2021-01-24 11:51
Opinia wyróżniona
to teraz bank będzie mi za to płacił a nie ja bankowi??? oczywiście pytanie retoryczne... ale warto zwrócić uwagę na kilka kwestii np. jak pada bank to ludzie tracą oszczędności, ale kredyty w tym banku są przejmowane
to teraz bank będzie mi za to płacił a nie ja bankowi??? oczywiście pytanie retoryczne... ale warto zwrócić uwagę na kilka kwestii np. jak pada bank to ludzie tracą oszczędności, ale kredyty w tym banku są przejmowane przez inne banki i nadal trzeba spłacać, kolejna spraw to to o czym napisałem w tytule - owszem oprocentowanie ujemne dla lokat, ale dla kredytów nadal dodatnie...
ja widać banki zawsze są do przodu a za wszystko nadal płacą klienci...
2021-01-26 11:13
Bank jest frajerem, który wręcza na 30 lat środki klientowi i nie może walczyć o lepszy cashflow bo Nowak nadal nie wierzy że to prywatny inwestor...
Ostatnie lata uśpiły czujność i rozwój finansowy ludzi.
Bank jest frajerem, który wręcza na 30 lat środki klientowi i nie może walczyć o lepszy cashflow bo Nowak nadal nie wierzy że to prywatny inwestor...
Ostatnie lata uśpiły czujność i rozwój finansowy ludzi. Chwilowa deflacja, niska inflacja, spadek stop procentowych. Nagle tylko frajer nie bierze kredytu sie słyszało...Wrócą kiedys normalne czasy gdzie inflacja normalna na poziomie 4-5% bedzie optymalna A stopy procentowe beda na poziomie 4% I będzie lament lemingów, którym raty wzrosną o kilka set zl
2021-01-26 04:54
toby oznaczało, że NBP nadrukowało za dużo i zwykli ludzie muszą im teraz za to zapłacić... Normalnie to NBP nie powinien się wtrącać w to co ja robię z kasą. Nie powinien stosować pouczeń i próśb do ludzi co mają kasę
toby oznaczało, że NBP nadrukowało za dużo i zwykli ludzie muszą im teraz za to zapłacić... Normalnie to NBP nie powinien się wtrącać w to co ja robię z kasą. Nie powinien stosować pouczeń i próśb do ludzi co mają kasę na kontach. Jak oni rządzą, tak my się poruszamy. Jak będą ujemne stopy to PiS poleci z polityki na bank.. Min. finansów nawołuje do wpłaty kasy na konta, bo policzył ludziom, że gdzieś chomikują pieniądze.. Niech nie traktują nas jak d**ili. Nie my do drukowaliśmy palety z banknotami. Niszczy się w Polsce klasę średnią, bo chce się im zabierać kasę bo zafundowano na rynku ogromne skoki cen, nam nie przybywa, pieniądz traci zaś wartość...I dalej ktoś będzie nam zamiatał nasze oszczędności. Wg NBP, oni nie muszą się z nami liczyć bo kasy mają niby za dużo, chcą pozabierać nam i dawać kredyty z naszych pieniędzy, czyli liczą, że mamy dużo ale za mało, żeby inwestować.. Odsetek nie płacą pomimo inflacji i zjadają nasze dochody, a jeszcze sondują stopę ujemną. Swego czasu min. Morawiecki kazał ludziom dawać kasę na lokatki, bo jak leżą na rachunkach bieżących to on, jako bankowiec nie może tego ruszyć, bo stracą np. płynność w razie jak ludzie wypłacą.. Jak można mówić ludziom co robić z kasą, skoro w Polsce średnia klasa nie ma w co inwestować...
2021-01-25 11:06
2021-01-25 00:08
To tak jakbyś pytał dlaczego produkty w sklepie nie są sprzedawane zawsze z ujemną marża.
2021-01-24 13:55
I do tego ma same łapki w górę, hehehe. Poziom wiedzy ludzi na tym portalu to dno i 50 cm mułu. A to jest najlepsze: "jak bank pada to ludzie tracą swoje oszczędności". Może podasz przykład, choć jeden malusienki
I do tego ma same łapki w górę, hehehe. Poziom wiedzy ludzi na tym portalu to dno i 50 cm mułu. A to jest najlepsze: "jak bank pada to ludzie tracą swoje oszczędności". Może podasz przykład, choć jeden malusienki przykładzik, kiedy tak się stało? A słyszałeś o czymś takim jak BFG? Hehehehe, przeczytaj choc jedną książkę, bo na razie nie wyszedłeś poza seriale na Netfliksie.
2021-01-26 14:30
Powyzej 30tys euro traca wiekszosc. Buha ha. Bank Staropolski. Skok Wybrzeze irp.
2021-01-24 19:17
Dla mnie lepsze jest stwierdzenie, ze oprocentowanie dla lokat ujemne, a dla kredytow dodatnie :) i pomyslec, ze ten komentarz ma prawie same lapy w gore. Szok. Ludzie nie potrafia liczyc i nie wiedza skad sie bierze oprocentowanie kredytu i lokat. Maja te kredyty i patrza jedynie na rate. Im nizsza tym lepiej, oto myslenie proletariuszy.
2021-01-25 11:59
Bo przecież wielkie pany to się cieszą kiedy raty ich kredytów są wysokie, prawda? Napiszesz jeszcze coś mądrego?
2021-01-24 15:44
I czy przypadkiem jednak w razie upadłości banku go nie tracę? Czy nie napiszesz, bo takie kwoty przerastają zdolność pojmowania przemądrzałego gołodupca?
2021-01-25 18:18
w latach 90tych upadło 139 banków, w tym 6 komercyjnych poczytaj sobie
2021-01-24 19:01
który upadl i ludzie stracili oszczednosci. Nawet najmniejszy przykladzik, proszę... Ale, zgodnie z przewidywaniem, zamiast jednego konkretu, same łapki w dół. Żenujacy poziom wszechgłupoty, hehehe
2021-01-27 12:04
Skok wołomin
2021-01-25 14:36
Reset, w którymś komentarzu dałeś do zrozumienia, że wykładasz na uczelni. Skwituję to jednym słowem: katastrofa Oczywiście nie chodzi o merytoryczną stronę Twoich wypowiedzi, bo jej nie ma, ale o to coś, co powinien
Reset, w którymś komentarzu dałeś do zrozumienia, że wykładasz na uczelni. Skwituję to jednym słowem: katastrofa Oczywiście nie chodzi o merytoryczną stronę Twoich wypowiedzi, bo jej nie ma, ale o to coś, co powinien mieć nauczyciel. Nie potrafisz nawiązać poprawnych relacji z ludźmi, więc jak chcesz przekonać kogokolwiek do swoich racji?
Żal Cię czytać Reset
2021-01-25 15:10
Nie mam zadnej wiedzy. Moze podziel sie ze mna swoja? Chetnie sie doucze, naprawde. W jakich dziedzinach moglbys mnie doksztalcic? Bo mniemam, ze twa wiedza warta jest poznania.
2021-01-25 16:35
Nie potrafisz nawet czytać ze zrozumieniem, a więc nie posiadasz umiejętności ze szkoły podstawowej.
Gdzie napisałem, że nie masz wiedzy?
Napisałem jedynie, że nie oceniam strony merytorycznej, bo jej w komentarzach nie ma. Twoje zaczepne pytania, próby poniżania adwersarzy, nie zawierają żadnej merytoryki.
2021-01-25 11:09
Najmniejszy przykładzik? Bardzo proszę: PBS w Sanoku.
I tak jak ktoś wyżej napisał - gwarancje BFG są do 100 tys. EUR na osobę fizyczną. Ludzie, którzy mieli więcej w tym banku oraz firmy/instytucje potracili
Najmniejszy przykładzik? Bardzo proszę: PBS w Sanoku.
I tak jak ktoś wyżej napisał - gwarancje BFG są do 100 tys. EUR na osobę fizyczną. Ludzie, którzy mieli więcej w tym banku oraz firmy/instytucje potracili (nawet samorządy).
Poczytaj.
Jak ktoś ma więcej pieniędzy i koniecznie chce trzymać w banku to niech rozdzieli pomiędzy kilka banków. Limit gwarancji BFG na człowieka jest oddzielny dla każdego banku.
2021-01-25 13:02
Do 100 tys euro gwerancja w 100%, a powyzej 100 tys euro gwarancja w ilu? No, w ilu? Wez sprawdz i nie szerz głupot czlowieku. Zyjesz emocjami, a nie konkretami. Pikną gdzieś fake newsa, a Ty juz caly podniecony.
2021-01-25 10:51
Rok 2013 Cypr (czyli EU). Klienci bankow stracili duza czesc swoich oszczednosci.
2021-01-25 13:44
Ale to nie było związane z upadkiem banków, tylko z nacjonalizacją depozytów przez władze kraju.
2021-01-25 14:36
Niewiedzy na tym portalu. Tragedia, co ci ludzie maja w glowachni jeszcze sie popisuja swoja glupota jeden przed drugim. Jedyne co potrafia to wlaczac play station i siedziec non stop na fejsie. Stamtad czerpia swoja wielka wiedze...
2021-01-26 08:45
ej ale od plejstejszyn to ty sie odczep
2021-01-25 13:05
Weż przestań już z tym kocopałami tylko podaj dane tej instytucji.
2021-01-25 18:25
Laiki Bank i Bank of Cyprus w 2013 i 2008 na Islandii Kaupthing, Glitnir i Landsbanki, proszę, nie dziękuj
2021-01-25 09:43
2021-01-25 10:44
który upadł i ludzie potracili swoje pieniądze? Dalej bedziecie hejtowac i pogardzac? Czy podacie ten przykład? Nie podacie, bo takiego nie ma, a poziom waszej wiedzy to absolutne dno. Dno.
2021-01-25 18:19
Islandia i Cypr w ciągu ostatnich 20 lat
2021-01-25 10:47
ekspercie od dna. hehehehe. "Taki intelygentny.. taky obrotny, a gupie ludzie nie rozumią". Żeby tylko łapki w górę dali a dają w dół... Jest powód dla którego opinia gościa, który zaczął dyskusje ma tyle lików i jest na samej górze. Będziesz płakał?
2021-01-25 13:05
I ty na pewno nic nie rozumiesz. Twoj wpis dokladnie oddaje twoj poziom. Dno.
2021-01-25 09:03
ale jesteś zabawny, ale śmieszny... hehehehe... ale fajny i wszechwiedzący.... hehehehe. Jak dobrze, że tylko ty się znasz, a cała reszta to barany hehehehe... i stąd wszyscy dają ci łapki w dół bo "oni sie nie znajo" a ty tak hehehehe...
2021-01-24 17:51
Jeśli byłeś dość inteligentny, żeby zaoszczędzić taką kwotę, to powinieneś również rozumieć, że w tej chwili kiszenie tych pieniędzy w banku jest raczej bez sensu.
2021-01-27 12:03
ale rząd zachęca do kiszenia w banku...bo już niedługo planuje połozyć łapę na kasie a przy okazji sprawdzić ile kasy maja Polacy
2021-01-24 13:22
to oznacza lepiej pożyczyć od banku na 3% niż stracić 3,5% w banku na lokacie :)
2021-01-24 15:33
3%? Gdzie tak drogo? Teraz jak się dobrze poszuka to i można mieć poniżej 2%.
2021-01-25 18:16
w sierpniu brałem kredyt 2,8% to i tak mniej niż inflacja
2021-01-25 19:02
To serio drogo. Brałem w maju, już po wpisie hipoteki i podobnych mam oprocentowanie 1,92.
2021-01-26 06:00
he he oczywiście, zależy na ile lat, jaka kasa i ile miałeś % własnych, ja brałem przy Wiborze 0,01%, 40% wkładu na 20 lat i mam 2,8%
2021-01-24 12:19
Banki, giełda, caly rynek finansowy maja za zadanie zarabiać. Jak myślisz, kto tak napędzal oststnimi czasy bezmyślny hiper-konsumpcjonizm? Przez kogo nie mogłeś śmieć telefonu oraz samochodu na który byłoby Cię stac za gotówkę?:)
2021-01-24 11:09
Opinia wyróżniona
Dramat. Wejdźcie sobie na stronę NBP. Jak dobrze tam pogrzebiecie, to znajdziecie wykresy inflacji oraz stóp procentowych w przedziale 20 ostatni lat. Jak ktoś ma dobry dzień, to nie polecam tego sprawdzac:) Demonizowany
Dramat. Wejdźcie sobie na stronę NBP. Jak dobrze tam pogrzebiecie, to znajdziecie wykresy inflacji oraz stóp procentowych w przedziale 20 ostatni lat. Jak ktoś ma dobry dzień, to nie polecam tego sprawdzac:) Demonizowany przez propagandę TVP rząd Platformy nie dość że inflację przezwyciężył, to ba! doszlo do czegoś o czym przez najbliższe 10 lat już nie usłyszymy, czyli do deflacji. Bankom też dziękujcie. Przy zeszłorocznej stagnacji rynkowej natychmiast obniżano stopy procentowe waszych kont oszczędnościowych, tłumaczono się epidemia, co w tłumaczeniu na odkłamiacz znaczy, że skąpią nawet na żałosne odsetki oszczedzajacych dla pewnej amortyzacji strat związanych z opóźnieniami ze spłatami swoich obowiązań typu- władców leasingu lub zawodowych kredciarzy lanserow...
2021-01-26 11:16
Jak uważasz, że brak inflacji lub deflacja dobra dla Nowaka jest dobra to gratuluję intelektu.
2021-01-26 09:21
zapomniales jak donaldinio z rostowskim doliczyli do pkb szarą strefę (nota bene z kapelusza), czego nigdy wcześniej w Polsce nikt nie robil i boom! zielona wyspa ;D
2021-01-25 08:33
Dramat to twój post. Nie trzeba nigdzie grzebać, na żadnej stronie, bo dane za kilkadziesiąt lat pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania. To po pierwsze.
Po drugie: deflację mieliśmy w latach 2015
Dramat to twój post. Nie trzeba nigdzie grzebać, na żadnej stronie, bo dane za kilkadziesiąt lat pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania. To po pierwsze.
Po drugie: deflację mieliśmy w latach 2015 i 16, czyli w roku wyborczym i pierwszym pełnym roku rządów koalicji PiS. Za kadencji PO-PSL tylko raz przezwyciężono inflację (cokolwiek miałoby to znaczyć, bo nie jest to zjawisko szczególnie pożądane), w 2014 roku. Rok wcześniej inflacja była niska, a w pozostałych latach rządów poprzedniej koalicji najczęściej sięgała 3-4 procent, czyli przekraczała cel inflacyjny.
Co za rządów nowej koalicji zdarzyło się do tej pory raz: w ubiegłym roku. Jaki był to rok nie trzeba, mam nadzieję, nikomu tłumaczyć.
2021-01-25 18:35
Pewnie poglądy polityczne przeszkadzają w uczciwej dyskusji i stąd te minusy...
2021-01-25 03:20
Czasy platformy - Amber Gold, operacje na lewych papierach znanego banku, narzekasz na inflację teraz? Może warto wrócić do matematyki na poziomie 3 klasy podstawówki...
2021-01-25 09:32
GetBack sponsorujący galę Człowieka Wolności tygodnika Sieci, może warto trzymać się faktów?
2021-01-24 23:25
no to teraz pomyśl pomyśl, jak wreszcie zaczną te długi kasować rządy poszczególnych krajów. Jak wiadomo, tak duże długi które nie są do spłacenia to spłaca się tylko na dwa sposoby: bankructwo kraju lub też wywołanie hiperinflacji. Kraj jakoś wyjdzie z tego, no a oszczędności obywateli? po nich pozostanie tylko wspomnienie
2021-01-24 19:25
jest pochodna stop procentowych, a te sa pochodna inflacji. Tu nie ma zadnego bankowego spisku. Pisowski nbp troche zaburza ten ład ekonomiczny przez zanizanie realnej inflacji, co skutkuje skandalicznie niskimi stopami.
jest pochodna stop procentowych, a te sa pochodna inflacji. Tu nie ma zadnego bankowego spisku. Pisowski nbp troche zaburza ten ład ekonomiczny przez zanizanie realnej inflacji, co skutkuje skandalicznie niskimi stopami. A te sa powodem tego, ze oprocentowanie lokat jest zadne. Ale tez oprocentowanie kredytow jako suma marzy i wiboru rowniez jest niskie. Reasumujac przy niskich stopach ciesza sie kredytobiorcy, a ci*lacze kreca nosem. Przy wysoko oprpcentowanych stopach jest odwrotnie. A teraz najlepsze. Pewnie proletariusze nie skumaja :) otoz lokata jest odwrotnoscia kredytu. Czyli trzymajac 300k na lokacie to tak naprawde dziala tak samo jakbys ty byl kredytodawca dla banku, a bank kredytobiorca :) :) Czyli odsetki od lokaty sa tymi samymi odsetkami co wasze odsetki od kredytu. Oczywiscie z reguly kredyt jest wyzej oprocentowany od lokaty bo marza, ale to oczywiste bo bank zarabia na obrocie pieniedzy, nie jest instytucja charytatywna.
2021-01-27 12:08
jedno co widze to to że złotówka coraz bardziej guano warta , inaczej nie planowali by druku kolejnego banknotu 1000 zł wiesz pamiętam przed denominacją jak co chwila też nowy banknot powstawał , a dlaczego ? bo pieniądz tracił wartość przez te drukowanie pieniędzy bez umiaru obyśmy nie skończyli jak Republika Weimarska
2021-01-25 09:22
Jak widać coś tam ci świta ale niewiele :) Akurat kredyt jest instytucją do kreowania sztucznego pieniądza.. polecam poczytać jak działa kreacja pieniądza.. słowa klucz to ile procent bank musi mieć realnej części na
Jak widać coś tam ci świta ale niewiele :) Akurat kredyt jest instytucją do kreowania sztucznego pieniądza.. polecam poczytać jak działa kreacja pieniądza.. słowa klucz to ile procent bank musi mieć realnej części na pokrycie swoich :) zobowiązań. W sumie dobrze, że dadzą ujemną stopę ludzie wyprowadzą pieniądze z banku i zawalą system :) będzie milej :)
2021-01-24 12:08
Ale pisz, pisz - portal jest cierpliwy
2021-01-24 14:48
Tak tak inflacja to pozytywne zjawisko:)
2021-01-24 17:09
Zależy jaka inflacja. Deflacja jest zaś zjawiskiem negatywnym.
2021-01-25 00:02
Czlowieku. Inflacja i deflacja sa zle... Natomiast ekonomimsci sa zgodni, ze dla wszystkich krajow w tym Polski, najlepsza jest powolna inflacja na poziomie 2,5% +- 1%.
2021-01-27 12:05
jakbym miał tak jak słupki pokazują , statystyki mówią i to co w TVP głoszą to bym był może szczęśliwy ..a tak to jest jak jest każdy wie jak ma
2021-01-25 18:26
najlepsza jest na poziomie około 0,01% rocznie, tzn, 1% na 100 lat, kiedyś dolar zarobiony w 1850 roku był warty prawie tyle samo co w 1900, rozumiesz? każda inna zmiana = i na - jest zła
2021-01-25 00:57
(bo coraz mniej wydają realnie na socjal, a coraz więcej zgarniają z podatków). Natomiast dla Obywateli tych krajów jest najlepsza powolna inflacja w okolicach do 2.5% tak jak napisałeś.
2021-01-25 12:02
Niby dlaczego ma to być dobre?
2021-01-26 11:53
Dlatego że nikt nie bedzie wydawał i inwestował pieniędzy jeżeli te zyskują od samego tylko leżenia w skarpecie. A jeżeli nikt nie będzie wydawał, to nikt nie bedzie zarabiał, tłumaczę najprościej jak się da.
2021-01-25 12:30
Nie oczekuj raczej, że ktoś zrobi tutaj krótki wykład. Wystarczy po prostu wpisać w wyszukiwarkę: dlaczego deflacja jest niebezpieczna?
2021-01-25 09:19
Inflacja ma sens tylko dla :) rządu... I to jak najwyższa tak długo jak się ludzie nie zdenerwują :P Skoro uważasz że inflacja dla przeciętnego kowalskiego jest lepsza od deflacji to słucham argumentów :) A nie "ekonomiści powiedzieli".
2021-01-24 10:17
Opinia wyróżniona
Zakup polskich obligacji skarbowych to nakręcanie zadłużenia naszego państwa. Tymi papierami dłużnymi finansujemy spłatę odsetek od kolejnych kredytów, nawet nie należności głównej.
Zaniżone stopy
Zakup polskich obligacji skarbowych to nakręcanie zadłużenia naszego państwa. Tymi papierami dłużnymi finansujemy spłatę odsetek od kolejnych kredytów, nawet nie należności głównej.
Zaniżone stopy procentowe mają być zachętą do wycofywania pieniędzy z rachunków bankowych i wydawania zaoszczędzonych środków w celu pobudzenia zarżniętej przez rząd gospodarki. Polacy okazali się wyjątkowo rozsądni i jednak chcą przeczekać ten ciemny okres bez trwonienia pieniędzy.
Co dywersyfikacji portfela i zakupu złota/srebra to lepiej patrzeć na czysty kruszec (0,999), a nie certyfikowane sztabki czy monety bulionowe. Ten rynek też sprzyja oszustom, więc jak ze wszystkim trzeba uważać.
Z ostatnim akapitem nie zgadzam się w całości, ale do znudzenia warto przestrzegać na temat wszelakich oszustw inwestycyjnych opartych najczęściej na sztuce/metalach szlachetnych/nieruchomościach pod wynajem/kryptowalutach czy popularnej ostatnio dzierżawie ziemi pod uprawę. Tych 7-10% rocznego zwrotu w ten sposób NIE dostaniecie.
2021-01-25 10:09
Haha, powodzenia w sprzedaży tego "czystego kruszcu", jak nie będziesz miał na niego papierów czyt. certyfikatu.
2021-01-25 08:49
Gdzie Ty byłeś przez ostatnich kilka lat :)
2021-01-24 20:45
wogóle
2021-01-24 12:06
Czy możesz mi objaśnić, w jaki to sposób obecny rząd "zarżnął gospodarkę"? Interesuje mnie merytoryczny wywód poparty danymi statystycznymi, a nie zideologizowana, antyPiSowska paplanina i polityczny bełkot. Poproszę o
Czy możesz mi objaśnić, w jaki to sposób obecny rząd "zarżnął gospodarkę"? Interesuje mnie merytoryczny wywód poparty danymi statystycznymi, a nie zideologizowana, antyPiSowska paplanina i polityczny bełkot. Poproszę o listing konkretnych działań szkodzących gospodarce i twarde dane ekonomiczne na poparcie. Bo przygotowuję pierwszy wykład na semestr letni dla moich studentów, a widzę, że mam do czynienia z człowiekiem mądrym i wyposażonym w wiedzę, której sam nie posiadam. Czekam z niecierpliwością.
2021-01-25 12:10
Powiedz to przedsiębiorcom z branży gastronomicznej, eventowej, turystycznej, kulturalnej itp. Jak wiadomo od roku mają czas prosperity, nie wyrabiają się z zamówieniami, nawet zwiększenie zatrudnienia o 100% nie pomogło. Jak dobrze że jest tak dobrze, a będzie tylko jeszcze lepiej!
2021-08-30 08:06
2021-01-25 13:09
Czyli PiS wyhodował covid-19 i wypuścił na wrednych hotelarzy, tak? A w pozostałych krajach świata PiS nie rządzi i też wszystko pozamykane. Czyli tam kto zarżnął? Tajemniczy Don Pedro wysłany przez PiS? Stuknij się w
Czyli PiS wyhodował covid-19 i wypuścił na wrednych hotelarzy, tak? A w pozostałych krajach świata PiS nie rządzi i też wszystko pozamykane. Czyli tam kto zarżnął? Tajemniczy Don Pedro wysłany przez PiS? Stuknij się w czoło lepiej. Najgorsze, gdy glupota w mózgu tak wielka, że nie ma miejsca na nic poza nienawiścią i newsami z tefałenu i gadzinówki wybiórczej.
2021-08-30 08:10
Pośrednikom wydaje się że napędzają gospodarkę, ale matematycznie zmniejszają zysk bo są kosztem
Takie wirtualne usługi jak wirtualny pieniądz
2021-01-24 13:50
Jedynie same łapki w dół. Oto poziom ludzi komentujących tego posta. Nie maja nic do powiedzenia poza zwykłym hejtem
2021-01-24 12:27
To proszę popatrzeć na obecną inflację i porównać ją z planowaną przez NBP. Sporo się rozjeżdża.
2021-01-24 14:12
Pokaż mi jeden bank centralny w Europie, któremu udało się go osiągnąć w praktyce. Czy rozumiesz proces inflacji? Rozumiesz procesy globalne w makroekonomii? Znowu proszę o konkretne dane, a dostanę jedynie multum łapek w dół, hahahaha
2021-01-24 15:36
W długiej perspektywie jak powiedział pewien guru ekonomii wszyscy i tak umrzemy , więc proszę samemu nie być demagogiem i nie pisać o długookresowym celu inflacyjnym.
2021-01-24 19:03
Ale zapodałeś. No, rozbroiłeś mnie swoją anty demagogiczną hiper demagogią.
2021-01-24 10:03
Te lokaty to komedia.0,5% rocznie przy inflacji 4% daje...-3,5% zysku)))Teraz tylko fundusze obligacji,ostatni rok średnio 7% rocznie albo fund.technologii i innowacji lokujące w Apple,Amd, Microsoft.Zysk za ostatni rok 45%.I nie pakować się w polisolokaty z których przez wiele lat pieniędzy nie można wyjąć.
2021-01-24 11:17
Tak, ale tam masz ryzyko, raz zyskasz, raz stracisz. No ale nie powiem, że jeszcze inny rynek dostał boooom. W związku z inflacja nastały złote czasy dla różnych naganiaczy frajerów na rynki krypto"walut". Od groma
Tak, ale tam masz ryzyko, raz zyskasz, raz stracisz. No ale nie powiem, że jeszcze inny rynek dostał boooom. W związku z inflacja nastały złote czasy dla różnych naganiaczy frajerów na rynki krypto"walut". Od groma takich znajdziecie na YT. Ciekawe czy powiedzą o tym, że takie waluty nie mają wgle pokrycia, zaś ich auto, telefon dom, jest tak naprawdę z trudem spłacany w kredytach:)
2021-01-24 11:36
A drugi głąb myśli,że " koniugacja astrologiczna"to koniunkcja astronomiczna.
2021-01-24 11:36
I skończyliśmy.Potem dohtorat na Harwardzie)
2021-01-24 12:35
Harvard - to o chodzi o ta budowlanke w Sopocie?
2021-01-24 14:31
2021-01-24 12:31
rady innych polityków
2021-01-24 14:17
2021-01-24 14:40
W europie zachodniej juz od zeszlego roku niektore banki wprowadzily ujemne stopy procentowe wiec nie jest to nic nowego, chodzi o to aby ludzie mniej oszczedzali a wiecej inwestowali .
2021-01-25 10:10
konsumowali, ale ok
2021-01-24 21:47
Te procenty zysku, które są opisane w artykule to śmiech na sali. Ja na kryptowalutach zarabiam kilkadziesiąt procent tygodniowo, a czasem nawet na godzinę. Ostatnio jest korekta kryptowalut i warto w nie inwestować. Dwa
Te procenty zysku, które są opisane w artykule to śmiech na sali. Ja na kryptowalutach zarabiam kilkadziesiąt procent tygodniowo, a czasem nawet na godzinę. Ostatnio jest korekta kryptowalut i warto w nie inwestować. Dwa lata temu kupiłem bitcoina za jakieś 12 tys zł, dziś kosztuje 117 tys zł. Zysk zrealizowałem na poziomie ponad 90 tys w ciągu roku. Owszem, wszedłem na wyższy próg podatkowy, ale jestem i tak dużo na plusie. Zamiast zastanawiać się nad tym co napisali w tym artykule, to polecam zainwestować w kryptowalute. To jest przyszłość tego świata. Większość kryptowalut nie jest podatna na inflacje, a zysk do końca tego roku jest po prostu pewny. I mówimy tu o zysku kilkuset procent na niektórych walutach jeszcze w tym roku.
2021-01-25 11:54
ja tez kupuję krypto. od niedawna, ale jestem cały czas na plusie. jesli dobrze podaja dane to obecnie 2% ludzi na swiecie zajmuje sie krypto, za 5 lat bedzie to juz 20%. wiec kto szybciej zacznie kupowac krypto, tym
ja tez kupuję krypto. od niedawna, ale jestem cały czas na plusie. jesli dobrze podaja dane to obecnie 2% ludzi na swiecie zajmuje sie krypto, za 5 lat bedzie to juz 20%. wiec kto szybciej zacznie kupowac krypto, tym szybciej sie wzbogaci.
tylo w grudniu kupiłem bitcoina za 600 zł a w styczniu wyciągałem z tego zysku więcej niż miesięcznie zarabiam.
2021-01-25 00:03
Gdzie ty masz inflacje 4%? Byla taka w 2009 roku za rzadow Tuska i potem prawie deflacja za rzadow jego nastepczyni. Tego juz leniu sprawdzic Ci sie nie chce co?
2021-01-25 10:33
Od stycznia do marca 2020 inflacja r/r wynosiła powyżej 4%.
2021-01-24 10:06
Ujemne stopy procentowe
Ujemny zwrot z obligacji
Inflacja realna circa 10%
To oznacza mówiac krotko okradanie ludzi z ich oszczednosci a rzadowi to jest na rękę bo inflacja redukuje dlug publiczny.
rozwiń...
Ujemne stopy procentowe
Ujemny zwrot z obligacji
Inflacja realna circa 10%
To oznacza mówiac krotko okradanie ludzi z ich oszczednosci a rzadowi to jest na rękę bo inflacja redukuje dlug publiczny.
Generalnie celem jest uderzenie w klasę srednią czyli ludzi niezaleznych finansowo. Czlowiek bez wlasnosci jest czlowiekiem bez wolnosci.
2021-01-24 11:34
A do tego klasa średnia w większości finansuje 500+. Aktywnej zawodowo ludności jest mało ok. 17,3 mln Polaków. Każdy z nich rocznie płaci na świadczenie 500 plus 1355 złotych, czyli 112 złotych miesięcznie. "Jak wynika
A do tego klasa średnia w większości finansuje 500+. Aktywnej zawodowo ludności jest mało ok. 17,3 mln Polaków. Każdy z nich rocznie płaci na świadczenie 500 plus 1355 złotych, czyli 112 złotych miesięcznie. "Jak wynika z badania przeprowadzonego w ubiegłym roku dla Wirtualnej Polski, nawet 750 tys. Polaków może być przekonanych, że pieniądze na 500+ wyciągnął z własnej kieszeni PiS. Kilka milionów rodaków wierzy, że program finansują podatki bogatszych obywateli." Żyjemy w państwie ekonomicznych d**ili.
2021-01-24 15:08
2021-01-25 22:30
że u nas jest takie coś jak "klasa średnia"?
2021-01-27 22:08
2021-01-24 12:19
na krótko, ale się stara
2021-01-24 14:36
.....na państwowych posadach i kupować dobrej jakości produkty za gotówkę .....chodzi o rządzących i biurokracje państwową wyższego szczebla ...dlatego naturalnym miejscem dla socjalistów jest rezerwat lub więzienie
2021-01-25 00:04
:D ... Realna inflacja powiadasz? Z tylka sobie wyjales te 10%? :D
2021-01-25 12:23
No tak, prąd, woda, ścieki itp. poszły do góry ale przynajmniej lokomotywy staniały. No i musztarda.
2021-01-25 22:29
bo ona jeść woła i to nie mało...
2021-01-24 10:11
Zabraklo mi w tym wywiadzie pytania o oprocentowanie kredytow, mam ndzieje ze oprocentowanie kredytow podazy droga oprocentowania depozytow.Ale ja naiwny jestem , nie?;)
2021-01-24 10:15
Również się zmniejsza, zwłaszcza mieszkaniowych opartych o wibor. np. u mnie w przeciągu pół roku rata spadła o 300 PLN. Ale o tym w wywiadzie nie przeczytacie ;)
2021-01-24 10:18
To jest oczywiste, ze wibor czy libor są ruchome ale marża banku jest stała i ona nie maleje i stąd spread banku rośnie kiedy NBP obniza stopy referencyjne.
Już kompletnie pomijam temat kredytow konsumpcyjnych gdzie stopa to minimum kilkanasie % czyli lichwa
2021-01-24 10:28
Widać, że brakuje Ci podstawowej wiedzy. :) WIBOR jest zmienny i marża banku jest stała, więc jak WIBOR spada to... rośnie spread banku? Co? :D Jak WIBOR spada to oprocentowanie też spada.
2021-01-24 10:40
Chodzi o to, że marża banku też jest stopą procentową i jest niezależna od stóp NBP i to bank ją indywidualnie ustala.. czyli oprocentowanie spada bo spada wibor a nie marża banku.
Twoim tokiem rozumowania jeżeli
Chodzi o to, że marża banku też jest stopą procentową i jest niezależna od stóp NBP i to bank ją indywidualnie ustala.. czyli oprocentowanie spada bo spada wibor a nie marża banku.
Twoim tokiem rozumowania jeżeli wibor będzie 0% to oprocentowanie też będzie 0% a wyniesie nie 0% tylko równowartość marży banku, która jest stała i ustalana przez bank i może wynieść np 10%
I bedzue sytuacja ze lokaty 0% a kredyt 10%.
Bank zawsze wygrywa jak krupier w kasynie :)
2021-01-24 10:18
Bo jest o lokatach, a nie o kredytach. To dwie inne sprawy. Wiadomo. Stopy spadają- kredyty tanieją.
2021-01-24 10:20
:D
2021-01-24 10:17
Opinia wyróżniona
Zakup polskich obligacji skarbowych to nakręcanie zadłużenia naszego państwa. Tymi papierami dłużnymi finansujemy spłatę odsetek od kolejnych kredytów, nawet nie należności głównej.
Zaniżone stopy
Zakup polskich obligacji skarbowych to nakręcanie zadłużenia naszego państwa. Tymi papierami dłużnymi finansujemy spłatę odsetek od kolejnych kredytów, nawet nie należności głównej.
Zaniżone stopy procentowe mają być zachętą do wycofywania pieniędzy z rachunków bankowych i wydawania zaoszczędzonych środków w celu pobudzenia zarżniętej przez rząd gospodarki. Polacy okazali się wyjątkowo rozsądni i jednak chcą przeczekać ten ciemny okres bez trwonienia pieniędzy.
Co dywersyfikacji portfela i zakupu złota/srebra to lepiej patrzeć na czysty kruszec (0,999), a nie certyfikowane sztabki czy monety bulionowe. Ten rynek też sprzyja oszustom, więc jak ze wszystkim trzeba uważać.
Z ostatnim akapitem nie zgadzam się w całości, ale do znudzenia warto przestrzegać na temat wszelakich oszustw inwestycyjnych opartych najczęściej na sztuce/metalach szlachetnych/nieruchomościach pod wynajem/kryptowalutach czy popularnej ostatnio dzierżawie ziemi pod uprawę. Tych 7-10% rocznego zwrotu w ten sposób NIE dostaniecie.
2021-01-24 12:06
Czy możesz mi objaśnić, w jaki to sposób obecny rząd "zarżnął gospodarkę"? Interesuje mnie merytoryczny wywód poparty danymi statystycznymi, a nie zideologizowana, antyPiSowska paplanina i polityczny bełkot. Poproszę o
Czy możesz mi objaśnić, w jaki to sposób obecny rząd "zarżnął gospodarkę"? Interesuje mnie merytoryczny wywód poparty danymi statystycznymi, a nie zideologizowana, antyPiSowska paplanina i polityczny bełkot. Poproszę o listing konkretnych działań szkodzących gospodarce i twarde dane ekonomiczne na poparcie. Bo przygotowuję pierwszy wykład na semestr letni dla moich studentów, a widzę, że mam do czynienia z człowiekiem mądrym i wyposażonym w wiedzę, której sam nie posiadam. Czekam z niecierpliwością.
2021-01-24 12:27
To proszę popatrzeć na obecną inflację i porównać ją z planowaną przez NBP. Sporo się rozjeżdża.
2021-01-24 14:12
Pokaż mi jeden bank centralny w Europie, któremu udało się go osiągnąć w praktyce. Czy rozumiesz proces inflacji? Rozumiesz procesy globalne w makroekonomii? Znowu proszę o konkretne dane, a dostanę jedynie multum łapek w dół, hahahaha
2021-01-24 15:36
W długiej perspektywie jak powiedział pewien guru ekonomii wszyscy i tak umrzemy , więc proszę samemu nie być demagogiem i nie pisać o długookresowym celu inflacyjnym.
2021-01-24 19:03
Ale zapodałeś. No, rozbroiłeś mnie swoją anty demagogiczną hiper demagogią.
2021-01-24 13:50
Jedynie same łapki w dół. Oto poziom ludzi komentujących tego posta. Nie maja nic do powiedzenia poza zwykłym hejtem
2021-01-25 12:10
Powiedz to przedsiębiorcom z branży gastronomicznej, eventowej, turystycznej, kulturalnej itp. Jak wiadomo od roku mają czas prosperity, nie wyrabiają się z zamówieniami, nawet zwiększenie zatrudnienia o 100% nie pomogło. Jak dobrze że jest tak dobrze, a będzie tylko jeszcze lepiej!
2021-01-25 13:09
Czyli PiS wyhodował covid-19 i wypuścił na wrednych hotelarzy, tak? A w pozostałych krajach świata PiS nie rządzi i też wszystko pozamykane. Czyli tam kto zarżnął? Tajemniczy Don Pedro wysłany przez PiS? Stuknij się w
Czyli PiS wyhodował covid-19 i wypuścił na wrednych hotelarzy, tak? A w pozostałych krajach świata PiS nie rządzi i też wszystko pozamykane. Czyli tam kto zarżnął? Tajemniczy Don Pedro wysłany przez PiS? Stuknij się w czoło lepiej. Najgorsze, gdy glupota w mózgu tak wielka, że nie ma miejsca na nic poza nienawiścią i newsami z tefałenu i gadzinówki wybiórczej.
2021-08-30 08:10
Pośrednikom wydaje się że napędzają gospodarkę, ale matematycznie zmniejszają zysk bo są kosztem
Takie wirtualne usługi jak wirtualny pieniądz
2021-08-30 08:06
2021-01-24 20:45
wogóle
2021-01-25 08:49
Gdzie Ty byłeś przez ostatnich kilka lat :)
2021-01-25 10:09
Haha, powodzenia w sprzedaży tego "czystego kruszcu", jak nie będziesz miał na niego papierów czyt. certyfikatu.
2021-01-24 10:19
jeśli mój bank wprowadzi minusowe oprocnetowanie czyli będę musiał mu płcić za to że trzymam u nich moje pieniądze na rachunku bieżacym to nast dnia wypłacam całośc i będę płacił gotówką.
2021-01-24 10:25
I co wtedy madralo?
2021-01-24 11:15
wypłacę wszystko w kilku transzach. Chyba nie sądzisz ze bank zabroni mi zabrać moje pieniądze ?
2021-01-24 16:51
Jakby wszyscy zechcieli wypłacić naraz - tak bylo w Argentynie jak bankrutowała
2021-01-25 06:37
W artykule jest napisane, że banki mają nadpłynność, czyli mają dużo pieniędzy. Poza tym, NBP cały czas drukuje pieniądze.
2021-01-27 02:13
a w tym czasie oni tak zachachmęcą że wyjdzie na to że nie wypłacisz albo nie bedzie ci sie to opłacać
2021-01-26 07:52
Argentyna jest już . A skąd te miliardy rozdawane na lewo i prawo a skąd miliardy na samoloty wojskowe, samoloty które w razie konfliktu wróg zmiecie w 5 minut . Drukarnie pieniędzy pracują pełną parą a spłacać dług będą jeszcze nasze praprapra wnuki .No ale dali po 500 więc będziemy na nich głosować .
2021-01-24 20:08
Przypomnij sobie obrazki z telewizji, gdy zaczynał się run na banki czy to na Cyprze, czy to w Argentynie.
Tak, zabronią Ci zabrać pieniądze i nie zrobi tego jakiś bank, tylko rząd, a Ty będziesz w tłumie
Przypomnij sobie obrazki z telewizji, gdy zaczynał się run na banki czy to na Cyprze, czy to w Argentynie.
Tak, zabronią Ci zabrać pieniądze i nie zrobi tego jakiś bank, tylko rząd, a Ty będziesz w tłumie podpalającym budynki bankowe i rządowe, rząd padnie, bank przeprosi, ale nic to w meritum nie zmieni. Nie odzyskasz swoich pieniędzy.
2021-01-25 10:59
"run na banki " - ?
2021-01-24 18:10
Niestety to nie będzie wkrótce możliwe. Chcą wprowadzić waluty cyfrowe i obowiązkowe konta w banku centralnym. Niewolnictwo na całego
2021-01-26 14:20
I dla większości ludzi żadnej róznicy nie będzie.
2021-01-25 06:03
A jeśli dojdzie do tego, że gotówką zniknie? Czym będziesz płacił?
2021-01-25 12:44
Myślę, że się ludzie zaczną wtedy inaczej dogadywać i pojawi się jakiś "nielegalny" "pieniądz" w obiegu.
2021-01-26 14:20
wódką i usługami
2021-01-27 02:18
2021-01-25 09:10
myślisz, że tylko ty będziesz chciał wypłacić kasę? cały tłum ludzi też będzie chciał, jak odpowiednio dużo klientów wypłaci pieniądze bank splajtuje, dlatego przed podjęciem takiej decyzji uniemożliwią lub utrudnią wypłatę gotówki
2021-01-26 18:05
bzdura. Na pewno wszyscy na raz nie ruszą do banków po wypłaty, pewnie sporo ludzi pogodzi sie z tym że będą co miesiąc płacić bankowi. A nawet jeśli to może zarządzający w końcu zrozumieja że nie tedy droga ?
2021-01-25 14:01
Ja już miesiąc temu wycofałem ;gotówkę; z banku i mam spokój.!!! Ulokowałem te pieniądze.??? co wiem że nie stracę ani grosza.!!!
2021-01-27 02:09
i tak płacisz bankowi za to że trzymasz w nim pieniądze a zanim dojdzie do tego co piszesz a może dojśc to bank wprowadzi limity na wypłaty i takie prowizje od tej transakcji że o swojej całości tylko bedziesz mógł pomarzyć
2021-01-24 10:21
2021-01-24 10:53
2021-01-24 11:40
2021-01-24 12:37
I tak niskie pensje.
2021-01-24 14:53
2021-01-24 20:05
2021-01-24 21:57
Matołusz
2021-01-25 10:17
Oczywiście
2021-01-25 12:16
O ile skoczyło minimalne wynagrodzenie w ciągu ostatnich kilku lat?
2021-01-24 13:22
tak wysoka :) 3,4 % a na ten rok prognozują 2,3 % ludzie myślcie troszeczkę, taka inflacja jest normalna, wiem, że niektórzy marzą o deflacji ale deflacja jest szkodliwa. W1990 roku inflacja wynosiła ponad 680% i to był szok! Ale obecnie jesteśmy bliscy inflacji z 2004/2005 czyli czasu kiedy wchodziliśmy do Unii.
2021-01-24 13:48
2021-01-25 00:06
Z pewnoscia. Tak mowi mama?
2021-01-26 07:21
I kreatywniej księgowości
2021-01-24 15:51
2021-01-24 16:01
Styczeń 2021 - dolar 3.73 PLN....
2021-01-24 16:26
nie każdy kupuje na górce a sprzedaje w dołku...
2021-01-24 15:39
... w której panuje deflacj!
2021-01-24 10:58
No a pseudo minister ma pomysł aby wszyscy wpłacili kasę trzymaną w domach do banków haahh
2021-01-25 09:59
tak bo w sytuacji krytycznej rząd wprowadzi w nocy ustawę o przejęciu majątku w celu ratowania kraju - więcej już się nie da dodrukować ani pożyczyć a potrzeby kolegów i znajomych wielkie - trzeba coś ludziom obiecać ,
tak bo w sytuacji krytycznej rząd wprowadzi w nocy ustawę o przejęciu majątku w celu ratowania kraju - więcej już się nie da dodrukować ani pożyczyć a potrzeby kolegów i znajomych wielkie - trzeba coś ludziom obiecać , odwrócić ich uwagę byle sprawą solidnie nagłośnioną w TVP a po cichu za plecami wywalić w kosmos tępy lud i okraść ich z pieniędzy...sorki ale wolę skarpetę przy Pisie za sterami
2021-01-24 11:01
Dalej paskarskie, wzięte z sufitu stawki. Jak będzie ujemne oprocentowanie zabieram pieniądze z banku i płacę wszędzie gotówką. Konto też najchętniej bym zlikwidował.
2021-01-24 13:06
Już niedługo fizyczne banknoty będziemy oglądać tylko w filmach, bądź muzeum pieniądza. Walka z fizyczną gotówką trwa w najlepsze, przy wielkiej uciesze prostego ludu. Gdy w pełni się to zrealizuje, jedyne co będziesz mógł w takiej sytuacji zrobić to modlić się aby wszystkiego nie zabrali.
2021-01-26 12:04
Nic nie będziesz miał, będziesz szczęśliwy !
... tak mi powiedział jeden cygan na dworcu
2021-01-24 13:19
Kredyty tanie jak barszcz. Generalnie lepiej się opłaca pożyczyć kasę od banku i oddawać niż trzymać na koncie. Ja mam oprocentowanie kredytu 2,8% a inflacją była 3,4%
2021-01-25 12:46
Tylko pamiętaj, że stopy procentowe też mogą być podniesione. W przypadku rozpędu inflacji, NBP będzie musiał podnieść stopy, a wtedy Twój kredycik zacznie się zaciskać na szyi.
2021-01-26 06:04
nie będzie mi zaciskać na szyi bo zgodnie z ustawą i umową maksymalnie marża mi wzrośnie do 7,2% chyba z tego co pamiętam, zarabiam sporo, na ratę płacę mniej niż wynajem bo miałem duży wkład własny, więc nawet przy dużym skoku, rata wzrośnie mi do 2000 zł, nie boję się tego
2021-01-24 11:09
Opinia wyróżniona
Dramat. Wejdźcie sobie na stronę NBP. Jak dobrze tam pogrzebiecie, to znajdziecie wykresy inflacji oraz stóp procentowych w przedziale 20 ostatni lat. Jak ktoś ma dobry dzień, to nie polecam tego sprawdzac:) Demonizowany
Dramat. Wejdźcie sobie na stronę NBP. Jak dobrze tam pogrzebiecie, to znajdziecie wykresy inflacji oraz stóp procentowych w przedziale 20 ostatni lat. Jak ktoś ma dobry dzień, to nie polecam tego sprawdzac:) Demonizowany przez propagandę TVP rząd Platformy nie dość że inflację przezwyciężył, to ba! doszlo do czegoś o czym przez najbliższe 10 lat już nie usłyszymy, czyli do deflacji. Bankom też dziękujcie. Przy zeszłorocznej stagnacji rynkowej natychmiast obniżano stopy procentowe waszych kont oszczędnościowych, tłumaczono się epidemia, co w tłumaczeniu na odkłamiacz znaczy, że skąpią nawet na żałosne odsetki oszczedzajacych dla pewnej amortyzacji strat związanych z opóźnieniami ze spłatami swoich obowiązań typu- władców leasingu lub zawodowych kredciarzy lanserow...
2021-01-24 12:08
Ale pisz, pisz - portal jest cierpliwy
2021-01-24 14:48
Tak tak inflacja to pozytywne zjawisko:)
2021-01-24 17:09
Zależy jaka inflacja. Deflacja jest zaś zjawiskiem negatywnym.
2021-01-25 00:02
Czlowieku. Inflacja i deflacja sa zle... Natomiast ekonomimsci sa zgodni, ze dla wszystkich krajow w tym Polski, najlepsza jest powolna inflacja na poziomie 2,5% +- 1%.
2021-01-25 00:57
(bo coraz mniej wydają realnie na socjal, a coraz więcej zgarniają z podatków). Natomiast dla Obywateli tych krajów jest najlepsza powolna inflacja w okolicach do 2.5% tak jak napisałeś.
2021-01-25 09:19
Inflacja ma sens tylko dla :) rządu... I to jak najwyższa tak długo jak się ludzie nie zdenerwują :P Skoro uważasz że inflacja dla przeciętnego kowalskiego jest lepsza od deflacji to słucham argumentów :) A nie "ekonomiści powiedzieli".
2021-01-25 12:02
Niby dlaczego ma to być dobre?
2021-01-25 12:30
Nie oczekuj raczej, że ktoś zrobi tutaj krótki wykład. Wystarczy po prostu wpisać w wyszukiwarkę: dlaczego deflacja jest niebezpieczna?
2021-01-26 11:53
Dlatego że nikt nie bedzie wydawał i inwestował pieniędzy jeżeli te zyskują od samego tylko leżenia w skarpecie. A jeżeli nikt nie będzie wydawał, to nikt nie bedzie zarabiał, tłumaczę najprościej jak się da.
2021-01-25 18:26
najlepsza jest na poziomie około 0,01% rocznie, tzn, 1% na 100 lat, kiedyś dolar zarobiony w 1850 roku był warty prawie tyle samo co w 1900, rozumiesz? każda inna zmiana = i na - jest zła
2021-01-27 12:05
jakbym miał tak jak słupki pokazują , statystyki mówią i to co w TVP głoszą to bym był może szczęśliwy ..a tak to jest jak jest każdy wie jak ma
2021-01-24 19:25
jest pochodna stop procentowych, a te sa pochodna inflacji. Tu nie ma zadnego bankowego spisku. Pisowski nbp troche zaburza ten ład ekonomiczny przez zanizanie realnej inflacji, co skutkuje skandalicznie niskimi stopami.
jest pochodna stop procentowych, a te sa pochodna inflacji. Tu nie ma zadnego bankowego spisku. Pisowski nbp troche zaburza ten ład ekonomiczny przez zanizanie realnej inflacji, co skutkuje skandalicznie niskimi stopami. A te sa powodem tego, ze oprocentowanie lokat jest zadne. Ale tez oprocentowanie kredytow jako suma marzy i wiboru rowniez jest niskie. Reasumujac przy niskich stopach ciesza sie kredytobiorcy, a ci*lacze kreca nosem. Przy wysoko oprpcentowanych stopach jest odwrotnie. A teraz najlepsze. Pewnie proletariusze nie skumaja :) otoz lokata jest odwrotnoscia kredytu. Czyli trzymajac 300k na lokacie to tak naprawde dziala tak samo jakbys ty byl kredytodawca dla banku, a bank kredytobiorca :) :) Czyli odsetki od lokaty sa tymi samymi odsetkami co wasze odsetki od kredytu. Oczywiscie z reguly kredyt jest wyzej oprocentowany od lokaty bo marza, ale to oczywiste bo bank zarabia na obrocie pieniedzy, nie jest instytucja charytatywna.
2021-01-25 09:22
Jak widać coś tam ci świta ale niewiele :) Akurat kredyt jest instytucją do kreowania sztucznego pieniądza.. polecam poczytać jak działa kreacja pieniądza.. słowa klucz to ile procent bank musi mieć realnej części na
Jak widać coś tam ci świta ale niewiele :) Akurat kredyt jest instytucją do kreowania sztucznego pieniądza.. polecam poczytać jak działa kreacja pieniądza.. słowa klucz to ile procent bank musi mieć realnej części na pokrycie swoich :) zobowiązań. W sumie dobrze, że dadzą ujemną stopę ludzie wyprowadzą pieniądze z banku i zawalą system :) będzie milej :)
2021-01-27 12:08
jedno co widze to to że złotówka coraz bardziej guano warta , inaczej nie planowali by druku kolejnego banknotu 1000 zł wiesz pamiętam przed denominacją jak co chwila też nowy banknot powstawał , a dlaczego ? bo pieniądz tracił wartość przez te drukowanie pieniędzy bez umiaru obyśmy nie skończyli jak Republika Weimarska
2021-01-24 23:25
no to teraz pomyśl pomyśl, jak wreszcie zaczną te długi kasować rządy poszczególnych krajów. Jak wiadomo, tak duże długi które nie są do spłacenia to spłaca się tylko na dwa sposoby: bankructwo kraju lub też wywołanie hiperinflacji. Kraj jakoś wyjdzie z tego, no a oszczędności obywateli? po nich pozostanie tylko wspomnienie
2021-01-25 03:20
Czasy platformy - Amber Gold, operacje na lewych papierach znanego banku, narzekasz na inflację teraz? Może warto wrócić do matematyki na poziomie 3 klasy podstawówki...
2021-01-25 09:32
GetBack sponsorujący galę Człowieka Wolności tygodnika Sieci, może warto trzymać się faktów?
2021-01-25 08:33
Dramat to twój post. Nie trzeba nigdzie grzebać, na żadnej stronie, bo dane za kilkadziesiąt lat pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania. To po pierwsze.
Po drugie: deflację mieliśmy w latach 2015
Dramat to twój post. Nie trzeba nigdzie grzebać, na żadnej stronie, bo dane za kilkadziesiąt lat pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania. To po pierwsze.
Po drugie: deflację mieliśmy w latach 2015 i 16, czyli w roku wyborczym i pierwszym pełnym roku rządów koalicji PiS. Za kadencji PO-PSL tylko raz przezwyciężono inflację (cokolwiek miałoby to znaczyć, bo nie jest to zjawisko szczególnie pożądane), w 2014 roku. Rok wcześniej inflacja była niska, a w pozostałych latach rządów poprzedniej koalicji najczęściej sięgała 3-4 procent, czyli przekraczała cel inflacyjny.
Co za rządów nowej koalicji zdarzyło się do tej pory raz: w ubiegłym roku. Jaki był to rok nie trzeba, mam nadzieję, nikomu tłumaczyć.
2021-01-25 18:35
Pewnie poglądy polityczne przeszkadzają w uczciwej dyskusji i stąd te minusy...
2021-01-26 09:21
zapomniales jak donaldinio z rostowskim doliczyli do pkb szarą strefę (nota bene z kapelusza), czego nigdy wcześniej w Polsce nikt nie robil i boom! zielona wyspa ;D
2021-01-26 11:16
Jak uważasz, że brak inflacji lub deflacja dobra dla Nowaka jest dobra to gratuluję intelektu.
2021-01-24 11:51
Opinia wyróżniona
to teraz bank będzie mi za to płacił a nie ja bankowi??? oczywiście pytanie retoryczne... ale warto zwrócić uwagę na kilka kwestii np. jak pada bank to ludzie tracą oszczędności, ale kredyty w tym banku są przejmowane
to teraz bank będzie mi za to płacił a nie ja bankowi??? oczywiście pytanie retoryczne... ale warto zwrócić uwagę na kilka kwestii np. jak pada bank to ludzie tracą oszczędności, ale kredyty w tym banku są przejmowane przez inne banki i nadal trzeba spłacać, kolejna spraw to to o czym napisałem w tytule - owszem oprocentowanie ujemne dla lokat, ale dla kredytów nadal dodatnie...
ja widać banki zawsze są do przodu a za wszystko nadal płacą klienci...
2021-01-24 12:19
Banki, giełda, caly rynek finansowy maja za zadanie zarabiać. Jak myślisz, kto tak napędzal oststnimi czasy bezmyślny hiper-konsumpcjonizm? Przez kogo nie mogłeś śmieć telefonu oraz samochodu na który byłoby Cię stac za gotówkę?:)
2021-01-24 13:22
to oznacza lepiej pożyczyć od banku na 3% niż stracić 3,5% w banku na lokacie :)
2021-01-24 15:33
3%? Gdzie tak drogo? Teraz jak się dobrze poszuka to i można mieć poniżej 2%.
2021-01-25 18:16
w sierpniu brałem kredyt 2,8% to i tak mniej niż inflacja
2021-01-25 19:02
To serio drogo. Brałem w maju, już po wpisie hipoteki i podobnych mam oprocentowanie 1,92.
2021-01-26 06:00
he he oczywiście, zależy na ile lat, jaka kasa i ile miałeś % własnych, ja brałem przy Wiborze 0,01%, 40% wkładu na 20 lat i mam 2,8%
2021-01-24 13:55
I do tego ma same łapki w górę, hehehe. Poziom wiedzy ludzi na tym portalu to dno i 50 cm mułu. A to jest najlepsze: "jak bank pada to ludzie tracą swoje oszczędności". Może podasz przykład, choć jeden malusienki
I do tego ma same łapki w górę, hehehe. Poziom wiedzy ludzi na tym portalu to dno i 50 cm mułu. A to jest najlepsze: "jak bank pada to ludzie tracą swoje oszczędności". Może podasz przykład, choć jeden malusienki przykładzik, kiedy tak się stało? A słyszałeś o czymś takim jak BFG? Hehehehe, przeczytaj choc jedną książkę, bo na razie nie wyszedłeś poza seriale na Netfliksie.
2021-01-24 15:44
I czy przypadkiem jednak w razie upadłości banku go nie tracę? Czy nie napiszesz, bo takie kwoty przerastają zdolność pojmowania przemądrzałego gołodupca?
2021-01-24 17:51
Jeśli byłeś dość inteligentny, żeby zaoszczędzić taką kwotę, to powinieneś również rozumieć, że w tej chwili kiszenie tych pieniędzy w banku jest raczej bez sensu.
2021-01-27 12:03
ale rząd zachęca do kiszenia w banku...bo już niedługo planuje połozyć łapę na kasie a przy okazji sprawdzić ile kasy maja Polacy
2021-01-24 19:01
który upadl i ludzie stracili oszczednosci. Nawet najmniejszy przykladzik, proszę... Ale, zgodnie z przewidywaniem, zamiast jednego konkretu, same łapki w dół. Żenujacy poziom wszechgłupoty, hehehe
2021-01-25 09:03
ale jesteś zabawny, ale śmieszny... hehehehe... ale fajny i wszechwiedzący.... hehehehe. Jak dobrze, że tylko ty się znasz, a cała reszta to barany hehehehe... i stąd wszyscy dają ci łapki w dół bo "oni sie nie znajo" a ty tak hehehehe...
2021-01-25 09:43
2021-01-25 10:44
który upadł i ludzie potracili swoje pieniądze? Dalej bedziecie hejtowac i pogardzac? Czy podacie ten przykład? Nie podacie, bo takiego nie ma, a poziom waszej wiedzy to absolutne dno. Dno.
2021-01-25 10:47
ekspercie od dna. hehehehe. "Taki intelygentny.. taky obrotny, a gupie ludzie nie rozumią". Żeby tylko łapki w górę dali a dają w dół... Jest powód dla którego opinia gościa, który zaczął dyskusje ma tyle lików i jest na samej górze. Będziesz płakał?
2021-01-25 13:05
I ty na pewno nic nie rozumiesz. Twoj wpis dokladnie oddaje twoj poziom. Dno.
2021-01-25 18:19
Islandia i Cypr w ciągu ostatnich 20 lat
2021-01-25 10:51
Rok 2013 Cypr (czyli EU). Klienci bankow stracili duza czesc swoich oszczednosci.
2021-01-25 13:05
Weż przestań już z tym kocopałami tylko podaj dane tej instytucji.
2021-01-25 18:25
Laiki Bank i Bank of Cyprus w 2013 i 2008 na Islandii Kaupthing, Glitnir i Landsbanki, proszę, nie dziękuj
2021-01-25 13:44
Ale to nie było związane z upadkiem banków, tylko z nacjonalizacją depozytów przez władze kraju.
2021-01-25 14:36
Niewiedzy na tym portalu. Tragedia, co ci ludzie maja w glowachni jeszcze sie popisuja swoja glupota jeden przed drugim. Jedyne co potrafia to wlaczac play station i siedziec non stop na fejsie. Stamtad czerpia swoja wielka wiedze...
2021-01-26 08:45
ej ale od plejstejszyn to ty sie odczep
2021-01-25 11:09
Najmniejszy przykładzik? Bardzo proszę: PBS w Sanoku.
I tak jak ktoś wyżej napisał - gwarancje BFG są do 100 tys. EUR na osobę fizyczną. Ludzie, którzy mieli więcej w tym banku oraz firmy/instytucje potracili
Najmniejszy przykładzik? Bardzo proszę: PBS w Sanoku.
I tak jak ktoś wyżej napisał - gwarancje BFG są do 100 tys. EUR na osobę fizyczną. Ludzie, którzy mieli więcej w tym banku oraz firmy/instytucje potracili (nawet samorządy).
Poczytaj.
Jak ktoś ma więcej pieniędzy i koniecznie chce trzymać w banku to niech rozdzieli pomiędzy kilka banków. Limit gwarancji BFG na człowieka jest oddzielny dla każdego banku.
2021-01-25 13:02
Do 100 tys euro gwerancja w 100%, a powyzej 100 tys euro gwarancja w ilu? No, w ilu? Wez sprawdz i nie szerz głupot czlowieku. Zyjesz emocjami, a nie konkretami. Pikną gdzieś fake newsa, a Ty juz caly podniecony.
2021-01-25 14:36
Reset, w którymś komentarzu dałeś do zrozumienia, że wykładasz na uczelni. Skwituję to jednym słowem: katastrofa Oczywiście nie chodzi o merytoryczną stronę Twoich wypowiedzi, bo jej nie ma, ale o to coś, co powinien
Reset, w którymś komentarzu dałeś do zrozumienia, że wykładasz na uczelni. Skwituję to jednym słowem: katastrofa Oczywiście nie chodzi o merytoryczną stronę Twoich wypowiedzi, bo jej nie ma, ale o to coś, co powinien mieć nauczyciel. Nie potrafisz nawiązać poprawnych relacji z ludźmi, więc jak chcesz przekonać kogokolwiek do swoich racji?
Żal Cię czytać Reset
2021-01-25 15:10
Nie mam zadnej wiedzy. Moze podziel sie ze mna swoja? Chetnie sie doucze, naprawde. W jakich dziedzinach moglbys mnie doksztalcic? Bo mniemam, ze twa wiedza warta jest poznania.
2021-01-25 16:35
Nie potrafisz nawet czytać ze zrozumieniem, a więc nie posiadasz umiejętności ze szkoły podstawowej.
Gdzie napisałem, że nie masz wiedzy?
Napisałem jedynie, że nie oceniam strony merytorycznej, bo jej w komentarzach nie ma. Twoje zaczepne pytania, próby poniżania adwersarzy, nie zawierają żadnej merytoryki.
2021-01-27 12:04
Skok wołomin
2021-01-25 18:18
w latach 90tych upadło 139 banków, w tym 6 komercyjnych poczytaj sobie
2021-01-24 19:17
Dla mnie lepsze jest stwierdzenie, ze oprocentowanie dla lokat ujemne, a dla kredytow dodatnie :) i pomyslec, ze ten komentarz ma prawie same lapy w gore. Szok. Ludzie nie potrafia liczyc i nie wiedza skad sie bierze oprocentowanie kredytu i lokat. Maja te kredyty i patrza jedynie na rate. Im nizsza tym lepiej, oto myslenie proletariuszy.
2021-01-25 11:59
Bo przecież wielkie pany to się cieszą kiedy raty ich kredytów są wysokie, prawda? Napiszesz jeszcze coś mądrego?
2021-01-26 14:30
Powyzej 30tys euro traca wiekszosc. Buha ha. Bank Staropolski. Skok Wybrzeze irp.
2021-01-25 00:08
To tak jakbyś pytał dlaczego produkty w sklepie nie są sprzedawane zawsze z ujemną marża.
2021-01-25 11:06
2021-01-26 04:54
toby oznaczało, że NBP nadrukowało za dużo i zwykli ludzie muszą im teraz za to zapłacić... Normalnie to NBP nie powinien się wtrącać w to co ja robię z kasą. Nie powinien stosować pouczeń i próśb do ludzi co mają kasę
toby oznaczało, że NBP nadrukowało za dużo i zwykli ludzie muszą im teraz za to zapłacić... Normalnie to NBP nie powinien się wtrącać w to co ja robię z kasą. Nie powinien stosować pouczeń i próśb do ludzi co mają kasę na kontach. Jak oni rządzą, tak my się poruszamy. Jak będą ujemne stopy to PiS poleci z polityki na bank.. Min. finansów nawołuje do wpłaty kasy na konta, bo policzył ludziom, że gdzieś chomikują pieniądze.. Niech nie traktują nas jak d**ili. Nie my do drukowaliśmy palety z banknotami. Niszczy się w Polsce klasę średnią, bo chce się im zabierać kasę bo zafundowano na rynku ogromne skoki cen, nam nie przybywa, pieniądz traci zaś wartość...I dalej ktoś będzie nam zamiatał nasze oszczędności. Wg NBP, oni nie muszą się z nami liczyć bo kasy mają niby za dużo, chcą pozabierać nam i dawać kredyty z naszych pieniędzy, czyli liczą, że mamy dużo ale za mało, żeby inwestować.. Odsetek nie płacą pomimo inflacji i zjadają nasze dochody, a jeszcze sondują stopę ujemną. Swego czasu min. Morawiecki kazał ludziom dawać kasę na lokatki, bo jak leżą na rachunkach bieżących to on, jako bankowiec nie może tego ruszyć, bo stracą np. płynność w razie jak ludzie wypłacą.. Jak można mówić ludziom co robić z kasą, skoro w Polsce średnia klasa nie ma w co inwestować...
2021-01-26 11:13
Bank jest frajerem, który wręcza na 30 lat środki klientowi i nie może walczyć o lepszy cashflow bo Nowak nadal nie wierzy że to prywatny inwestor...
Ostatnie lata uśpiły czujność i rozwój finansowy ludzi.
Bank jest frajerem, który wręcza na 30 lat środki klientowi i nie może walczyć o lepszy cashflow bo Nowak nadal nie wierzy że to prywatny inwestor...
Ostatnie lata uśpiły czujność i rozwój finansowy ludzi. Chwilowa deflacja, niska inflacja, spadek stop procentowych. Nagle tylko frajer nie bierze kredytu sie słyszało...Wrócą kiedys normalne czasy gdzie inflacja normalna na poziomie 4-5% bedzie optymalna A stopy procentowe beda na poziomie 4% I będzie lament lemingów, którym raty wzrosną o kilka set zl
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.