2019-03-13 07:17
Że pod koniec filmu widać pudełka że znaczkami firmy Glyco. Jest to firma z tej samej gruby FM lecz niemiecka. W dzisiejszych czasach kupując najlepsze (najdroższe) zamienniki nie wiemy kto je wyprodukował.
2019-03-13 08:12
2019-03-13 10:30
2019-03-13 14:18
2019-03-13 18:46
Zaprawdę, powiadam Wam, że wolelibyście jeździć na panewkach z Bimetu niż od naszych zachodnich sąsiadów. Trust me
2019-03-13 20:25
Pracowałem w bimecie i wiem jak produkuje się tam panewki, zwłaszcza aftermarket. Uwierz mi za nic bym nie chciał mieć ich w swoim silniku
2019-03-13 20:50
Łukasz spokojnie
2019-03-13 23:17
Robią lepsze na aftermarket?
2019-03-14 09:57
widac najnowsze maszyny , laboratoria itp . i co produkuja panewki z prasteliny ? chory jestes za duzy biznes zeby sobie pozwolic na takie numery
2019-03-14 18:46
To nie gadam głupot. To jest produkt który montuje u siebie Mercedes, Volvo czy inne znane marki. Dam ci szansę zabłysnąć bo myślę że bimet znasz tylko zza płotu. Powiedz co jest nie tak z ich panewkami. Co robią nie tak i na którym etapie.
2019-03-14 18:22
Gdański Bimet przez lata został całkowicie zmieniony pod wymagania jakościowe i proces Niemieckiego Glyco.
2019-03-13 07:33
Gdyby nie Amerykanie, to dzisiaj w tym miejscu byłby co najwyżej market z kiełbasą i jajkami
2019-03-13 07:50
W pewnym sensie, gdyby nie Amerykanie to w tym miejscu byłoby nie wiadomo co, ale wszyscy by tu mówili po niemiecku.
2019-03-13 07:55
2019-03-14 10:10
Podobny zakład w Wiesbaden (Glyco) również kupił ten sam koncern.
2019-03-13 09:34
kononowiczowym "nic nie będzie"?
Jesteś w błędzie.
"Nic" wzięło się z braku kompetencji i bezradności ludzi "obdarowanych" odpowiedzialnością za funkcjonowanie kraju. A wtedy zjawili się "mesjasze" w postaci
kononowiczowym "nic nie będzie"?
Jesteś w błędzie.
"Nic" wzięło się z braku kompetencji i bezradności ludzi "obdarowanych" odpowiedzialnością za funkcjonowanie kraju. A wtedy zjawili się "mesjasze" w postaci Lewandowskich i Balcerowiczy z hasłem "oddajcie za złotówkę, będą wam płacić podatki".
Okazało się że ani złotówki ani podatków a "mesjasze" zniknęłi na sowitej emeryturze.
A ja i tak się cieszę, gdy przejeżdżając SKM widzę resztki dobrze zorganizowanych i utrzymanych fabryk jak Oetker czy własnie Bimet, będących nośnikiem kultury przemysłowej.
2019-03-13 10:34
Teraz mamy Mesjasza Matołusza sypiącego miliardami na lewo, prawo prosto z nieba,
Komu miliardy - zgłaszajcie się.
2019-03-14 05:54
2019-03-13 11:20
A jaka była rada? Nadal klepać młotkiem i wozić furmanką? Kto by to kupił? Teraz wszyscy mądrzy i wiedzą lepiej.
2019-03-13 13:22
2019-03-14 16:46
Który akurat w przypadku sprawdził się na tyle, że nie doszło do zabicia firmy w zamian za sprzedaż majątku. A w tym miejscu jest na to duża szansa, jak Bałtyku we Wrzeszczu, Maćkowych czy wielu innych, stojących na
Który akurat w przypadku sprawdził się na tyle, że nie doszło do zabicia firmy w zamian za sprzedaż majątku. A w tym miejscu jest na to duża szansa, jak Bałtyku we Wrzeszczu, Maćkowych czy wielu innych, stojących na gruntach, które stały sie atrakcyjne przez napompowanie branzy kredytem.
Nie klepaliśmy młotkiem a w furmanki stały sie de mode juz za Gierka.
Przegraliśmy z własnymi "właścicielami", którzy nie mają motywacji i jeśli ustawili 3 pokolenia do przodu, to mają "wylane" na działalność. Bo jak "psy ogrodnika" pobili się o to, kto na schedzie po komunie ma zarobić. No i kto ma ten zarobek zapewnić... Jak dostaniesz szybko "trochę" kasy za likwidację a duża kasa to wysiłek i ryzyko, to jak ludzie decydują?
Wiec skoro nikomu nie zależy na prowadzeniu działalności przemysłowej/gospodarczej, to co się dziwić?
2019-03-13 13:16
choć znając nasze Polskie talenty ... nic nie potrafimy utrzymać długo, szkoda, że taki fajny zakład nie jest tylko w Polskich rękach
2019-03-15 06:53
Zgadza się - nie wiadomo. Ale jest jakiś powód, że "fajne" zakłady należą do zagranicznych właścicieli.
2019-03-14 21:15
... Ile w tym zakładzie jest gdańskiej myśli technicznej.
2019-03-13 07:55
Sprzedali.I ok kudzie maja prace..tylko zyski poza Gdansk.
2019-03-13 08:13
niż miałby tam stanąć kolejny biurowiec z tysiącem firm- też zagranicznych.
2019-03-13 08:24
to nikt nie mial by zyskow i nikt nie mial by pracy
2019-03-13 10:10
Bo zakład padł. Padli najwięksi odbiorcy. Tak na marginesie to Niemcom też zabrali i maszyny przenieśli do Polski. Właśnie dlatego wiele łożysk ze znaczkiem Glyco produkowanych jest tutaj. Wcale nie gorszych bo u nich na produkcji to przeważnie Turcy i im podobni.
2019-03-13 10:12
Tu płacą i to niemałe
2019-03-13 13:08
brak innowacji, brak zarządzania, brak technologii
2019-03-13 14:24
ta firma już upadła, sztucznie utrzymują produkcje
2019-03-13 14:54
Bredzisz takie kocopoły że można utracić wiarę w rozumność rasy ludzkiej.
2019-03-13 14:26
brak dostępu do rynków zbytu. Producenci aut w demoludach padli a zachód miał stałych dostawców.
2019-03-24 08:43
to byla polska firma .
niestety w latach 90 XX wieku w ramach tzw przeksztalcen I dziwnych reform ogloszono jej upadlosc; pracownikow dotknely zwolnienia grupowe (bardzo modny wtedy mechanism tzw restrukturyzacji
to byla polska firma .
niestety w latach 90 XX wieku w ramach tzw przeksztalcen I dziwnych reform ogloszono jej upadlosc; pracownikow dotknely zwolnienia grupowe (bardzo modny wtedy mechanism tzw restrukturyzacji zakladu).
a pozniej po zmianie wlasciciela nagle okazalo sie , ze zaklad jest rentowny ….
to sie nazywa ''biznes'' …...ktos za przyslowiowa zlotowke kupil zaklad warty defacto miliony ….(przypomne, ze to byl poczatek lat 90)
2019-03-13 08:26
Nie zapomnę zatrudnienia przez OHP i zmian 06:00-18:00 i 18:00-06:00 za psie pieniądze. Mistrzowie w stosunku do nas zachowywali się jak gestapo.
Mimo wszystko, miło wspominam te czasy.
Jak się okazuje,
Nie zapomnę zatrudnienia przez OHP i zmian 06:00-18:00 i 18:00-06:00 za psie pieniądze. Mistrzowie w stosunku do nas zachowywali się jak gestapo.
Mimo wszystko, miło wspominam te czasy.
Jak się okazuje, przez ten zakład przewinęło się dużo przyszłych przedsiębiorców (m.in. prezes dużej sieci dyskontów spożywczych). Można było się nauczyć kultury pracy i systemów jakości.
2019-03-13 08:27
Jak tam płacą ?
2019-03-13 12:42
2700 brutto stawka początkowa a potem w zależności od wykazywania się podwyżki. Ogólnie średnia to 3500 brutto dla osób co pracują 10lat
2019-03-13 19:31
To całkiem nieźle, można już pożyć.
2019-03-13 20:26
Że przepraszam jak? 3500 po 10 latach pracy to dużo? W Lidlu na start dają 3900...
2019-03-13 22:49
Przez tydzień chyba...
2019-03-16 14:21
u rodziców. Jak za to planujesz utrzymać rodzinę? Toż to bida z nędzą.
2019-03-14 16:18
Pracuje w Bimecie na produkcji od zeszłego roku, na start było 3 000 brutto + 300 premii + dodatki. Po podwyżkach jest jeszcze lepiej :)
2019-03-15 00:23
Czyli slabizna
2019-06-17 19:53
To nie ma rewelacji . Pracowałem w 2009 i miałem 2800 brutto
2019-03-16 14:19
odłożyć w ten sposób na swój dom się nie uda. Pozostaje Norwegia i inne kraje.
2019-03-14 18:50
3 brutto to ja tam miałem w 2007 r jako konstruktor z rocznym doświadczeniem i na ostatnim roku studiow. Ale żeby nie było zapitalalem i się staralem
2019-03-14 19:39
Praca przemysl stoczniowy i zero nadgodzin:-) dzisiaj mam... Nie powiem ;-)
2019-03-17 19:28
ogólnie przemysł związany ze statkami, offshorem itd. płaci dobrze. Dziś jak masz troche doświadczenia to 8 na rękę nie jest jakimś wielkim osiągnięciem. Początkujący mają połowę tego, ale szybko potrafią dojść do tej kwoty. Nadal nie są to zarobki informatyków ale i tak myślę że jest spoko. Mówię o stanowisku konstruktora
2019-03-16 15:06
Kwestia co rozumieć przez słabo. Pracuje tam jako operator procesu od 2 lat i nie mogę narzekać. Co miesiąc na konto wpływa ok 3tys (już z premią i dodatkami). A im wyżej tym kasa znacznie lepsza. Średnia dla zakładu to ok. 4,5 tys brutto podstawy.
2019-04-02 11:14
Bajki opowiadasz średnia to 2500 brutto pracowałem w tym zakładzie na produkcji taśm to są masakra zarobki małe jak na 3 zmianowa pracę nie polecam same k.... Tam pracują jeden drugiego pod..... Aby tylko mała premie
Bajki opowiadasz średnia to 2500 brutto pracowałem w tym zakładzie na produkcji taśm to są masakra zarobki małe jak na 3 zmianowa pracę nie polecam same k.... Tam pracują jeden drugiego pod..... Aby tylko mała premie dostać nie mówię już o mistrzach którzy Cisna aby robić normy produkcyjne a naj lepiej żeby je jeszcze zawyzażac a premia to kawałek pizzy i cola do popicia hahahaha
2019-03-13 09:01
Przenieść tę fabryczkę na kartuzy (i tak większość rejestracji pod firmą to GKA)
2019-03-13 09:05
Zysk ze sprzedaży byłby przedni, ale koszt zakupu nowych lini produkcyjnych lub koszt ich zastopowania jest na tyle duży, że przeniesienie jest nie opłacalne na tą chwilę.
Choć kto wie, może się powoli rozglądają, ale oferty póki co są za niskie za zakup tej działki.
2019-03-13 10:11
Oni jiz dawno maja dzialke na bysewie kolo delphi
2019-03-13 14:00
2019-03-13 14:20
i nie działkę tylko jezioro
2019-03-13 17:07
Nie w żukowie tylko w żukczynie i nie jezioro ino jet-fun.
2019-03-13 10:15
kolejowych, głośno tu
2019-03-13 12:29
2019-03-13 14:28
komuś dopiec i już się lepiej czujesz? Musisz mieć smutne życie.
2019-03-13 17:10
Sie apatia wypowiedziała
2019-03-13 11:36
i będzie miał ktoś "działeczke" pod beton.
2019-03-13 12:42
Pusty dzban.
2019-03-15 11:35
Te Kaszuby psują robotę ,mieszkaj w stodołach kredytu na mieszkanie nie mam to jemu pasuje taką kasa.wont na wiochę słomę zbierac
2019-03-13 09:09
Unikatowa wiedza i technologia.
2019-03-13 10:17
już dawno zniknął, bo był z ołowiem. Teraz są inne technologie
2019-03-13 11:22
Racja, unikatowy skansen byś miał. Ale wredne pejse wykupiły i teraz ludzi zatrudniają.
2019-03-14 20:23
u Cb pod tapczanem też mieszkają PISY czy może pełowcy...
2019-03-13 10:02
czerpią z niego obce państwa!!!
2019-03-13 10:19
sprzedali bo padł. Fabryki samochodów w demoludach popadały a zachodnie miały swoich dostawców
2019-03-24 09:11
tyle ze Bimet produkowal bardzo dobre panewki do wszystkich marek samochodow, takze Mercedesow , wiec chyba czegos nie wiesz ? (mowa tu o czasach przed tzw restrukturyzacja zakladu w latach 90 XX wieku, kiedy modne bylo sprzedawanie zakladow produkcyjnych za grosze oraz grupowe zwalnianie ludzi …..
2019-03-13 10:46
Bimet S.A powstał po wykupieniu akcji przez pracowników w celu uratowania firmy i znalezienia inwestora, którym był FM, który te akcje od nich odkupił. Tak w skrócie.
2019-03-13 11:25
Czekaj, według innej prawackiej logiki, to się likwidowało właśnie te "wartościowe". To jak to w końcu jest?
2019-03-13 10:23
Za każdym razem jak tam przejeżdżam to cieszę się, ze ten zakład jeszcze stoi,
a nie został sprzedany z gruntem pod nowe biurowce.
2019-03-13 11:22
spokojnie....
2019-03-13 10:53
jak sprzedaz GPEC niemcom przez Pawelka
2019-03-13 11:26
W punkt. Zarówno GPEC, jak i FM teraz działają. Skoro polactwo potrafi tylko zepsuć, to widać nie ma innej możliwości.
2019-03-13 11:52
Jest po prostu zwykłą fabryką działąjącą do niedawna w grupie Icahn Enterprises, która miała bardzo duże kontakty i współpracę z GM.
Kupili po prostu upadającą fabrykę i dali olbrzymiego odbiorcę. Doinwestowali i
Jest po prostu zwykłą fabryką działąjącą do niedawna w grupie Icahn Enterprises, która miała bardzo duże kontakty i współpracę z GM.
Kupili po prostu upadającą fabrykę i dali olbrzymiego odbiorcę. Doinwestowali i zrobili prawdziwą fabrykę z prawdziwymi zasadami, a nie fabryka ala Polski Janusz biznesu.
Teraz nie jest ważne czy jak się produkuje, a to czy ma się kontrakt w ręku. Masz Kontrakty i kontakty to i fabrykę znajdziesz. Nie masz kontraktów i kontaktów to fabryka legnie w gruzach i tyle.
Porównywanie do FM czegoś takiego jak GPEC to już śmiech na sali.
GPEC to po prostu wykonawca dla miasta. Który wymagał nakładów i kontrakt miał, bo był monopolistą. Podobne było tylko to, Gdańsk i Skarb Państwa szukali kasy, a nie mieli jej na inwestycje.
FMB zostało sprzedane dobrze, bo by pierdyknęło bez kontraktów, a nowy właściciel dał im kasę i kontrakty.
GPEC tu sprzedaż jest dyskusyjna, ale było wiadome jedno Gdańsk nie miał kasy na inwestycje, a zarządzane przez miasto GPEC było tragicznie i chyliło się ku upadkowi. Obecnie spółka ma się dobrze. Pytanie brzmi czy bez inwestycji także by miało się dobrze i czy miasto kosztem inwestycji w GPEC może by nie było wstanie innych rzeczy udźwignąć ii bylibyśmy dziś na poziomie Torunia czy Grudziądza, a Gdynia zajęła by obecną pozycję Gdańska.
2019-03-14 15:34
Otóż GPEC zostało sprzedane zanim paweł Adamowicz został prezydentem Gdańska
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.