2020-01-26 08:32
Opinia wyróżniona
więc były w permanentnym ruchu, co z uwagi na to, że były elektryczne, sprawiło problem eksploatacyjny nie do rozwiązania. Gdyby rowerów od początku było tyle co trzeba, nie dyskutowano by dzisiaj nad przyszłością MEVO,
więc były w permanentnym ruchu, co z uwagi na to, że były elektryczne, sprawiło problem eksploatacyjny nie do rozwiązania. Gdyby rowerów od początku było tyle co trzeba, nie dyskutowano by dzisiaj nad przyszłością MEVO, bo system działałby bez zarzutu. Popełniono grzech pierworodny dopuszczając do użytku nie dokończony projekt z 1/4 ilości rowerów i posypały się kary, które dobiły operatora systemu.
A tak przy okazji - gdzie są pozostałe trzy tysiące tych jednośladów?
2020-01-27 19:28
2020-01-26 12:37
Taryfa powinna faworyzowac krotkie przejazdy. Tak żeby pełniły głównie funkcję komunikacyjną, a nie jako rower do bezcelowych przejazdzek po pasie nadmorskim.
2020-01-26 13:07
więc ludzie brali te rowery, stawiali obok budki z kebsem a po 90 minutach oddawali z powrotem zadowoleni, że wykorzystali to za co zapłacili. I tego typu problemów z tym systemem było kilkadziesiąt, od infrastruktury,
więc ludzie brali te rowery, stawiali obok budki z kebsem a po 90 minutach oddawali z powrotem zadowoleni, że wykorzystali to za co zapłacili. I tego typu problemów z tym systemem było kilkadziesiąt, od infrastruktury, poprzez problematyczne aplikacje czy call center aż po same rowery (przerabianie błotników tył-przód to 10/10 w skali polactwa). I w ogóle cały model biznesowy to wielki wuj, bo przy stałej dotacji im więcej użytkowników uda się operatorowi zniechęcić tym mniejsze będzie miał koszty i więcej zarobi :)
2020-01-26 12:08
2020-01-27 23:35
i co, ty zawsze brał byś klasyczne? bo taki jesteś a co tam?
przeciętny janusz brał by to co mu wolno! a co, zabronisz mu jechać tirem do kiosku po gazetę? ograniczysz keerofcy jego prawa obywatelskie? no nie
i co, ty zawsze brał byś klasyczne? bo taki jesteś a co tam?
przeciętny janusz brał by to co mu wolno! a co, zabronisz mu jechać tirem do kiosku po gazetę? ograniczysz keerofcy jego prawa obywatelskie? no nie ograniczysz, więc czemu uważasz, że januszowi na rowerze ci się uda?
system częściowo elekstryczny, częściowo nieelekstryczny
miał by rację bytu tylko jak by to były...
dwa róźne systemy, z róźnymi regulaminami, taryfami, właścicielami etc ad mortem defecatum.
/me sorry, powtarzam się, a i tak nie dociera
2020-01-26 10:35
2020-01-26 10:34
Żeby dwa razy taka kasa się podzielić a nie tylko raz.
2020-01-26 08:57
Nic nie zapłacili, a druga partia rowerów gdzieś się rozpłynęła, tu nie było przypadku.
2020-01-26 12:37
za drugą partie przeciez nic nie dostali.
2020-01-26 07:13
Za dużo chetnych do tortu. To nie mogło się udać :D Komuna pełną gębą a biznesu zero.
2020-01-27 10:40
...gdyby rowery posiadały swoje stacje do ładowania baterii, a uzupełnianie baterii po nocach to jakaś porażka, 4 tys rowerów nikt nie ogarnie, zawsze będą jakieś rozładowane lub zepsute.
2020-01-26 07:23
Zezłomujcie te rowery. Zwolnijcie ludzi za ten niewypał odpowiedzialnych. I już nie marnotrawcie pieniędzy.
2020-01-26 07:25
Myślę że więcej komentować nie trzeba.
2020-01-26 07:58
Tylko wydmuszka kolego królika a rowery wzięła od nextbike
2020-01-26 11:47
I musisz ją przyjąć nie masz możliwości jej odrzucić. Takie jest prawo. Uchwalane przez Sejm.
2020-01-26 11:46
Nie ma takiej podstawy. Ta firma nie brała udziału w tamtym postępowaniu. Takie jest prawo. Uchwalane przez Sejm.
2020-01-26 07:46
Zainteresowana jest także firma nextbike....
Hahaha a to dobre, znowu wydoją hajs i się zwiną. Powinniście ich omijać dalekim łukiem.
2020-01-26 11:48
To, że ktoś dał referencje nie oznacza że stanął w przetargu tym samym nie możesz go wykluczyć z powodu nienależytego wcześniejszego zamówienia.
2020-01-27 12:19
2020-01-26 12:09
2020-01-26 07:50
Dobrze rozdysponowane nasze podatki i dotacje z Unii (również za nasze podatki).
2020-01-26 07:57
Dalej nie ma winnego i nikt nie podaje się do dymisji po wywaleniu 50 mln zł w błoto? Dalej nie ma działań prokuratury ? Czujecie to? 50 mln zł ot tak zmarnowane. Firma krzak nie istnieje.
2020-01-26 08:53
2020-01-26 09:32
Gdansk to mala sycylia, tu cba i cbs nie zaglada. Nawet drogowka przestala wyjezdzac na ulice.
2020-01-26 10:37
Kiedy zareaguje Gdańska delegatura CBA?
2020-01-26 11:51
Przeczytaj powyżej, analityk społeczno-polityczny już wyjaśnił.
2020-01-26 11:50
Ogłoszono przetarg, stanęło kilka firm, jedna złożyła najlepszą ofertę. Okazało się, że przestrzeliła z ofertą. CBA się tym nie zainteresuje, bo tu nie ma czym się zainteresować.
2020-01-26 12:16
2020-01-27 12:14
Na TVP można dac jednorazowo 2mld bez pytania kogokolwiek o zdanie i problemu nie ma, a Ty się 50cioma milionami przejmujesz.
2020-01-26 08:00
Jak weszly dofinansowania i projekt prowadzi miasto to jest katastrofa. Kiedy wreszcie Dulkiewicz zamknie ten temat ?
Kacper
2020-01-26 09:05
2020-01-26 09:19
Cii... Nie psuj zabawy. Po co Kacprowi fakty, skoro już ma opinie.
2020-01-26 09:40
2020-01-26 10:10
Są prywatne i działają, potwierdzają to co napisał Kacper.
2020-01-26 11:53
Rower miejski jest systemem komunikacji publicznej. I nie, żaden system tego typu nie funkcjonuje w oparciu o biznes prywatny, tylko jako system finansowany przez samorząd.
2020-01-26 12:24
Zeby to dzialalo musi spelniac to cel społeczny. To że kilku turystow przejedzie sie hulajnogą z ciekawości to nie znaczy ze to dziala. Tu chodzi o to zeby ludzie masowo przesiadali sie z samochodow na rzecz komunikacji
Zeby to dzialalo musi spelniac to cel społeczny. To że kilku turystow przejedzie sie hulajnogą z ciekawości to nie znaczy ze to dziala. Tu chodzi o to zeby ludzie masowo przesiadali sie z samochodow na rzecz komunikacji publicznej którą częścią były te rowery. Samochody na czas nie rozwiazują żadnych problemów, a z hulajnóg nikt nie korzysta do celów komunikacyjnych bo są za drogie i zbyt ograniczone. Służą jedynie do zabawy.
2020-01-27 13:32
Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o to, że gdzieś działają wypożyczalnie rowerów miejskich jako całkowicie prywatne projekty jako element komunikacji miejskiej, tylko że działają prywatne wypożyczalnie pojazdów na czas. I
Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o to, że gdzieś działają wypożyczalnie rowerów miejskich jako całkowicie prywatne projekty jako element komunikacji miejskiej, tylko że działają prywatne wypożyczalnie pojazdów na czas. I teraz - komunikacja miejska, aby funkcjonować w sposób konkurencyjny do transportu prywatnego musi być dotowana (inaczej wychodzi za drogo), ale tym sposobem unikamy kosztów społecznych w postaci korków, zanieczyszczenia itp. Czyli per saldo się opłaca (czasem nawet jako rezygnacja z opłat za bilety w 100%). Jeśli rower ma być elementem tej komunikacji, to również musi być dotowany, bo będzie za drogi i będzie za mały popyt. ERGO - prywatna firma "operator" ma przychody z dotacji, które pokrywają jej koszty, a miasto ma przychody z wypożyczeń i abonamentów (jak w zbiorkomie). I tak to powinno działać. W dodatku w takim układzie można zmienić operatora, bo właścicielem systemu jest miasto.
2020-01-27 11:13
2020-01-26 08:05
Najpierw niech tamta sprawa z mevo i utopionymi 10 mln złotych zostanie wyjasnion, a odpowiednie osoby dostaly paragrafy. Ktos musi za to poniesc konsekwencje.
Pani Dulkiewicz. Zaufalem Pani glosujac na Pania w wyborach. Ale to byl blad.
2020-01-26 08:29
Takie są fakty
2020-01-26 08:54
2020-01-26 09:45
2020-01-26 11:11
2020-01-26 11:57
Nikt nic nie musi. Najpierw wykaż, że ktoś popełnił przestępstwo - podaj te swoje paragrafy, które zostały złamane. Prokuratura jest na posyłki Kacperka i jakoś nie kwapi się do stawiania nikomu zarzutów.
2020-01-26 08:09
Całokształt projektu powinien skończyć w archiwalnych teczkach a żadna złotówka nie powinna być na to wydana. Jeżeli nie potrafili tego zrobić raz, to dlaczego miałoby się udać drugi? Urzędasy udowodniły, że ten temat (jak każdy inny) ich przerósł, kasa zmarnowana, rowerów nie ma!
2020-01-26 08:17
Rower miejski, ale zwykły, bez wspomagania elektrycznego.
2020-01-26 08:33
2020-01-26 08:58
2020-01-26 11:40
jak tylko umiesz pedałować tym jednym pedałem, gazu w samochodzie, to tak jest, że górki sa straszne
2020-01-26 12:11
2020-01-26 08:24
Jeśli wogole rozważane będzie ponownie przekazanie jakichkolwiek środków Nextbike to od razu powinna wejść prokuratura.
2020-01-26 11:59
Jeśli nextbike złoży najlepszą ofertę, to na jakiej niby podstawie masz go wykluczyć? To nie jest widzimisie urzędnika, ani internetowych trolli - opierać się musisz na Prawie o Zamówieniach Publicznych uchwalanych przez Sejm. Więc, niestety, nie masz podstawy do wykluczenia nextbike.
2020-01-26 14:40
Masz rację, prawo jest takie że zabronić im nie można.
Ale jeśli najlepsza oferta to dla rozstrzygających przetarg będzie oferta najtańsza i będzie nią znowu Nextbike to na podstawie poprzedniej współpracy można chyba założyć że będzie znowu niedoszacowany koszt i powtórka z rozrywki za kilka miesięcy.
2020-01-26 14:41
Jasne, Nextbike znowu potnie koszty tak żeby ich opcja była najniższa a później będą się tłumaczyli że koszty okazały się większe i zawiną się po kilku miesiącach z publiczną kasa.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.