2019-11-07 12:02
Brawo,wielki Polak i patriota.
2019-11-07 12:23
2019-11-07 17:28
Nie klamcie , dość tej zakłamanej historii
2019-11-07 17:32
Komu chcecie pomnik stawiać ? Kolaborował z Niemcami , dziadek mi mówił jak żył
2019-11-07 17:35
Nawet ulotek nie nosił
2019-11-07 17:57
2019-11-07 12:24
2019-11-07 12:30
No i?Nie wiesz że przez tysiąc lat żyli w Polsce Żydzi?
2019-11-07 13:11
2019-11-07 13:16
Był Polakiem wyznania mojżeszowego.Wg Ciebie prawosławni na wschodzie kraju to nie Polacy?Ręce opadają.Idąc Twoim tropem Kaszubi,Ślązacy czy Mazurzy to tez nie Polacy.
2019-11-07 14:06
2019-11-07 14:27
Polaków. I wtedy jakoś nie macie problemu, że tych 6 milionów 3 były Żydami. To się nazywa hipokryzja.
2019-11-07 15:27
a tymczasem ginęli tam i inni a ofiar wojny wśród Polaków było dużo więcej niż Żydów mieszkających w Polsce to jest dopiero hipokryzja i odwracanie kota ogonem.
2019-11-07 16:23
opłakujemy szczerze etnicznych Polaków, naszą krew, naszych braci z krwi i kości
2019-11-08 08:13
2019-11-08 12:21
2019-11-07 17:24
2019-11-07 19:46
2019-11-07 17:58
2019-11-07 16:53
2019-11-09 07:27
2019-11-07 13:31
w tym kraju, to już chyba lepiej nie będzie...
2019-11-07 15:15
nazikatobolszewia ma poglądy państwa islamskiego, nic dziwnego, w końcu to te same religie
2019-11-07 16:52
2019-11-07 18:13
2019-11-08 12:48
bezdomnych
2019-11-07 16:50
2019-11-07 15:14
wierzysz w żydowską religię, jesteś żydem
2019-11-07 17:38
2019-11-09 07:29
2019-11-07 17:30
2019-11-07 16:51
2019-11-07 17:34
I dlatego wyszedł z Niemieckiego Obozu Śmierci?
2019-11-07 17:37
Chodzi o jego wymyślony życiorys przez nikogo niepotwierdzony . Kolaborował ma Niemcami wydawał Polaków z AK . Taka jest prawda. I ktoś taki ma mieć pomnik????
2019-11-07 14:17
2019-11-07 14:55
2019-11-07 18:14
2019-11-08 09:45
kapciowy timermansów i junkersów, makrelowa pacynka
2019-11-08 12:50
faktycznie wielki wolak
2019-11-08 16:50
Reszta się zgadza
2019-11-07 17:27
Zal.
2019-11-07 19:55
i dobrze gadal ze polaki to bydlo!!!
2019-11-08 09:56
NIE
2019-11-07 12:02
2019-11-07 12:05
Tak. Może bardziej niż inni...
2019-11-07 13:20
Niz ty napewno.
2019-11-07 17:39
2019-11-07 13:32
2019-11-07 18:14
2019-11-07 18:15
Tfuu
Opinia została zablokowana przez moderatora
2019-11-07 12:04
Polityk którego się lubiło, do tego miło było posłuchać!
2019-11-07 12:48
2019-11-07 15:23
buńczucznym tonem. Szkodził Polsce, kłamstwa i oszczerstwa
2019-11-07 16:08
2019-11-07 18:16
2019-11-07 20:18
Ech, w sprawie rzekomego nazywania Polaków bydłem:
Wł. Bartoszewski:
"Są jednak granice milczenia. Są sytuacje, w których milczeć po prostu nie wolno. W kraju za rządów braci Kaczyńskich działo się
Ech, w sprawie rzekomego nazywania Polaków bydłem:
Wł. Bartoszewski:
"Są jednak granice milczenia. Są sytuacje, w których milczeć po prostu nie wolno. W kraju za rządów braci Kaczyńskich działo się coraz gorzej. Koszmarna koalicja Prawa i Sprawiedliwości z Samoobroną i Ligą Polskich Rodzin przynosiła skandal za skandalem. Polityczne wiarołomstwo stało się normą. Kolejne obietnice wyborcze Jarosława Kaczyńskiego rozwiewały się w pył. Stało się dla mnie jasne, że jego wizja budowy lepszej Polski, której zaufały miliony Polaków, okazała się jednym wielkim oszustwem. Dlatego też postanowiłem nazwać rzeczy po imieniu i - jak ujął to jeden z przedwojennych satyryków - "przestać uważać bydło za niebydło". Koniec cytatu.
Jak trzeba być zaślepionym w swoich poglądach, żeby twierdzić, że chodzi o wszystkich Polaków, a nie o część klasy politycznej. Przypomnijmy sobie, że wtedy ludźmi krystalicznymi wprowadzanymi na salony przez wybitnego moralistę z Żoliborza, były typki z Samoobrony. O tym że to są typy spod ciemnej gwiazdy wiedział sam geniusz prawicy, dlatego kazał służbom chodzić za swymi koalicjantami i ich nagrywać. Co więcej, gdyby to co powiedział Bratoszewski, nie było prawdą, to by tak nie bolało do dzisiaj. Dopóki więc będzie istniał PiS, cała armia usłużnych trolli i bezrefleksyjnych konsumentów TVP będzie chlapać kałem na powtarzać te bzdury, bo a nuż ktoś uwierzy. Pozostałe elementy tego życiorysu dopasowuje się tak, żeby pasowały do układanki - np. "dziwne dlaczego Niemcy wypuścili Bartoszewskiego z obozu". Odpowiadam: przecież to jasne - pewnie chcieli, żeby w Żegocie mógł uratować kilkuset Żydów.
2019-11-07 20:42
Donaldowi Tuskowi slogan polskosc to nienormalnosc. Zamiast przeczytac cala wypowiedz i kontekst. Ale czego wymagac od prostego ludu, sterowanych konsumentow tvp. 500+ dac, pogadac o wrogach ludu i juz mamy armie narodowych socjalistow.
2019-11-07 18:15
2019-11-07 12:04
Zasłużył, jak mało kto
2019-11-07 14:07
2019-11-07 17:20
Zasłużył ? Tak,na pogardę.
2019-11-19 23:30
Warto byc przyzwoitym BRAWO
2019-11-07 12:06
jednakże czemu był nazywany profesorem i trochę niejasności było wokół jego osoby...
Czemu ktoś coś dodawał, upiekszał rzeczywistość. Podobno były fakty co do pobytu w obozie...
Mądry facet, odszedł, fajnie że będzie monument...
2019-11-07 12:09
Profesor: ... termin mający w Polsce następujące znaczenia:
1. tytuł naukowy nadawany samodzielnym pracownikom naukowym
2. stanowisko nauczycieli akademickich
3. tytuł honorowy nadawany
Profesor: ... termin mający w Polsce następujące znaczenia:
1. tytuł naukowy nadawany samodzielnym pracownikom naukowym
2. stanowisko nauczycieli akademickich
3. tytuł honorowy nadawany nauczycielom szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego
4. tytuł używany zwyczajowo w szkolnictwie średnim.
2019-11-07 12:21
No i co w związku z tym?
2019-11-07 12:43
koniec
2019-11-07 14:22
groteskowa postać, propagandzista-celebryta tuskowy
2019-11-07 17:43
Nazywanie profesorem np. Stuhra też jest kpina
2019-11-07 15:21
2019-11-07 16:59
POpzpr wasz koniec nastąpił
2019-11-07 17:44
2019-11-08 12:23
2019-11-07 17:42
2019-11-07 17:57
kwestie profesury i innych zasług (rzekomych) pana Bartoszewskiego. Ciekawie temat rozwinęliscie
2019-11-07 12:06
Kto ma go za patriotę, chyba nie zna jego życiorysu...
2019-11-07 12:11
2019-11-07 13:52
o tym panu. Oczy się otwierają szeroko i człowiek dochodzi do wniosku, że media robią z nas istoty niepotrafiące myśleć.
2019-11-07 14:44
2019-11-08 09:18
poproszę książkę, portal na temat
2019-11-07 16:41
W zestawieniu choćby z tzw. patriotami wyklętymi czy dzisiejszymi tuzami wynoszonymi na wątpliwej jakości ołtarze, prezentuje się całkiem zacnie. O tym że przebijał ich wiedzą, erudycją i mentalnością, nie ma już nawet co wspominać.
Ps. Nie wiem tylko, po cholerę mu pomnik, wcale nie był entuzjastą tego typu upamiętniania.
2019-11-08 07:55
"A życiorys ten przeczytałam w Newsweek..."
Po jego wypowiedziach też go miałem za postać zacną dopóki nie natknąłem się w kilku książkach na jego życiorys właśnie. A życiorys ten nie jest wart osobny
"A życiorys ten przeczytałam w Newsweek..."
Po jego wypowiedziach też go miałem za postać zacną dopóki nie natknąłem się w kilku książkach na jego życiorys właśnie. A życiorys ten nie jest wart osobny uważanej za zacną i to w dosyć mocnych akcentach.
Zaraz będzie 30 lat od upadku komunizmu, a Polacy wciąż wierzą w perfekcyjnie spreparowaną historyjkę pt. "Okrągły Stół". Takich też dokonują wyborów, w takim też żyją kraju. Ile jeszcze rodacy wam potrzeba świadectw historii o tym jakie to mieliśmy i mamy "elity". Ludzi wykreowanych przez służby, za kradzione pieniądze nagromadzone za PRL, pseudo-Polaków którzy swoimi decyzjami nie chcą dobra dla Polski tylko realizują cele innych. Ile jeszcze "Bolków" musicie przetrawić aby zrozumieć na jakich filarach opiera się polityka w tym kraju?
Wielkim wkładem dziennikarzy niezależnych jest to, że pomagają zrywać szaty z tego post-PRL'owskiegio bytu jaki przetrwał i pokazywać jaką zgniliznę mieliśmy od '89 roku. Będą przy tym upadać kolejne wykreowane postacie-pomniki, ale to chyba dobrze? Czy nie lepiej żyć z odkłamaną historią, bez bagażu teczek, taśm, afer, lewych funduszy?
2019-11-08 10:10
trzeba być nieskończenie prymitywnym człowiekiem, by te "odkłamania" łykać jak gęś.
2020-07-01 16:48
sugeruję raczej poczytać o początkach dzisiejszego PiSu, na czyim to majątku, w jaki sposób i współpracując z kim, jakie wałki robiąc, itp. Kaczyńscy zbudowali swoje zaplecze... z cyklu jak to złodziej krzyczy najgłośniej łapać złodzieja :(
2019-11-07 21:41
A znasz życiorys A. Walentynowicz, zasłużonej komunistki w swoim czasie.
2019-11-07 12:08
Staram się nie oceniać ale dużo poczytałem i nie wiem czy ten Pan zasługuje na pomnik.
2019-11-07 12:17
Pomnik nigdy mu się nie należał a raczej trzeba sie zastanowić nad odebraniem mu tych wszystkich super orderów.
2019-11-07 12:48
Znasz jakieś powody to się nimi podziel.
2019-11-07 13:03
i tobie nic do tego
2019-11-07 13:05
2019-11-07 13:28
Najpierw przeczytaj artykuł, a później pisz komentarze, bo inaczej możesz wyjść na głupka.
2019-11-07 14:36
Co z tego, że nie z moich, skoro stanie w publicznej przestrzeni? Oby ten pomnik skończył jak Jankowskiego.
2019-11-07 12:17
Władysław Bartoszewski zmarł w 2015 r., w wieku 93 lat. W czasie wojny był więźniem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau, żołnierzem Armii Krajowej i uczestnikiem Powstania Warszawskiego. Po 1989 r. dwukrotnie był
Władysław Bartoszewski zmarł w 2015 r., w wieku 93 lat. W czasie wojny był więźniem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau, żołnierzem Armii Krajowej i uczestnikiem Powstania Warszawskiego. Po 1989 r. dwukrotnie był ministrem spraw zagranicznych (w 1995 i 2000 r.), a w latach 2007-2015 był sekretarzem stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Był kawalerem Orderu Orła Białego, a także nosił tytuł Sprawiedliwego Wśród Narodów Świata.
2019-11-07 12:20
Potrafię czytać. Napisałem tylko że wydaję mi się że on nie zasługuje na żaden pomnik, piszę to na podstawie informacji które znalazłem w internecie. Pozdrawiam.
2019-11-07 12:48
2019-11-07 14:04
Sam niech Pan/Pani sobie je przybliży, trochę czytania nie zaszkodzi.
2019-11-07 14:41
Ustawach Terezińskich słyszałeś? one są teraz podstawą do tzw.447 i próby wydojenia Polski.
2019-11-08 13:23
No i nie żadne Ustawy Terezińskie, a Deklarcja Terezińska.
Próbujesz pokazać że coś tam wiesz, ale nie do końca ci to wychodzi.
2019-11-07 12:25
tak, był więźniem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau, zwolniony ze względu na zły stan zdrowia... Już wogóle samo to że zwolniony, jest podejrzane, prawdopodobine układy, bo Niemcy nie brali łapówek tak jak Ruskie. Warto by więc to wyjaśnić żeby nie było jak z wygranymi w totolotka u pewnego prezydenta.
2019-11-07 12:35
W 1940 roku do oświęcimskiego kacetu trafiło w sumie 3671 warszawiaków, z czego wypuszczono 331 osób. Transport, którym przywieziono Bartoszewskiego, liczył 1705 osób, z czego zwolniono nie mniej niż 149, a więc blisko
W 1940 roku do oświęcimskiego kacetu trafiło w sumie 3671 warszawiaków, z czego wypuszczono 331 osób. Transport, którym przywieziono Bartoszewskiego, liczył 1705 osób, z czego zwolniono nie mniej niż 149, a więc blisko 10 procent. W czasie istnienia kacetu zwolniono zeń około 2000 więźniów, w tym około 1600 Polaków. Zdecydowaną większość z nich wypuszczono w pierwszym okresie istnienia obozu, do połowy 1942 roku.
2019-11-07 13:17
Wściekłemu pisowcowi, który wiedzę o świecie czerpie z pasków TVP, nie wyrlumaczysz. Płatnym trollom, od których zaczęło się tu roic, też nie.
2019-11-07 13:30
brawo! rozumiem, ze pisane jest to zgodnie z tym co na ma byc na pomniku "warto byc przyzwoitym".... jezyk milosci jak nic mam nadzieje, ze P. Adamowicz sie Toba zajmie!
2019-11-07 15:18
2019-11-07 16:22
2019-11-08 13:25
Chyba że utożsamiasz narodowość z wyznaniem...
2019-11-07 14:06
Nie oglądam w ogóle telewizji, czy to TVP czy TVN. Uważam to za takie samo zło.
2019-11-08 13:58
Byłeś i widziałeś....żal
2020-07-01 16:52
warto czasem poczytać trochę literatury a nie czerpać wiedzę z pasków TVP.
na początku wojny normą było że Niemcy wypuszczali część więźniów, również i tych z obozów koncentracyjnych. dostawali wręcz wagony pieniędzy za wypuszczanie i pozwolenia na wyjazdy tysięcy Żydów. to nawet nie były jakieś tam łapówki, wręcz niemal normalne transakcje
2019-11-07 19:23
... bo zasiano w Tobie ziarno zwątpienia... Masz nie wiedzieć, masz wątpić w Wałęsę, Miłosza, Tokarczuk, Szymborska... Masz wewnętrznie zadawać sobie pytania, czy Ida to spisek, czy Zimna Wojna to film antypolski... Masz
... bo zasiano w Tobie ziarno zwątpienia... Masz nie wiedzieć, masz wątpić w Wałęsę, Miłosza, Tokarczuk, Szymborska... Masz wewnętrznie zadawać sobie pytania, czy Ida to spisek, czy Zimna Wojna to film antypolski... Masz gardzic światem zachodnim, masz podążać najnowsza historie, masz powatpiewac w elity, masz zapomnieć kim jesteś. Musisz się tylko dać zniewolic jedynej prawdzie.
2019-11-09 09:36
To chyba nie te książki czytałeś i powiem, że jeśli ktoś go ocenia to najpierw oceni siebie a przecież nikt z Was nie przeżył wojny to niech milczy
2019-11-22 20:02
To może w zamian pomniczek dla Piotrowicza...?
2019-11-07 12:08
warto być przyzwoitym
2019-11-07 12:13
2019-11-07 12:18
2019-11-07 12:45
Z Janem Karskim? I o zablokowaniu odznaczenia dla rtm. Pileckiego? O wypowiedziach nr. obaw przed Polakami?
Ja się mogłem z p.Bartoszewskim nie zgadzać, uważać jego ministrowanie za szkodnictwo ("panna na
Z Janem Karskim? I o zablokowaniu odznaczenia dla rtm. Pileckiego? O wypowiedziach nr. obaw przed Polakami?
Ja się mogłem z p.Bartoszewskim nie zgadzać, uważać jego ministrowanie za szkodnictwo ("panna na wydaniu" zamiast licytować wysoko), ale nie odmawiam mu uroku przedwojennego inteligenta. Dla mnie rodzinna normalka, dla wielu ledwie uchwytny aromat przeminionego świata.
Jednak te trzy rzeczy kładą się wielkim cieniem na jego postaci.
2019-11-07 15:20
a bełkot to jeszcze nie wypowiedź
2019-11-07 15:47
byłem wcześniej członkiem PZPR i aktywnie współpracowałem z zomo
2019-11-07 15:59
2019-11-07 16:20
2019-11-07 20:44
To zupelnie nie pasuje. Po co sciemniasz?
2019-11-08 08:29
da radę? Czy nie?
2019-11-07 16:55
2019-11-07 18:21
nie wymagaj od katoprawaka zbyt wiele to tepota umyslowa z niepelnym podstawowym wyksztalceniem i do tego plujaca jadem na wszystkie strony
2019-11-07 19:02
dobrze, ze ty jestes ucielesnieniem kultury. Czesto zastanawiam sie, co musialo sie dziac w rodzinach osobnikow takich, jak ty, ze na zawolanie potrafia tak zwyzywac obca sobie osobe?
2019-11-07 19:33
mogl zyc w Izraelu pod sloncem w ostatnich dniach a tak bedzie w sopocie ladowisko dla mew i golebii bo tyle z niego Polakom pozytku
2019-11-08 01:36
stad ksywa "Bydloszewski".A teraz zagadka-ile wystrzalow oddal w czasie walk w powstaniu warszawskim jego "uczestnik" "profesor" Bartoszewski?
2019-11-08 09:47
2019-11-08 09:23
Dzięki takim klakierom.
2019-11-07 12:08
Brawo Sopot.
2019-11-07 12:14
2019-11-07 13:00
bylo wydawac na podreczniki...
2019-11-07 12:57
Jak widać Władysław Bartoszewski chciał, by przemowę pogrzebową wygłaszał kto inny, nie obecny prezydent Bronisław Komorowski. Nie chcę, aby jakiś i**ota przemawiał nad moim grobem - tłumaczył zmarły niedawno Bartoszewski. Jak to oceniać?
2019-11-07 14:00
O przyzwoitości nie miał pojęcia
Ci co z nim pracowali, wiedzą, o czym piszę.
2019-11-07 18:23
tyle wiesz co zjesz czyli g...
2019-11-07 22:06
On też był w obozie koncentracyjnym
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.