2021-06-10 09:03
Tak z ciekawości zapytam, co z tego ma miasto? Wszędzie pełno przeładowanych niebezpiecznych ciężarówek niszczących drogi, na których utrzymanie dokłada miasto i podatnicy... To nie żaden ból tyłka, a czyste szczere pytanie dla osób będących w temacie.
2021-06-10 09:55
Z przedsięwzięć gospodarczych ma mieć ich właściciel. Taka jest przecież "kapitalistyczna" doktryna...
Wbrew jednak takim pomysłom, chciano uczynić miasta portowe udziałowcami tych "interesów". Miasta jednak nie
Z przedsięwzięć gospodarczych ma mieć ich właściciel. Taka jest przecież "kapitalistyczna" doktryna...
Wbrew jednak takim pomysłom, chciano uczynić miasta portowe udziałowcami tych "interesów". Miasta jednak nie miały kapitału, aby nimi się stać. Skarb Państwa, chcąc ułatwić sprawę, przekazał część gruntów samorządom jako "dotację celową" oraz zapewnił przedstawicielom samorządów uczestnictwo w organach zarządczych.
Miasta okazały się bardzo nielojalnymi partnerami i nie wykonały celu "dotacji", jaką był aport gruntów. Zaczęły się na nich samodzielnie "rozgaszczać" a nawet, jak w przypadku Gdyni, przeforsowały wyłączenie tych gruntów z granic portu...
Odpowiadając wprost, miasta z portu ma wpływy z podatków CIT i PIT oraz z ceł towarów wpływających na polski obszar celny (choć faktycznie to my to płacimy). Mogło mieć więcej, ale jako właściciel, musiałyby również inwestować.
Ale tego nie zrobiły. Po co ryzykować, jak można się upaść wynosząc "towary" bokiem i z tyłu? Bo tak należy nazwać działalność miasta w czasie gdy miało wpływ na funkcjonowanie i majątek portu. Model mafijny, żywcem wzięty z "Chłopców z ferajny"
Aby było jasne, model z przedstawicielstwem miast nie był eksperymentem a jest powszechnym w Skandynawii, gdzie portem zarządza trzech ludzi, przedstawiciel samorządu, portu i państwa.
"Miałeś chamie złoty róg"
2021-06-10 13:36
a który to z prezydentów Gdyni zasiada w tym gremium ? - Nie mówię o Gdańsku.
2021-06-10 14:15
krewnych i pociotków.
Bo wtedy już były pomysły na inne kierunki "rozwoju" miasta.
Pamiętasz "gondole"?
Kto to lansował?
Można wiele złego o prezydencie Gdańska powiedzieć i jego intencje czyste
krewnych i pociotków.
Bo wtedy już były pomysły na inne kierunki "rozwoju" miasta.
Pamiętasz "gondole"?
Kto to lansował?
Można wiele złego o prezydencie Gdańska powiedzieć i jego intencje czyste nie były, ale Gdańsk ze swoich środków wybudował Sucharskiego i tunel. Dopełnia to most wantowy z pożyczki i dotacji centralnej. Realizacja inwestycji to... Urząd Miasta. To znacząco wspomaga funkcjonowanie portu ("przy okazji" DCT... ;) ).
2021-06-10 20:33
Bo tak to i mi możesz zarzucić, że czyimś tam jestem - patrząc od Mieszka I. Tylko fakty !! Gdańsk ile dał na te inwestycje, a ile inni się dołożyli np. do tunelu, PKM,....
2021-06-10 20:55
...a PKM to dla Gdańska niechciany prezent od Marszałka i... Gdyni.
Różnie można mówić o sposobach zdobywania w tamtym czasie pieniędzy przez Gdańsk, ale jednego nie można zaprzeczyć. Nawet jeśli źródłem była
...a PKM to dla Gdańska niechciany prezent od Marszałka i... Gdyni.
Różnie można mówić o sposobach zdobywania w tamtym czasie pieniędzy przez Gdańsk, ale jednego nie można zaprzeczyć. Nawet jeśli źródłem była "walizka Nowaka". Robili to skutecznie i na dodatek, miejscami nawet z sensem i celowo.
Co do faktów, zajrzyj do archiwów portu i zapoznaj się z nazwiskami. Nie była to jedna osoba. Oraz interesuj się sprawami swojego miasta trochę bliżej i bardziej dociekliwie niż lektura "Ratusza".
2021-06-10 10:11
Udział miasta w podatkach dochodowych (PIT/CIT) stanowi połowę dochodów własnych gminy. To 500 mln zł rocznie! Do tego 157 mln zł podatku od nieruchomości, z czego 127 mln zł pochodzi o firm, a tylko 30 mln od osób
Udział miasta w podatkach dochodowych (PIT/CIT) stanowi połowę dochodów własnych gminy. To 500 mln zł rocznie! Do tego 157 mln zł podatku od nieruchomości, z czego 127 mln zł pochodzi o firm, a tylko 30 mln od osób fizycznych. Z wynajmu apartamentów gmina zbyt wiele nie uzyska, bo podatek od nieruchomości jest znikomy, a sam najem jest najniżej opodatkowaną działalnością w Polsce - 8% w porównaniu do 19% od zysków kapitałowych, 23% od konsumpcji (VAT) i 30-40% od pracy. Na marginesie, trzecią największą pozycją w dochodach gminy jest opłata śmieciowa (77 mln zł).
2021-06-10 13:10
Bo właścicielami są często instytucje i osoby spoza tego miasta.
Najem okazjonalny, przez mieszkańców, to margines.
Dzięki za info o wpływach ze śmieci - nic dziwnego, że to jedna z poważnych dziedzin, w które w innych państwach angażują się organizacje przestępcze... ;)
2021-06-10 10:17
PS. Wszędzie to znaczy gdzie? Przecież jest zakaz ruchu TIRów po mieście. Wyjeżdżają Janka Wiśniewskiego i Estakadą na obwodnicę. Remonty Estakady co roku pochłaniają kilka mln zł - na więcej gminy nie stać i może dlatego co roku trzeba remontować.
2021-06-10 11:03
obiecując OPAT i Drogę Czerwoną oraz PKP Port i Dzielnice Północne, już druga kadencja "dobrej zmiany" a tych potrzebnych inwestycji w Gdyni nie widać. Całe siły obecnie kierują na zakłamywanie rzeczywistości przez ich farmy trolli.
2021-06-10 11:36
Widać, że nie używasz komunikacji zbiorowej i nie masz okazji śledzić z okien SKM działań na torowiskach w okolicach Polskiej, czy autobusu na Puckiej?
Raczej w 4 lata trudno nadrobić 50 lat zaniedbań i
Widać, że nie używasz komunikacji zbiorowej i nie masz okazji śledzić z okien SKM działań na torowiskach w okolicach Polskiej, czy autobusu na Puckiej?
Raczej w 4 lata trudno nadrobić 50 lat zaniedbań i rabunkowej eksploatacji tej infrastruktury.
Podpieranych krecią robotą samorządu, łasego na zawłaszczenie intratnych kawałków gruntu...
Przy inwestycjach centralnych trzeba "dreptać", kołdra zawsze będzie za krótka. Widocznie są sprawniejsi w uzyskaniu dostępu do odpowiednich uszu i kieszeni. Górale wydreptali "zakopiankę", ściana wschodnia pilnuje dróg i nawet Elbląg wyimpasował "przekop". Czy sensownie, to inna sprawa. Zrobili to skutecznie!
To jest sprawa zespołowa, wymagająca systematyczności i ciągłości działań. Widzisz takie działania w Gdyni? W której geront Stępa przed unijnymi komisarzami oświadcza o "obojętności drogi czerwonej dla mieszkańców miasta"? W której "wieczny poseł" Aziewicz nie zaznaczył się jakąkolwiek publicznie znaną inicjatywa?
2021-06-10 11:55
...pomimo mniejszego zakresu finansowego, prowadzone są bardziej dynamicznie i mają bardziej spektakularne efekty. Może ma to związek z większą dewastacją infrastruktury w Gdyni i konieczności bardziej podstawowych i
...pomimo mniejszego zakresu finansowego, prowadzone są bardziej dynamicznie i mają bardziej spektakularne efekty. Może ma to związek z większą dewastacją infrastruktury w Gdyni i konieczności bardziej podstawowych i "przyziemnych" prac.
Nie bez znaczenia jednak jest też "współpraca" z samorządem, na przykładzie zamieszania wokół Puckiej i Wielkopolskiej...
2021-06-10 12:02
mówisz ? A ja bym powiedział. Krecia robota rządu, w tym "naszych" przedstawicieli do"niby nas reprezentujących" , bo takie napuszczanie - to znamy raczej ze wschodnich rubieży.
Gdyby nie samorząd dalej bylibyśmy w
mówisz ? A ja bym powiedział. Krecia robota rządu, w tym "naszych" przedstawicieli do"niby nas reprezentujących" , bo takie napuszczanie - to znamy raczej ze wschodnich rubieży.
Gdyby nie samorząd dalej bylibyśmy w czarnej d**ie. A gloryfikowanie PiS jak sprzedaż gdańskiej stoczni Ukraińcom to już kwintesencja ich możliwości:))
Dalej na Nabrzeżu Rybnym d.Dalmoru przeładowawszy drewno z naszych dziewiczych parków z infrastrukturą przedwojenną. Stocznia Nauta opuszczona przez wszystkich z kupą złomowiska na nabrzeżach. Wszędzie królowałby węgiel z RPA,Australii i Afryki odpady po-kokosowe.
No i faktycznie Szczurek musiałby"krecią robotę" wykonywać napominając Port o cuchnących afrykańskich fekaliach, które przez smród rozkładających się fekalia może zagrozić epidemii mieszkańcom Gdyni.
2021-06-10 12:34
a nie emocji i sympatii.
Nikogo nie gloryfikuję a w tym wywołanym przypadku, fakt sprzedaży należy uznać za sukces. Bo nikomu innemu ta sztuka się nie udała, pomimo głoszenia haseł o sprzedaży komukolwiek,
a nie emocji i sympatii.
Nikogo nie gloryfikuję a w tym wywołanym przypadku, fakt sprzedaży należy uznać za sukces. Bo nikomu innemu ta sztuka się nie udała, pomimo głoszenia haseł o sprzedaży komukolwiek, kto chce kupić. Chociażby za złotówkę... Znajome?
Węgiel jest sprowadzany przez operujące na polski terytorium podmioty gospodarcze. Płacą za to i dają zarobić. Chyba o to chodziło? Zmianę kierunku obsługi przepływu węgla finansował w dużej mierze Accelor Mittal.
Nikt nie zmusza to kupowania mieszkań w pasie buforowym strefy przemysłowej. To raczej skrajna nieodpowiedzialność i nieuczciwość wobec kupujących, że mieszkaniówka się tam wciska. To jak budowanie na terenach zalewowych. Nie jest niczym dziwnym i przypadkowym, że powojenny rozwój miasta miał miejsce po "nawietrznej" portu, bo onegdaj urbaniści wiedzieli, co robią.
Szczurek nikogo nie upominał, bo z samodzielnym podmiotem gospodarczym mogą sobie najwyżej przy kawie pogadać. Upominać może Inspekcja Sanitarna a ta zagrożenia nie zarejestrowała. A krecia, a raczej innego zwierzątka robota nad przejmowaniem terenów portowych jest, po prostu, faktem
W zakresie epidemii Gdynia ma chwalebne doświadczenia, bo w czasie jej burzliwego rozwoju doświadczała ich regularnie. Pomijając już fakt bycia miastem portowym, narażonym na takie zjawiska, była miastem slumsów. I dopiero nawracające plagi zmusiły miasto do podjęcia "wyzwania" wynikającego z ogromnych "dzielnic biedy", w których żyła większość mieszkańców Gdyni. Nie jest więc Gdynia "białym miastem". Te choroby "wieku dziecięcego" przetrwały do dnia dzisiejszego i kanalizacja oraz bieżąca woda jeszcze nie wszędzie dotarły. Nie wspominając o ogromnych zaniedbaniach w formalizmach miasta, wynikających z "zawirowań historycznych" a skutkujących brakiem wyczyszczenia spraw "dzielnic biedy" i własności oraz hurtowo przegrywanymi reprywatyzacjami...
2021-06-10 11:52
tak się składa że za rządów karakana właśnie porty dostały drugie życie i to się dzieje. Port Gdańsk przez lata miał zablokowane inwestycje - czemu ? Może dlatego, że w DE jest większy, i po co coś robić jak ta można
tak się składa że za rządów karakana właśnie porty dostały drugie życie i to się dzieje. Port Gdańsk przez lata miał zablokowane inwestycje - czemu ? Może dlatego, że w DE jest większy, i po co coś robić jak ta można wyładować...Została zmodernizowana i wybudowana od nowa infrastruktura drogowa, kolejowa, mosty, wiadukty, nowe nabrzeża, falochrony itp Co było wcześniej, gdy budyń siedział przez lata w radach nadzorczych ? PRL bis był, kto tam bywa widzi zmiany z miesiąca na miesiąc. Co do samej drogi czerwonej - komu mieli by ją robić ? Szczurowi ? Prace ruszą w Gdyni po kolejnej modernizacji i równolegle z rozpoczęciem budowy portu zewnętrznego, bo prace projektowe już trwają i niedługo zaczną się badania geologiczne.
2021-06-10 13:13
i przewieźć zależną spedycją.
Jak mawiali starożytni: "ten winien, kto ma interes".
A jakie interesy mają krajowi parlamentarzyści w portach?
W spedycji i owszem...
2021-06-10 11:03
Miasto postawiło zakazy ruchu dla ciężarówek na Portowej i Jana z Kolna.
Wiec tylko Wiśniewskiego (droga portowa) i estakada. Czasem coś się zaplącze na Morską, Chylońską i Hutniczą, ale to raczej ofiary GPS... ;)
2021-06-10 11:45
gdyby nie port Gdynia była by kurnikiem pokroju miast Puck, Władysławowo itp. To miasto zawdzięcza wszystko właśnie działalności portowej, niestety szczur z ferajną raczej tego nie dostrzegają i najchętniej tak jak budyń w Gdańsku zabudowali by nabrzeża i wyprzedali zagraniczniakom, którzy w weekendy przylatują na**bać się i na bunga bunga...
2021-06-10 09:23
idzie zmiana doberej zmiany
2021-06-10 09:36
Te drogi to drogi portowe na terenie portu. Mieszkancy i autobusy korzystają grzecznościowo
2021-06-10 09:37
Z samego podatku od nieruchomosci Szczur może malować bus pssy za 12 mln każdego roku
2021-06-10 11:48
W Gdyni największym, pojedynczym pracodawcą jest... Urząd Miasta.
A jak doliczysz miejskie spółki, da to obraz całości węża, co zjada własny ogon...
I żyje z ludzi, a nie dla ludzi.
2021-06-10 13:15
Zatrudnia 2x więcej osób niż Urząd Miasta.
Szukajcie może ściemy którą trudniej zweryfikować...
2021-06-10 13:19
zatrudnia?
;)
2021-06-10 14:49
ale w trollingu nie chodzi o pisanie zgodnie z faktami czy choćby sensem
2021-06-10 17:21
Typowe dla tepego elektoratu PiS. Oni tego nawet nie robia za pieniadze.
2021-06-10 18:42
brod taki na wejsciu na plaze ze wymiotowac sie chce od patrzenia - grafiti, puszki, pijaczki i totalnie wysypisko i zmeczona zielen przy wejsciu i w tym dniu te kryminalne mendy wymyslaja ze przedluza molo w Brzeznie.
brod taki na wejsciu na plaze ze wymiotowac sie chce od patrzenia - grafiti, puszki, pijaczki i totalnie wysypisko i zmeczona zielen przy wejsciu i w tym dniu te kryminalne mendy wymyslaja ze przedluza molo w Brzeznie. jak przypuszczam zeby tylko dotacje z unii czy panstwa a piesiadze przeszly przez ich spolki. to joz jest mafia nie urzad. drugi przyklad - nie chce im sie nic robic spolecznie ale zeby bylo widac ze cos sie dzieje potrafia przykleic jakis napis na tramwaju, kokarda i tasiemka - bbrrr a wokol brod i zaniedbane torowiska. Oni sa juz nieobliczalni w swojej pazernosci.
2021-06-10 18:23
2021-06-13 16:22
2021-06-13 16:20
2021-06-10 09:56
są drogami na terenie portu.
2021-06-10 12:19
W pandemii tak dobrze żre? Tak 3mać i nie oglądać się na miasto bo jak nie zaszkodzi ( PKM Karwiny brak zgody na 3 tor towarowy) to nie pomoże!
2021-06-10 09:50
to i zachorowań będzie więcej , coś za coś
2021-06-10 10:06
może czas na zauważenie faktu, że uwarunkowania wyboru trasy "węglówki" zniknęły 75 lat temu i można ją poprowadzić znacznie lepiej.
Zauważyli to Niemcy, budując alternatywne (acz prowizoryczne) połączenie od zachodu.
2021-06-10 13:50
jakie?Któredy?
2021-06-10 14:01
Co pozwoliłoby na uniknięcie "górskiej premii" i przejazdu przez miasto.
Ale były większe problemy do opędzenia. Koła musiały się toczyć.
Później zabrakło odwagi i kasy...
W porcie linia 228 do
Co pozwoliłoby na uniknięcie "górskiej premii" i przejazdu przez miasto.
Ale były większe problemy do opędzenia. Koła musiały się toczyć.
Później zabrakło odwagi i kasy...
W porcie linia 228 do Rumii to prowizorka zbudowana w czasie wojny, aby zapewnić dodatkowe "podejście" do portu i ułatwić manewrowanie bez "zawijek" i zmian kierunków. Pomysł nie był kontynuowany, bo w "międzyczasie" zniknął drugi tor na zachód...
2021-06-10 10:23
2021-06-10 11:57
...lądują masowo na złomowiskach, bo nie opłaca się ich trzymać "na sznurkach".
2021-06-10 10:44
2021-06-10 11:09
2021-06-10 11:50
2021-06-10 12:13
Trzymam kciuki za dalszy rozwój portu !
2021-06-10 18:01
Mam nadzieję, że pracownicy też to odczują w swoich portfelach. Życzę tego.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.