Opinie (55)

  • 20 iat DP2 doswiadczenia (2)

    Plus znam fabryke Rotterdam ktora sklada Fundamenty i Wieze. I powiem tyle teraz to sie kupuje jednostki odstawione na cold layup za bezcen, a nie sadzi glupoty o budowie statkow do odslugi,
    Ludzie jest mnostwo z ogromnym doswiadczeniem i tutaj Portal Morski, a najlepiej OSM w Olivia Center. A nie warszawka sie bieze za plywanie.

    • 1 1

    • (1)

      Masz rację - a tak wogule pomysł o projektowaniu i budowie statku do stawiania farm wiatrowych dla 2óch obiektów? Czy leci z nami pilot? Teraz jest czas aby dużo taniej wynająć na ten okres taki statek. Tylko trzeba mieć

      Masz rację - a tak wogule pomysł o projektowaniu i budowie statku do stawiania farm wiatrowych dla 2óch obiektów? Czy leci z nami pilot? Teraz jest czas aby dużo taniej wynająć na ten okres taki statek. Tylko trzeba mieć konkretne terminy, a tu pływamy narazie.
      Można myśleć ewentulanie o statkach do obsługi farm, ale dogadać się by trzeba także z Polenergią, czy nawet Lotosem aby zaprojektować uniwersalną jednostkę i zbudować ich kilka.

      • 0 0

      • Statki

        Budowa takich statków zajęłaby kilka lat. Poza tym takie statki są dostępne na rynku "od ręki" ponieważ GB, DE, czy Dania zbudowały już swoje pola wiatrowe i teraz tylko czekają by wejść w ten biznes u nas. Obsługujemy

        Budowa takich statków zajęłaby kilka lat. Poza tym takie statki są dostępne na rynku "od ręki" ponieważ GB, DE, czy Dania zbudowały już swoje pola wiatrowe i teraz tylko czekają by wejść w ten biznes u nas. Obsługujemy takie inwestycje i nie ma nawet programu wsparcia finansowego dla polskich firm z branży. Mają nas gdzieś a przygotowania powinny już być od kilku lat by później spokojnie ze wszystkim wystartować. A tak przyjdą z zachodu i znowu będziemy tylko robolami dla nich.

        • 1 0

  • Łańcuch (5)

    Po co mamy znowu na próżno wydawać publiczna pieniądze na budowę portu?
    Jest przecież gotowy port Mukran. Nie trzeba go budować. Nie ma ryzyka opóźnień itp.
    Po co angażować lokalne firmy. I tak będą droższe

    Po co mamy znowu na próżno wydawać publiczna pieniądze na budowę portu?
    Jest przecież gotowy port Mukran. Nie trzeba go budować. Nie ma ryzyka opóźnień itp.
    Po co angażować lokalne firmy. I tak będą droższe niż konkurencja z Hiszpanii, Portugalii, Rumunii itd.( nie mówiąc już o Dalekim Wschodzie).
    Turbiny i tak w Polsce nie wyprodukujemy.
    Statki instalacyjne są do wynajęcia w Belgii, Holandii,
    Nic tylko kupić zapłacić i mieć to wszystko bez ryzyka i dużo taniej a my powinniśmy dalej robić to co potrafimy najlepiej i na czym zarabiamy .
    Ale my dalej brniemy w pomysł by aby się napić piwa to koniecznie musimy zbudować ten browar.

    • 14 9

    • (1)

      Bo takie było założenie od początku. Dostaniemy finansowanie z unii i od państwa, ale używamy jak najwięcej zasobów lokalnych. Jeśli są takie możliwości to powinno się te pieniędze pompować w polskie firmy. Jaki sens

      Bo takie było założenie od początku. Dostaniemy finansowanie z unii i od państwa, ale używamy jak najwięcej zasobów lokalnych. Jeśli są takie możliwości to powinno się te pieniędze pompować w polskie firmy. Jaki sens jest brać fundusze od unii i przesyłać je do Niemiec? Był określony fundusz i plany rozwoju, to po co teraz kombinować i robić taniej.

      • 5 0

      • Branżysta

        Polskie firmy nie są przygotowane praktycznie w żadnym stopniu do obsługi tego typu inwestycji. Nie mamy gotowego portu do obsługi statków ani infrastruktury. Firmy zagraniczne stoją już w dokach startowych by obsługiwać

        Polskie firmy nie są przygotowane praktycznie w żadnym stopniu do obsługi tego typu inwestycji. Nie mamy gotowego portu do obsługi statków ani infrastruktury. Firmy zagraniczne stoją już w dokach startowych by obsługiwać tą inwestycję - mają sprzęt, doświadczenie bo wybudowali już farmy w DE, UK, Danii i innych krajach. Pierwszym krokiem powinny być porty, szkolenie ludzi, inwestycja w polskie firmy i przede wszystkim ich dofinansowanie.

        • 0 2

    • (1)

      Po co nam CPK, jest port w Berlinie ;)

      • 4 1

      • tu akurat sięe zgadzam. ta pisowaska pseudo inwestycja do zaorania

        • 1 2

    • I najlepiej wszystkie pieniądze z Polski wyprowadzić za granicę.

      • 4 1

  • no dobra ! - piszecie tylko o grupie kapitałowej PGE ,a co z pozostałymi podmiotami Gospodarczymi (3)

    chcącymi budować farmy wiatrowe ?

    • 12 1

    • (1)

      Piszą o PGE, bo pracę przy tych farmach są najbardziej zaawansowane. Reszta jest na innym etapie. Trudno rozmawiać o statkach i portach nie mając jeszcze podpisanej umowy przyłączeniowej z PSE

      • 1 1

      • no i tu sie mylisz bo Polenergia / Equinor jest najbardziej zaawansowana. Bedzie klepnieta ustawa to oni wystartują pierwsi.

        • 0 0

    • swoi dostaną...

      jako pośrednicy oczywiście

      • 2 0

  • w całą tą inwestycje powinno się zaangażować oddziały Antka Macierewicza ! , a On powinien zostać Gł. specjalistą

    od przeciągów i przybrzeżnych wiatrów !

    • 0 0

  • Najbliższy port z potencjałem jest w Płocku. O to zadba prezes Orlenu Pan Bezmajtek.

    • 3 0

  • też jestem za Radomiem ! - tylko Radom !!!

    • 1 0

  • Radom, tylko Radom

    • 3 0

  • Macierewicz będzie chciał wybudować port w Bełchatowie a potem się zobaczy co z "wiatrakami "

    • 2 0

  • Fajna sprawa.

    Kiedyś mówiło się o takim porcie na terenach po SMW. Dzięki takiej inwestycji byłaby robota na 10 lat i ten rejon odżył by infrastrukturalnie.

    • 0 0

  • Tragedia....ślicznie to szkaradztwo będzie wyglądało na zatoce.....oby nie (5)

    • 6 42

    • Haha

      Czytelnik się znalazł - obejrzał samo zdjęcie i komentuje :D

      • 1 0

    • Znalazł się ekolog esteta .

      Spokojna twoja rozczochrany . Z linii brzegowej i tak tych wiatraków nie będzie widać , a gdyby nawet , to aż tak bardzo będzie ciebie to kłuło w oczy raptem przez dwa tygodnie będąc na urlopie nad morzem ?

      • 6 1

    • A widziałeś mapkę???

      Przed publikacją komentarzy powinien być krótki test na zrozumienie artykułu...

      • 8 0

    • Rzeczywiście, tragedia...

      Czy to takie trudne najpierw przeczytać, a potem komentować? W tym przypadku wystarczyło najpierw spojrzeć na mapkę.

      • 7 1

    • Nie będzie farm na zatoce. Najbliższe będą w odległości minimum 30 km od brzegu, ale na otwartym Bałtyku

      • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.