2020-10-29 09:30
Opinia wyróżniona
Przy porównaniu ilości aut do ilości autobusów - słaby pomysł. Wiele więcej osób podróżuje tam samochodami niż autobusami i zabranie jednego pasa na rzecz mimo wszystko mniejszości zakorkuje jedną z arterii wyjazdowych z
Przy porównaniu ilości aut do ilości autobusów - słaby pomysł. Wiele więcej osób podróżuje tam samochodami niż autobusami i zabranie jednego pasa na rzecz mimo wszystko mniejszości zakorkuje jedną z arterii wyjazdowych z Gdańska. A przy obostrzeniach do 50% maksymalnej ładowności środków transportu publicznego coraz więcej osób jeździ samochodami. Więc pomysł nawet bardzo słaby.
Dla jasności, nie jeżdżę tamtędy tylko autem, autobusem też mi się zdarza.
2020-10-29 23:15
Natomiast obwodnice to miejsca dla samochodów i tam buspasy są zbędne. Co w tym dziwnego, że niewiele osób jeździ TZ skoro autobus stoi w korku z innymi, a na każdym przystanku musi zjechać do zatoki i nikt nie raczy
Natomiast obwodnice to miejsca dla samochodów i tam buspasy są zbędne. Co w tym dziwnego, że niewiele osób jeździ TZ skoro autobus stoi w korku z innymi, a na każdym przystanku musi zjechać do zatoki i nikt nie raczy wypuścić autobusu, bo przecież jazda przed autobusem to największy zaszczyt na drodze. Tylko sprawny transport zbiorowy ma szansę przyciągnąć pasażerów.
Buspas na całym ciągu Słowackiego i ŻW to nie powinien być przedmiot rozważań, ale dawno zrealizowana oczywistość. I to nie na krótkim odcinku, ale od samego lotniska do dworca we Wrzeszczu.
2020-10-29 15:05
tylko komunikacja albo rower, zostawcie w spokoju te samochody
2020-10-29 08:34
Opinia wyróżniona
bus pasy powinny byc na calym odcinku lesnym by nie docnhodzilo do zatorow jak rowniez swobodniejszych przejazdow pojazdow ratownictwa tymbardziej ze na tym odckinku nawet nie ma porzadnego chodnika tylko chodniczek.
2020-10-29 08:24
Opinia wyróżniona
Gdy budowano Żołnierzy Wyklętych zamiast dolnej Słowackiego wiązałem z tym wielkie nadzieje. Że mieszkając na Morenie będę szybciej w pracy w Sopocie, że upłynni to ruch itp itd. Okazało się, że niestety nadal jest
Gdy budowano Żołnierzy Wyklętych zamiast dolnej Słowackiego wiązałem z tym wielkie nadzieje. Że mieszkając na Morenie będę szybciej w pracy w Sopocie, że upłynni to ruch itp itd. Okazało się, że niestety nadal jest szybciej jadąc Jaśkową Doliną. Dlaczego? Bo np. zlikwidowano dwa pasy skrętu ze Słowaciego przy Galerii Bałtyckiej, bo jest taki cykl świateł a nie inny. Bo leci rzeka pojazdów... I tyle. Czyli - coś zrobiono, ale raczej dla przyjeżdżających spoza Gdańska.
2020-10-29 21:26
Rowerem w godzinach szczytu do Wrzeszcza dojedziesz szybciej niż samochodem. Jak sobie sprawisz rower wspomagany elektrycznie to pod górkę wjedziesz z powrotem bez większego problemu także szybciej niż samochodem.
Rowerem w godzinach szczytu do Wrzeszcza dojedziesz szybciej niż samochodem. Jak sobie sprawisz rower wspomagany elektrycznie to pod górkę wjedziesz z powrotem bez większego problemu także szybciej niż samochodem. Sprawdzone empirycznie. Kiedyś szwagier proponował mi podwiezienie samochodem do Wrzeszcza na pociąg - całe szczęście wybrałem rower, bo bym na zamierzony pociąg nie zdążył ;-)
2020-10-29 14:59
Jeszcze w żadnym mieście na tzw. Zachodzie nie poprawiono transportu w mieście budując szersze drogi, estakady czy autostrady. To tylko zachęca do używania samochodu wszędzie, gdzie to tylko możliwe, zamiast korzystać z
Jeszcze w żadnym mieście na tzw. Zachodzie nie poprawiono transportu w mieście budując szersze drogi, estakady czy autostrady. To tylko zachęca do używania samochodu wszędzie, gdzie to tylko możliwe, zamiast korzystać z komunikacji publicznej (jeśli dobrze funkcjonuje - niestety, to nie przypadek Trójmiasta). Szersze drogi, prawo i lewoskręty to tylko więcej aut na drogach, nic poza tym ;-)
2020-10-29 21:21
To tam można zrobić korek na rowerach, ale zwykle ludzie nie mają czasu na podróż rowerem przez kilka godzin w dwie strony. Na dłuższych dystansach stosuje się kolej, w ścisłym centrum wchodzi ona pod ziemię. Metro nie
To tam można zrobić korek na rowerach, ale zwykle ludzie nie mają czasu na podróż rowerem przez kilka godzin w dwie strony. Na dłuższych dystansach stosuje się kolej, w ścisłym centrum wchodzi ona pod ziemię. Metro nie stoi w korkach, ale może ulec awarii, lub na polskie realia ktoś może go użyć do samobójstwa (są na to też zabezpieczenia, takie jak ściany i drzwi na stacjach).
Czy te skutery, riksze i rowery spowodowały odkorkowanie miast na wschodzie? Tam, gdzie jeździ się też na dachach pojazdów?
Samochód na pewno pozwala na takie rzeczy, jak wożenie narzędzi do pracy oraz izolację od kaszlaków, meneli, sebixów i brudu z komunikacji miejskiej (z tym ostatnim w Polsce nie jest najgorzej).
2020-10-29 07:02
2020-10-29 07:39
kierowcom zostawia się dwa pasy a autobus dużo krócej w korku stoi - to co jest bez sensu?
2020-10-29 07:53
bez sensu jest to że skorą sa możliwości na wymalowanie 3 pasów to czemu tego ne zrobili dawno dla wszystkich
2020-10-29 11:19
2020-10-29 07:54
z mieszkańcami trwa
2020-10-29 21:28
o miejsce do parkowania lub miejsce w sznurze samochodów czekających na zmianę świateł. Samochodozę się leczy. Wypisywanie dyrdymałów o wojnie miasta z kierowcami nie ma sensu. Oni sami sobie gotują pieski los.
2020-10-29 08:26
czy ktoś zmierzył czas stania autobusów w korku na rozważanych odcinkach buspasów? Wydaje mi się, że chodzi o 5 minut stania.
2020-10-29 13:00
Na odcinku nie wiem? 2-3km? Do Potokowej można stracić ponad pół godziny.
2020-10-29 08:45
Na armii krajowej z havla też się przyda.
Albo wjazd do miasta wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.
2020-10-29 09:07
Jechać w korku 24minuty półtora kilometra autobusem tak to jest bez sensu
2020-10-29 11:42
A ten kto nie może chodzić lub się nie spieszy dojedzie sobie spokojnie autobusem.
Czy nie o większą aktywność fizyczną walczą wszelkiej maści aktywiści miejscy?
2020-10-29 13:01
2020-10-29 11:29
2020-10-29 07:03
2020-10-29 07:27
dokładnie, może w końcu jakąś nową drogę dojazdową zrobić do 3city, a nie wszytko z czasów 2 wojny światowej
2020-10-29 13:02
2020-10-29 07:46
nie dzięki. Kilka już jest, teraz trzeba je efektywnie wykorzystać.
2020-10-29 11:45
ale może dużo małych dróg łatwiej rozładuje korki niż mało dużych dróg?
sieć zamiast arterii.
dzięki temu, jak na jednej z licznych dróg jest wypadek, albo remont, są objazdy,
chory
ale może dużo małych dróg łatwiej rozładuje korki niż mało dużych dróg?
sieć zamiast arterii.
dzięki temu, jak na jednej z licznych dróg jest wypadek, albo remont, są objazdy,
chory pomysł tunelu pod Pachołkiem może lepiej zastąpić
właśnie udostępnieniem publiczności istniejącymi już
drogami przez TPK, jak Reja, Kościerską, oczywiście treba by je poprawić, ale koszt poprawienia będze 10-100x niższy niż koszt rycia tunelu, uniknie się katastrof typu "pożar w tunelu",
a skuteczność rozladowania korków może będzie większa...
docelowo oczywiście tylko wydajny i serio transport publiczny, oraz
promocja pracy zdalnej (o dzięki ci covid!) oraz zatrudniania lokalnie
a nie daleko od miejsc zamieszkania
ale dziś w hotelu obok pracują ludzie z Tczewa
a nie lokalsi, a kto pracuje w Tczewie? czy nie Gdynianie np.?
piszę promocja a nie nakazy, ale ludzie są jacy są...
buspasy do niezłe rozwiązanie, ale transport szynowy jest wydajniejszy,
choć oczywiście droższy... a Szwajcarią ani Japoniąto my nie jesteśmy,
z motofury tak łatwo nie rezygnujemy :-(
2020-10-29 08:28
2020-10-29 10:10
2020-10-29 11:18
ale tak na dłuższą metę. Nowa Słowackiego wystarczyła na ile, rok?
2020-10-29 12:01
Pamiętam dobrze, że w miarę komfortowo jeździło się przez pierwsze pół roku. Później było nawet znacznie gorzej niż przed budową. Po jakimś czasie była lekka poprawa i stabilizacja do dzisiaj.
2020-10-29 21:30
tylko dzięki drogom dla rowerów oraz PKM coś mogło się poprawić
2020-10-29 12:02
to nie mit tylko rzeczywistość. Większość amerykańskich miast cierpi na mnogość infrastruktury tylko dla samochodów, problem korków jest, był i będzie.
2020-10-29 07:04
Faktycznie małym kosztem można usprawnić i przyspieszyć autobusy jadące w kierunku lotniska na tym cały czas zakorkowanym fragmencie drogi.
2020-10-29 08:15
I właśnie dla tych bus pasów zamierzam kupić elektryka.
Każdy przejazd będzie cieszył.
2020-10-29 09:12
ha ha chyba na baterie AA
2020-10-29 11:04
Nie mierz wszystkich swoją miarą.
2020-10-29 09:23
Nawet jak będziesz mógł to max za kilka lat zabiorą taką możliwość
2020-10-29 09:27
A co skorzysta to jego
2020-10-29 08:26
trzeba dobudować po 1 pasie z każdej strony jezdni, wyciąć drzewa itp.
2020-10-29 09:46
... i spowolnić pozostały ruch
2020-10-29 07:05
na górny taras Moreny ( Myśliwska i boczne) puścili 2 autobusy , trzeci zlikwidowali . ( mieszka kilkanaście tysięcy osób)
Niby jak mają jeździć mieszkańcy ?
najpierw uruchomcie kilka linii więcej a potem sobie róbcie bus pasy
2020-10-29 07:42
co i kogo ten buspas niby zakorkuje? zostaną dwa pasy dla samochodów jak były w każdą stronę a wolne przestrzenie zostaną po bokach wygospodarowane na buspasy, już dawno o tym pisali dokładnie jak to ma wyglądać, teraz tylko będą dopracowywać projekt
2020-10-29 07:52
skoro tak , to niech zrobią po trzy pasy na próbę może korki znikną od razu
2020-10-29 10:00
Co tak skromnie, a zróbmy po siedem pasów na próbę. W razie czego zwiększy się do 10.
2020-10-29 21:23
2020-10-29 08:12
po co uruchamiać nowe linie, skoro nikt nimi nie jeździ, bo autem jest szybciej?
2020-10-29 08:25
Jeden autobus to nawet 150 osobowek
2020-10-29 10:06
po dwarunkiem, ze wszyscy wysiadaja i jada w to same miejsce.
2020-10-29 07:07
Powinien powstać już kilka lat temu.
2020-10-29 07:15
złotówie za komentarz dziękujemy
2020-10-29 08:19
2020-10-29 13:04
Złotówa taką w życiu nie pojedzie.
2020-10-29 08:56
2020-10-29 07:09
2020-10-29 07:44
i to także tych posiadających samochody ale umiejących je używać bezpiecznie i parkować przepisowo, niestety większość kierowców to dzicz i do tego kaleki, które jak muszą przejść 100 metrów do parkingu to robią aferę
2020-10-29 07:56
retoryka rodem z nowogrodzkiej
skoro auto jest wrogiem porządnego mieszkańca to znaczy że ja jestem nieporządny.
przeczytaj jeszcze raz co napisałeś
2020-10-29 08:24
pogódź się z tym
2020-10-29 10:01
Weź melisę.
2020-10-29 10:08
Trzeba było mądrze zagłosować na wyborach.
2020-10-29 11:54
Dulcymea nie ma najmniejszych szans na wygranie kolejnych wyborów a więc dziadostwo się skończy bardzo szybko !
2020-10-29 13:04
Z bezrobotnym Kacprem, czy z Braunem który nie potrafi wymienić dzielnic?
2020-10-29 14:57
2020-10-29 14:56
2020-10-29 21:33
zwłaszcza tacy, którzy nie potrafią zrozumieć, że działanie miasta na rzecz poprawy warunków korzystania z mniej terenochłonnych rodzajów transportu mają sens dla wszystkich, również dla użytkowników samochodów. Po prostu chodzi o zmianę kierunku przesuwania granicy nieuchronnych kompromisów.
2020-10-29 07:09
Kurs 210 tylko do dworca głównego. Nie dziękuję.
2020-10-29 07:20
Był opóźniony już na starcie . Już nie mówiąc o awarii jeśli się zdarzyła.
2020-10-29 09:07
Na szczęście jest wolny wybór i ja komunikacji miejskiej podziękowałem.
2020-10-29 07:47
jedna lub dwie takie osoby na kurs na ogół były, przy dworcu cała reszta wysiadała i wsiadali nowi pasażerowie, przesiadki bez problemu można sobie ogarnąć, z resztą na Orunię to i tak najlepiej jechać pociągiem a nie busem
2020-10-29 09:42
Do Wrzeszcza też więc po co tam tramwaj?
2020-10-29 09:39
My kierowcy autobusów nie jesteśmy robotami. toalety na obu krańcach linii 210 to fikcja. Proszę zrozumieć, my kierowcy autobusów czasami musimy zjeść posiłek, i taka abstrakcja jak wyjść do toalety czy zwykłe umycie rąk. Rozumiemy że pasażer jest najważniejszy jednak siku do butelki to raczej nie te czasy.
2020-10-29 07:10
Na czas przebudowy pewnie zamkną jeden pas. Znając życie (patrz ile czasu jest już zamknięty remontowany odcinek starej Słowackiego) potrwa to rok, co oznacza totalny paraliż dużej części miasta i komunikacyjny koszmar dla wielu mieszkańców. Nie dla tego chorego pomysłu!
2020-10-29 10:03
Koło uja lata mi twoja opinia.
2020-10-29 11:58
Jak na wsi ! nie można dobudować normalnego pasa dla autobusów tak jak w cywilizowanym świecie .
2020-10-29 07:11
Bus pas powinien byc przez caly las, ten kawalek nic nie usprawni ....
2020-10-29 09:47
"wytnijmy las - zróbmy buspas" - dobre na hasło wyborcze
2020-10-29 17:09
Las to ty masz w głowie
2020-10-29 07:12
a następnie chcą zwężać drogi dojazdowe do tych dzielnic. przy obwodnicy są firmy kurierskie, magazyny, zakłady, dealerzy. jak dojadą? rowerami?!?
2020-10-29 07:18
Gdzie tu sens i logika?
2020-10-29 07:32
no po to jest autobus, żeby sie nie pchać do centrum blachosmrodem
2020-10-29 13:21
Po to jest droga by z niej korzystać. Nie chcesz aut w centrum to pozamykaj drogi
2020-10-29 21:34
zamykanie dróg nie ma sensu = argument przedstawiony przez przedpiścę jest typowym argumentem z d*py.
2020-10-29 07:51
mają dobudować buspas jako trzeci pas a nie zabrać komukolwiek jeden pas, zmieni się tylko lekko organizacja pasów skrętu i to wszystko co kierowcy zauważą
2020-10-29 14:55
2020-10-29 09:50
mevo dojadą.
2020-10-29 10:12
2020-10-29 14:54
Nalezy chronic srodowisko. Ludzie powinni chodzic pieszo albo rowerami jezdzic aby CO zmniejszyc w atmosferze. W sumie to zakazac jazdy samochodow w 3miescie a autobusy na gaz przerobic i bedzie git.
2020-10-29 21:26
Klasyczny rower i piesza wędrówka emituje więcej CO2 wypełniony autobus czy tym bardziej tramwaj. Ty też palisz tlen, a wydalasz CO2. Przy treningach i sporcie jest to nawet wzmożone.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.