2020-06-02 14:12
Opinia wyróżniona
Uczulcie swoich bliskich na telefony z banku/ poczty/ policji/ od kuriera gdy nie zamawialiście paczek... metod jest wiele i każdy może mieć słaby punkt, w który oszuści akurat trafią. Takich telefonów oszuści wykonują
Uczulcie swoich bliskich na telefony z banku/ poczty/ policji/ od kuriera gdy nie zamawialiście paczek... metod jest wiele i każdy może mieć słaby punkt, w który oszuści akurat trafią. Takich telefonów oszuści wykonują kilkadziesiąt dziennie, często korzystając np. ze starych książek telefonicznych. Nie bądźcie obojętni.
.
.
Nie zgadzam się na piętnowanie i wyśmiewanie ofiary przestępstwa - to nie pomaga.
Bycie ofiarą przestępstwa nie jest powodem do wstydu. Jest natomiast przesłanką do udzielenia wszelkiej możliwej pomocy, by zminimalizować skutki zdarzenia i jednocześnie informacja o zdarzeniu ma wymiar edukacyjny - ostrzegający potencjalne inne ofiary.
Każdej ofierze przestępstwa należy pomóc i na tej pomocy się skupić. Osoba, która stała się ofiarą takiego oszustwa już poniosła wystarczającą karę. Dokładanie do pieca krzywdzącymi opiniami nie jest nikomu potrzebne, ani nie przyczynia się do zmniejszenia szkody i zaniku procederu.
.
.
Zastanawia mnie dlaczego nie oburzacie się Państwo na to, że ktoś oszukuje ludzi, dlaczego nie potępiamy tutaj masowo procederu i osób, którzy przykładają do tego rękę?
.
.
Można energię z pisania komentarzy przekuć na bardziej konstruktywne działania - choćby rozmowę z mamą czy sąsiadem o tym, że takie wydarzenia miały miejsce i jaki był mechanizm działania.
2020-06-03 10:43
Sprawiłaby że wciąż bylibyśmy istotami pokrytymi futrem, kryjącymi się po jaskiniach nie umiejącymi nawet rozpalić ogniska.
Widać wciąż są w społeczeństwie jednostki odporne na naukę.
Sprawiłaby że wciąż bylibyśmy istotami pokrytymi futrem, kryjącymi się po jaskiniach nie umiejącymi nawet rozpalić ogniska.
Widać wciąż są w społeczeństwie jednostki odporne na naukę.
Oczywiście trzeba piętnować, znajdywać i karać samych przestępców i bardzo chciałabym żyć w świecie gdzie nie musiałabym zamykać na klucz drzwi domu i samochodu ,bo w myśl nie moje nie ruszam nikt by mnie nie okradł, jednak robię to bo taki niestety jest świat.
2020-06-02 17:02
od kilku lat nagłośnione przewały na policjanta, wnuczka, kuriera a ludzie i tak dają się strzyc.
Kiedyś było mi takich ludzi żal, ale teraz już nie. Po kiego słuchają radia, gapią się w telewizory, 66 lat, to wydawałoby się stosunkowo rozumna istota. Czyżby trzeba po przejściu na emeryturę, zabierać pieniądze, bo finansują przestępców
2020-06-02 16:48
Super komentarz, dziękuję!
2020-06-02 15:27
aż miło go przeczytać. Brawo!
2020-06-02 14:29
Przecież na klatkach schodowych,w kościołach ,urzędach wywieszone są plakaty z ostrzeżeniami i jeszcze trafiają się naiwni ,w ostatnich dniach mają było bardzo dużo ty elefonow od oszustów ,wiem od rodziny znajomych
Przecież na klatkach schodowych,w kościołach ,urzędach wywieszone są plakaty z ostrzeżeniami i jeszcze trafiają się naiwni ,w ostatnich dniach mają było bardzo dużo ty elefonow od oszustów ,wiem od rodziny znajomych ,biorą dane z starych książek telefonicznych i typują po imionach ,osiedlach ,na 100 telefonów zawsze ustrzela naiwnych ,już w przypadku pani 66 lat to niewiarygodne ,kto dał jej kredyt ,córkę poinformowała po fakcie ?
2020-06-02 13:14
Opinia wyróżniona
Ludzie poświęćcie chwile Waszego zapracowanego czasu na zapoznanie i wdrożenie Waszych seniorów w internet. Oni też kiedys poswięcali swoj by Was uczyć chodzic, jeść, rysować. Gdyby Wasze matki i dziadkowie potrafili i
Ludzie poświęćcie chwile Waszego zapracowanego czasu na zapoznanie i wdrożenie Waszych seniorów w internet. Oni też kiedys poswięcali swoj by Was uczyć chodzic, jeść, rysować. Gdyby Wasze matki i dziadkowie potrafili i polubili internety (a da się zachęcić bo tresci jest sporo nawet takich typu radio M.) To czytali by więcej na temat zagrożeń i ile o tym się mowi. Uratujecie swoich bliskich przed oszustami.
2020-06-02 17:55
2020-06-02 16:37
Dlaczego w skrócie piszesz to co powinno być głośno demaskowane ?.Chodzi o Radio Maryja z oddziałem toruńskim i Centralą w Chicago ?.
2020-06-02 15:16
To nie dziala. Mozna do nich gadac jak dziad do obrazu. Sprawdzone wielokrotnie, niestety.
2020-06-02 14:30
Ile można mówić,pisać i ostrzegać ,przed głupota nie ustrzezez
2020-06-02 14:13
Ci oszukani ludzie, to w 99% schorowane osoby, nie mające za bardzo jasności postrzegania sytuacji. Albo Parkinson, albo niemiec Alzheimer ich gnębi i nic nie poradzisz. Maja zaniki pamieci, świadomości, nie pomozesz
Ci oszukani ludzie, to w 99% schorowane osoby, nie mające za bardzo jasności postrzegania sytuacji. Albo Parkinson, albo niemiec Alzheimer ich gnębi i nic nie poradzisz. Maja zaniki pamieci, świadomości, nie pomozesz takimi szkoleniami, bo nastepnego dnia nie będą o nich pamietać.
Tu trzeba zmienić prawo - wszystkie wypłaty z banku przez osoby starsze, po 65 roku życia, w kwocie większej niz 10 tysiecy złotych, powinny być realizowane wyłącznie w obecności osoby drugiej (z rodziny lub upoważnionej).
To bankowcy często wypłacają osobom starszym kosmiczne kwoty nie pytajac po co i na co.
Wiem, wiem - tajemnica bankowa. W d... z nią. Tu chodzi o dobro ludzi starszych i ich rodzin.
Każdy powinien się zgodzic na taki właśnie schemat wypłat z uwagi na swoje dobro.
I tyle w temacie.
2020-06-02 19:13
że wszystkie banki poszły by na to. To byłoby nawet w ich interesie aby nie wypłacać takich kwot. Pieniądze dalej by pracowały dla banku na zerowym koncie. Ot taki biznes ....
2020-06-02 16:23
Zabrać dowód to za mało. Ubezwłasnowolnić.
2020-06-02 13:31
- po prostu - jak ktoś za młodu był półgłówkiem, to i na starość będzie.. i wiek nic nie ma tu do rzeczy.
2020-06-02 14:32
Oj, mylisz się srogo. O demencji słyszałeś?
2020-06-02 15:37
dzięki - nie ma to jak dyskusja z kretynem
2020-06-02 14:45
Słyszałeś kiedyś starszą osobę, która przyznaje, że mózg już nie pracuje, jak kiedyś?
2020-06-02 13:16
2020-06-02 13:02
Nie wierzę co czytam.... Szkoda babci:( Jesli chodzi o modę na metodę na wnuczka/cbś to mam jedno rozwiązanie. Chyba sprawców należy porządnie obić tonfą na dołku. Innego wyjścia niż 'ala zomo nie widzę. Patola jest coraz bardziej bezkarna.
2020-06-02 13:12
babcia nawet by nie wiedziała co z taką kasą zrobić
2020-06-02 13:24
Czyli były spięniężone na Audi A3 łatane drutem, ewentualnie tfałą dla Karyny SDebka i wakacje al inkluzif?
2020-06-02 13:32
nawet jeśli przepili - to i tak lepiej niż leżące w babcinej skarpecie
2020-06-02 15:20
oddaj mi je, a ja się nimi dobrze zaopiekuję.
2020-06-02 15:03
Weź jeszcze kredyt albo chwilówkę, może być nawet u lichwiarza, i zostaw pod murkiem. Ktoś potrzebujący dobrze to sporzytkuje, a ty nie zajmuj się lepiej pieniędzmi bo to ci chyba szkodzi.
2020-06-02 15:41
Szkoda, że dała się nabrać.
Ale lepiej, że pieniądze trafiły do fałszywych policjantów, niż by miały zgodnie z wolą seniorki trafić do prawdziwych.
2020-06-02 18:03
durak !!!
2020-06-02 13:24
To nawet nie babcia, 66 lat, masakra :( jeszcze gdyby miała 86... ech
2020-06-02 13:44
2020-06-02 15:43
Przecież nikt nie mówi, że jest stara. A babcią jest od ponad 20 lat.
2020-06-02 15:46
2020-06-02 17:26
Przecież ma już wnuki. Nie po tym poznaje się babcię?
2020-06-02 16:05
2020-06-02 17:27
Ma wnuki!!!!
2020-06-03 06:39
Znam babcie za którą oglądają się faceci. Niektóre współczesne MC Nastolatki mogą pomarzyć o figurze wielu babć. Pokolenie KFC, smartfonów, pizzy robi się coraz bardziej okrągłe.
2020-06-02 16:30
2020-06-02 13:02
Będzie musiała spłacić kredyt?
2020-06-02 13:04
Historia wręcz nieprawdopodobna, żeby kobieta wzięła kredyt i zostawiła pieniądze na murku?! Nie wiem, co ci złodzieje wmawiają ofiarom, ale muszę jeszcze raz porozmawiać z seniorami w swojej rodzinie...
2020-06-02 13:14
2020-06-02 14:46
żeby jeszcze wziął kredyt. Szczerze to prędzej podejrzewałbym jakiś wałek z kredytem i bajka o wyłudzeniu bo to bardziej realne.
2020-06-03 06:45
Był taki gościu który hipnotyzował kasjerki w marketach. Oddawały mu całą kasę niświadome. Można ? Można. Nie wiem czy go złapali. Ci co wkręcają seniorów muszą mieć dobrą bajerę.
2020-06-02 13:06
tak
2020-06-02 13:10
Jak to mówią, za głupotę się płaci
2020-06-02 13:11
Nawet zabraknie
2020-06-02 13:16
Haike Zilbersztain
2020-06-02 13:12
2020-06-02 13:16
lol
2020-06-02 13:24
to od dziś ... nie trzeba podatków płacić?
połowa inwestycji w tym kraju to jakieś afery i przestępstwa
2020-06-02 13:34
To od spłaty kredytu nie zwalnia.
2020-06-02 14:41
Co innego jakby ktoś wyłudził kredyt na jej dane, ale tak nie było. Sama świadomie wzięła kredyt.
2020-06-02 13:17
2020-06-02 13:40
Mam nadzieje, ze bank podejdzie do sytuacji z wyrozumiałością i odpuszcza kobiecie, gdy odda po prostu cała kwotę od razu...
2020-06-02 14:15
i po roku za długi zabiorą jej mieszkanie
2020-06-02 15:45
Może zadzwonić do wnuczka i poprosić o pieniądze na pilną spłatę kredytu.
2020-06-03 06:46
Dobre. Naprawdę dobre.
2020-06-02 13:10
ja rozumiem demencję starszą w wieku ok 80 lat ale tu...
2020-06-02 13:59
Niektórzy śmigaja po świecie i wciąż się rozwijają, a inni siedzą w domu, tv + kościółek - a od tego głupieją jeszcze bardziej.
2020-06-02 15:30
Poczytaj o demencji, zdarza sie nawet 40 latkom. Poza tym, mozna byc w trakcie jakiejś terapi której skutkiem ubocznym jest np otepienie umyslu, skołowacenie.
2020-06-02 13:12
A skoro taki się robi problem z głową w pewnym wieku to postuluję obowiązkowe badania i jak ktoś jest tak naiwny to utratę praw wyborczych. bo szkodzi wtedy i sobie i innym ludziom.
2020-06-02 13:17
niech policja sprawdzi powiazania bankierow ze zlodziejami ...
2020-06-02 13:59
Dokładnie. A w drugiej sytuacji (z Spotu), skąd Ci oszuści wiedzieli, z babcia ma 20tys na koncie?
2020-06-02 14:42
Bo zadzwonili do 57 osob o imieniu Pelagia z ksiazki telefonicznej i akurat ta miala cos na koncie. Proste.
Ale oczywiscie latwiej szukac winy tych okropnych banksterow. A moze to ksiadz napuscil? W koncu chodzi po koledzie to i wie co kto ma.
2020-06-02 14:03
że jak bedziesz mial 70+ (czego Ci życzę) też możesz mieć różnego rodzaj problemy z pamięcią, kojarzeniem itd? Łatwo jest oceniań innych mając zdrowie, młodość i pomocnych ludzi wokół. Wiem po moim Tacie - zawsze kumaty,
że jak bedziesz mial 70+ (czego Ci życzę) też możesz mieć różnego rodzaj problemy z pamięcią, kojarzeniem itd? Łatwo jest oceniań innych mając zdrowie, młodość i pomocnych ludzi wokół. Wiem po moim Tacie - zawsze kumaty, nie miał problemów z przyswajaniem wiedzy. Teraz widzę że coraz bardziej mu się nie chce. Smartfon - ok. Daje radę. Ale coś ambitniejszego poza przeglądaniem sieci już nie bardzo... Niestety na takich ludzi czyhają nie tylko przestępcy, ale wszyscy Ci spezedawcy garnków, chwilówek, telekomy i dostawcy energii. Wykorzystywanie starszych ludzi powinno być tak samo surowo karane jak przestępstwa z udziałem dzieci. Ci ludzie są często tak samo a nawet bardzie zagubieni niż dzieci. Dzieci mają rodziców, a osoby starsze?
2020-06-02 14:31
do tego powinny być obowiązkowe badania w tym koordynacji psychomotoryki, by ci którzy nie są już sprawni nie jeździli samochodem - bo zwyczajnie stwarzają niebezpieczeństwo.
Kolejnym krokiem powinno być w
do tego powinny być obowiązkowe badania w tym koordynacji psychomotoryki, by ci którzy nie są już sprawni nie jeździli samochodem - bo zwyczajnie stwarzają niebezpieczeństwo.
Kolejnym krokiem powinno być w przypadku stwierdzenia chorób starczych ograniczenie a wręcz stwierdzenie (po wcześniejszym wpisaniu na listę specjalnego rejestru) automatyczny brak ważności umów zawieranych przez te osoby (w ten sposób ci wszyscy wciskacze i naciagacze niczego by nie mogli dostać).
W kolejnym kroku przydzielony specjalny opiekun konieczny do zatwierdzani umów i podejmowania większych kwot pieniędzy niż te wynikające z konieczności zrobienia zakupów żywności lub leków. - coś jak obecny limit w karta zbliżeniowych tyle tylko, że nieprzekraczalny.
Da się zapewnić bezpieczeństwo ludziom starszym, ale ceną będzie ich wolność i swoboda decydowania o wielu rzeczach.
2020-06-03 08:31
niż odpowiedzialny 17-latek na dzień przed 18 urodzinami. Prawa wyborcze to jedno, to jeszcze można by przeżyć, ale tacy ludzie mają prawo jazdy... Strach po drogach jeździć.
2020-06-02 16:08
Coraz rzadszy to niestety model
2020-06-02 19:25
aż strach pomyśleć co mogłaby taka osoba zrobić, gdyby jescze pracowała
2020-06-02 13:14
Opinia wyróżniona
Ludzie poświęćcie chwile Waszego zapracowanego czasu na zapoznanie i wdrożenie Waszych seniorów w internet. Oni też kiedys poswięcali swoj by Was uczyć chodzic, jeść, rysować. Gdyby Wasze matki i dziadkowie potrafili i
Ludzie poświęćcie chwile Waszego zapracowanego czasu na zapoznanie i wdrożenie Waszych seniorów w internet. Oni też kiedys poswięcali swoj by Was uczyć chodzic, jeść, rysować. Gdyby Wasze matki i dziadkowie potrafili i polubili internety (a da się zachęcić bo tresci jest sporo nawet takich typu radio M.) To czytali by więcej na temat zagrożeń i ile o tym się mowi. Uratujecie swoich bliskich przed oszustami.
2020-06-02 13:16
2020-06-02 13:31
- po prostu - jak ktoś za młodu był półgłówkiem, to i na starość będzie.. i wiek nic nie ma tu do rzeczy.
2020-06-02 14:32
Oj, mylisz się srogo. O demencji słyszałeś?
2020-06-02 14:45
Słyszałeś kiedyś starszą osobę, która przyznaje, że mózg już nie pracuje, jak kiedyś?
2020-06-02 15:37
dzięki - nie ma to jak dyskusja z kretynem
2020-06-02 14:13
Ci oszukani ludzie, to w 99% schorowane osoby, nie mające za bardzo jasności postrzegania sytuacji. Albo Parkinson, albo niemiec Alzheimer ich gnębi i nic nie poradzisz. Maja zaniki pamieci, świadomości, nie pomozesz
Ci oszukani ludzie, to w 99% schorowane osoby, nie mające za bardzo jasności postrzegania sytuacji. Albo Parkinson, albo niemiec Alzheimer ich gnębi i nic nie poradzisz. Maja zaniki pamieci, świadomości, nie pomozesz takimi szkoleniami, bo nastepnego dnia nie będą o nich pamietać.
Tu trzeba zmienić prawo - wszystkie wypłaty z banku przez osoby starsze, po 65 roku życia, w kwocie większej niz 10 tysiecy złotych, powinny być realizowane wyłącznie w obecności osoby drugiej (z rodziny lub upoważnionej).
To bankowcy często wypłacają osobom starszym kosmiczne kwoty nie pytajac po co i na co.
Wiem, wiem - tajemnica bankowa. W d... z nią. Tu chodzi o dobro ludzi starszych i ich rodzin.
Każdy powinien się zgodzic na taki właśnie schemat wypłat z uwagi na swoje dobro.
I tyle w temacie.
2020-06-02 16:23
Zabrać dowód to za mało. Ubezwłasnowolnić.
2020-06-02 19:13
że wszystkie banki poszły by na to. To byłoby nawet w ich interesie aby nie wypłacać takich kwot. Pieniądze dalej by pracowały dla banku na zerowym koncie. Ot taki biznes ....
2020-06-02 14:30
Ile można mówić,pisać i ostrzegać ,przed głupota nie ustrzezez
2020-06-02 15:16
To nie dziala. Mozna do nich gadac jak dziad do obrazu. Sprawdzone wielokrotnie, niestety.
2020-06-02 16:37
Dlaczego w skrócie piszesz to co powinno być głośno demaskowane ?.Chodzi o Radio Maryja z oddziałem toruńskim i Centralą w Chicago ?.
2020-06-02 17:55
2020-06-02 13:17
A może jest to ustawka, aby wyrolowac Bank?
2020-06-02 13:38
Też na to wpadłem, tak mogło być, a potem będzie kombinacja że to było przez oszustwo;)
2020-06-02 14:43
A w jaki sposób wyrolować bank? Przecież ona musi ten kredyt spłacić.
2020-06-02 15:39
Oczywiście Bank jest bezwzględny, ale pani w swojej naiwności mogła wymyślić taką bajkę.To jest tylko przypuszczenie, ale swoją drogą Pani jest naiwna.Ludzie są różni i nie zawsze białe jest czarne a czarne jest białe jak twierdzi chaczy kuj.PS. Pani wygląda b.sympatycznie (Ta na foto)
2020-06-02 14:43
Nie rozśmieszaj mnie ...
2020-06-02 19:49
To ma do tego :bo Bank dał szmal Pani.Naiwna pani może kombinować,że Bank okaże się wspaniałomyślny i dług umorzy.Wyraźnie zaznaczyłem,że jest to domniemanie.Jaka jest prawda, wie tylko Pani.Osobiście nie chciałbym być na Jej miejscu.To tylko luźne dywagacje.Wiem tyle co wszyscy komentujący.
2020-06-02 17:13
wyrolować prosty poprosić ze względu na przestępstwo o umorzeniu kredytu, lub przynajmniej jego części i kto jest wyrolowany?
2020-06-02 13:18
Nie żyjemy w jaskiniach, ludzie święci ,przecież to się robi komiczne. Nie ma senior internetu, spoko, ale ma rodzinę. Nie ma rodziny? Z sąsiadami nie rozmawia ? Jak nie rozmawia to pozostaje zdrowy ,chłopski rozum!! Wiem że w różnym wieku głowa figle płata ,ale bez przesady, to nie są ludzi upośledzeni umysłowo żeby ich ciągle usprawiedliwiać!
2020-06-02 13:20
Zarabiam średnia krajowa, nie mam dzieci i długów a dopiero drugi bank dał mi 15k na remont łazienki w mieszkaniu na które nie mam kredytu...
2020-06-02 13:23
2020-06-02 13:34
2020-06-02 13:48
2020-06-02 14:48
2020-06-02 15:13
Baterie 2k, wanna 1k, scianka prysznicowa 1.5k, sedes 1k, umywalka z szafką na rozmiar 1.5k, suszarka i pralka 3k i do tego jeszcze kafle.
Skoro już robię łazienkę to chcę mieć ładnie i bez kompromisów. Spłacę w 2 lata a przez 15 będę miał spokój.
2020-06-03 17:40
ale glupota, wstawiac sprzet elektroniczny do mokrego pomieszczenia.
2020-06-02 13:50
Też tego nie rozumiem, średnia krajowa przy braku dzieci i bez kredytu mieszkaniowego to spokojnie można na remont łazienki odłożyć a nie przepłacać w odsetkach
2020-06-02 14:17
2020-06-02 15:20
Rata była wówczas dla mnie spora 350zł. Zarobki trochę urosły, inflacja poszła w górę, i ostatni rok spłacania kredytu te 350zł mnie zupełnie nie bolało. A meble są.
2020-06-03 09:54
koszt zakupu tych samych produktów w tym samym sklepie wzrósł o 37%!
2020-06-02 15:46
"Zarabiam średnia krajowa, nie mam dzieci"
Nie ma się czym chwalić, serio.
2020-06-02 13:20
2020-06-02 14:50
wymagania, które trzeba spełnić by otrzymać kredyt. No chyba, że wyrabia z 5 tysi emerytury miesięcznie, ale malo prawdpodobne by tak naiwna osoba tyle wyciągała.
2020-06-02 13:21
tylko jest oszustem!!! naiwność jest porażająca ale bezradność tzw. organów ścigania też.
brak działań prewencyjnych - edukujcie starszych ludzi
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.