowa... Żadna z tych dróg nie ma na całej swojej długości DDR, a niektóre nie mają jej w ogóle.

      • 5 2

    • Kowale to już inna gmina. W Kolbudach pytaj. (2)

      Jw

      • 4 3

      • (1)

        Ale on nie pyta o drogę w Kowalach tylko drogę dojazdową na Kowale (na terenie Gdańska )

        • 3 1

        • al. adamowicza do zbiorników na szadółkach. brakuje tylko niewielkiego kawałka do kowal

          • 2 0

    • Szadółki

      Przydałaby się też pod obwodnicą na Szadółkach w kierunku Otomina. Ruch bardzo duży a nawet chodnika czy pobocza nie ma, nie mówiąc o pasach. Ciężko przejechać bezpiecznie.
      No ale to pewnie dopiero jak przebudują węzeł, na co się nie zanosi.

      • 1 0

  • Pasy ruchu dla rowerów (w tym kontrapasy) powinny byc od początku traktu konnego (2)

    do samego końca 3maja i dalej wzdłóż wz w strone obwodnicy oraz stogów. W niektórych miejscach można zastosowac oporniki drogowe dla bezpieczenstwa. Nie ma sensu budowac osobnej wydzielonej trasy.

    • 22 51

    • co za sens jechać niebezpieczną jezdnią i wdychać spaliny (1)

      • 0 2

      • Daj już spokój z tymi spalinami bo to nudne. Poza jezdnią też są spaliny. Ty nie chcesz to nie korzystaj. Większość będzie zachw

        Nie ma też w tym nic niebezpiecznego, a wręcz odwrotnie bezpieczeństwo się zwiększy. Dodatkowo komfort 100 razy wyższy niż na tych chodnikowych cudach.
        O oszczędności czasu wspominać nie będę.

        Nie ma też w tym nic niebezpiecznego, a wręcz odwrotnie bezpieczeństwo się zwiększy. Dodatkowo komfort 100 razy wyższy niż na tych chodnikowych cudach.
        O oszczędności czasu wspominać nie będę.

        Sensowny dojazd od strony Wrzeszcza to raz.
        Dwa. W końcu powstał by jakaś sensowny objazd samego centrum w stronę Pruszcza Chełma, a może i nawet Stogów.

        • 2 0

  • (4)

    Na armii krajowej na drodze ścieżka rowerowa? To chyba nie jest najlepszy pomysł. Ktoś tu błazenadę odwala...

    • 101 13

    • Bo? Doskonały pomysł. Tani i skuteczny.

      Czemu kierowcy muszą być zawsze tacy zacietrzewieni?

      • 12 14

    • ta ścieżka jest potrzebna - osoby jadące do/z okolic śródmieścia na górny taras Gdańska muszą aktualnie jeździć dookoła. Jednak prowadzenie jej w drodze z ograniczeniem do 80km/h to niebezpieczne rozwiązanie

      • 2 5

    • Stan sobie jeden z drugim (1)

      np na kladce przy Odrzanskiej i popatrz ze zrozumieniem na te hordy d**ili za kierownicą ktorym wewnatrz miejska droga myli sie z autostrada miedzystanowa.Pedza jakby sr.. mieli,w jednym jak i drugim kierunku,ile gabryka

      np na kladce przy Odrzanskiej i popatrz ze zrozumieniem na te hordy d**ili za kierownicą ktorym wewnatrz miejska droga myli sie z autostrada miedzystanowa.Pedza jakby sr.. mieli,w jednym jak i drugim kierunku,ile gabryka dala,pedza by za chwile wyhamowac przed Lostowicka,tudziez przed Forum.Tam powinno byc max 50 i z jednej strony chodnik,ktorego tam nigdzie nie ma a z drugiej sciezka rowerowa

      • 3 6

      • no ale od czego jest policja?

        • 3 0

  • to co na zdjęciu to jakiś koszmarek z betonowa ścianą.

    ciekawe ja autobusy będą wjeżdżały na przystanki, czy co w przypadku awarii tramwaju i zablokowania jednego pasa przez ekipę naprawiającą. I jak ta scieżka będzie się łączyć z innymi na drugim końcu czyli na Chełmie. Lepiej puścić prze Kolonię Studentów i dalej Zielonogórską.

    • 70 6

  • Byle nie esy floresy szlaczki zygzaczki na chodniku

    • 38 3

  • jaja se robicie z tymi ścieżkami rowerowymi? (6)

    jeszcze brakuje obniżenia prędkości do 5km/h,,,, co za kretyni są u władzy to ja nie mam pytań

    • 114 42

    • Partia bankrutów POlitycznych oraz fanów TW Bolka, płatnego konfidenta.

      • 9 16

    • słychać wycie? znakomicie

      • 11 10

    • He he marzenie PRL własne auto zderza się z nowoczesną Europą i nic nie rozumie jak to to moje marzenie życia to nie to?

      • 8 10

    • (2)

      Jaja sobi robicie z tymi samochodami? Wszedzie wjezdzacie

      • 15 5

      • Ale nie do autobusu. (1)

        • 3 3

        • Za to całkiem nierzadko do tramwaju.

          (a raczej pod tramwaj)

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.