2014-02-25 16:36
Po co taki kawal swiata lezc zeby pomagac. Wyjezdzanie na Madagaskat to przede wszystkim chec przezycia przygody a nie pomocy innym. Zwykla proznosc.
2014-02-25 17:01
Człowieku,co ty bredzisz?!Nasze dzieci mają problem z nadwagą,robi się ''druga Ameryka''.Piękna akcja,popieram.
2014-02-25 19:12
Każdy mierzy własną miarą :)
Opinia została zablokowana przez moderatora
2014-02-25 20:30
To najmłodsi najbardziej cierpią w Polsce z powodu niedostatku. Problem ten dotyczy szczególnie rodzin wychowujących więcej dzieci. "Rzeczpospolita" prezentuje publikację GUS Warunki życia rodzin w Polce", której wnioski
To najmłodsi najbardziej cierpią w Polsce z powodu niedostatku. Problem ten dotyczy szczególnie rodzin wychowujących więcej dzieci. "Rzeczpospolita" prezentuje publikację GUS Warunki życia rodzin w Polce", której wnioski są zatrważające.
Ponad pół miliona dzieci w Polsce nie dojada, bo ich rodziców nie stać, by "zapewnić im przynajmniej w co drugi dzień posiłek z mięsa, drobiu, ryby lub odpowiednika wegetariańskiego". Nie stać ich też, by przynajmniej kilka razy w tygodniu kupić im świeże owoce lub warzywa" - donosi GUS.
450 tys. dzieci nie ma wszystkich podręczników, bo rodziców nie stać na ich zakup. Edukacyjne straty sięgają też zajęć dodatkowych, na które nie stać rodziców aż 1,4 mln dziec.
Z powodu biedy 530 tys. dzieci nie chodzi do specjalistów, a blisko 600 tys. do dentysty.
Ogółem na 8,9 mln dzieci w wieku 0-24 lata "na utrzymaniu" w niedostatku lub biedzie żyje 1,4 mln.
Zdaniem ekspertów, państwo nie ma żadnego pomysłu, by rozwiązać ten problem. Często dociera z pomocą nie do tych rodzin, które rzeczywiście jej potrzebuję. Dowodzą tego także inne dane. Na przykład w Polsce 35 proc. dzieci w wieku 017 lat korzysta z pomocy państwa. Co trzecie dziecko rodzi się w biedzie i korzysta z tzw. becikowego II przeznaczonego dla niezamożnych rodziców.
Największy dramat dotyczy rodzin wielodzietnych, zwłaszcza z małych miejscowości. GUS wskazuje, że w skrajnej nędzy (poniżej tzw. minimum egzystencji) żyje blisko 10 proc. rodzin wychowujących troje dzieci i aż 26,6 mających ich czworo lub więcej.
Mimo tych danych polityka społeczna prowadzona w Polsce nie dostrzega w sposób adekwatny problemu ubóstwa rodzin - pisze "Rzeczpospolita".
Na pomoc rodzinom najbiedniejszym wydajemy ok. 1,8 proc. PKB, tj. około 30 mld zł rocznie. A na emerytury i renty, mimo że jesteśmy młodym społeczeństwem blisko 210 mld zł rocznie. Od 2003 r. nie zmieniła się właściwie wysokość świadczeń dla rodzin. Pierwszej i jedynej waloryzacji tzw. progu dochodowego uprawniającego do pomocy w ciągu ostatnich 11 lat dokonano w listopadzie 2012 r.
2014-02-26 06:47
Zabolały dane z państwowego GUS?
2014-02-26 07:07
ale to mechanizm "obronny",nie widać problemu to problemu nie ma.
2014-02-27 11:08
500 tysięcy dzieci niedożywionych to prawdziwa statystyka gus, ale wnioski że to z biedy to już dziennikarskie pomysly dość chwytne.
Ludzie niedożywieni potrafią być grubi i jadać w macdonaldzie. To raczej
500 tysięcy dzieci niedożywionych to prawdziwa statystyka gus, ale wnioski że to z biedy to już dziennikarskie pomysly dość chwytne.
Ludzie niedożywieni potrafią być grubi i jadać w macdonaldzie. To raczej jest problem braku wiedzy rodziców o zdrowym żywieniu i regularnym. Słuchałem w radiu jak facet z GUS mówił o tym badanich że są dwie liczby 500 tysięcy dzieci, których rodzice je nie odpowiednią zywią. Z tego tylko 80 tysięcy dzieci dotyka niedożywienie związane z ubóstwem rodziców
2014-02-25 21:25
bo przypisywanie innym niskich pobudek masz opanowane
2014-02-26 06:44
Może pochwalisz się i podpiszesz Gallu Anonimie...
2014-02-26 08:00
Może pochwalisz się Alte Danziger...?
2014-02-25 18:16
Poziom polskiej medycyny przystaje do Trzeciego swiata
2014-02-25 18:54
Poziom Polaków nie przystaje nawet do Trzeciego Świata...
Nie mówiąc już o braku jakiegokolwiek poziomu, jaki trzyma autor powyzszego komentarza.
2014-02-25 19:30
przyjedz na Zachod i porownaj to szybko zmienisz zdanie, chyba ze swoja wiedze opierasz na tubie propagandowej tvn i ciaglych sukcesach polskiej medycyny
2014-02-25 20:01
Słucham? Propagandzie sukcesu? Raczej dokładnie na odwrót - nagłaśnianiu każdego potknięcia, błędu. Co do tego jak jest na zachodzie - wystarczy mi przykład trzech znajomych par, które wyjechały mieszkają na stałe w GB,
Słucham? Propagandzie sukcesu? Raczej dokładnie na odwrót - nagłaśnianiu każdego potknięcia, błędu. Co do tego jak jest na zachodzie - wystarczy mi przykład trzech znajomych par, które wyjechały mieszkają na stałe w GB, ale każda z kobiet rodziła w Polsce. Tam praca lekarza jest tak wysoko wyceniana, że w trakcie ciąży lekarz widzi ciężarną może raz, poza tym wszystkim, z porodem włącznie zajmują się położne. Gdyby cokolwiek z dzieckiem działo się do 20go tygodnia, to nikt nie przejmowałby się tym - to nic nie znaczący zarodek/płód. Nie ma czegoś takiego jak chodzenie z kaszlem czy błahym urazem na SOR. Liczy się każdy cent. System u nas jest absolutnie chory, ale to, że przy takich nakładach, takiej ilości lekarzy i pielęgniarek (w krajach które alarmują, że nie mają lekarzy, jest ich tam i tak znacznie więcej niż w Polsce) , tak fatalnej organizacji, KRUSACH i innych uprzywilejowanych, funkcjonuje to jako tako, to jedynie zasługa pracujących ponad miarę ludzi. Dlatego rząd, wbrew temu co pod publiczkę w mediach gada Arłukowicz, w życiu nie zdecyduje się na ograniczenie wieloetatowości lekarzy - system po prostu by padł.
2014-02-26 06:40
nie wypada być sędzią we własnej sprawie
2014-02-26 06:54
to chyba swiadczy o znacznej przewadze kompetencji brytyjskiej poloznej nad polska,poza tym ta system potrafi liczyc i dzieki temu jest wydolny.
A po za tym jak jest potrzebny lekarz to on po prostu jest, a nie jak
to chyba swiadczy o znacznej przewadze kompetencji brytyjskiej poloznej nad polska,poza tym ta system potrafi liczyc i dzieki temu jest wydolny.
A po za tym jak jest potrzebny lekarz to on po prostu jest, a nie jak w slynnej sprawie blizniat w gdy godzinach pracy pracuje sie w innym szpitalu.
Czy dokumentacja medyczna w UK tez tak notorycznie ginie jak w Polsce?
A swiadka znajomi to pewnie bezrobotni na socjalu i chcieli leczenia jak prawatnie
ubezpieczeni, no to prosze do Polski i placic w gabinetach prywatnych.
2014-02-25 19:24
Najlepiej na tym wychodzą urzędasy z tych organizacji pomocowych, praca lekka i przyjemna, zero kłopotów.
2014-02-26 08:19
Masz trochę racji, ale tylko trochę. Aby pomóc Afryce potrzeba więcej ludzi tam na miejscu, aby pieniądze zbierane w Europie czy Ameryce nie przechodziły przez ręce rządów Afrykańskich państw, bo oni okradają swoich rodaków.
2014-02-25 20:36
Najbardziej szkodliwe zwierzę na ziemi to człowiek rasy białej. Teraz niby pomoc a zastanówmy się kto zniszczył Afrykę i kto odpowiada za obecny stan rzeczy w tym regionie.
2014-02-25 20:46
królem Madagaskaru był Polak, Maurycy Beniowski...
2014-02-25 22:33
Beniovski pochodził z Vrbova,Słowacja
2014-02-26 14:35
podobno
2014-02-25 21:04
pomoże się dzieciom czemu nie. Młody człowiek szuka przygody i zostaje wolontariuszem. Ile w Polsce mamy niedożywionych i zaniedbanych dzieci, obok i na wyciągnięcie ręki, ale to Polska, a nie Madagaskar. Nie kwestionuje motywów wolontariusza ani tego, że chce pomóc, ale po co tyle szumu i artykuł.
2014-02-26 08:04
inna sprawa to wdzieczność potrzebujących i satysfakcja z pracy wolontariusza. Ludzie w biednych krajach sa wdzieczni i dziekuja za udzielona pomoc a u nas... oj.. oj... oj... Bywa różnie...
2014-02-26 00:00
Tam trzeba wysłać feministki, żeby nauczyły kobiety jak przestać się podporządkowywać mężczyznom i lekarzy, którzy wysterylizują znaczną część tego nierozgarniętego ludu. Afrykanie mnożą się jak króliki a potem dziw, że
Tam trzeba wysłać feministki, żeby nauczyły kobiety jak przestać się podporządkowywać mężczyznom i lekarzy, którzy wysterylizują znaczną część tego nierozgarniętego ludu. Afrykanie mnożą się jak króliki a potem dziw, że z głodu umierają. Trzeba być idiotą, żeby rodzić dzieci skoro nie jest się w stanie nawet wyżywić, a co dopiero wykształcić etc. Afryka powinna wzorować się na Polakach - nie stać mnie, to nie rodzę!!!
2014-02-26 08:06
hahahha - ale jestes ograniczony kulturowo, aż dziw bierze, ze w takim kraju jak Polska są jeszcze tacy nieogarnięci ludzie :)))) Szczególnie w trojmiescie gdzie od lat sa takie imprezy jak Kolosy - kopalnia wiedzy o innych nacjach, kulturach, społecznościach. Szacun dla ciebie za klapy na oczach jak u konia :)
2014-02-26 11:10
Tak się składa, że swoją wiedzę na temat kultury Afryki czerpałam intensywnie przez pół roku na komparatystyce, która w swoim programie obejmowała akurat literaturę afrykańską. I wybacz, ale bezmyślność tych ludzi biła
Tak się składa, że swoją wiedzę na temat kultury Afryki czerpałam intensywnie przez pół roku na komparatystyce, która w swoim programie obejmowała akurat literaturę afrykańską. I wybacz, ale bezmyślność tych ludzi biła po oczach na każdej ze stron licznie czytanych książek. Nie jestem rasistką, niech sobie żyją, ale przydałoby się ich uświadomić, że przy takim stylu życia nic nie osiągną. Czas, żeby do nich dotarło, że nie ilość ale jakość się liczy, czyli człowiek godnie żyjący, a nie umierający z głodu w wyniku skutków przeludnienia.
2014-02-26 22:41
To jest ich kultura i lepiej żeby biały człowiek nie wtykal nosa w ich sprawy wystarczy ze biali okradaja ich kraje z bogactw naturalnych powodując wojny i biedę U nas rodzi sie coraz mniej dzieci i niewiem czym tu sie
To jest ich kultura i lepiej żeby biały człowiek nie wtykal nosa w ich sprawy wystarczy ze biali okradaja ich kraje z bogactw naturalnych powodując wojny i biedę U nas rodzi sie coraz mniej dzieci i niewiem czym tu sie chwalić Bo każde jedno nastawione jest na tak materialny styl życia ze z większości wyrosna samoluby dorabiajace sie na krzywdzie innych.
2014-02-26 08:20
Polecam książki Waris Dirie.
2014-02-26 00:43
Wyobrazcie sobie wioske, przez ktora przeplwa rzeczka z brazowa brudna woda, wzdluz tej rzeczki gliniane chatki z otworami (dziura zamiast drzwi, brak szyb w oknach).
Chatka przeznaczona jest dla 4-5 osob max.
rozwiń...
Wyobrazcie sobie wioske, przez ktora przeplwa rzeczka z brazowa brudna woda, wzdluz tej rzeczki gliniane chatki z otworami (dziura zamiast drzwi, brak szyb w oknach).
Chatka przeznaczona jest dla 4-5 osob max.
W chatce spi kilkanascie osob, jeden na drugim, w kacie naszczane i nasrne, muchy lataja dookola.
Dookola wioski nie ma nic - sawanna, wysuszona trawa i drzewa.
Srednia wieku w wiosce to ok 25-35 lat.
90% mieszkancow ma AIDS, praktycznie kazdy ma HIV.
Dziewczynka traci dziewictwo w wieku 11-12 lat, najczesciej ze swoim tata lub bratem, juz w wieku 13-14 lat rodzi murzyna ktory juz jest zakazony HIVem, umiera w wieku 25 lat bedac juz babcia.
W rzeczce plywaja rozkladajace sie zwloki zmarlych, zwierzeta, wszyscy do tej rzeczki sikaja i srją, nastepnie sie w niej myja i pija z niej wode.
Mezczyzni w wiosce nie robia nic, to kobiety musza z dzbanami na glowach chodzic kilometry poza wioske po czysta wode.
Przyjezdza do nich czerwony krzyz.
Chca wybudowac osrodek w ktorym otworza gabinet lekarski, szpital...
Proponuja tym murzynom prace. Prosta prace z lopata by pomogli wybudowac ten obiekt.
Z calej wioski zglaszaja sie moze 10 osoby, okazuje sie ze polowa jest zbyt slaba by wykonac taka prace, a druga polowa jest zbyt glupia.
Oni nie chce pomoc nam, w pomaganiu im.
Oni chca bysmy przyjechali, zrobili za nich wszystko.
Czy to nasza wina, ze oni (czarni) jako jedyni na tej planecie nie ewoluowali?
Co oni robili, gdy nasi przodkowie budowali barokowe kamienice, komponowali muzyke, pisali poezje, tworzyli dziela sztuki i odkrywali swiat?
Skakali nago przez ognisko, biegali po buszu z dzidą za antylopa i modlili sie do slimakow umierajac z glodu.
Co robia dzis, gdy my przegladamy internet i ogladamy filmy w 3D?
Nadal biegaja nagolasa z dzida i umieraja z glodu.
Nigdy do niczego nie doszli, nie zdolali stworzyc nawet najprosztszej cywilizacji, zadnego systemu panstwowego.
Nie ewoluowali.
Wszystkie miasta w Afryce wybudowali biali kolonisci, drogi, porty, mosty... i jak to dzis wyglada? Murzyni nie potrafia z tego korzystac nawet, wszystko rozpie.....
Lepiej pomoc biednym ludziom w Europie.
A Afryke zostawic na pastwe losu i sie nie wtracac, skoro nic sami nie potrafia zdzialac to dlaczego my mamy karmic pasozyta.
2014-02-26 06:45
2014-02-26 06:45
ale za 50 lat tak samo mogą o nas mówić wszelkiej maści Chińczyki... Oby mieli jednak więcej empatii od Ciebie.
2014-02-26 06:59
Szacun kolego, nareszcie ktos napisal prawde.
Druga Japonia dla trzeciego swiata!!!
2014-02-26 08:11
Bo duza polityka, gigantyczne pieniadze, zasoby naturalne, rynki zbytu, tania sila robocza i inne "wielkie" sprawy nie biora pod uwage Twoich argumentów tak jak ty je widzisz. Jest dokładnie odwrotnie - Swiatu bogatemu
Bo duza polityka, gigantyczne pieniadze, zasoby naturalne, rynki zbytu, tania sila robocza i inne "wielkie" sprawy nie biora pod uwage Twoich argumentów tak jak ty je widzisz. Jest dokładnie odwrotnie - Swiatu bogatemu zalezy aby afryka byla biedna. Aby na swiecie byli bogaci, musza byc biedni ktorzy na nich pracuja. Prawda starsza od dziejow ludzkości :)))
2014-02-26 09:08
mój sąsiad ma chorobę alkoholową i dostaje rentę od Państwa,
caritas płaci za podręczniki jego dzieci,
ług czynszowy narasta- najstarsze dziecko pomaga pracując, to splacać
a on za tę rentę pije codziennie
to dopiero karmienie pasożyta
2014-02-27 01:03
Pomagac nalezy biednym, potrebujacym,a nie degeneratom pijakom ktorzy tej pomocy nie chca.
Tak samo nie nalezy pomagac dzikusom z buszu, ktorzy licza na to ze to wlasnie my im wyslemy paczki z ubraniami i jedzeniem, a sami predzej z glodu zdechna niz pojda zarobic na jedzeinie.
2014-02-26 02:41
Szukanie poklasku na czyjeś biedzie i tragedii. Najlepiej na podstawie "bezinteresownej pomocy" napisać książkę albo nakręcić film z których wielcy wolontariusze będą czerpać zyski. Chcesz to pomagaj tak jak milion innych misjonarzy a nie szukasz popularności i fleszy dziennikarzy.
2014-02-26 09:59
A jaki znasz lepszy sposób, aby nagłośnić i pokazać ludziom proglemy mieszkańców Afryki? Przecież jak najwięcej osób powinno się o nich dowiedzieć, aby móc pomóc. Piszesz, aby pomagać jak misjonarze... ok.... ale ci
A jaki znasz lepszy sposób, aby nagłośnić i pokazać ludziom proglemy mieszkańców Afryki? Przecież jak najwięcej osób powinno się o nich dowiedzieć, aby móc pomóc. Piszesz, aby pomagać jak misjonarze... ok.... ale ci misjonarze też się wcześniej dowiedzieli o takiej potrzebie przez to, że ktoś to wcześniej nagłośnił. Zastanów się kilka razy, zanim napiszesz coś niemądrego.
2014-02-26 03:33
i trudno się dziwić skro nawet nie muszą się wysilać. wystarczą nakłady na lobby w celu wyrwania funduszy na "pomoc medyczną dla biednych" czyli na zakup produktów fabryk farmaceutycznych oraz rzesze frajerów na
i trudno się dziwić skro nawet nie muszą się wysilać. wystarczą nakłady na lobby w celu wyrwania funduszy na "pomoc medyczną dla biednych" czyli na zakup produktów fabryk farmaceutycznych oraz rzesze frajerów na wolontariatach za grosze
To pozytywne, ze chcecie pomagać ludziom ale chyba nie jesteście w pełni świadomi, że jesteście narzędziami w rękach cyników, którzy są zainteresowani tylko pomnażaniem zysków. Dla nich ten wolontariat i pomoc to tylko tani chwyt propagandowy (najlepsze są zawsze zdjęcia z małym murzyniątkiem bo chwytają za serce)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.