2021-07-15 17:13
Opinia wyróżniona
Tak się składa, że byłam na Czarnej Perle w momencie wypadku. Pierwsi pomagali ratownicy, chyba WOPR, mieli logo gdańskich kąpielisk na koszulkach. Praktycznie zrobili cała robotę, ale właściciel w swoim oświadczeniu im
Tak się składa, że byłam na Czarnej Perle w momencie wypadku. Pierwsi pomagali ratownicy, chyba WOPR, mieli logo gdańskich kąpielisk na koszulkach. Praktycznie zrobili cała robotę, ale właściciel w swoim oświadczeniu im nie podziękował. Wynika z tego, że sam nie wie kto brał udział w akcji. Po drugie wypadek miał miejsce po godzinie 15. Badanie alkomatem załogi miało miejsce po przybyciu Kapitanatu, czyli po 17. Wynika z tego tyle, że w trakcie wypadku dwie osoby z załogi miały znacznie więcej promili. Po ostatnie, właściciel w oświadczeniu pisze, że zatrudnia wyłącznie odpowiedzialne osoby. No jak widać na załączonym obrazku, tak nie jest. Pływać z ponad 100 osobami na pokładzie po stosunkowo sporej ilości alkoholu i nikt tego nie widzi?
2021-08-02 17:00
Temp 30 C to chlopaki po piwku wypili wielkie mi mecyja
2021-07-16 21:51
Którzy jak na piratów przystało, piją.
2021-07-16 15:08
za co miał im dziękować?! przecież wykonywali swoje obowiązki!
może jeszcze pomnik??
2021-07-16 12:27
Bezsporną winą kapitana i mechanika Perły było to że byli podpici , ale kto faktycznie doprowadził do kolizji to dopiero ustali Izba Morska a nie prokurator ,czy policjant . A to wcale nie jest takie pewne że do kolizji doszło z winy kapitana Perły . A to dopiero ustalą fachowcy od prawa morskiego i MPDM-u.
2021-07-16 11:23
Taka mądra to pewnie tak
2021-07-16 11:13
Cholera wylałem na siebie piwko i kto mi teraz odda za browarek?
2021-07-16 11:57
2021-07-16 10:37
Na silny stres, żeby się ręce nie trzęsły z nerwów, ludzie tak maja, że po silnych wydarzeniach po prostu strzelają lufę aby się rozluźnić czy uspokoić.
2021-07-16 10:50
No brawo! Bo na pewno nie miał pojęcia, że w takiej sytuacji będzie badanie alkomatem. No skąd.
2021-07-16 12:15
Policja wodna była na miejscu jeszcze w trakcie ewakuacji.
2021-07-16 15:30
Skoro byli tak pijani, to jak tego nikt nie zauważył?
2021-07-16 10:28
wybielających i negujących jaka była prawda .A prawda żenująca jest powinna dostać taka kare ze nie pozbiera!! Bo pozwalała na ten stan od dawna!!
2021-07-16 09:22
to równie dobrze mogła to zauważyć PANI!!! Czemu pani tego nie zauważyła wsiadając na pokład skoro (...) "po stosunkowo sporej ilości alkoholu i nikt tego nie widzi?" (...)
Bez przesady! Pracują ludzie dorośli i -
to równie dobrze mogła to zauważyć PANI!!! Czemu pani tego nie zauważyła wsiadając na pokład skoro (...) "po stosunkowo sporej ilości alkoholu i nikt tego nie widzi?" (...)
Bez przesady! Pracują ludzie dorośli i - wydawałoby się odpowiedzialni. Ale jak widać (i nie tylko tutaj) nie wszyscy tacy są. Nie da się zapanować nad wszystkimi. Życie jak zwykle weryfikuje.
2021-07-16 10:31
2021-07-16 11:31
które siedzi w biurze a nie biega po nabrzeżu! Pomyśl człowieku!
2021-07-15 23:50
2021-07-16 15:26
2021-07-15 22:17
"Wynika z tego tyle, że w trakcie wypadku dwie osoby z załogi miały znacznie więcej promili."
Nieuprawniony wniosek. Jak wypijesz teraz szybko 4 setki wódki, to za 10 minut będziesz mieć mniej promili niż za 2 godziny.
2021-07-15 23:55
Wszystko można ustalić tzn. tendencje wzrostową lub malejącą, poddając człowieka badaniu co jakiś czas. Jesli malała to znaczy, że Panowie mieli więcej w momencie wypadku, jeśli rosła, to jeszcze gorzej.
2021-07-16 02:36
Może zmianę za chwilę kończyli.
2021-07-16 12:25
też mi pijany
2021-07-16 15:16
Kto nie pływał, ten nie wie. Morze to zdradliwa kochanka.
2021-07-15 21:57
Pani Halino, proszę Kobieto- Ty weź się zastanów zanim coś napiszesz. Bo po przeczytaniu Pani wpisu mam wrażenie, iż do głosu na pozycji "1" doszła kolejna "Grażyna"- przepraszam wszystkie Grażyny, ale one wiedzą o co chodzi. ;)
2021-07-16 15:13
W momencie wypadku byli 100% trzeźwi!
2021-07-15 17:02
Opinia wyróżniona
Ale pewnie już wiedzą co zrobili i zapewne żałują. A do właścicieli mogę skierować słowa uznania za słowa, które publicznie wystosowali - niektórzy nie potrafią przeprosić nawet za swoje zachowanie, a sztuką jest przeprosić za czyjeś. Szacunek wielki. Na Perłie byłam wiele razy, szanty ekstra i jak tylko będzie otwarta, przyjdę ponownie.
2021-07-16 10:33
2021-07-16 12:29
Trunek mocny, rumem zwany, na pokładzie bratem był, od Bristolu do Hawany żeglarz przydział rumu pił.
hej ho powieśmy go
2021-07-16 09:23
Chyba tego, że zostali złapani. A ile razy już kierowali statkiem będąc w takim stanie?
2021-07-16 08:29
Nooo skoro wiedzą i żałują to postaw im piwko.
2021-07-16 08:15
i odejda
2021-07-15 21:42
Jak zawsze badyta pijak albo pirat drogowy wtym wypadku morski ale żałuje bo sie boi kary ale co tam nic sie nie stało po przecież cudem nikt nie stracił zycia!!
A przeprosiny to zadna łaska bo dzbanku oczywista sprawa ona wie ze mogą ja czekac sprawy w sądzie o ogromne odszkodowania wiec jej sie wydaje ze przeprosiny wystarcza!!
2021-07-15 21:09
2021-07-15 17:47
Wielki szacunek, ze wystosowali oświadczenie w sprawie wypadku spowodowanego przez nich? Serio?
2021-07-15 17:42
2021-07-15 17:39
To oznacza, że byli prawie trzeźwi, alkohol mógł być spożyty kilka godzin przed pracą
2021-07-16 09:16
to wówczas byłaby inna rozmowa
2021-07-15 21:53
2021-07-15 17:57
No tak, jak ktoś się napier&^&% przed robotą to ty nie widzisz w tym problemu. okey.
2021-07-16 15:45
Ja to mam tak, że poniżej 2 promili jestem niedopity.
2021-07-15 17:13
2021-07-16 12:27
nie dalej idzie w zaparte ... że to winna jest totalna opozycja ... bo jakby nie opozycja totalna to teraz NiK t by sie nie czepiał i NiK t by nie złożył zawiadamiania do prokuratury
2021-07-15 16:54
Opinia wyróżniona
...... uprzywilejowanym o czym świadczą odpowiednie światła i znaki . No ale w momencie obracania czy cumowania już uprzywilejowanym nie jest i ma obowiązek przestrzegania wszystkich zasad jak każdy inny statek . Jak na
...... uprzywilejowanym o czym świadczą odpowiednie światła i znaki . No ale w momencie obracania czy cumowania już uprzywilejowanym nie jest i ma obowiązek przestrzegania wszystkich zasad jak każdy inny statek . Jak na razie to nie wiadomo kto doprowadził do kolizji a już z góry zakłada się że to kapitan z mechanikiem Perły są winni . Jak na razie jedyną ich winą jest to że byli pod niewielkim wpływem alkoholu .
2021-07-19 10:51
Na drogach jak jest wypadek z pijanym kierowca tez zawsze jest ,z automatu' wina kierowcy.
2021-07-16 11:54
Byli pod wpływem.
Nie ma czegoś takiego jak "niewielkim"
Pomyśl to nie boli
2021-07-16 10:19
więc jeśli mieli 04-05 promila - to dwie godziny wcześniej był to ponad 1 promil - a to oznacza spory wpływ alkoholu - tym bardziej jak się wozi ponad 100 ludzi. Znowu Polacy próbują "rozgrzeszać " tych co spowodowali wypadki "pod niewielkim wpływem" . Na drogach ginie z tego powodu 1000 osób rocznie !!!!
2021-07-16 09:56
przeprosić i siedzieć cicho, a ni ejeszcze pyskówka jakaś, gorszej reklamy jak wypadek na kanale nie mogliście sobie wymyślec nawet, brawo wy cwaniakom się wreszcie oberwało...
2021-07-16 08:12
Według prawa morskiego większa jednostka ma pierszeństwo:)
2021-07-16 07:27
Kapitan po dwóch godzinach od wypadku miał pół promila. To ile miał podczas? Myślę, że około promila. Z blisko setką ludzi na pokładzie. To jest bandytyzm a ty go usprawiedliwiasz. Wyobraź sobie, że kierowca autokaru ma promil w czasie pracy. Albo pilot samolotu. Jak można w ogóle wybielać w najmniejszym stopniu ich zachowanie???
2021-07-16 12:47
no jak?
2021-07-15 22:42
Oczywiście jakaś kompetentna komisja to wyjaśni, ale z tego co już wiadomo, to raczej pozycja kapitana Czarnej Perły jest słaba i nie piszę tutaj o alkoholu (o tym jeszcze krótko na koniec). Manewr obracania statku trwa
Oczywiście jakaś kompetentna komisja to wyjaśni, ale z tego co już wiadomo, to raczej pozycja kapitana Czarnej Perły jest słaba i nie piszę tutaj o alkoholu (o tym jeszcze krótko na koniec). Manewr obracania statku trwa od kilku do kilkunastu minut. Nie jest możliwe wykonanie takiego manewru w sposób dynamiczny, zaskakujący. Czarna Perła dopływała do miejsca, w którym pogłębiarka już wykonywała swój manewr i zapewne kapitan / sternik widzieli to z odpowiednim wyprzedzeniem. Kolejna kwestia związana z prawem drogi w trakcie takich manewrów - jeżeli pogłębiarka w trakcie wykonywania obrotu miałaby ustępować wszystkim innym, to jak miałaby to robić? Nie wyobrażam sobie tego. Dalej - obracanie się statku na terenie portu zawsze jest uzgadniane z Kapitanatem i wymaga zgody. To uzgodnienie i zgoda są dokonywane na kanale UKF, w tym przypadku 14-tym. Każdy kto porusza się po porcie musi prowadzić nasłuch tego kanału, czyli załoga Czarnej Perły także, czyli musieli wiedzieć, że trwa obracanie się statku. Przed ostatnia kwestia - jest jeszcze przepis, który nakazuje unikani kolizji także jednostkom, które mają prawo drogi. W przypadku tych dwóch statków, to zdolność manewrową zdecydowani wyższą posiadała CZP (ze względu na gabaryt) i nawet jeżeli miałaby pierwszeństwo, w co wątpię, to miałaby obowiązek uniknąć kolizji.
Na zakończenie - alkohol - jeżeli "wozi" się ludzi, to bierze się za nich odpowiedzialność. Proszę wybaczyć, ale nie zgadzam się z użyciem określenia "niewielkim wpływem alkoholu". To kwestia względna - na jednego zadziała już jedno piwo, na innego potrzebna jest krata. W przypadku odpowiedzialności za ludzi, tu należy podchodzić zerojedynkowo. Zero alkoholu i koniec.
Szacunek dla właścicieli CzP - na tym etapie nie unikają odpowiedzialności.
Dobrego wieczoru! jch
2021-07-16 09:09
Taki "promilaż" to może się wydawać, że faktycznie byli pod "niewielkim wpływem alkoholu" - ale jego działanie już niewielkie nie jest.
To właśnie te małe dawki i stężenia alkoholu są stosunkowo czy wręcz bardzo
Taki "promilaż" to może się wydawać, że faktycznie byli pod "niewielkim wpływem alkoholu" - ale jego działanie już niewielkie nie jest.
To właśnie te małe dawki i stężenia alkoholu są stosunkowo czy wręcz bardzo groźne.
Jeszcze nie odbierają kontroli motorycznej, nie wywołują bełkotania czy zataczania, człowiek wszystko robi tak niemal tak jakby nic nie wypił.
ALE te małe dawki bardzo zaburzają ocenę rzeczywistości. Zaburzają ją generalnie w kierunku zbyt optymistycznym.
Tam gdzie bez alko ocena byłaby "muszę uważać, za mało miejsca, warunki trudne/niebezpieczne, cośtam, cośtam..." - pojawia się ocena "jeszcze zdążę, jeszcze się zmieszczę, jakoś się z nim minę".
Innymi słowy człowiek pod "niewielkim wpływem alkoholu" łatwiej podejmuje ryzyko bo ma na mózgu nieuświadomione, ale działające "różowe okulary".
To właśnie jest najbardziej niebezpieczne po 1-2 piwach czy innych małych ilościach.
Jeszcze nic nie widać, ale mózg jest już przełączany w inny tryb pracy.
I prawdopodobnie manewr CzP był jakąś tego pochodną.
Identycznie jest w ruchu drogowym - i 1000 razy się uda, ale czasem leje się krew lub szczęśliwie tylko gniotą blachy.
2021-07-16 12:10
Poproszę o jakieś źródła tych rewelacji o "różowych okularach"
2021-07-16 07:08
brawo za wyczerpujący wykład. Choć wydaje mi się że na morzu ( wodzie) wina zawsze jest rozkładana, nigdy nie jest winny tylko jeden.
A może pogłębiarka nie miała zgody na manewr ( nie uzgodniła manewru) kto wie?
Ale tak jak wspomniałeś dla właścicieli szacunek za to oświadczenie
2021-07-16 12:09
2021-07-15 18:01
Po alko czy byli winni czy nie, to i tak oni odpowiedzą, co więcej nie zadziała żadne odszkodowanie czy ubezpieczenie. Gdyby byli trzeźwi w 100% pewno szukaliby winnych - kto kogo nie przepuścił, czy nie poinformował. A tak? Od razu mają winnych.
2021-07-15 21:36
Czyli jak kierowca potrąci pijanego pieszego na chodniku to będzie to wina pieszego, bo był pijany, a gdyby nei był, to zdążyłby odskoczyć? xD
2021-07-15 22:46
nie wiedziałem, że po pijaku nie można chodzić. ale jak pijany wtargnie na jezdnię (a nawet trzeźwy) to jest to brane pod uwagę oraz jego odpowiedzialność
2021-07-16 12:41
to zawsze winny jest przechodzień!
2021-07-15 22:36
Nie do śmiechu, ale kilka lat temu była sytuacja na szosie chyba nr 7, że kobieta włączająca się do ruchu była winna wypadku, bo miała alkohol we krwi, a mający pierwszeństwo który wychylił się z zza wirażu był niewinny. Mimo, że w chwili zderzenia jego prędkościomierz zatrzymał się na 160. Ale był trzeźwy.
2021-07-16 12:33
zagapił się i wjechał w tył golfowi stojacemu prawidłowo na czerwonym
przyjechała Policyja i od razu - winny był ten pijany z golfa !!! - aż 1.2promila!!!
2021-07-16 12:56
Był winny prowadzenia po pijaku, ale nie kolizji.
2021-07-15 17:18
syn, czy w areszcie jest internet?
2021-07-16 12:31
też będziesz mówił że to twoja wina? - że iłuuu iłuuu jest uprzywilejowane i może robić co chce?
2021-07-15 16:01
Pijany a nie pił...dziw nad dziwy....
2021-07-15 16:29
2021-07-15 17:20
Na każdym pirackim okręcie rum lał się beczkami a tu zaledwie 0,4 promila.
2021-07-15 16:58
Ale 90% mieszkańców mówi ***** pis
2021-07-15 18:58
Zresztą wystarczy spojrzeć na gęby partyjniaków... jak nie wóda to klej wciągają...
2021-07-15 17:22
2021-07-15 19:18
piwa plus szklanke. Gdyby byli zupelnie trzeżwi jestem pewny na 99 procent to tez doszło by do tego wypadku. Po prostu czegos nie zrobili,cos zaniedbali. i ta niewielka ilość alkoholu nie miala tu zadnego wplywu. Prawda jest jednak taka,ze przy takiej robocie powinno byc zero picia bo to znacznie pogarsza ich sytuację.
2021-07-16 07:30
To ile miał podczas? Pewnie prawie promil. To nie jest jedno piwo. Ani nawet dwa. Opamiętajcie się z tym bronieniem pijaków.
2021-07-15 21:47
To tak samo jak z Maryją, niby dziewica ale jednak w ciążę zaszła..xd
2021-07-15 16:02
2021-07-15 16:11
założe się, że jeszcze nigdy nie płynąłeś
2021-07-15 16:32
Chyba nikt w to nie wierzy że były wyrywkowe badania na obecność alkoholu? Chyba po sezonie jak nie pływał :)
2021-07-15 21:27
to co robił w poprzednich latach kapitan Danuty, nie umywa się do tej próby abordażu.
2021-07-15 16:03
2021-07-15 16:15
A inni po 4 wyglądają jakby im nic nie było. To nie promile mówią o stanie człowieka tylko jego reakcja na dane stężenie alkoholu.
2021-07-15 18:27
no bo jak traktować rowerzystę z siódemką w wydychanym, który prosto jedzie...
2021-07-15 18:51
Czy może dopiero zaczynali pić
2021-07-15 19:55
Gosc jest w pracy i ponosi odpowiedzialność za to co robi i za ludzi z którymi pracuje i za pasażerów. Nie ma prawa miec nawet 0,1 promila!
2021-07-16 12:40
Wg naszego prawa moze miec do 0,2.Tu jest kwestia tego ile czasu on trzezwial. 0,4 to jest 2 piwa,pytanie ile mial wczesniej..
2021-07-15 16:05
no i fajnie ze przeprosili. w tym kraju nikt nie przeprasza, wszystkim sie nalezy.
2021-07-15 16:06
2021-07-15 16:41
lepiej jak nie ma za co przepraszac.
2021-07-15 17:33
Właścicieli żal, bo jaki oni mają wpływ na to czy Sternik, czy ktoś z załogi się napije albo czy prowadzi statek po torze wodny, czy akwenie zgodnie z przepisami itp.
Praktycznie nie mają żadnego.
A potem takie zdarzenie i cała wieloletnia reputacja "Bęc"
2021-07-15 21:29
mogą mieć kłopot z uzyskaniem kasy z ubezpieczenia
2021-07-16 08:17
2021-07-15 16:05
A poszkodowanym należy dać po sakiewce dukatów.
2021-07-15 21:25
Czarna Perła to w końcu statek piracki, więc kapitan rzucił rozkaz do abordażu. A może statek sam poczuł zew krwi? w końcu to były okręt wojenny. Akcja co prawdę się nie udała, ale żeby od razu do aresztu ?
2021-07-15 16:06
2021-07-15 16:14
2021-07-15 23:09
podan, zaswiadczen, opinii..
2021-07-15 23:10
Albo narkotyki? W USA dragi jakieś 100 tys. rocznie. Ale najważniejsze, że mieli paszporty kowidowe hehe
2021-07-15 16:14
W tym kraju nic nie może być normalne
2021-07-16 08:25
Normalne jest bycie pod wpływem alkoholu w pracy? Aha.
2021-07-15 23:06
A chciales ich wesprzec dobrym slowem, czy wylac troche zolci mimo, ze ani nie plynales tym statkiem w dniu kolizji ani nie jestes biglym w tym zakresie?
2021-07-16 11:55
Nie możesz dać upustu no nie
2021-07-15 16:08
2021-07-15 20:02
W samochodzie tez niespecjalnie, nie bez powodu np w Hiszpanii możesz jeździć do 0,5
2021-07-15 23:06
a w UK do 0,8 i ginie tam w wypadkach najmniej ludzi. I co teraz?
2021-07-16 08:17
i tu nie tworz zagrozenia
2021-07-16 08:26
I co teraz? Pij za kadym razem jak wsiądziesz za kierownicę, durniu.
2021-07-15 16:12
Jeszcze okaże się, że remont będzie nieopłacalny i Czarna Perła powróci do Marynarki Wojennej, kilkukrotnie zwiększając jej potencjał bojowy.
2021-07-16 08:20
Nalezalo by sprawdzic urzednikow we wszystkich z tysiaca filii UM Gdańsk
2021-07-15 16:13
"Każdy pracownik podpisuje oświadczenie o całkowitym zakazie spożywania alkoholu w godzinach pracy i przychodzenia do pracy w stanie nietrzeźwości"
Skoro podpisują kwit na przychodzenie w stanie nietrzeźwości to chyba dopełnili swoich obowiązków
2021-07-15 16:33
No nie do końca. 0,4 to zaledwie stan po spożyciu
2021-07-15 16:55
przecież to statek piracki. Widział ktoś statek piracki ze 100% trzeżwą załogą? Przecież tym statkiem się płynie po to by poczuć sie jak prawdziwy pirat.
2021-07-16 07:35
Hehehe. No nie mogę. Hehehe
2021-07-15 16:14
Opinia wyróżniona
Mam nadzieję że poszkodowani wyjdą z tego bez większego szwanku. Na szczęście nikt nie zginął a było o włos. Jednym Czarna Perła się podoba, innym nie ale faktem jest, że będzie im ciężko odbudować zaufanie ludzi.
Mam nadzieję że poszkodowani wyjdą z tego bez większego szwanku. Na szczęście nikt nie zginął a było o włos. Jednym Czarna Perła się podoba, innym nie ale faktem jest, że będzie im ciężko odbudować zaufanie ludzi. Pomijam już skutki finansowe dla właścicieli, bowiem naprawa to jedno, odszkodowania to drugie a kary to trzecie. Może również zostać czasowo cofnięta koncesja na rejsy pasażerskie ale jak wspomniałem, najważniejsze jest ludzkie życie i dobrze że nikt tam nie zginął!
2021-07-15 16:35
Ale to, co się stało jest nieprawdopodobne i nie miało prawa się wydarzyć. Nie może być tak, że wszystkim pieniądz rządzi. Jeśli firma nie spełniła obowiązku, to trudno, na pewno za to zapłaci. Czas pokaże, co będzie dalej.
2021-07-15 17:16
mówienie prawdy to nie hejt
2021-07-16 06:58
2021-07-16 00:39
2021-07-16 10:30
bo dorabiają się kosztem zdrowia i bezpieczeństwa innych!
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.