2020-05-21 11:02
2020-05-21 11:10
2020-05-21 11:45
Elbląg nie ma być i nie będzie konkurencją Trójmiasta. Co wy sobie ubzduraliście.
2020-05-21 12:04
dla "gdajszczan" wszyscy spoza Gdańska to konkurencja
2020-05-21 12:33
Tylko żeglarzom będzie lepiej :)
2020-05-21 13:42
2020-05-21 13:55
Zalew byłby cudny, gdyby nie jego powolne przekształcanie się w deltę, która w erze ludzkiej nie stanie się pewno ostoją roślinności i zwierząt mokradeł lecz będzie stale cierpieć przez zaprzeczające sobie projekty - raz
Zalew byłby cudny, gdyby nie jego powolne przekształcanie się w deltę, która w erze ludzkiej nie stanie się pewno ostoją roślinności i zwierząt mokradeł lecz będzie stale cierpieć przez zaprzeczające sobie projekty - raz w jedną, raz w drugą stronę. Przekop jest, mimo swojej kontrowersyjnych celów, szansą. Dzięki turystyce będzie budżet na regularne działania reagujące na wszelkie ekologiczne zmiany, a tory wodne napewno staną się bodźcem dla turystyki indywidualnej i nie masowej.
Z jednej strony tworzenie torów dla łodzi o niewielkim zanurzeniu, a z drugiej rezerwaty. Cyrkulacja wody może się znacznie polepszyć dzięki kanałowi - jeszcze 2 tysiące lat temu była to Laguna jak Wenecka ale bez wysepek.
Cyrkulacja wody może zredukować ilość muszek bez wpływu na świat ptaków bo te muszki spadają do wody tworząc dywany które nie służą już nawet rybom za pożywienie bo ryb tam już nie ma tyle ile mogłoby być i zapewne było. Cyrkulacja wody może poprawić i to.
2020-05-21 14:10
Dodam że dziś świadomość środowiskowa jest już na tyle silna że wszelkie przemiany będą monitorowane i kontrolowane, choćby dlatego, że stale zwiększa się kompetencja i ekologów jak i inżynierska. Już dziś konflikt
Dodam że dziś świadomość środowiskowa jest już na tyle silna że wszelkie przemiany będą monitorowane i kontrolowane, choćby dlatego, że stale zwiększa się kompetencja i ekologów jak i inżynierska. Już dziś konflikt interesów jest do opanowania. Nie wiem czy PiS ma szansę na przemiany ku holistycznej nowoczesnej filozofii i gospodarce, ale to jest nieunikniony kierunek rozwoju. Nawet Białoruś wydaje się już przemieniać się w tym kierunku choć od dołu i z innej strony.
2020-05-21 11:08
obecnie zmiany prezesów co pół roku, co jeden się trochę wdroży to pojawia się kolejny
Kompletny marazm w inwestycjach portowych. Liczą się tylko stołki.
2020-05-21 11:48
2020-05-21 12:34
Bo jak na razie, to nawet drogi zaczęte za PO, jak S7 stoją...
2020-05-21 12:39
na ich prywatnych działkach
2020-05-21 13:46
i inwestycje ministerialne w firmę żony i szwagra sp.zoo
2020-05-21 21:03
Właśnie rozstrzygnięto przetargi na mazowieckie odcinki.
Tylko po co, jak jest pendolino.
2020-05-21 23:42
(pominę 5 letnią dziurę w budowie, pewnie im się należała)
2020-05-21 17:29
projektować sobie można , trzeba mieć kasę na realizację.
2020-05-21 22:06
jak coś masz
2020-05-22 00:27
2018 rok to PiS, mysiu pysiu
2020-05-22 00:30
2020-05-22 11:27
Chciałbym przypomnieć że za PO planowany był też przekop Mierzei Wiślanej, ba to ich ludzie zaproponowali to kiedyś w 1999 roku (plany były od 1950 jeśli ktoś się trochę tematem interesuje), choć wcześniej były plany
Chciałbym przypomnieć że za PO planowany był też przekop Mierzei Wiślanej, ba to ich ludzie zaproponowali to kiedyś w 1999 roku (plany były od 1950 jeśli ktoś się trochę tematem interesuje), choć wcześniej były plany całkowitego osuszenia Zalewu
Podobnie z terenami gdzie jest DCT - w 1998 roku były juz plany rozbudowy portu - i budowy nowego nabrzeża, zgadnij kto zablokował temat...tak tak ci sami ludzie odpowiadają za formę poboru opłat na autostradach w Polsce
2020-05-27 12:53
Inwestycja zaplanowana za czasów PO do sprzedaży obiektów portowych i nabrzeży - po co nam porty i flota . Port w Hamburgu jest tak blisko i jaki duży!
2020-05-21 11:11
Zróbcie może w końcu nową Świętokrzyską, lub chociaż kolejkę gondolową nad starym miastem z Góry Gradowej w okolice Dolnego Miasta. Wiem, w Gdańsku nie ma starego miasta, nie ma starówki ale jest rydwan!
2020-05-21 11:15
to nie jest styropianowa inwestycja, na mieszkańców wpłynie tak, że łatwo będzie się do portu dostać i tiry będą miały gdzie parkować a nie krążyć po przedmieściach Gdańska, poza tym lepszy dojazd do pracy w porcie
2020-05-21 12:02
A jak budowali port to nie przewidzieli tego czy celowo zostawili na potem?
2020-05-21 12:05
nie widzisz jak ciężarówki obstawiają wszystkie ulice wokół? Przeróbka, Rudniki, Nowy Port również dawno Cię tam nie było
2020-05-22 09:06
Jak budowali kamienice w w XVII wieku to nie mogli przewidzieć windy?
2020-05-21 11:42
fobię mozna wyleczyć.
Ewentualnie, skoro tak ci ten rydwan zrył beret ogłoś społeczną zbiórkę, sam ci z 20 groszy do niego dołoze.
2020-05-21 12:02
2020-05-21 12:10
2020-05-21 13:13
Port ma ci Swietokrzyska rozbudowac?
2020-05-21 13:58
2020-05-21 14:52
Ale jak ktoś myśli w kategoriach 500+ to wygląda ono... Bardzo krótkowzrocznie. Otóż poza oczywistymi, zauważalnymi dla każdego zaletami, które już wcześniej zostały wymienione (parking dla TIR-ów) są jeszcze inne.
Ale jak ktoś myśli w kategoriach 500+ to wygląda ono... Bardzo krótkowzrocznie. Otóż poza oczywistymi, zauważalnymi dla każdego zaletami, które już wcześniej zostały wymienione (parking dla TIR-ów) są jeszcze inne. Rozbudowa przepustowości kolei zwiększy możliwości transportu tą drogą (TIR-y na tory, takie bardzo popularne hasło było głoszone, a jak zostaje wprowadzone w życie, to gdzie kolejka na Górę Gradową...). Poza tym zwiększenie przepustowości Portu wpływa na jego obroty, dochody i wysokość odprowadzanych podatków. A to właśnie z nich ma powstać nowa Świętokrzyska, itd. To właśnie nazywa się Inwestycja, w pełnym tego słowa znaczeniu.
2020-05-22 11:18
ze strony portu to zmienisz zdanie o 180 stopni. Poza tym to nie miasto wykłada na to kasę i jest to dopiero pierwszy etap prac przed budową portu zewnętrznego.
2020-05-21 11:16
Inwestycja ważna dla regionu a może nawet kraju a wy żebracie o remont drogi do domu...
2020-05-21 11:52
ważne żeby była10 pasmowa autostrada pod same drzwi do domu na Szadółkach.
I broń boże zaden tramwaj
2020-05-21 14:56
Żeby się zgadzało.
2020-05-21 11:17
A na Stogach rok po terminie i zblizaja sie do polowy
2020-05-21 11:44
bo wklejanie Stogów pod kazdym tematem jest nudne
zieeew
2020-05-21 12:07
dla mieszkańców Stogów i Górek Zachodnich to nie jest nudne, to tacy sami Gdańszczanie jak inni!
2020-05-21 12:12
Władze mają we wszystkich gdańszczan wylane, nie tylko tych na Stogach.
2020-05-21 12:39
2020-05-22 07:06
Jaki inwestor taka realizacja. W Port inwestuje Państwa, w Gdańsk deweloper.
2020-05-21 11:18
Teraz kiedy wszystkim epidemia koronawirusa poprzewracała w głowach, zapomnijmy że turystyka będzie kołem napędowym gospodarki Trójmiasta. Trzeba inwestować w porty, w infrastrukture i w przemysł i nie patrzeć na lamenty ekooszołomów i krzykaczy obrońców zieleni i krzakowisk.
2020-05-21 12:08
turystyka nigdy nie była kołem napędowym Gdańska, to tylko śliczny dodatek, od zawsze firmy ściągały do Gdańska i okolic ze względu na port (kiedyś też stocznie), nihil novi
2020-05-21 14:02
2020-05-21 12:15
i uraz pozostał, wykarczuje i zabije wszystko co się rusza. Beton go podnieca
2020-05-21 15:59
Skoro nie rozumiesz, że jak tu nie będzie inwestycji, to będą w Hamburgu albo w Kaliningradzie, a nam pozostanie bieda i jedzenie leśnego robactwa.
2020-05-21 16:25
Choćbyś wszystkie lasy wyciął to się nie wzbogacisz
2020-05-21 18:34
Twoją mocną stroną nie jest myślenie, bo nie potrafisz zrozumieć, że troska o środowisko, to tylko pretekst dla blokowania inwestycji. Gdzie byli ci wszyscy zieloni krzykacze, kiedy w Stobnicy w ścisłym rezerwacie
Twoją mocną stroną nie jest myślenie, bo nie potrafisz zrozumieć, że troska o środowisko, to tylko pretekst dla blokowania inwestycji. Gdzie byli ci wszyscy zieloni krzykacze, kiedy w Stobnicy w ścisłym rezerwacie objętym programem Natura2000 osuszono jezioro i wycięto las o powierzchni 10 boisk piłkarskich pod budowę tego słynnego zamku!? No gdzie wy wtedy byliście? Albo jak sowicie was opłacono, żebyście jadaczki zamknęli?
2020-05-21 12:23
I w tym jego siła!
2020-05-21 13:40
Dokładnie
2020-05-21 20:33
I to nie dlatego, że się patogen trafił.
Turystyka to tanie miejsca pracy, wzrost cen i rugi mieszkańców.
Przemysł też nie może być bylejaki a krzaczory w odpowiednim miejscu być powinny.
Więc ręce precz od Stogów. W morze sobie budujcie, taka moda. Po taniości już było.
2020-05-21 11:21
wszystkie inwestycje w Gdańsku. Nowe przetargi na duże inwestycje też w Gdańsku. Może nasza Gdynia by choć troszkę wzięła przykład. Coś oprócz wiader z białą farbą? Prosimy...
2020-05-21 12:16
Jesteś mistrzem hejtu na portalu...
2020-05-21 12:21
Tak a wczoraj artykuł, że tylko port Gdynia wzrost przeładunków w czasie pandemii i na plusie. Reszta w tym Gdańsk straty. Ale troll zawsze wie lepiej. W Gdyni inwestycje na setki milionów w ostatnim czasie wystarczy poczytać.
2020-05-21 12:43
lotnisko w Gdyni też zaczęło przyjmować w kwietniu tyle samo samolotów co każde inne lotnisko w Polsce.
Same sukcesy ma ta ekipa
2020-05-21 22:08
2020-05-21 13:25
Gdynia przespala. srodki poszly w gdansk - chyba tez bardziej rozwojowy biorac pod uwage rezerwy terenowe i trasy komunikacyjne
2020-05-21 16:23
co ty pitolisz. W Gdyni inwestycje w porcie za setki milionów. Chyba ty przespałeś moment inwestycyjny portu Gdynia
2020-05-21 21:01
za mało.
2020-05-21 18:43
2020-05-21 21:00
miejmy nadzieję, że nie zostanie spieprzona modernizacja trasy 201. Wtedy Gdynia będzie miała znowu własną linię kolejową a depot powstanie pod Bydgoszczą...
To nie dzieje się z dnia na dzień a dla Gdyni był długi zły (i głupi) czas.
2020-05-21 11:22
Cieszy oko + ta piękna pogoda również.
2020-05-21 16:05
2020-05-21 11:29
2020-05-21 12:22
Port Gdynia co roku rekordowe zyski. Inwestycje większe niż w Gdańsku
2020-05-21 14:04
2020-05-21 18:42
Miejsca starczy dla obu portów.
2020-05-21 20:29
to?
2020-05-21 11:32
W latach 1990 - 1999 Gdańsk stał trochę tyłem do morza. Gdynia wiodła wtedy prym. Teraz to już ciężko będzie portowi w Gdyni stać się największym i wiodącym portem w tej części Bałtyku. Wracamy na należne nam miejsce w portowej tabeli. Gdańsk - nec temere - nec temide - ani zuchwale ani bojaźliwie !
2020-05-21 12:29
Gdynia nigdy nie była większym portem. Była największym terminalem kontenerowym.
2020-05-21 12:53
to też bym tak myślał. Ale mieszkam w Gdańsku i jest odwrotnie. Gdańsk przeładowuje kontenery i paliwa, no i to czego nie mogą lub nie chcą przeładowywać w Gdyni.
2020-05-21 16:02
Gdańsk tyłem do morza a to dobre.Tu zawsze tor wodny był głębszy niż w Gdyni,dlaczego też instalacje przeładunku paliw Gierek wybudował tutaj Naftoport zawsze dawał i daje nam nr1 i to na wieki wiekow.Pracowałem w tych latach w porcie znałem część dyrekcji
2020-05-21 20:37
Hamburgiem czy 27 portami Szwecji. Nie musi być jeden, w jednym miejscu.
A nie dziesiątki lat kompleksów odreagowywać na młodzej siostrze.
2020-05-21 20:51
to taki tandem jak Petesburg i Ust-Uługa.
Teraz porównaj sobie przeładunki.
Ale nie sztuka się narobić - sztuka jest zarobić.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.