Dodaj opinię

Opinie (38) 4 zablokowane

  • Katamaran (6)
    Trudno ocenić ten projekt bo praktycznie nie ma żadnych informacji technicznych. Artystyczny rysunek nie jest podstawą do oceny. Pierwsza uwaga po co 4 osoby załogi nie np 3 ? Warto by przedstawiciele tej firmy zapoznali się z projektami jak i też że zrealizowanymi statkami. Warto skorzystać z projektu sprzed prawie 50 lat a dokładnie w 1968 roku Biuro Konstrukcyjne Taboru Morskiego zaprojektowało katamaran ,który został później zbudowany. Jestem pewny że nie mają rozwiązanych problemów projektowych. Np. kłopoty z wytrzymałością jednostki czy problemy z wyposażeniem siłowni albo kłopotami z dzielnością morską .
    3 miesiące
    • Serio? Jesteś pewien? Na jakiej podstawie?
      Może lepiej byłoby po prostu, tak po ludzku, pogratulować i czekać na sukces polskiej firmy.
      PG
      3 miesiące
    • Jeżeli chodzi o konstrukcję.... (1)
      ...to gdzie ty widzisz kłopoty wytrzymałościowe? Przecież to jest krótka i zwarta jednostka, która sama w sobie ma odpowiednią sztywność.
      3 miesiące
      • Jeżeli....
        Co ma wspólnego sztywność z wytrzymałością ? W przypadku katamaranu to trzeba sprawdzać l laczenie kadłuba pływaków z konstrukcją mostu czyli środkowej części kadłuba tej jednostki.
        Trzeba to obliczyć.
        3 miesiące
    • ta jednostka to standard dla WFSV
      i nie jest niczym innowacyjnym. Poprostu Polski produkt który produkowany jest w wielu innych krajach i obecnie używany na farmach wiatrowych jak i jednostkach offshore które często robią za hotel lub pływający warsztat w pobliżu farmy wiatrowej. Wynik wyszukiwania WFSV w google grafika może pomóc.
      Pomysł jak najbardziej pochwalam, w końcu Polacy nie gęsi i swój WFSV mają.
      3 miesiące
    • "Warto skorzystać z projektu sprzed prawie 50 lat a dokładnie w 1968"... "zawsze tak bylo i było dobrze , nie potrzebne nam zmiany !!! Cenimy spokój a nie rewolucyjne nowe niesprawdzone rozwiązania... " czyli tzw kult "żółtych kartek" , znamy polityke tego typu fimr jak i polityke firm otwartych na innowacyjność
      3 miesiące
    • czyżbym sie natknął
      na panów ..pan Henryk ..tak przypuszczam..a nawet jestem tego pewny i kolega Grześ..
      r.p.1
      3 miesiące
  • Brawo. Więcej takich firm nam potrzeba. Fajna ta wizualizacja.
    3 miesiące
    • no fajna, taka nie za współczesna
      3 miesiące
    • No i po co? (1)
      Skoro na polke, bo nie ma klienta to może żeby stwarzać pozory możliwości projektowych? Jeszcze dużo czasu upłynie zanim NAVA będzie mogła być uznana za biuro projektowe, na razie to firma inżynierska z rozdmuchanym PR. Byłem, widziałem, wiem. Nie ma porównania do RMDC.
      Mariusz Szczecin
      3 miesiące
      • Remontowa
        Każdy normalny człowiek woli pracować w przyjaznym środowisku. Pan Sojka nie ceni pracowników.
        3 miesiące
  • morskie miasto nazywające się metropolią ile zakupiło statków wycieczkowych (1)
    przez ostatnie 30 lat?
    jarek
    3 miesiące
  • Katamaran? (2)
    Jaka cześć tego statku powoduje, że to katamaran i gdzie na żywo mogę go zobaczyć?
    Ania
    3 miesiące
  • Gratulacje i szacunek dla calego zespolu NAVA! (4)
    Cieszę się że jest w Trójmieście firma która ma "jaja". Nie każdą firmę stać żeby zrobić projekt na tzw. półkę ... Projekt innowacyjny który przyciągnie nie jedna firme. Chciałbym kiedyś pracować w takim zespole! Pozdrowienia dla kolegów z branży!
    Stoczniowiec
    3 miesiące
  • Gratulacje - Fajna wizka (1)
    Może chłopaki pomyślicie o technologii bardziej przydatnej dla obsługi MFW jak na przykład katamaran w technologii SWATH - wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem, zachodnie stocznie oferują takie łódki. Wiem że koszt takiego statku jak SWATH jest znacznie większy ale jego możliwości przy przewozie ludzi i obecności krótkiej fali na Bałtyku będą dużo większe. Małe katamarany mają problem z pływaniem pod fale. Uderzenia kadłub bardzo tłumią jego prędkość i powodują bardzo duży dyskomfort. Częściowym rozwiązaniem tego problemu jest SWATH i chyba w tą stronę trzeba by skierować swój rozwój. Poza tym patrząc na kształt pływaków wydaje mi się, że przerwa pomiędzy nimi jest zbyt duża i mała wyporność pływaków a wysoka nadbudówka ustanowią duże ograniczenia dla tej łodzi. Ale koncepcja super a kadłub zawsze można jeszcze ogarnąć na etapie projektowania. Trzymam kciuki za takie projekty i na pewno będę się mu przyglądał.
    3 miesiące
    • nie napisałeś że przy większej prędkości modele SWATH mają tendencję do przegłębiania na dziób oraz nie nadają się na duże fale
      3 miesiące
  • Pentry -> Pantry (ang.) -> Spiżarnia (1)
    Spiżarnia albo w tym przypadku mesa (kuchnia).
    3 miesiące
  • Przydałby się taki w uproszczonej wersji w miejsce byłego
    promu przy Twierdzy Wisłoujście.
    3 miesiące
  • Taaa.
    Fajne slajdy, kiedyś puszczali Bolka i Lolka.
    Asia7979
    3 miesiące
  • sami malkontęci a to rozumiesz?
    3 miesiące
1

Twoja opinia

zamknij
STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii