Opinie (165) 10 zablokowanych

  • Trzydzieści pięć lat temu były plany budowy a w trakcie okazało się nagle, że powierzchnia zarezerwowana dla tej inwestycji jest zbyt mała, żeby zrealizować jej wszystkie wymagane elementy - łuk torowy w relacji Siedlce

    Trzydzieści pięć lat temu były plany budowy a w trakcie okazało się nagle, że powierzchnia zarezerwowana dla tej inwestycji jest zbyt mała, żeby zrealizować jej wszystkie wymagane elementy - łuk torowy w relacji Siedlce - Migowo na węźle integracyjnym "Siedlce" oraz normalne, pełnowymiarowe węzły integracyjne w Brętowie oraz w Migowie zamiast obecnie znajdujących się tam protetycznych dziwadeł - dziwna sprawa.

    • 0 0

  • (1)

    Jakie fajne kamienice tam stały...

    • 0 1

    • te rudery? fajne?

      • 0 0

  • Matka Natura dała cymbałom mozliwość wykorzystania (1)

    ukształtowania terenu wzniesiena ul.ul. Łostowickiej i Nowolipie do pobudowania skrzyżowania dwupoziomowego!\
    Trzeba być niemotą aby tego nie wykorzystac!!!!

    • 2 1

    • podziękuj debilom rowerzystom za uwalenie projektu

      • 0 0

  • żenujący poziom serwisu tramwajów (2)

    Niestety mimo zakupu tramwajów Pesa, nie zapewnia się im w Gdańsku odpowiedniego utrzymania. Coraz częściej w Pesach jest ten sam łomot podczas jazdy co w 105-kach, domyślam się że awarie są tego samego rodzaju. Ale kompleksowe rozwiązanie tego problemu przekracza możliwości techników z ZTM. Niedługo będą złomować Pesy, bo tak łatwiej... :(

    • 2 0

    • Łomot, bo koła jajowate z szajs metalu trzeba toczyć na specjalnych tokarkach.

      • 0 0

    • Technicy z ZTM zajmują się rozwieszaniem rozkładów jazdy...
      Widać jak jesteś dobrze poinformowany.

      • 1 0

  • powinni zlikwidować tramwaje ! Szczególnie te w Nowym Porcie ! (1)

    Za głośno jeżdżą, spać nie mogę jak wrócę z roboty. Jak gram na gitarze, własnych myśli nie słyszę, nie wspominając już o gitarze !

    • 7 8

    • to się wyprowadź

      • 0 0

  • Tory na Morenie (2)

    Na Morenie w rejonie obecnego dużego ronda leżały już w r.1987 tory tramwajowe, które potem rozmontowano.

    • 10 3

    • (1)

      o którym rondzie piszesz?

      • 0 0

      • Jaśkowa Dolina / Rakoczego

        • 0 0

  • te dwa artykuły są zupełnie niepodobne (4)

    autorka postawiła na początku błędną tezę i uparcie jej broni przez cały artykuł. otóż 35 lat temu pisano: "Skrzyżowanie ulic Kartuskiej i Nowolipie będzie dwu, a właściwie trzypoziomowe. Tramwaj będzie przejeżdżał

    autorka postawiła na początku błędną tezę i uparcie jej broni przez cały artykuł. otóż 35 lat temu pisano: "Skrzyżowanie ulic Kartuskiej i Nowolipie będzie dwu, a właściwie trzypoziomowe. Tramwaj będzie przejeżdżał tunelem" - jak to się ma do "ekonomicznego" projektu Budynia? albo: "Dużo pieniędzy i wysiłku pochłonie np. estakada nad trasą politechniczną", czego dziś nikt by nie napisał, bo estakada od kilkunastu lat istnieje przecież.

    • 18 2

    • (2)

      w którym roku powstała ta estakada? chodzi o estakadę koło ch morena?

      • 2 0

      • (1)

        ta obok Cerfura i nowego gdańskiego sądu, wjazd na osiedle Morena - budowali ją chyba na przełomie komuna - pookrągłostołowy PRL-bis z "jednogłośnie wybranym" prezydentem Jaruzelskim

        • 0 4

        • estakada nad projektowaną Trasą Politechniczną

          W latach 80-tych XX w. przez ponad 10 lat przy tej estakadzie w budowie nikt nie widział żadnego robotnika. Tak sobie nie skończona niszczała aż do połowy lat dziewięćdziesiątych.

          • 0 0

    • to nie chodzi o detale

      chodzi o to że obecni 30-latkowie, nawet nie wiedzą że blisko 40 lat temu myślano o linii na Morenę. obecnie też są szumne tytuły i ciekawe co z tego wyjdzie???

      • 2 0

  • Tramwaj na Morenę (3)

    Myślę, że 35 lat temu tramwaj na Marenę był jak dzisiaj loty załogowe na Marsa - czyli "może kiedyś". W roku 1977 nie było jeszcze osiedla i jedynie rosły budynki na Morenie (kilka sztuk). Wtedy ulicą Jaśkową Doliną

    Myślę, że 35 lat temu tramwaj na Marenę był jak dzisiaj loty załogowe na Marsa - czyli "może kiedyś". W roku 1977 nie było jeszcze osiedla i jedynie rosły budynki na Morenie (kilka sztuk). Wtedy ulicą Jaśkową Doliną można było wieczorem iść na spacer do Migowa nie schodząc z jezdni. Żadne samochody w tamtym kierunku nie jeździły (poza autobusem 149 i w ciągu dnia samochody budowlane). Teraz myślę, że bardziej poważnie ten temat brzmi więc czekajmy na torowisko a później na tramwaje.

    • 18 2

    • (1)

      o tak pamiętam 149:) jedyny autobus który koło zarządu miał przystanek. Fajna była jeszcze linia 242 - taka pospieszna - i jedyna, która jeździła na górę do Migowa i później do Gdańska. A pamięta ktoś jak nie było wiaduktu w stronę Kartuskiej (tego do Carrefoura) i wszystkie autobusy śmigały w dół koło kościoła? I nie było korków!!!!!

      • 6 1

      • ja pamiętam

        kupę lat stała nie dokończona konstrukcja wiaduktu nad Trasą Politechniczną której nota bene nie ma do dzisiaj i to jest wstyd!

        • 0 0

    • z lotami załogowymi na Marsa to nawet trafne porównanie.wiadukt na rakoczego ukończyli jakieś 20 lat później więc przez te lata tramawaje musiałyby fruwać w powietrzu :p

      • 3 0

  • "Skrzyżowanie ulic Kartuskiej i Nowolipie będzie dwu, a właściwie trzypoziomowe. " (6)

    35 lat temu mieli lepsza wizje rozwoju niz obecni wlodarze za dyche

    • 125 25

    • tu się akurat nie zgodzę (4)

      rozumiem, że z punktu widzenia kogoś, kto na świat patrzy zza samochodowej szyby to może tak, ale jak się jednak miewa inne perspektywy, to nie marzy się o zabudowania ładnego w sumie miejsca dwoma piętrami betonu ;)

      • 21 15

      • niektorzy pseudoekolodzy chcieliby nas cofnac do XIX wieku (2)

        do czasu ekologicznych furmanek, dorozek i lokomotyw parowych

        • 14 24

        • niektórzy samochodziarze czuja się natomiast panami miasta (1)

          i mają głęboko gdzieś innych uczestników ruchu. Najlepiej piesi do tuneli, rowerów zakazać a każda przestrzeń zamienić w darmowe parkingi...

          • 17 12

          • wypier.alaj rowerowy zboczku

            z tym swoim jednośladem do lasu!

            • 0 0

      • A co tam masz takiego ładnego?

        Stary młyn obudowany paskudnymi reklamami, czy rudery między Kartuską, a Pana Tadeusza?

        • 16 6

    • Ci teraźniejsi myślą o kasie i biznesie, a nie że na kolejnym czerwonym kolejne półtora minuty postoju i kolejne zwiększone zużycie paliwa.

      • 14 8

  • 35lat (13)

    To jeszcze z 35 poczekamy. Jestem ciekaw czemu na Łostowickiej nie położyli torów. Można by było jechać z dzielnic południowych na morenę tramwajem.

    • 88 24

    • Bo niweleta ulicy jest taka (9)

      że żaden tramwaj by nią nie pojechał

      • 19 9

      • a to ciekawe... (3)

        ...gdyby nad Kartuska zrobic estakade to nie byloby zadnych swiatel ani na Lostowickiej anina Katruskiej. Byloby tez miejsce na przystanek tramwajowy. Ale w budyniowym gaju nikt nie mysli i mamy to co mamy. Inwestycje tutaj traktuje sie nie patrzac na przyszlosc tylko na prywatny interes konkretnego urzednika.

        • 24 8

        • (2)

          Co niektórzy wolą czerwone światła i postoje, nie chcą płynnej jazdy. Charakterystyczne jest i to, że nie potrafią uzasadnić tego swojego "nie chcę". Wszędzie dąży się do tego, by ruch szynowy był bezkolizyjny - metro,

          Co niektórzy wolą czerwone światła i postoje, nie chcą płynnej jazdy. Charakterystyczne jest i to, że nie potrafią uzasadnić tego swojego "nie chcę". Wszędzie dąży się do tego, by ruch szynowy był bezkolizyjny - metro, mini-metro, wiadukty, szybki tramwaj - tylko u nas tramwaje łapią wszystkie czerwone.

          Ale jak nie chcą, to nie będą mieli. Wolą czekać na czerwonym, to będą czekali.

          • 16 0

          • bo kupili sobie rower

            a ten dureń z UM jakiś oficer rowerowy (ha ha ha) to ich idol

            • 0 0

          • ale głupoty

            same estakady i najlepiej bez skrzyżowań...tak prawdziwe miasto.Co za bzdura

            • 3 14

      • (3)

        ale tramwaj jednokierunkowy ul. Łostowicką w dół byłby mega dobrym rozwiązaniem. Jeden na Moreną, drugi przez Siedlce. A ile prądu by zaoszczędzili, bo mógłby jechać na luzie

        • 7 1

        • Tram. nawet mógłby prąd produkować! (1)

          przykrecić po 10 dynam do koła i mamy prawie perpetuum mobile...

          • 4 3

          • Po co przykręcać "geniuszu" dynamo, skoro silnik elektryczny po wzbudzeniu (poborem prądu) działa jak prądnica ?
            Oczywiście wszystkie tramwaje w Gdańsku poza 105Na i innymi zabytkami podczas hamowania oddają

            Po co przykręcać "geniuszu" dynamo, skoro silnik elektryczny po wzbudzeniu (poborem prądu) działa jak prądnica ?
            Oczywiście wszystkie tramwaje w Gdańsku poza 105Na i innymi zabytkami podczas hamowania oddają energie do sieci.
            Co prawda nie jest jej wiele ale gdyby nie to, wjazd na Chełm w szczycie odbywał by się albo pojedynczo (góra 2 wozy się wspinają) albo z prędkością 20km/h bo tam zawsze brakuje prądu i sytuacje ratują tylko zjeżdżające w dół wozy.

            • 3 0

        • Jazda z gorki na wybiegu jest nie ekonomiczna. Lepiej hamowac silnikiem.

          • 2 0

      • Nieprawda, są miasta, gdzie wszystkie ulice tak wyglądają, a tramwaje jeżdżą

        Spytajmy też, dlaczego nikt nie pomyślał o tramwaju w dolnym odcinku Słowackiego, mogłoby być połączenie bezpośrednio z Łostowic i Chełmu do Wrzeszcza.

        • 7 1

    • (2)

      Oczywiście że tak, po estakadzie, ukształtowanie terenu aż się prosiło. Pętlę tramwajową (obecnie "Siedlce") można było (w sumie i można jeszcze) zlokalizować bliżej cmentarza przedłużając trasę na Kartuskiej i lokalizując przystanki przesiadkowe na skrzyżowaniu Kartuska (na poziomie dolnym) - Łostowicka (na poziomie górnym).

      • 12 6

      • Kolega inżynier, czy w ogóle profesor politechniki? (1)

        • 9 8

        • Ja uważam, że to byłoby świetne i praktyczne rozwiązanie dla pasażerów komunikacji miejskiej. Ty uważasz, że ...właściwie to co uważasz?

          • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.