2020-01-09 13:16
Nie pili to by zyli
Taka marynarska prawda
2020-01-11 10:50
ty matole kodowa zdrój widziała ląd jak sie topili
2020-01-13 20:13
jesteś skrzywdzony przez zycie...
2020-01-09 13:31
Zwodowane i wyposażone także w Rumuni i taki smutny los był im pisany juz od samego początku.
Ogromne Błędy konstrukcyjne na które nałożły się błędy stoczniowe, kiepskie blachy - nawet Rumuni tego nie chcieli to
Zwodowane i wyposażone także w Rumuni i taki smutny los był im pisany juz od samego początku.
Ogromne Błędy konstrukcyjne na które nałożły się błędy stoczniowe, kiepskie blachy - nawet Rumuni tego nie chcieli to nam to wepchnęli w ramach tzw. rozliczeń RWPG...
Zmustrowałem z Kudowy na 2 rejsy do Tragedii .... :))
Te statki Nidy nie powinny były wozić konstrukcji stalowych!!
byle przesunięcie ładunku stanowiło bezpośrednie zagrożenie dlaich stateczności!
Szkoda ze nie przedstawiono historii naszego ms Josepha Konrada..
no ale wtedy tytuł powinien brzmieć: zabrany (zbombardowany) przez amerykanów..
A to prawdziwa historia sensacyjna dotycząca nie tylko polskich cywilnych ofiar wojny wietnamskiej ale też ocierająca się w szerszym kontekście o stosunki międzynarodowe, czy nawet PRL-owski dług dolarowy i walkę rodzin o odszkodowania przed sądami amerykańskimi...
Wszystkim na morzu Stopy pod kilem!
2020-01-09 17:03
obce jednostki stojące w wietnamskich portach , ze jest to strefa wojenna i mają opuścić zagrozony teren. Polska jako państwo komunistyczne wraz z sowietami podpierające wietnamskich komunistów, dostarczała im broń, krew
obce jednostki stojące w wietnamskich portach , ze jest to strefa wojenna i mają opuścić zagrozony teren. Polska jako państwo komunistyczne wraz z sowietami podpierające wietnamskich komunistów, dostarczała im broń, krew od polskich krwiodawców i wiele innych potrzebnych towarów w działaniach na polu walki , była niejako stroną konfliktu. Statki stojąc w porcie, służąc jednocześnie jako tarcze dla barek z bronią przeciwlotniczą strzelającą do samolotów , stawały się obiektem militarnym i celem ataku. Tyle w temacie.
2020-01-09 22:46
Mój ojciec też pływał na tych zdrojowcach. Jego przyjaciel był na Kudowie gdy statek zatonął. Pamiętam wiadomość o zatonięciu. Powietrze w domu było ciężkie można było nożem ciąć.
2020-01-11 16:52
2020-01-13 10:39
pod stopą
2020-01-11 22:46
Mój wujek pływał min.na Busku i Kudowie ,był kucharzem.Byłem młody i nie wiele pamiętam ale przypominam sobie jak mówił że miał się mustrować "chyba na Kudowie"w jej ostatnim rejsie.Muszę go podpytać.
2020-06-01 13:39
Joseph Konrad to faktycznie ludnosc cywilna glownie z biura PLO i to dzieki specjalnemu dodatkowi dewizowemu w strefie wojennej. PLO otrzymalo inny statek w zamian za zbombardowany. Co do rodzin walczacych o odszkodowania to juz inna para kaloszy.
2020-01-09 14:12
W których księgarniach można zakupić tę książkę ?
2020-01-09 14:21
2020-01-09 14:48
Na stronie wydawnictwa są też adresy gdzie można kupić - księgarnia wydawnictwa na Targu Rybnym i jeszcze kilka innych
2020-01-09 14:56
dzięki za odp. sprawdziłem, szkoda że w tak niewielu miejscach jest dostępna ( w Sopocie 0)
2020-01-09 15:10
ale mam pytaniejak takie cos duzego moze zatonac? ktos dziure w piwnicy w pokladzie zrobil do wody czy jak? mowi sie, ze takie wielkie rzeczy nie tonom.
2020-01-09 15:45
2020-01-10 02:45
2020-01-09 15:21
Prosilbym aby pan Perzynski napisal kolejna ksiazke o tym jak dyrektorzy PLO zatopili 150 statkow oddajac je za bezcen wloskim i greckim hochsztaplerom. Odszedlem z PLO w 1991 roku nie czekajac na obiecywane akcje firmy.
Prosilbym aby pan Perzynski napisal kolejna ksiazke o tym jak dyrektorzy PLO zatopili 150 statkow oddajac je za bezcen wloskim i greckim hochsztaplerom. Odszedlem z PLO w 1991 roku nie czekajac na obiecywane akcje firmy. Niestety ten sam scenariusz zawlaszczania floty odbyl sie w Rosji, Lotwie, Estonii, Ukrainie, Bulgarii i Rumunii. Przyjezdzal mafioso z walizka dolarow i kupowal wyremontowane statki od reki lub bral w "czarter" na takich warunkach ze statek byl aresztowany za dlugi i kupowany na licytacji przez podstawiona firme. Nasi "managerowie" byli smiesznie tani wiec trudno sie dziwic ze cwaniaki zlecieli sie z calego swiata i wykupili kwitnace przedsiebiorstwo w kilka lat. Ludzie winni tej afery sa wsrod nas i pluja sobie w brode. Jedynie Karger potrafil utrzymaz PZM za co w nagrode zostal wykopany, ale firma ma sie dobrze i ludzie maja prace.
2020-01-09 17:08
Janusz L. słynny "prywatyzator" metodą na bankructwo , do dzisiaj zbiera śmietankę w Brukseli za zasługi dla szemranych "biznesmenów " Sądzę, że większość pytań należy kierować do tego pana.
2020-01-10 10:19
Byli żywo zainteresowani upadkiem przedsiębiorstwa, bo potem się na nim uwłaszczali.
2020-06-01 12:45
Bandyctwo to lagodnie powiedzane z tym co zrobilo Panstwo i dyrekcja PLO Przechulali i,przepili, firme ktora przynosila dochody ,ktøra byla wizytøwka Polski na caly swiat .Kiedy schodzilem ze statku flota liczyla okolo
Bandyctwo to lagodnie powiedzane z tym co zrobilo Panstwo i dyrekcja PLO Przechulali i,przepili, firme ktora przynosila dochody ,ktøra byla wizytøwka Polski na caly swiat .Kiedy schodzilem ze statku flota liczyla okolo 176 statkøw byl to rok 1982.Fakt ze czesc statkow byla juz przestazala ale i tak zarabiala na siebie tak jak Stefan Batory ktory do konca mial pasazerow i bilans byl +.Ofiara byly tez sluzby londowe ktore zapewnialy zycie floty .Przykre ale prawdziwe.Pozdrawiam wszystkich marynarzy
2020-01-09 15:56
a nie pławić się w chałupach zakupionych wiadomo za jaką i skąd wziętą kase ! . ciekawe czy w niedługim czasie powstanie też ksiązka o zatopieniu calego PLO ale taka z nazwiskami włącznie ! ,bez owijania w bawełne !...
2020-01-09 17:11
o ratowaniu życia na morzu. Dzisiaj chyba nie do pomyślenia, Wygląda na to , że poginęli ludzie, bo popełnili kardynalne błędy z niewiedzy.
2020-01-12 12:04
w większości nadal traktują robotę na statku jak ... jazdę pociągiem - "jak nawali to się wysiądzie i pójdzie piechotą".
2020-01-09 18:31
książkę ,Ginące frachtowce'
2020-01-09 18:36
Nadbudowki wysokie jak nowe apartamenty na Swietojanskiej. Ale te nie maja klopotow z metacentrum.
2020-01-10 07:36
Co to są kłopoty z metacentrum? Ocena stateczności po zdjęciu ma się tak samo jak wróżenie z fusów. Mierzenie stateczności jednostki poprzez spoglądanie na wysokość metacentryczną ma sens tylko przy małych kątach
Co to są kłopoty z metacentrum? Ocena stateczności po zdjęciu ma się tak samo jak wróżenie z fusów. Mierzenie stateczności jednostki poprzez spoglądanie na wysokość metacentryczną ma sens tylko przy małych kątach przechyłu, gdzie się zakłada, że położenie wspomnianego metacentrum to przecięcie osi symetrii i prostej poprowadzonej przez zmieniający się środek wyporu dla danych kątów przechyłu. Znam statki, które mają bardzo niski GM a są jednymi z najdzielniejszych jakie pływają. Polecam zerknąć np. na większe jednostki SAR lub holowniki oceaniczne tam GM jest wcale nieduże a statki bardzo dzielne.
2020-01-13 09:25
Wartosc wys. metacentrycznej (GM) to tylko statecznosc poczatkowa (czyli na spokojnej wodzie przechylamy jednostke o parek drobnych stopni). Statkek na morzu to zjawisko dynamiczne i potem wszystko zalezy od ksztaltu
Wartosc wys. metacentrycznej (GM) to tylko statecznosc poczatkowa (czyli na spokojnej wodzie przechylamy jednostke o parek drobnych stopni). Statkek na morzu to zjawisko dynamiczne i potem wszystko zalezy od ksztaltu krzywej ramion prostujacych (krzywa Reeda). I dlatgo SARY i holowniki sa takie morsko dzielne, a 'Zdroje' przy niedbale zabezbieczonym (przesuwajacym sie poprzecznie) ladunku (MS Kudowa Zdroj ewidentnie) nie mogly tego przetrwac.
2020-01-10 08:14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.