2020-10-27 07:59
Opinia wyróżniona
Nowa Świętokrzyska, SKM na Południe, rondo Starogardzka-Niepołomicka itd., itp. Jak zobaczę, to uwierzę.
2020-10-27 10:46
to znaczy że się z nią nie zapoznała, architekci z takimi sprawami jak uzgodnienia wodne zmagają się na codzień i nie jest to problem, tylko sprawa do załatwienia
2020-10-27 10:32
Nowa Świętokrzyska w takiej formie, w jakiej ją planują, powstać nie powinna. Chcą z niej zrobić kolejną drogę przelotową, która np. przetnie Kowale na pół (likwidując choćby część przejść dla pieszych), a także
Nowa Świętokrzyska w takiej formie, w jakiej ją planują, powstać nie powinna. Chcą z niej zrobić kolejną drogę przelotową, która np. przetnie Kowale na pół (likwidując choćby część przejść dla pieszych), a także wprowadzi prosto do centrum kolejną falę samochodów, co jest sprzeczne z prawidłowym projektowaniem ruchu w miastach.
Brakuje za to bardzo połączeń dzielnic na południu, jak właśnie np. omawianej w artykule ulicy, czy połączenia ze sobą osiedli Ujeścisko, Zakoniczyn, Lawendowe Wzgórza oraz tych przy ul. Guderskiego. Na tę chwilę trzeba nadkładać sporo kilometrów, jeżdżąc na około ulicami Jabłoniową, Świętorzyską i Havla, a tak powstało by sporo dodatkowych połączeń odciążających główne szlaki.
Niestety Gdańsk nie narzuca deweloperom podstawowej siatki dróg do powstania, przez co mamy teraz mnóstwo osiedli z dziwnym układem tychże dróg, bez jakiejkolwiek komunikacji między nimi.
2020-10-29 15:17
My to nawet byśmy chcieli żeby Nowa Świętokrzyska była chociaż samym chodnikiem. Czymkolwiek. Obecnie z Niepołomickiej ciężko nawet pieszo dostać się na pętlę.
2020-10-27 16:08
deweloperzy nie maja obowiazku i mozliwosci budowac ogolnodostepnych drog na terenach nalezacych do miasta. za to miasto ma taki obowiazek z ktorego sie slabo wywiazuje..
2020-10-27 16:12
Miasto może narzucić im układ, by nie bawili się w radosną twórczość, tworząc jakieś "esy-floresy" i tym podobne. Nie mówimy też o każdym, najmniejszym skrawku drogi, ale o głównych drogach osiedlowych. Wystarczy zobaczyć, jak wyglądają przecznice i kwartały w dużych miastach na świecie - wszystko stara się być zbliżonym do kwadratu.
2020-10-27 12:53
2020-10-27 16:14
Ale od niej będzie odchodzić dojazdówka do węzła obwodnicy w Kowalach - bez tego fragmentu Nowa Świętokrzyska traci sens, ponieważ wąskie gardło będzie wciąż tam, gdzie było.
2020-10-27 08:03
2020-10-27 16:05
no a jak. na peryferiach Zukowa takie klada szybciej sie doczekasz niz w Gdansku
2020-10-27 09:54
Opinia wyróżniona
Po co budować tymczasowy łącznik? Tutaj na gwałt jest potrzebna Nowa Świętokrzyska. Wydano pozwolenia na budowę osiedli, w planach kolejne 40 bloków na Niepołomickiej, a drogi takie same jak 20 lat temu. Łącznik jeszcze bardziej zachęci deweloperów do budowania osiedli bez usług w parterach, bo przecież można "w 7 minut" dojechać do centrum.
2020-10-27 10:50
Najpierw buduje się bez ładu i składu, a później lamenty że nie ma którędy dojechać! ... A wokół stoczni czy miedzy Gdańskiem a Pruszczem tyle wolnego miejsca, a obok są drogi i kolej i wszystko jest... Pokrętna logika
Najpierw buduje się bez ładu i składu, a później lamenty że nie ma którędy dojechać! ... A wokół stoczni czy miedzy Gdańskiem a Pruszczem tyle wolnego miejsca, a obok są drogi i kolej i wszystko jest... Pokrętna logika naszych urbanistów... Budują w lesie i na bagnach i myślą że tam tacy bogacze się wprowadzą, że każdy prywatnym helikopterem będzie się poruszał chyba. ;)
2020-10-27 10:47
to problem tych co się dali nabrać developerowi, że to 5min do Gdańska
2020-10-27 11:20
2020-10-27 09:27
Opinia wyróżniona
Tymczasem całe południe Gdańska to najpierw wyspy osiedli w polu, gdzie kto kupił kawałek terenu i do tego jakaś droga dojazdowa np. z płyt. Następnie między tymi wyspami zaczęło się stawianie kolejnych bloków bez ładu
Tymczasem całe południe Gdańska to najpierw wyspy osiedli w polu, gdzie kto kupił kawałek terenu i do tego jakaś droga dojazdowa np. z płyt. Następnie między tymi wyspami zaczęło się stawianie kolejnych bloków bez ładu i składu, byle żaden kawałek terenu nie pozostał zarośnięty trawą. Oczywiście kto by myślał o głównej drodze. Niech sobie ludzie jeżdżą między blokami. No i zaczęły się szlabany, bo to nasza droga.
Kto do tego dopuścił?
2020-10-27 15:57
A pytanie powinno brzmieć kto to wszystko tak zapuścił?!
2020-10-27 13:46
2020-10-27 22:29
na przetrwanie i wyrwanie kasy.
2020-10-27 20:17
2020-10-27 13:02
Ze świeca szukać gospodarza.
2020-10-27 10:44
kolejne bloki swoją drogą lokalizacja super ale jak będą dojeżdźać mieszkańcy bloków "Willa Świerkowa"? Usytuowane na samym końcu ulicy Madalińskiego ?
2020-10-27 22:29
nic się nie zmieniła.
2020-10-27 10:57
Na oko to chyba wcale, miejsce jest odcięte od świata.
2020-10-27 10:47
ale bloki wcale nie powstają bez ładu i składu tylko w oparciu o plan
2020-10-27 11:40
bo wygląda jakby planowali to nasi politycy albo ktoś jeszcze głupszy
2020-10-27 12:48
projekt ustala architekt dla którego młotem jest deweloper a kowadłem urząd, a on siedzi dokładnie pomiędzy
2020-10-27 07:02
Stan gdańskich dróg to tragedia....A te na obrzeżach najpierw budują osiedla a potem dopiero niespodzianka...Nie pomyśleliśmy o pojazdach.I na większości wertepy że nawet czołgiem ciężko się wydostać...Ale Panie nowoczesne osiedle,okazja życia)
2020-10-27 07:42
Lepiej wybudować deweloperom drogę żeby ją ciężkim sprzętem rozjeżdżali. Drogi są coraz lepsze i jak tego nie widzisz to albo mało jeździsz albo jatrzysz bo tak.Ponadto domyśl się, że to nie wina drogowców a braku kasy i NIKt nikomu na złość nie robi.
2020-10-27 08:47
Jak pamiętam to w pierwszej kolejności powstała ul. Gospody , Chłopska i Rokosowskiego obecnie Rzeczypospolitej i powoli powstawały nowe osiedla wraz z ulicami . Do tego wszystkie trzy ulice były dwu pasmowe w jednym
Jak pamiętam to w pierwszej kolejności powstała ul. Gospody , Chłopska i Rokosowskiego obecnie Rzeczypospolitej i powoli powstawały nowe osiedla wraz z ulicami . Do tego wszystkie trzy ulice były dwu pasmowe w jednym kierunku z torowiskiem tramwajowy po środku . Jakoś wozy deweloperów nie rozjechały tych trzech ulic i dopiero niedawno je na najbardziej zniszczonych odcinkach remontowano . Argument nie trafiony z tym rozjeżdżaniem . Mało tego obecne władze korzystają z drug technologicznych wybudowanych przez deweloperów z płyt nie myśląc o wybudowaniu porządnych ulic - przykładem ul Kampinoska do niedawna były na niej niszczone autobusy linii 113 . Jako ciekawostkę można podać że autobusy zostały wycofane dopiera jak P. Lisicki byłe v-ce prezydent został prezesem GAiT i wtedy dopiero dotarło do niego jak bardzo są tam niszczone autobusy .
2020-10-27 08:56
Teraz to nie ma czasów
2020-10-27 08:29
Chyba developerzy widzieli, ze buduja na polach bez dojazdu. Kto ma zbudowac drogi? Mieszkancy Gdanaka sloikom bez zameldowania?
2020-10-27 08:45
kiedy w końcu będzie wybudowane rondo niepołomicka - starogardzka.
przejazd przez to skrzyżowanie to koszmar
2020-10-27 08:53
Jak średnio będzie 5 wypadków dziennie na tym skrzyżowaniu. Na razie są tylko 2.
2020-10-27 12:59
a wiadomo że stara będzie ślepa to może te plany spalą na panewce
2020-10-27 09:27
Remonty ulic też są robione dla aut.Dziury łatane na środku,a przy krawężnikach takie kałuże ,że nie da się przejść bez zmoczenia butów i często poślizgnięcia. Widocznie odszkodowanie za uszkodzone koło jest większe niż za złamaną nogę.
2020-10-27 09:47
po prostu Urzad Miasta Gdansk nie korzysta z obowiazujacego prawa art. 16 ust. 1 ustawy o drogach publicznych. artykul ten pozwala gminie zobowiazac dewelopera do budowy drogi do jego inwestycji. no ale koledzy urzednicy nie beda przeciez 'karac' kolegow z deweloperki.
2020-10-27 07:03
Wszystko dla aut
2020-10-27 07:36
Nie dla aut tylko dla ludzi którzy nimi jeżdżą by sprawnie i szybko się poruszać
2020-10-27 08:23
Korki to pokazują.
To głupota i lenistwo a nie przemieszczanie się
2020-10-27 10:48
2020-10-27 07:05
2020-10-27 07:46
To Gdańsk kolego z Kartuz.
2020-10-27 08:57
2020-10-27 09:22
To by było coś
2020-10-27 11:00
2020-10-27 07:05
Brawo Gdańsk!
2020-10-27 08:52
Teraz nie ma co klaskać
2020-10-27 07:07
2020-10-27 07:42
mieszkania,mieszkania, mieszkania!
2020-10-27 07:51
Związanego z "planowaniem" przestrzennym
2020-10-27 08:29
2020-10-27 11:21
2020-10-27 07:08
wciąż brak bezpośrednich autobusów do Oliwy i Centrum
2020-10-27 07:14
2020-10-27 08:55
Już na nowej Świętokrzyskiej jest w planach buspas.
2020-10-27 14:42
Trzeba mieć czas żeby jeździć tramwajem.
2020-10-27 07:12
Podłużne linie wymalowane na drodze...rok.
2020-10-27 07:13
2020-10-27 07:16
2020-10-27 07:19
wójt sprzedał działeczkę pod Gdańskiem, wybudowali kilka bloków gdzieś w krzakach, a teraz lament drogi nie ma
2020-10-27 07:30
Nie masz pojęcia o czym piszesz.
2020-10-27 08:55
O ile mi wiadomo to w tej okolicy większość działek była prywatna.
2020-10-27 08:56
2020-10-27 17:39
parę hektarów i z tego co wiem to właściciel póki co nie chce ich sprzedać
2020-10-27 07:13
Ułożenie kilku płyt i takie wow !? Zróbcie Nowa Świętokrzyską i się wtedy chwalcie !!!
2020-10-27 08:30
Po co? Aby wszyatkie sloiki w zlomach ja zakorkowali?
2020-10-27 08:58
A jak nie to Havla będzie stała już od pętli tramwajowej do Armii Krajowej
2020-10-27 07:14
Pretensje do Szanownej Pani Włodarz bo niestety widać jak wiele rzeczy jest zaniedbanych, ale czego można się spodziewać jak się nie ma czasu na ważne rzeczy i tylko przesiaduje na wiecach.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.