2019-10-08 09:39
Opinia wyróżniona
Takie statki to zakała turystyki odpowiedzialnej, szczególnie w mniejszych miastach. Ci turyści są "pakietowi" - dają zarobić tylko agencjom i pośrednikom, przy czym niszczą wszystko na swej drodze i pogłębiają
Takie statki to zakała turystyki odpowiedzialnej, szczególnie w mniejszych miastach. Ci turyści są "pakietowi" - dają zarobić tylko agencjom i pośrednikom, przy czym niszczą wszystko na swej drodze i pogłębiają disneylandyzację. W Gdańsku już to doskonale widać chociażby po nowej zabudowie i jej funkcjach. Niech sobie płyną do Wenecji! Ach, tam też już ich nie chcą :).
2019-10-08 09:44
Wystarczy popatrzeć, ile pieniędzy miasta wydają na promocje, żeby przyciągnąć jak najwięcej turystów właśnie.
2019-10-08 19:34
ale to nie sa zadni turysci,to stonka ktora nie da zarobic ani lokalnym hotelom czy pensjonatom,kasy w restauracjach tez nei zostawia ani w knajpach bo wszystko to maja na pokladzie,jedynie zadeptuja miasta w ktorych cumuja.
2019-10-08 19:50
Autokary, przewodnicy itd. wynajmowani są za psie pieniądze, bez różnicy jakości, bo i tak wysysają wszystkich z rynku.
Powiem tylko tyle. Pilot (robiący jednocześnie za przewodnika niemieckojezycznego)
Autokary, przewodnicy itd. wynajmowani są za psie pieniądze, bez różnicy jakości, bo i tak wysysają wszystkich z rynku.
Powiem tylko tyle. Pilot (robiący jednocześnie za przewodnika niemieckojezycznego) wiozący ludzi do Malborka, praca 7 godzin, ciagnący za sobą 50 starych amerykanów - z programem nadmuchanym tak, ze 5 min spóźnienia jest tragedią dostaje wynagrodzenie 350 zł brutto. Minus ZUS, koszty i podatek. Zostaje połowa, a praa równie lekka co w kopalni.
2019-10-09 20:31
Jestem przewodnikiem i takie firmy zlewam ciepłym moczem. Na brak normalnych zleceń nie narzekam.
2019-10-08 14:30
Pytanie, czy słusznie?
2019-10-08 23:14
Nie zgadzam się. Spędzają czas wolny w mieście, jedzą, chodzą do kawiarni. Zaopatrują się w sklepach z bursztynową biżuterią. Dają pracę przewodnikom, którzy ich po mieście oprowadzają,
2019-10-09 00:05
Odwiedzają stomatologów, lekarzy, kosmetologów, fryzjerów. Tam zarabiają, tu wydają ...dla nich "grosze".
2019-10-13 12:35
I salony masażu pewnie też...
2019-10-08 09:25
Opinia wyróżniona
zarówno Gdańsk jak i Gdynia, są nieprzygotowane na przyjmowanie jednostek pasażerskich. W Gdyni pył węglowy, z położonego tuż obok nabrzeża Holenderskiego. W Gdańsku nabrzeże schowane pomiędzy kontenerami z kiepskim dostępem do miasta i zerową infrastrukturą wokół.
2019-10-08 14:30
Wycieczkowce nie cumują przy bulwarkach. Popatrz na Marsylię (20 minut autobusem przez port), Casablankę (tu z buta przez przemysłowy port), Civitavecchię (60 minut pociągiem)
2019-10-08 13:51
Pyłu już dawno nie ma, nie siej defetyzmu
2019-10-08 10:52
Na te raptem pół dnia pobytu turyści na pewno zobaczą kilka fajnych miejsc.
2019-10-08 13:21
Po prostu dzielę się obserwacją. Ułożyło ci że dołożyłeś nic nie znaczący komentarz?
2019-10-08 09:25
Opinia wyróżniona
zarówno Gdańsk jak i Gdynia, są nieprzygotowane na przyjmowanie jednostek pasażerskich. W Gdyni pył węglowy, z położonego tuż obok nabrzeża Holenderskiego. W Gdańsku nabrzeże schowane pomiędzy kontenerami z kiepskim dostępem do miasta i zerową infrastrukturą wokół.
2019-10-08 10:52
Na te raptem pół dnia pobytu turyści na pewno zobaczą kilka fajnych miejsc.
2019-10-08 13:21
Po prostu dzielę się obserwacją. Ułożyło ci że dołożyłeś nic nie znaczący komentarz?
2019-10-08 13:51
Pyłu już dawno nie ma, nie siej defetyzmu
2019-10-08 14:30
Wycieczkowce nie cumują przy bulwarkach. Popatrz na Marsylię (20 minut autobusem przez port), Casablankę (tu z buta przez przemysłowy port), Civitavecchię (60 minut pociągiem)
2019-10-08 09:39
Opinia wyróżniona
Takie statki to zakała turystyki odpowiedzialnej, szczególnie w mniejszych miastach. Ci turyści są "pakietowi" - dają zarobić tylko agencjom i pośrednikom, przy czym niszczą wszystko na swej drodze i pogłębiają
Takie statki to zakała turystyki odpowiedzialnej, szczególnie w mniejszych miastach. Ci turyści są "pakietowi" - dają zarobić tylko agencjom i pośrednikom, przy czym niszczą wszystko na swej drodze i pogłębiają disneylandyzację. W Gdańsku już to doskonale widać chociażby po nowej zabudowie i jej funkcjach. Niech sobie płyną do Wenecji! Ach, tam też już ich nie chcą :).
2019-10-08 09:44
Wystarczy popatrzeć, ile pieniędzy miasta wydają na promocje, żeby przyciągnąć jak najwięcej turystów właśnie.
2019-10-08 14:30
Pytanie, czy słusznie?
2019-10-08 23:14
Nie zgadzam się. Spędzają czas wolny w mieście, jedzą, chodzą do kawiarni. Zaopatrują się w sklepach z bursztynową biżuterią. Dają pracę przewodnikom, którzy ich po mieście oprowadzają,
2019-10-09 00:05
Odwiedzają stomatologów, lekarzy, kosmetologów, fryzjerów. Tam zarabiają, tu wydają ...dla nich "grosze".
2019-10-13 12:35
I salony masażu pewnie też...
2019-10-08 19:34
ale to nie sa zadni turysci,to stonka ktora nie da zarobic ani lokalnym hotelom czy pensjonatom,kasy w restauracjach tez nei zostawia ani w knajpach bo wszystko to maja na pokladzie,jedynie zadeptuja miasta w ktorych cumuja.
2019-10-08 19:50
Autokary, przewodnicy itd. wynajmowani są za psie pieniądze, bez różnicy jakości, bo i tak wysysają wszystkich z rynku.
Powiem tylko tyle. Pilot (robiący jednocześnie za przewodnika niemieckojezycznego)
Autokary, przewodnicy itd. wynajmowani są za psie pieniądze, bez różnicy jakości, bo i tak wysysają wszystkich z rynku.
Powiem tylko tyle. Pilot (robiący jednocześnie za przewodnika niemieckojezycznego) wiozący ludzi do Malborka, praca 7 godzin, ciagnący za sobą 50 starych amerykanów - z programem nadmuchanym tak, ze 5 min spóźnienia jest tragedią dostaje wynagrodzenie 350 zł brutto. Minus ZUS, koszty i podatek. Zostaje połowa, a praa równie lekka co w kopalni.
2019-10-09 20:31
Jestem przewodnikiem i takie firmy zlewam ciepłym moczem. Na brak normalnych zleceń nie narzekam.
2019-10-08 09:44
satek zostawia szambo i u bezcłowego dostawcy kupuje alkohol
2019-10-08 09:48
a stamtąd bliziutko do Malborka
2019-10-08 14:33
Tak, możesz już liczyć zyski nawet. PS. Doczytaj, jaką głębokość toru będzie miał twój przekop (i ile jego pogłębianie będzie kosztować) i jakie zanurzenie mają takie statki. Dobranoc.
2019-10-08 14:32
A pozostali biegają po Gdyni. Przespaceruj się choć raz, zobacz jak to działa...
2019-10-08 23:10
2019-10-08 20:52
znasz temat widac z branzy
2019-10-08 09:50
a jest co robić szczurek
2019-10-08 10:08
Wczoraj turyści z wycieczkowca byli na kamiennej Górze. kilkanaście osób - duża rodzina polsko-zagraniczna, robiłem im zdjęcie na tle mariny gdyńskiej w tle słoneczny Hel. Podobało im się w Gdyni!
2019-10-08 15:43
2019-10-09 10:08
Wystarczą leżaki.
2019-10-08 09:50
Turysci z takich statków to najgorszy i najmniej dochodowy typ turystów.
Nie nocują, nie jedzą na mieście.
Wiele miast zachodniej europy z nimi walczy, i stara się wręcz
ograniczać ich przybywanie
2019-10-08 14:19
Najpierw niech przypłyną statkiem a za jakiś czas przylecą aby zostać na dłużej. Tak jak było na euro 2012, najpierw na mecz a później na dłuższe wakacje. My dopiero stajemy się być atrakcyjni na tle Europy zachodniej.
2019-10-08 18:47
Średnia wieku na takim statku pasażerskim to 75 lat więc tak za bardzo nie ma co liczyć na przyszłość że przyjadą do nas
2019-10-08 19:42
2019-10-08 19:57
w polsce już był. nastepnym razem meksyk.
2019-10-08 20:24
2019-10-08 20:42
2019-10-13 12:50
2019-10-08 09:53
Czy ZMPG nie powinno płacić podatku od zanieczyszczeń ?
2019-10-08 14:06
W ogóle nie zanieczyszcza, lepiej się doinformować jakim paliwem sa napędzane i jakie systemy oczyszczania spalin się na nich montuje a nie powielać bzdury
2019-10-08 20:51
spalinami prawie nic
gorzej zdjac fekalia bo tanio w Polsce
2019-10-08 09:55
jaszcze 30 lat temu byliśmy potęgą !- statki naszej floty narodowej pływały po całym świecie do najodleglejszych jego zakątków ! A dziś ? - no cóż -przyszło nam oglądać i podziwiać innych ! .szkoda !
2019-10-08 11:08
Ekologia po lewacku tak jak inne wielkie europejskie miasta ograniczają ilość zawinięć wycieczkowców tak my zwiększamy. A tak lewadzkie władze Trójmiasta dbają o środowisko.
2019-10-08 11:19
Naucz się poprawnie pisać nieuku. Co to za słowo "lewadzkie"?
2019-10-08 14:34
Wyjaśniam: jest to tzw. pisownia prawacka. Prawakom nauka słabo idzie, co z resztą widać.
2019-10-08 15:26
W punkt. Uśmiałem się. Miłego dnia :-)
2019-10-09 10:13
Miłego wdychania czystego powietrza gdyńskiego! Ha,ha!
2019-10-09 04:06
Edukację zakończyli na lekturze katechizmu.
2019-10-09 10:12
Przeczytaj i zrozum a czepiaj się błędów. Myślenie boli.
2019-10-09 10:10
Masz rację. Ale ten ciemnogród tego nie widzi ma kasę przed oczami!
2019-10-09 15:48
Jeszcze dostaniesz od ludzi po pysku za ten ciemnogród pusty dzbanie.
2019-10-08 11:30
Jeden statek zostawia w naszym powietrzu więcej CO2 niż setki samochodów.
Wycieczkowce zawijają do Gdyni, podjeżdżają autokary, a pasażerowie myk do Gdańska i Malborka.
2019-10-08 14:01
Kolejna powielana bzdura, te statki już dawno jeżdżą na paliwie niskosiarkowym zresztą jak.wszystko na Baltyku i mają poinstalowane systemy płuczkowe oczyszczania spalin z tlenków i weglowodorow tzw scrubbery, także tam z komina wypada para wodna
2019-10-08 14:36
A to co zostanie, siup - do Zatoki.
2019-10-08 18:45
Bzdury wypisujesz, większość statków używać ciężkie oleje które zawierają wszystkie toksyczne składniki jakie ropa naftowa może nam zaoferować. Dopiero teraz wprowadza się statki z napędem na gaz albo hybrydowe. Te co do nas zawijają spalają mazut !
2019-10-09 04:10
Zgodnie z unijną dyrektywą 2012/23/UE w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz wymogów zawartych w załączniku VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (marpol),
Zgodnie z unijną dyrektywą 2012/23/UE w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz wymogów zawartych w załączniku VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (marpol), od początku 2015 r. maksymalna zawartość siarki w paliwach stosowanych przez statki pływające po takich obszarach jak m.in.: Morze Bałtyckie, Morze Północne, Morze Karaibskie, kanał La Manche oraz wody wzdłuż wybrzeża Ameryki Północnej (wspomniana wcześniej strefa ECA) może wynosić maksymalnie 0,1%. Wcześniej na tych obszarach można było stosować paliwa z zawartością siarki na poziomie 1%.
Kary tak horrendalnie wysokie, że żaden Stary nie będzie ryzykował.
2019-10-09 08:33
Wiesz co jeszcze emituje co2? Ludzie. 7 miliardów ludzi. Codziennie. Zróbmy coś z tym!
2019-10-08 11:42
do Gdańska wchodzi Schlezwig Holstein.
2019-10-11 14:53
I zwiedzają Infobox.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.