2016-03-06 12:03
Trzydzieści pięć lat temu były plany budowy a w trakcie okazało się nagle, że powierzchnia zarezerwowana dla tej inwestycji jest zbyt mała, żeby zrealizować jej wszystkie wymagane elementy - łuk torowy w relacji Siedlce
Trzydzieści pięć lat temu były plany budowy a w trakcie okazało się nagle, że powierzchnia zarezerwowana dla tej inwestycji jest zbyt mała, żeby zrealizować jej wszystkie wymagane elementy - łuk torowy w relacji Siedlce - Migowo na węźle integracyjnym "Siedlce" oraz normalne, pełnowymiarowe węzły integracyjne w Brętowie oraz w Migowie zamiast obecnie znajdujących się tam protetycznych dziwadeł - dziwna sprawa.
2013-02-18 22:41
Jakie fajne kamienice tam stały...
2016-03-05 15:18
te rudery? fajne?
2013-02-18 22:18
ukształtowania terenu wzniesiena ul.ul. Łostowickiej i Nowolipie do pobudowania skrzyżowania dwupoziomowego!\
Trzeba być niemotą aby tego nie wykorzystac!!!!
2016-03-05 15:17
2013-02-18 08:57
Niestety mimo zakupu tramwajów Pesa, nie zapewnia się im w Gdańsku odpowiedniego utrzymania. Coraz częściej w Pesach jest ten sam łomot podczas jazdy co w 105-kach, domyślam się że awarie są tego samego rodzaju. Ale kompleksowe rozwiązanie tego problemu przekracza możliwości techników z ZTM. Niedługo będą złomować Pesy, bo tak łatwiej... :(
2016-03-05 15:16
Łomot, bo koła jajowate z szajs metalu trzeba toczyć na specjalnych tokarkach.
2013-02-18 11:00
Technicy z ZTM zajmują się rozwieszaniem rozkładów jazdy...
Widać jak jesteś dobrze poinformowany.
2013-02-17 21:34
Za głośno jeżdżą, spać nie mogę jak wrócę z roboty. Jak gram na gitarze, własnych myśli nie słyszę, nie wspominając już o gitarze !
2016-03-05 15:13
2013-02-17 17:53
Na Morenie w rejonie obecnego dużego ronda leżały już w r.1987 tory tramwajowe, które potem rozmontowano.
2013-02-17 18:00
o którym rondzie piszesz?
2016-03-05 15:12
Jaśkowa Dolina / Rakoczego
2013-02-17 17:40
autorka postawiła na początku błędną tezę i uparcie jej broni przez cały artykuł. otóż 35 lat temu pisano: "Skrzyżowanie ulic Kartuskiej i Nowolipie będzie dwu, a właściwie trzypoziomowe. Tramwaj będzie przejeżdżał
autorka postawiła na początku błędną tezę i uparcie jej broni przez cały artykuł. otóż 35 lat temu pisano: "Skrzyżowanie ulic Kartuskiej i Nowolipie będzie dwu, a właściwie trzypoziomowe. Tramwaj będzie przejeżdżał tunelem" - jak to się ma do "ekonomicznego" projektu Budynia? albo: "Dużo pieniędzy i wysiłku pochłonie np. estakada nad trasą politechniczną", czego dziś nikt by nie napisał, bo estakada od kilkunastu lat istnieje przecież.
2013-02-17 20:54
w którym roku powstała ta estakada? chodzi o estakadę koło ch morena?
2013-02-17 21:38
ta obok Cerfura i nowego gdańskiego sądu, wjazd na osiedle Morena - budowali ją chyba na przełomie komuna - pookrągłostołowy PRL-bis z "jednogłośnie wybranym" prezydentem Jaruzelskim
2016-03-05 15:10
W latach 80-tych XX w. przez ponad 10 lat przy tej estakadzie w budowie nikt nie widział żadnego robotnika. Tak sobie nie skończona niszczała aż do połowy lat dziewięćdziesiątych.
2013-02-18 19:35
chodzi o to że obecni 30-latkowie, nawet nie wiedzą że blisko 40 lat temu myślano o linii na Morenę. obecnie też są szumne tytuły i ciekawe co z tego wyjdzie???
2013-02-17 16:51
Myślę, że 35 lat temu tramwaj na Marenę był jak dzisiaj loty załogowe na Marsa - czyli "może kiedyś". W roku 1977 nie było jeszcze osiedla i jedynie rosły budynki na Morenie (kilka sztuk). Wtedy ulicą Jaśkową Doliną
Myślę, że 35 lat temu tramwaj na Marenę był jak dzisiaj loty załogowe na Marsa - czyli "może kiedyś". W roku 1977 nie było jeszcze osiedla i jedynie rosły budynki na Morenie (kilka sztuk). Wtedy ulicą Jaśkową Doliną można było wieczorem iść na spacer do Migowa nie schodząc z jezdni. Żadne samochody w tamtym kierunku nie jeździły (poza autobusem 149 i w ciągu dnia samochody budowlane). Teraz myślę, że bardziej poważnie ten temat brzmi więc czekajmy na torowisko a później na tramwaje.
2013-02-17 20:58
o tak pamiętam 149:) jedyny autobus który koło zarządu miał przystanek. Fajna była jeszcze linia 242 - taka pospieszna - i jedyna, która jeździła na górę do Migowa i później do Gdańska. A pamięta ktoś jak nie było wiaduktu w stronę Kartuskiej (tego do Carrefoura) i wszystkie autobusy śmigały w dół koło kościoła? I nie było korków!!!!!
2016-03-05 15:06
kupę lat stała nie dokończona konstrukcja wiaduktu nad Trasą Politechniczną której nota bene nie ma do dzisiaj i to jest wstyd!
2013-02-17 22:59
z lotami załogowymi na Marsa to nawet trafne porównanie.wiadukt na rakoczego ukończyli jakieś 20 lat później więc przez te lata tramawaje musiałyby fruwać w powietrzu :p
2013-02-17 15:13
35 lat temu mieli lepsza wizje rozwoju niz obecni wlodarze za dyche
2013-02-17 15:32
rozumiem, że z punktu widzenia kogoś, kto na świat patrzy zza samochodowej szyby to może tak, ale jak się jednak miewa inne perspektywy, to nie marzy się o zabudowania ładnego w sumie miejsca dwoma piętrami betonu ;)
2013-02-17 15:45
do czasu ekologicznych furmanek, dorozek i lokomotyw parowych
2013-02-17 16:04
i mają głęboko gdzieś innych uczestników ruchu. Najlepiej piesi do tuneli, rowerów zakazać a każda przestrzeń zamienić w darmowe parkingi...
2016-03-05 14:53
z tym swoim jednośladem do lasu!
2013-02-17 16:10
Stary młyn obudowany paskudnymi reklamami, czy rudery między Kartuską, a Pana Tadeusza?
2013-02-17 15:19
Ci teraźniejsi myślą o kasie i biznesie, a nie że na kolejnym czerwonym kolejne półtora minuty postoju i kolejne zwiększone zużycie paliwa.
2013-02-17 15:07
To jeszcze z 35 poczekamy. Jestem ciekaw czemu na Łostowickiej nie położyli torów. Można by było jechać z dzielnic południowych na morenę tramwajem.
2013-02-17 15:09
że żaden tramwaj by nią nie pojechał
2013-02-17 16:52
...gdyby nad Kartuska zrobic estakade to nie byloby zadnych swiatel ani na Lostowickiej anina Katruskiej. Byloby tez miejsce na przystanek tramwajowy. Ale w budyniowym gaju nikt nie mysli i mamy to co mamy. Inwestycje tutaj traktuje sie nie patrzac na przyszlosc tylko na prywatny interes konkretnego urzednika.
2013-02-17 17:54
Co niektórzy wolą czerwone światła i postoje, nie chcą płynnej jazdy. Charakterystyczne jest i to, że nie potrafią uzasadnić tego swojego "nie chcę". Wszędzie dąży się do tego, by ruch szynowy był bezkolizyjny - metro,
Co niektórzy wolą czerwone światła i postoje, nie chcą płynnej jazdy. Charakterystyczne jest i to, że nie potrafią uzasadnić tego swojego "nie chcę". Wszędzie dąży się do tego, by ruch szynowy był bezkolizyjny - metro, mini-metro, wiadukty, szybki tramwaj - tylko u nas tramwaje łapią wszystkie czerwone.
Ale jak nie chcą, to nie będą mieli. Wolą czekać na czerwonym, to będą czekali.
2016-03-05 14:51
a ten dureń z UM jakiś oficer rowerowy (ha ha ha) to ich idol
2013-02-17 19:18
same estakady i najlepiej bez skrzyżowań...tak prawdziwe miasto.Co za bzdura
2013-02-17 20:46
ale tramwaj jednokierunkowy ul. Łostowicką w dół byłby mega dobrym rozwiązaniem. Jeden na Moreną, drugi przez Siedlce. A ile prądu by zaoszczędzili, bo mógłby jechać na luzie
2013-02-17 23:36
przykrecić po 10 dynam do koła i mamy prawie perpetuum mobile...
2013-02-18 11:07
Po co przykręcać "geniuszu" dynamo, skoro silnik elektryczny po wzbudzeniu (poborem prądu) działa jak prądnica ?
Oczywiście wszystkie tramwaje w Gdańsku poza 105Na i innymi zabytkami podczas hamowania oddają
Po co przykręcać "geniuszu" dynamo, skoro silnik elektryczny po wzbudzeniu (poborem prądu) działa jak prądnica ?
Oczywiście wszystkie tramwaje w Gdańsku poza 105Na i innymi zabytkami podczas hamowania oddają energie do sieci.
Co prawda nie jest jej wiele ale gdyby nie to, wjazd na Chełm w szczycie odbywał by się albo pojedynczo (góra 2 wozy się wspinają) albo z prędkością 20km/h bo tam zawsze brakuje prądu i sytuacje ratują tylko zjeżdżające w dół wozy.
2013-02-18 07:47
Jazda z gorki na wybiegu jest nie ekonomiczna. Lepiej hamowac silnikiem.
2013-02-17 20:49
Spytajmy też, dlaczego nikt nie pomyślał o tramwaju w dolnym odcinku Słowackiego, mogłoby być połączenie bezpośrednio z Łostowic i Chełmu do Wrzeszcza.
2013-02-17 15:15
Oczywiście że tak, po estakadzie, ukształtowanie terenu aż się prosiło. Pętlę tramwajową (obecnie "Siedlce") można było (w sumie i można jeszcze) zlokalizować bliżej cmentarza przedłużając trasę na Kartuskiej i lokalizując przystanki przesiadkowe na skrzyżowaniu Kartuska (na poziomie dolnym) - Łostowicka (na poziomie górnym).
2013-02-17 15:48
2013-02-17 16:15
Ja uważam, że to byłoby świetne i praktyczne rozwiązanie dla pasażerów komunikacji miejskiej. Ty uważasz, że ...właściwie to co uważasz?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.