2020-02-15 11:22
Trudno ocenić ten projekt bo praktycznie nie ma żadnych informacji technicznych. Artystyczny rysunek nie jest podstawą do oceny. Pierwsza uwaga po co 4 osoby załogi nie np 3 ? Warto by przedstawiciele tej firmy
Trudno ocenić ten projekt bo praktycznie nie ma żadnych informacji technicznych. Artystyczny rysunek nie jest podstawą do oceny. Pierwsza uwaga po co 4 osoby załogi nie np 3 ? Warto by przedstawiciele tej firmy zapoznali się z projektami jak i też że zrealizowanymi statkami. Warto skorzystać z projektu sprzed prawie 50 lat a dokładnie w 1968 roku Biuro Konstrukcyjne Taboru Morskiego zaprojektowało katamaran ,który został później zbudowany. Jestem pewny że nie mają rozwiązanych problemów projektowych. Np. kłopoty z wytrzymałością jednostki czy problemy z wyposażeniem siłowni albo kłopotami z dzielnością morską .
2020-02-15 11:45
Serio? Jesteś pewien? Na jakiej podstawie?
Może lepiej byłoby po prostu, tak po ludzku, pogratulować i czekać na sukces polskiej firmy.
2020-02-15 12:30
...to gdzie ty widzisz kłopoty wytrzymałościowe? Przecież to jest krótka i zwarta jednostka, która sama w sobie ma odpowiednią sztywność.
2020-02-15 14:55
Co ma wspólnego sztywność z wytrzymałością ? W przypadku katamaranu to trzeba sprawdzać l laczenie kadłuba pływaków z konstrukcją mostu czyli środkowej części kadłuba tej jednostki.
Trzeba to obliczyć.
2020-02-15 16:41
i nie jest niczym innowacyjnym. Poprostu Polski produkt który produkowany jest w wielu innych krajach i obecnie używany na farmach wiatrowych jak i jednostkach offshore które często robią za hotel lub pływający warsztat
i nie jest niczym innowacyjnym. Poprostu Polski produkt który produkowany jest w wielu innych krajach i obecnie używany na farmach wiatrowych jak i jednostkach offshore które często robią za hotel lub pływający warsztat w pobliżu farmy wiatrowej. Wynik wyszukiwania WFSV w google grafika może pomóc.
Pomysł jak najbardziej pochwalam, w końcu Polacy nie gęsi i swój WFSV mają.
2020-02-17 13:17
"Warto skorzystać z projektu sprzed prawie 50 lat a dokładnie w 1968"... "zawsze tak bylo i było dobrze , nie potrzebne nam zmiany !!! Cenimy spokój a nie rewolucyjne nowe niesprawdzone rozwiązania... " czyli tzw kult "żółtych kartek" , znamy polityke tego typu fimr jak i polityke firm otwartych na innowacyjność
2020-02-18 19:16
na panów ..pan Henryk ..tak przypuszczam..a nawet jestem tego pewny i kolega Grześ..
2020-02-15 11:46
Brawo. Więcej takich firm nam potrzeba. Fajna ta wizualizacja.
2020-02-15 15:02
no fajna, taka nie za współczesna
2020-02-15 18:58
Skoro na polke, bo nie ma klienta to może żeby stwarzać pozory możliwości projektowych? Jeszcze dużo czasu upłynie zanim NAVA będzie mogła być uznana za biuro projektowe, na razie to firma inżynierska z rozdmuchanym PR. Byłem, widziałem, wiem. Nie ma porównania do RMDC.
2020-02-16 08:47
Każdy normalny człowiek woli pracować w przyjaznym środowisku. Pan Sojka nie ceni pracowników.
2020-02-15 11:53
przez ostatnie 30 lat?
2020-02-17 13:12
przecież morawiecki obiecał i pokazał w TV jak budują ... nie wystarczy ci ?
2020-02-15 11:58
Jaka cześć tego statku powoduje, że to katamaran i gdzie na żywo mogę go zobaczyć?
2020-02-15 12:01
czasem jak czytam komentarze to nie wiem czy to na serio czy dla jaj.
2020-02-17 12:30
Ma dwa połączone kadłuby.
2020-02-15 12:20
Cieszę się że jest w Trójmieście firma która ma "jaja". Nie każdą firmę stać żeby zrobić projekt na tzw. półkę ... Projekt innowacyjny który przyciągnie nie jedna firme. Chciałbym kiedyś pracować w takim zespole! Pozdrowienia dla kolegów z branży!
2020-02-15 13:37
Z tego co wiem nie jest to jedyna firma w Trójmiescie ktora tworzy koncepty. Prosze zapoznac sie z firma Deltamarin Sp. z o. o.
2020-02-15 14:24
2020-02-15 19:52
, ktoś na siłę prosi się o oklaski :-P
2020-02-18 07:25
a te koncepty to czym się wyróżniaja ?
2020-02-15 12:32
Może chłopaki pomyślicie o technologii bardziej przydatnej dla obsługi MFW jak na przykład katamaran w technologii SWATH - wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem, zachodnie stocznie oferują takie łódki. Wiem że koszt
Może chłopaki pomyślicie o technologii bardziej przydatnej dla obsługi MFW jak na przykład katamaran w technologii SWATH - wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem, zachodnie stocznie oferują takie łódki. Wiem że koszt takiego statku jak SWATH jest znacznie większy ale jego możliwości przy przewozie ludzi i obecności krótkiej fali na Bałtyku będą dużo większe. Małe katamarany mają problem z pływaniem pod fale. Uderzenia kadłub bardzo tłumią jego prędkość i powodują bardzo duży dyskomfort. Częściowym rozwiązaniem tego problemu jest SWATH i chyba w tą stronę trzeba by skierować swój rozwój. Poza tym patrząc na kształt pływaków wydaje mi się, że przerwa pomiędzy nimi jest zbyt duża i mała wyporność pływaków a wysoka nadbudówka ustanowią duże ograniczenia dla tej łodzi. Ale koncepcja super a kadłub zawsze można jeszcze ogarnąć na etapie projektowania. Trzymam kciuki za takie projekty i na pewno będę się mu przyglądał.
2020-02-17 13:13
nie napisałeś że przy większej prędkości modele SWATH mają tendencję do przegłębiania na dziób oraz nie nadają się na duże fale
2020-02-15 12:56
Spiżarnia albo w tym przypadku mesa (kuchnia).
2020-02-15 20:52
M. pentra
D. pentry
- dobrze jest
2020-02-15 12:59
promu przy Twierdzy Wisłoujście.
2020-02-15 20:50
Fajne slajdy, kiedyś puszczali Bolka i Lolka.
2020-02-15 21:12
sami malkontęci a to rozumiesz?
2020-02-15 21:23
2020-02-15 21:30
słuszna uwaga - nie edytuję
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.