2020-11-30 11:01
I słusznie,jeszcze nie wiem po co roznoszą opłatek....przecież to ogromne ryzyko tak pukać od drzwi do drzwi i dawać z ręki do ręki wielu ludziom...A kolęda to jak zawsze była rozmowa w sumie o niczym bo ludzi ksiądz nie
I słusznie,jeszcze nie wiem po co roznoszą opłatek....przecież to ogromne ryzyko tak pukać od drzwi do drzwi i dawać z ręki do ręki wielu ludziom...A kolęda to jak zawsze była rozmowa w sumie o niczym bo ludzi ksiądz nie zna,sprawdzenie zeszytów i zabranie koperty.Stąd ja od lat nie mam poczucia żadnej wspólnoty w wierze i praktykuję sam bez pośredników.
2020-11-30 11:14
Jeżeli ktoś był u ciebie z opłatkiem to chyba naciągacze. U mnie w parafii już dawno ogłaszali że nie będzie roznoszenia opłatków
2020-11-30 12:51
2020-11-30 13:35
Na Chełmie z parafii ignacego?
2020-11-30 14:16
2020-11-30 21:18
Na Strzyży z kościoła Podwyższenia Krzyża.
2020-11-30 12:52
Jak u Ciebie nie roznoszą opłatka to znaczy, że już tak wszędzie musi być? Cóż za szeroka perspektywa myślowa;)
2020-11-30 22:25
Po kimś kto tylko bez sensu klepie zdrowaski...
2020-11-30 22:24
Święta prawda
2020-11-30 11:16
Dokładnie, w tym roku nie roznoszą opłatków drogą tradycyjną
2020-11-30 11:28
U mnie był organista z opłatkiem 11 listopada.
2020-11-30 13:57
2020-12-01 07:35
2020-11-30 17:29
2020-11-30 11:56
2020-11-30 12:06
Jak zabójcze karty które uzasadniały wybory na jesień.
2020-11-30 13:43
gdybyś chodził do kościoła to nie byłoby pytania, a tak wiemy, że to marna prowo
2020-11-30 14:16
W sumie krew JP2 też....
2020-11-30 15:26
2020-11-30 16:27
Wielu w KK wydało by Chrystusa ponownie na śmierć.
Szczególnie, że bronił prostytutek i tym podobnych.
2020-11-30 16:30
Ale tego nie usłyszysz z ambony od pana ubranego w złote szaty.
2020-11-30 21:20
Ja kupiłem na Aliexpress.
2020-11-30 17:45
Oplatek nie jest Ciałem Pana Jezusa. Opłatek wigilijny to symbol, kawałek chleba, którym łamiemy się z rodzina (oraz zwierzętami, wg starej tradycji), natomiast Ciało Pana Jezusa to komunikant po przeistoczeniu, które
Oplatek nie jest Ciałem Pana Jezusa. Opłatek wigilijny to symbol, kawałek chleba, którym łamiemy się z rodzina (oraz zwierzętami, wg starej tradycji), natomiast Ciało Pana Jezusa to komunikant po przeistoczeniu, które dokonuje się tylko podczas Eucharystii. Tzw. Komunia to nie to samo co opłatek. Oczywiście, dla człowieka wierzącego w Jezusa Chrystusa.
2020-11-30 21:22
Czyli można by się połamać zwykłym chlebem za 2,10zł lub nawet bułką. Ale biznes! 5g mąki zapieczonej w gofrownicy za dychę lub dwie.
2020-11-30 22:27
Kajzerka z Biedronki za 39gr?:)
2020-12-02 09:40
człowieku mamy XXI wiek a ty mentalnie dalej w średniowieczu....dalej wierz w alkoholika w rzemykach i pedofilów w sukience....dobrze masz wyprany mózg...
2020-11-30 17:18
Czyli roznoszą drogą płciową? ;)
2020-11-30 11:21
"praktykuję sam bez pośredników."
A jak jak to wygląda ?
p.s.
Proszę śmiało minusować.
Prośba do tych, co nie potrafią sensownie dyskutować, tylko lać jadem dookólnie...
2020-11-30 11:34
też to mnie zaciekawiło
deklaruje się jako osoba wierząca
czyli ostatniego namaszczenia sam sobie udzieli ?
o odpuszczeniu grzechów nie piszę, bo sam nagrzeszyłem sam się rozgrzeszę :-)
2020-11-30 12:09
No widać jak dużo wiesz o wierzę skoro zadajesz tak podstawowe pytania.
Typowy Katolik, co bez księdza nie umie żyć.
2020-11-30 13:23
Tylko Ciała Chrystusa nikt inny nie może mi dać.
Pomijam sytuacje, gdzie ludzie są ciężko chorzy i/lub w stanie agonalnym...
2020-11-30 13:35
Szafarz Nadzwyczajny może Tobie udzielić Komunii św.
2020-11-30 15:28
ostatecznie w tej kwestii i tak zapukasz do proboszcza, a kogo wyślą z posługą to już inna bajka
2020-11-30 17:47
Szafarz udziela Komunii, która konsekruje Kapłan. Ergo bez kapłana nie ma Ciała Pana Jezusa, jest tylko zwykły opłatek.
2020-11-30 17:52
Czyli Szafarza Nadzwyczajnego będziesz "zamawiał" do domu, żeby udzielił Tobie Komunii św.
To ja mogę spokojnie podejść do kościoła, "przeczekać" Liturgię Słowa a po, podejść
do ołtarza, żeby przyjść Ciało Chrystusa.
2020-11-30 16:32
2020-11-30 17:54
W ten sposób rozpatrujemy skrajności a nie wiarę..
2020-11-30 11:37
"Nie budujcie mi świątyń z drzewa czy kamienia, podniesiesz kamień a ja tam będę..".
"Nie stawiajcie domów Ojca mego na ziemii, bo Jego królestwo jest w Niebiosach".
Dalej wierzysz, że KRK ma coś wspólnego z wiarą w Boga, tego Boga?
2020-11-30 11:44
Dokładnie to chciałem napisać,plus życie w zgodzie z własnym sumieniem i zasadami.Namaszczenie....jeżeli żyjesz uczciwie,Bóg to widzi i zapewniam że nie jest Ci potrzebne oleum,bardziej bym chciał żeby żona mnie trzymała za rękę w ostaniey chwili ziemskiego szlaku.Ale jeśli ktoś woli wielebnego purpurata to okej.Ave!)
2020-11-30 11:45
A jak ma wyglądać?Modlę się w myślach,krzywdy nie robię bliźniemu-ba nawet jak widzę pająka w domu to go biorę na szufelkę i daję na balkon(mając nadzieję że nie wróci hehe),pomagam innym,żyję w zgodzie z własnym
A jak ma wyglądać?Modlę się w myślach,krzywdy nie robię bliźniemu-ba nawet jak widzę pająka w domu to go biorę na szufelkę i daję na balkon(mając nadzieję że nie wróci hehe),pomagam innym,żyję w zgodzie z własnym sumieniem...po co mi do tego pośrednik,obca osoba której jeszcze mam mówić swoje prywatne życie?Bóg widzi wszystko z góry,poza tym sorry ale po prostu nie chcę uczestniczyć w hipokryzji,modlić się wspólnie np za biskupów którzy zamiatają wiadomo co pod dywan...tym samym utożsamiłbym się z nimi...nie dzięki.
2020-11-30 13:49
mi pająki podrzucasz ;-)
2020-11-30 21:29
W Księdze Kapłańskiej napisane jest: "Kto by ofiarę Panu Bogu składał z pominięciem rąk kapłana musi być ukamienowany". Jak byk napisane. Z czegoś oni muszą żyć, raczej z kogoś, no chyba nie z pracy rąk własnych :(
2020-11-30 13:55
Jesteś pewien, że jako wierzący nie potrzebujesz pośredników? Na pewno??
"Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy: To jest bowiem ciało moje (...)"
albo
" Kto spożywa moje Ciało i pije
Jesteś pewien, że jako wierzący nie potrzebujesz pośredników? Na pewno??
"Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy: To jest bowiem ciało moje (...)"
albo
" Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem."
2020-11-30 14:13
Żeby wierzyć w Boga nie potrzeba uczestniczyć w tych zgromadzeniach. Modlić się można wszędzie, na nabijać kabze czarnym bez sensu.
2020-11-30 15:29
I gdzie tu masz słowo o księdzu
2020-11-30 21:30
A kto, jak nie kapłan pełni rolę, o której mowa powyżej? W jaki sposób spożywasz Ciało i Krew Chrystusa?
2020-12-01 09:36
kanibalizm?
2020-11-30 21:33
"... to czyńcie na Moją pamiątkę". Co prawda rzekł to do apostołów, a oni nie żyli wiecznie, więc należałoby rozważyć, kim są ich spadkobiercy?
2020-12-01 09:15
Wszystkimi wierzącymi?
2020-12-01 00:37
Klecha, opętany czy kolejny pedofil w sukience?! Weź się do pracy nierobie i skończ zerować na społeczeństwie! Bajki o stworcach zostaw dla filmowców i znajdź se partnerkę a raczej partnera jak to robi większość ksiedzow... Do roboty zakłamane kanalie, nieudacznicy w sukienkach
2020-12-01 10:54
Dobrze to opisaleś ,robie tak samo ,jedyny mój grzech to że lubie często zmieniać kobiety ,bo nie cierpie monogami.Nilomu nie przysięgalem przy oltarzu wierności więc jest ok.
2020-11-30 11:34
2020-11-30 12:04
czy tylko chciałeś zaistnieć w wirtualnej rzeczywistości ...
2020-11-30 12:24
2020-11-30 14:02
zamknął wiosną przecie
2020-11-30 14:00
2020-11-30 12:41
Oplatka nie roznosza. Jest to juz dawno zakomunikowane.
2020-11-30 12:53
Przecież to takie ryzyko Ludzie stoją ściśnięci przy kasach...
Zakupy powinny być dozwolone tylko przez internet
2020-11-30 21:35
Przecież są otwarte pod warunkiem ścisłego reżimu sanitarnego. Mały Kłamczuszek tak zakomunikował z naciskiem na "ścisłego".
2020-11-30 13:55
Nie pasuje ci dawanie z ręki do ręki więc z czego do czego chciałbyś otrzymywać?:)))
2020-11-30 15:52
"przecież to ogromne ryzyko tak pukać od drzwi do drzwi i dawać z ręki do ręki wielu ludziom". Powiedz to kurierom.
Myślenie nie boli.
2020-11-30 16:33
2020-12-01 08:58
Żal.pl
2020-12-01 11:48
u nas nie roznoszą opłatka. można go odebrać w kościele jak ktoś chce. i tyle. zapoznaj się człowieku z faktami a potem wypisuj.
2020-12-02 09:37
XXI wiek i ty dalej wierzysz w alkoholika w rzemykach.....hahaha jesteś dzbanem roku ,pewnie lubisz przyjmować na kolanach andruta z zamkniętymi oczyma....hahaha do dzioba bierz od razu mięsne dary szamanów i pedofilów nw sukience..
2020-11-30 11:01
Przychodzą nieproszeni goście, pukają w każde drzwi. Bez skrupułów, wychodząc z założenia, że każdy jest wierny. A przecież w miastach do kościoła chodzi może 1/5 ludzi.
Fajnie by było gdyby chodziło
Przychodzą nieproszeni goście, pukają w każde drzwi. Bez skrupułów, wychodząc z założenia, że każdy jest wierny. A przecież w miastach do kościoła chodzi może 1/5 ludzi.
Fajnie by było gdyby chodziło wyłącznie o wizytę duszpasterską, a tak naprawdę w większości parafii chodzi wyłącznie o koperte.
Wiara wiarą, każdy ma swoją, ale instytucje kościoła nie mają wiele wspólnego z wiarą. Jest Biblia, jest dekalog, człowiek nie potrzebuje pośredników do bycia w zgodzie z Bogiem.
Wszystkie wynalazki: Spowiedz, Czyściec, Kolenda to dodatki dodane długo po śmierci Jezusa. Dodatki, które miały wyłącznie umacniać wpływy Kościoła na terenach przez niego opanowanych.
2020-11-30 11:08
Odwagi, ksiądz Cię nie ugryzie!
2020-11-30 11:09
Ale wpisze w kajet i jak będziesz od niego coś chciał to pokaże figę z makiem))
2020-11-30 11:20
Księdza nie przyjmujesz a chcesz posługi kapłańskiej? Chyba żart
2020-11-30 12:22
To ty chyba żartujesz! Ludzie proszą np. o katolicki pochówek, żeby uszanować wolę zmarłych rodziców.
2020-11-30 12:22
Co łaska nie mniej niż 500 pln i nie więcej niż 14 lat.
2020-11-30 13:34
2020-11-30 21:39
Tylko w jednym roku księża pytali "czy faktycznie Państwa stać" przyjmując kopertę. Później już sobie odpuścili, widocznie wpływy były zbyt małe i się już nie wygłupiali wyciągając rękę.
2020-11-30 11:20
No to się trzeba zastanawić za wczasu: "czy się czegoś chce od Kościoła czy nie?" Nie ma, że wybiórczo podejdziesz do tematu. Kolęda nie, ślub tak.
2020-11-30 12:31
Co ciebie interesuje życie innych?! Swoimi grzechami się zajmij nieproszony pouczaczu. Bywają sytuacje, że korzysta się z czegoś, w co się nie wierzy, np. z chrztu, bo ma się starych, niemądrych rodziców, dla których brak chrztu byłby cierpieniem.
2020-11-30 14:08
oczywiście możesz zmienić zdanie, ale wówczas musisz wejść we wszystkie zasady, które narzuca Kościół, a przynajmniej się postarać je respektować. Sumienia i intencji, nikt prócz Boga Ci nie zważy. Albo wchodzisz w Te reguły albo nie.
2020-11-30 16:50
najważniejsze by szanować innych (bez względu na kolor skóry, płeć, orientację seksualną), najważniejsze by nie naruszać wolności drugiego człowieka, by być uczciwym wobec siebie i innych - do piekła się nie pójdzie
2020-11-30 12:59
2020-11-30 14:47
jak pokażesz kasę to niem figa z makiem
2020-11-30 11:22
i na judaszu zawiesić krzyż do góry nogami... he?
2020-11-30 11:37
Koniecznie po akcji wrzuć zdjęcia na trojmiasto.pl. ;)
2020-11-30 12:21
2020-11-30 17:50
Na dobrą sprawę Judasz bardziej się zasłużył niż Piotr, który wypierał się Boga trzykrotnie...
....a potem został głową Kościoła.
Śmierć frajerom, chwała cwaniakom !
2020-11-30 11:38
2020-11-30 11:49
Widocznie trzeba bardziej zdecydowanie powiedzieć s......
2020-11-30 11:54
2020-11-30 11:58
2020-11-30 11:59
biedactwo
2020-11-30 12:23
Myślę, że o wiele stosowniejsze byłoby, żeby chetni wywieszali kartkę na drzwiach, że chcą kolędy. Tak jest na mojej klatce.
2020-11-30 11:09
Słownik języka polskiej ma.
2020-11-30 11:21
szczególnie języka polskiej
2020-11-30 11:21
bo zaraz pierwszego dnia 2/3 by się wyPiSało - by nie płacić ;))))
2020-11-30 11:22
Chyba rzeczywiście pośredników nie potrzebujesz, bo wiarę masz swoją własną.
Z tego co pamiętam, to wg Kościoła Rzymsko-Katolickiego jezus żyje.
2020-11-30 12:15
Z tego co pamiętam, wyzionął ducha, inaczej nie katolicy nie cieszyliby się ze zmartwychwstania, czyż nie?
2020-11-30 12:49
2020-11-30 15:35
Jakby Ci to wytłumaczyć.. ? Zmartwychwstał do innej rzeczywistości.
2020-11-30 11:55
Kolęda oczywiście, że ma. Koperta sama się nie wręczy...
2020-11-30 15:37
No i jeszcze gotówkowa wersja też istnieje. Wystarczy dobra wola i udanie się z datkiem do kościoła
2020-11-30 11:59
Jeśli już w Starym Testamencie modlono się za zmarłych, a jednocześnie jak Pan Jezus mówił nie da się przejść pomiędzy niebem i piekłem i odwrotnie - to za kogo się modlono? Logicznie z tego wynika że istnieje taki stan po śmierci który wymaga modlitwy.
2020-11-30 12:46
2020-11-30 13:30
Proszę przykład: Dziś będziesz ze Mną w raju (Łk 23,43)
2020-11-30 18:35
Zaprawdę powiadam ci dziś: Będziesz ze mną w raju
2020-11-30 18:47
proszę Cię o choćby jeden werset, w którym Jezus bądź którykolwiek z apostołów wymienia takie miejsce jak "czyściec"?
do 3x sztuka ;)
2020-11-30 13:36
Przykładowo: ukrzyżowany Chrystus do jednego ze złoczyńców: "Zaprawdę, powiadam ci: dziś będziesz ze mną w raju" Łk 23, 35-43
2020-11-30 16:34
2020-11-30 23:31
Każdy jest złoczyńcą, czyli grzesznikiem, a zabawieni będą Ci który dąża do doskonałości, żałują za grzechy i przyjmują Boże miłosierdzie.
2020-11-30 15:40
"W domu Ojca mego jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, to bym wam powiedział."
2020-11-30 17:51
2020-11-30 12:14
po pierwsze: nikt tu nie jest nieproszonym gościem - dzień wcześniej ministrant pyta czy się przyjmie kolędę. Po drugie: chodzi o pobłogosławienie domu - kapłan reprezentuje nie siebie a Pana Jezusa i w Jego Imię
po pierwsze: nikt tu nie jest nieproszonym gościem - dzień wcześniej ministrant pyta czy się przyjmie kolędę. Po drugie: chodzi o pobłogosławienie domu - kapłan reprezentuje nie siebie a Pana Jezusa i w Jego Imię błogosławi dom, nikt nie ukrywa też że można złożyć ofiarę by wesprzeć kościół w którym się jest, ale mnie jeszcze żaden ksiądz o nią nie prosił - jest dobrowolna. Po trzecie: nie , nie ma czegoś takiego jak "swoja wiara" - jeśli tak masz to znaczy że zrobiłeś sobie prywatną religię i masz jakiegoś innego Boga a nie Jezusa Chrystusa - ja jestem w wierze katolickiej i taką wyznaję. Gdyby człowiek nie potrzebował pośredników to Pan Jezus nie powoływał by pierwszej wspólnoty Apostołów. Po czwarte: spowiedź, czyściec itd to nie są żadne "wynalazki" czy "dodatki" dodane po śmierci Pana Jezusa - tylko kompletny ignorant może tak napisać - spowiedź ustanowił Pan Jezus w dniu swojego Zmartwychwstania - doczytaj sobie w ewangelii św. Jana jak to zrobił. poziom głupoty, kretynizmu, bezmyślności, kompromitacji i żenady przeciwników kościoła katolickiego jest tak ogromy, że po prostu to aż poraża. nic mnie tak nie drażni w życiu jak głupota innych ludzi dlatego jak czytam te brednie katofobów to dziwię się że oni sami mają odwagę pisać takie głupoty obnażając swój skrajny kretynizm. nie chodź do kościoła, nie dawaj kasy, ale błagam nie pisz takich bredni i głupot bo to po prostu boli
2020-11-30 12:32
kwestia takich elementów jak kolęda też.
Niegdyś przyjmowało się, że z kolędą ksiądz chodził z założenia do każdego domu, chyba, ze ktoś po prostu nie chciał.
Ale wówczas nie było "akwizytorów", którzy do
kwestia takich elementów jak kolęda też.
Niegdyś przyjmowało się, że z kolędą ksiądz chodził z założenia do każdego domu, chyba, ze ktoś po prostu nie chciał.
Ale wówczas nie było "akwizytorów", którzy do domów się wpraszają.
Dlatego też, z kolędą ksiądz powinien przychodzić do tych, którzy jasno wcześniej, sami zaproszą księdza, a nie prze "eliminację" tych, którzy go nie chcą.
2020-11-30 12:41
Nie masz problemu z pisaniem długich, płomiennych komentarzy na farach, a masz problem raz w roku użyć prostego sformuowania w stronę ministranta: "Dziękuję - nie przyjmuję kolendy".
2020-11-30 12:52
Jest taka dziennikarka, zresztą może to o nią chodzi>?
2020-11-30 12:38
2020-11-30 12:50
:)
2020-11-30 16:13
Czyżby Piotr z Olszynki?
2020-11-30 17:08
wspólne dla wszystkich bez względu w jakiej formie jest ono odbierane / wyznawane (czy w postaci Boga katolickiego, czy innego Boga, czy wielu Bogów), żenujące i kompromitujące jest to, że uważający się za tak pobożnego
wspólne dla wszystkich bez względu w jakiej formie jest ono odbierane / wyznawane (czy w postaci Boga katolickiego, czy innego Boga, czy wielu Bogów), żenujące i kompromitujące jest to, że uważający się za tak pobożnego katolika (i znawcę religii katolickiej) wypowiada się w tak nietolerancyjny, obraźliwy sposób o innych, wylewając z siebie żółć na bliźnich dookoła oraz łamiąc tym samym podstawowe zasady religii katolickiej jakimi jest szacunek, miłość i tolerancja
2020-11-30 17:29
Ale w wierze ja nie potrzebuję pośredników takich jak ksiądz. Poza tym mam małe mieszkanie i ciężko mi schować wszystkie dzieciaki przed tym księdzem
2020-12-01 10:26
piszesz że głupota cie boli? religia jest potrzebna człowiekowi jak rybie rower, a wszystkie to historyjki koscielne w ogole sie kupy nie trzymają :)
2020-12-01 11:06
Spowiadać sie ze swoich występkow facetowi w sukience co robi jeszcze gorsze rzeczy niz ty .Trzeba być chyba niespelnym rozumu .Ktoś kto zostaje księdzem powinien być kastrowany ,bo niestety biologi mężczyzny nie
Spowiadać sie ze swoich występkow facetowi w sukience co robi jeszcze gorsze rzeczy niz ty .Trzeba być chyba niespelnym rozumu .Ktoś kto zostaje księdzem powinien być kastrowany ,bo niestety biologi mężczyzny nie oszukasz.Wtedy to bylby prawdziwy ksiądz a i tak nie zawsze.Coś za coś wyrzekasz się na zawsze popędu ,placenia zus i zostajesz księdzem .Gwarantuję wtedy większe zaufanie do takiego wykastrowanego.Tak że do dzieła.Piszę to bo sam kiedyś byłem lektorem a moi koledzy poszli póżniej do seminarium.Ci moi koledzy jak już byli księdzami nie raz na imprezach z nimi po alkocholu zaliczali potem w przybytkach więcej panienek w miesiąc niż normalny człowiek w calym życiu.
2020-11-30 12:21
Nie wszędzie pukają do każdych drzwi, to chyba zależy od okolicy. U nas ministrant pyta na dole, czy w budynku (kamienicy) jest ktoś przyjmujący kolędę. Tylko jedna rodzina to zresztą robi.
Myślę, że
Nie wszędzie pukają do każdych drzwi, to chyba zależy od okolicy. U nas ministrant pyta na dole, czy w budynku (kamienicy) jest ktoś przyjmujący kolędę. Tylko jedna rodzina to zresztą robi.
Myślę, że Jezierskiemu należy się uznanie dla rozsądku, bo to nie pierwsza jego b. sensowna decyzja w kontekście pandemii. Inni biskupi sa chciwi i lekceważą chorobę.
2020-11-30 12:49
2020-11-30 16:40
Himalaje megalomanii.
2020-11-30 17:30
Może Katarzyna Kolenda? A może chodziło o kolendrę.
2020-11-30 12:58
2020-11-30 13:28
Rodzice chrzestni takich dzieci powinni w ramach pokuty oddawać swoje dzieci księżom.
2020-12-01 00:45
2020-12-01 11:45
pod heretykami i bluźniercami, którzy osmielają się mysleć inaczej niz zgodnie z jedynie sluszna linia partii i KK.
i to wszystko w imię miłości bliźniego i nadstawiania drugiego policzka
2020-11-30 13:00
zgadzam się całkowicie z w/w treścią uwagi,kolenda nie ma żadnego sensu,jest to zwykłe przewąchiwanie domostwa,żeby wiedzieć co kto ma co kupił jak mu się powodzi co z kolei rzutuje na to ile kasy można skubnąć,to nie ma
zgadzam się całkowicie z w/w treścią uwagi,kolenda nie ma żadnego sensu,jest to zwykłe przewąchiwanie domostwa,żeby wiedzieć co kto ma co kupił jak mu się powodzi co z kolei rzutuje na to ile kasy można skubnąć,to nie ma nić z wiarą,zwykłe żebractwo,a wymyślone przez analfabetów papieży w bardzo odległych czasach zamiast dziesięciny lub innych datków wymyślonych przez klechów żeby dokuczyć prostaczkom
2020-11-30 13:14
Nikt na siłe z butami nie pcha się do domu. Grzecznie pytają czy przyjmujesz,nie to nie. Nikt nie robi z tego problemu.
2020-11-30 17:36
2020-11-30 13:46
poćwicz wpierw gramatykę
2020-11-30 18:51
I nie wychodzą z założenia,że każdy jest wierny tylko pytają czy przyjmujesz kolędę, jak nie to idą dalej, po co taki długi referat?
2020-11-30 18:53
Tylko tam gdzie się określą że przyjmują . A koperty dawać nie musisz .
2020-11-30 19:22
Najwiecej o kosciele mowi ten co do niego nie chodzi.....
2020-12-01 10:50
2020-12-01 14:45
Mów za siebie i nie siej herezji nie wszyscy się sprzedali !!!
2020-11-30 11:04
i niech już tak zostanie...
2020-11-30 11:48
2020-11-30 12:42
w tym roku zmarła mi matka, zaszedłem na plebanię zamówić mszę (matka z Podlasia to wierząca była od zawsze, no i też pokolenie z lat 50-tych), a tam normalnie wertowanie kartoteki i m.in pytanie dlaczego ostatni
w tym roku zmarła mi matka, zaszedłem na plebanię zamówić mszę (matka z Podlasia to wierząca była od zawsze, no i też pokolenie z lat 50-tych), a tam normalnie wertowanie kartoteki i m.in pytanie dlaczego ostatni kolęda przez mamę była przyjęta w 2017 roku. Co to k.... m... ma być. Łachę robią, jakiś obowiązek z tą kolędą. Czekałem aż powie, że mama za mało w kopercie dawała i w związku z tym jest dopłata do pogrzebu
2020-11-30 17:38
starszy człowiek całe życie wpuszcza do mieszkania (kopertę też daje), a los tak się potoczy, że akurat kilka razy nie wpuści i już odmawiają mu prawa do katolickiego pogrzebu. Bardzo szkoda mi jest starszych ludzi, bo
starszy człowiek całe życie wpuszcza do mieszkania (kopertę też daje), a los tak się potoczy, że akurat kilka razy nie wpuści i już odmawiają mu prawa do katolickiego pogrzebu. Bardzo szkoda mi jest starszych ludzi, bo im naprawdę zależy na tej tradycji, bardzo często przekazują kasę na kk mimo głodowych emerytur - a tu w zamian znieczulica i bezwzględność aż żal patrzeć.
2020-11-30 13:01
i kto chce niech płaci, ale w zamian chrzty, śluby, pogrzeby za free. Kto nie płaci, ten ma tak jak dotychczas pogrzeb bez mszy i księdza na cmentarzu.
2020-11-30 15:41
Większośc Polaków wywodzi się w prostej linii ze wsi. Pierwotnie z chłopów pańszczyżnianych.
W Polsce katolicyzm zawsze był głęboko zakorzeniony. Dzisiejsi postchłopi manifestują swój negatywny stosunek do
Większośc Polaków wywodzi się w prostej linii ze wsi. Pierwotnie z chłopów pańszczyżnianych.
W Polsce katolicyzm zawsze był głęboko zakorzeniony. Dzisiejsi postchłopi manifestują swój negatywny stosunek do Kościoła jakby chcięli za wszelką cenę odciąć się od swoich przodków.
To się nie da mondrale. Ten chłop długo jeszcze będzie tkwił w nas.
2020-11-30 16:38
Wiarę w jednego Boga KRK ogniem i mieczem na nich wymusił. Opornych torturowali, mordowali i kradli ich majątki. I jak to się ma do nauk Jezusa?
2020-12-01 10:51
2020-12-01 11:41
Amen
2020-11-30 11:05
2020-11-30 11:09
A reszta poburczy pod nosem poburczy, przeżuje w sobie i da. Bo jeden na jeden to nie to samo co w internecie albo jak ci wszyscy w okół przytakują.
2020-11-30 11:19
2020-11-30 15:42
A posługa to nie praca?
2020-11-30 16:03
Nie, jak sama nazwa mówi
2020-11-30 16:39
2020-12-01 13:03
Dlatego lekarze pracują za darmo.
2020-11-30 11:20
A co wyprawiają w tym roku?
2020-11-30 12:07
nic nowego, ale w tym roku dopiero ludzie dostrzegli ilosc afer i ukrywanych bandytow w sutannach
2020-11-30 14:00
...mam nowego psa i stoper:-(
2020-11-30 15:40
A co oni w tym roku wyprawiają? Oświeć mnie.
2020-11-30 11:07
Nic z tego nie rozumiem...
2020-11-30 11:23
z kilka tysięcy ludzi jednego dnia
2020-11-30 11:24
lewackie spędy uliczne
2020-11-30 12:22
które sam Kaczor wywołał
2020-11-30 12:31
Kaczor i jego wyznawcy to najgorsza zaraza.
2020-11-30 17:46
2020-11-30 11:27
nawet maseczki nie są tam potrzebne jak mawia wielu księży ...
2020-11-30 12:20
Proszę wymień choć kilku którzy tak mówią.
2020-11-30 12:58
Proszę bardzo .Wpisz w Google konsekrowane ręce a Covid. Nawet film jest, byś nie zarzucił mi ,że zadnie wyciągnięte z kontekstu
2020-11-30 16:22
wypowiedź ks. profesora Tadeusza Guza - stwierdził on, że kapłan ma konsekrowane ręce i nie może zarazić innych osób koronawirusem udzielając Komunii świętej do ust.
2020-11-30 20:17
Miało być kliku, nie jeden.
2020-12-01 09:01
2020-11-30 11:40
Jest dyspensa i w kościele są limyty. Jest garstka osób w tej chwili w maseczkach na mszy. Lepiej byś się przejął tłokiem w komunikacji miejskiej i tym, że tam nikt nie egzekwuje maseczek.
2020-11-30 15:03
2020-12-01 10:01
W kościołach na mszy ciągle kaszlą, kichają, smarkają i puszczają bąki. Szczególnie na święta kapustą wali że ho ho.
2020-11-30 21:25
ff
2020-11-30 11:08
2020-11-30 12:41
Banda pedofilów, jeszcze bym zapytał czy jest od tych łysych obrońców krzyża pod kościołem. Bo do takich chrześcijan nie zamierzam należeć.
2020-11-30 13:04
Niezle was wszystkich robia w wala z ta cala pandemia.Jak mozna sie bac czegos czego nie ma.co roku mamy do czynienia z nowymi rodzajami wirusow,Kowid ma po prostu dobry marketing.A Wy slabe glowy,zapatrxzone w telewizje,przestraszone i bojazliwe.Zawsze daliscie sie kopac w doupsko.A europa sie z Was smieje.I z tych marionetek w rzadzie.
2020-11-30 13:08
Skoro nie ma to na co jestem chory? Na co zmarł mój dziadek który był zdrowy. Głupi jesteś, mało widziałeś a jeszcze mniej wiesz.
2020-11-30 13:16
A robiles test? Czytales Co pisze producent testow czy lekarz zabronil czytac? Poszperaj w necie a pozniej skonfrontuj to z lekarza I... Ktorzy dostaja dobra kase za stwierdzanie ze ktos jest chory na kowida. Umieralnosc
A robiles test? Czytales Co pisze producent testow czy lekarz zabronil czytac? Poszperaj w necie a pozniej skonfrontuj to z lekarza I... Ktorzy dostaja dobra kase za stwierdzanie ze ktos jest chory na kowida. Umieralnosc na wspomnianego bohater a to obecne na swiecie 2 % wszystkich zdiagnozozanych. I te bezobjawowe kowidy... No Smiech na sali. Sorry ale jak ogladasz telewizje to sobie chyba za bardzo nie podyskutujemy. Ty masz po prostu przeziebienia a dziadek zmarl na niewydolnosc ktorego organu.
2020-11-30 17:38
Spoko jak zachorujesz to też się pod coś innego podczepi. Śmieszkuj dalej.
2020-11-30 13:15
Bo półmózg to na pewno
2020-11-30 13:48
Nie lec ze sloganami bo nawet sie nad nimi nie zastanowiles:)
2020-11-30 16:40
2020-11-30 17:40
No tak Morawiecki dawno odwołał epidie a drugi głupi wmawial że maseczki nic nie dają. Nie dziwi taką opinia.
2020-11-30 11:08
Nie będzie koperty w tym roku chłopaki:)
2020-11-30 13:33
Pogrzebów teraz tyle że już nie wiedzą co z tą forsą zrobić.
2020-11-30 15:36
Radzę pomyśleć że kiedyś i na Tobie zarobią i co będzie Ci łyso
2020-11-30 16:40
2020-11-30 15:32
a ile kiedykolwiek dałeś?Nie zaglądaj innym do kieszeni.Najlepsza rada zawsze patrz i zaczynaj od siebie.
2020-11-30 16:26
Jak to się nazywa ?? Hipo, hipo.. Hipopotam!! Odpowiedziała trzylatka:)
2020-11-30 16:41
2020-11-30 17:42
I za przestępstwo nic nie grozi. Żyć nie umierać. Gosposi i dziecka na boku też się nie czepiają
2020-11-30 17:41
Nie ile masz ale czy się podzielisz. Watykan kisi miliardy.
2020-12-01 10:17
po ryu. i tak niezgodnie z moją wolą dostają moje pieniądze z podatków
2020-11-30 20:31
2020-12-01 12:41
z tytułu utraconych kopert i bądźcie pewni... otrzymają je...
2020-11-30 11:09
również mogę udzielać błogosławieństw domom, domownikom i warsztatom ? Jeśli tak , to proszę przygotować grube koperty . Moje błogosławieństwo będzie równie skuteczne, albo i jeszcze skuteczniejsze.
2020-11-30 14:58
Jak to mówiła moja babcia: kiedyś można było spotkać diabli. Teraz już nie, bo diabli w ludziach siedzą...
2020-11-30 18:57
a Panie - warsztaty!
2020-11-30 11:10
Bravo Biskupie !!!!!! jest jeszcze u niektórych księży trochę normalności i przyzwoitości !
2020-12-01 10:59
2020-11-30 11:21
Tylko w Polsce chodzą zebrać w innych krajach już ich pogonili ,może wreszcie początek konca
2020-11-30 11:29
Zlikwidować kolędę na zawsze
2020-11-30 11:55
Tylko w tych "innych krajach " musisz złożyć deklarację czy jesteś np. Katolikiem. W Niemczech podatek kościelny to obowiązek każdego członka Kościoła, zapisany w ordynacji podatkowej. Np. w 2016 do kas wspólnot
Tylko w tych "innych krajach " musisz złożyć deklarację czy jesteś np. Katolikiem. W Niemczech podatek kościelny to obowiązek każdego członka Kościoła, zapisany w ordynacji podatkowej. Np. w 2016 do kas wspólnot wyznaniowych wpłynęło grubo ponad 11 mld euro, z czego gros pieniędzy trafia do prowadzonych przez nie przedszkoli, szkół, szpitali i ośrodków dla uchodźców.
2020-11-30 12:00
2020-11-30 22:53
2020-11-30 12:18
2020-12-01 07:46
Nie chcesz, nie przyjmuj. Do mnie różne WWFy i inne organizacje pukają do drzwi znacznie częściej, niż ksiądz z kolędą i nie płaczę po internetach, że muszę d*psko ruszyć, bo ktoś zapukał do drzwi.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.