2020-08-02 07:24
Opinia wyróżniona
Od ponad roku pije kranówkę. Jest smaczna, bez zapachu. Lepsza niż z butelek. U mnie woda jest dość twarda, ale nie używam dzbanków, bo chce mieć wodę bogata w mikroelementy. Dzbanki zabierają z niej to co najlepsze.
Od ponad roku pije kranówkę. Jest smaczna, bez zapachu. Lepsza niż z butelek. U mnie woda jest dość twarda, ale nie używam dzbanków, bo chce mieć wodę bogata w mikroelementy. Dzbanki zabierają z niej to co najlepsze. Często niesmaczna woda to kwestia rur w bloku, starszych które dają brzydki zapach. Albo ujęcia wody. Polecam każdemu przerzucić się na wodę w kranu.
2020-08-02 21:10
Kamień brud osady i zarazki - smacznego
2020-08-02 17:11
Tylko przefiltrowana. Ta z kranu może spowodować nawet raka.
2020-08-02 07:37
Skąd masz kryptosporidioze i lamblie
2020-08-02 16:49
2020-08-02 22:23
2020-08-02 07:32
Szczególnie twoim nerkom.
2020-08-03 11:37
Pozwolę sobie zabrać głos, jako osoba, która sprawdziła "jakość" gdańskiej kranówki a stan nerek po korzystaniu z niefiltrowanej wody w dłuższym okresie. Lata temu miałam koszmarne problemy z nerkami. Co roku albo
Pozwolę sobie zabrać głos, jako osoba, która sprawdziła "jakość" gdańskiej kranówki a stan nerek po korzystaniu z niefiltrowanej wody w dłuższym okresie. Lata temu miałam koszmarne problemy z nerkami. Co roku albo kamień, albo piasek. Błędne koło. Kiedy w końcu wylądowałam na stole operacyjnym z kamieniem uwięzionym w moczowodzie, postanowiłam zaopatrzyć się w filtr. Najprostszy jaki był... pierwszy sukces, problemy z nerkami(kamień, piasek) co dwa lata. Ale ból... masakra. Potem zainwestowałam w lepszy filtr, osmozę. przez ponad 10 lat nie wiedziałam co to kłopoty z nerkami, w żadnym USG nic nie wychodziło. Piasek i kamyczki skończyły się po zamontowaniu filtra i używaniu filtrowanej wody. Po 10 latach była awaria wodociągów i jak puścili potem wodę pełną piachu i zanieczyszczeń, filtr nie wytrzymał i spalił się. od 6 lat używam znowu kranówki, filtrowanej najprostszym filtrem. Od 5 lat wróciły problemy z nerkami. Co roku piasek albo kamyki... Kiedy to coś schodzi z nerek, gorączka skacze na ponad 40 stopni, a ból rozsadza wszystko... Zatem nie mówcie, że woda jest dobra... jest paskudna i tyle. Jak uda się zebrać kasę, to na pewno wracam do osmozy... już samo to, że nic nie boli jest tego warte. Pozdrawiam malkontentów. Aga A.
2020-08-03 14:06
Jakim cudem "piasek" który jest w rurach trafia z jelit do krwi a potem w niezmienionej postaci do nerek? Bo taki model proponujesz a to jest oczywiście fikcja, bo cały "piasek" z rur zostaje w jelitach i wychodzi z kupą, ewentualnie może negatywnie oddziaływać na jelita
2020-08-03 19:52
Kamienie nerkowe to sole i minerały z tego co połykamy, między innymi kamień kotłowy z wody - węglan wapnia i magnezu. Przyczyną kłopotów z nerkami może być niezdrowa dieta. Po co wspomagać ją jeszcze kranówką? Teść całe
Kamienie nerkowe to sole i minerały z tego co połykamy, między innymi kamień kotłowy z wody - węglan wapnia i magnezu. Przyczyną kłopotów z nerkami może być niezdrowa dieta. Po co wspomagać ją jeszcze kranówką? Teść całe życie pił kranówkę. Dożył sędziwego wieku 60 lat. Miał astmę :( /wodociągi mówią: smaczna i zdrowa, a sanepid nieoficjalnie puka się w czoło/.
2020-08-04 07:52
Jak te sole przedostaną się z jelit do nerek? Bo na pewno się nie wchłaniają z jelit
2020-08-04 19:05
To jak suplementy wchłaniają się do organizmu? Płucami?
2020-08-02 09:09
2020-08-02 11:00
To brednie. Te wode nawet male dzieci z kranu pija bo nawet Sanepid pozwolil wiec skonczcie bredzic
2020-08-02 22:27
2020-08-02 20:41
2020-08-02 08:20
I wszystko jest w naj najlepszym porzadku
2020-08-02 08:55
jeszcze max 5
2020-08-02 07:41
Ja pije kranówę bez filtrów od ponad 40 lat w Gdańsku i moje nerki mają się znakomicie.
2020-08-02 12:15
Tylko to niczego nie dowodzi :)
2020-08-02 21:40
Nie jest możliwe palić dwadzieścia lat i mieć zdrowe płuca.
2020-08-02 22:25
W rurach jest pełno nieodfiltrowanego syfu. Zamontuj sobie filtr do wody z kranu i zobacz po tygodniu jak wygląda
2020-08-02 08:30
Opinia wyróżniona
Na Wyspie Sobieszewskiej woda jest klarowna, bez zapachu i ma dobry smak. Problemem jest osad.
Czajniki, krany, prysznice momentalnie zarastają białym osadem. Wszystko wymaga regularnego odkamieniania. Każde mycie
Na Wyspie Sobieszewskiej woda jest klarowna, bez zapachu i ma dobry smak. Problemem jest osad.
Czajniki, krany, prysznice momentalnie zarastają białym osadem. Wszystko wymaga regularnego odkamieniania. Każde mycie baterii, zlewu czy kabiny prysznicowej wymaga użycia chemii usuwającej kamień. Czy w innych dzielnicach też tak jest? Z tego co wiem to Wyspa ma wodę z innego ujęcia niż większość Gdańska.
2020-08-03 10:13
W Sopocie to samo.
2020-08-03 07:37
Jestem okropnie zła na kamień i osad . Wszystko trzeba bardzo często myć używając dużej ilości chemii - masakra . A woda drożeje , drożeje a co za tym idzie ??? kiedy zniknie ten kamień wreszcie ?
2020-08-03 19:59
Kiedyś był ocet, soda i płyn do naczyń i było czysto. Teraz spray do stołu, spray do kredensu, spray do komody. Czy wy ludzie powariowaliście. Wy to wszystko wdychacie, ku uciesze koncernów chemicznych i firm farmaceutycznych.
2020-08-02 23:06
Na Zaspie woda nie jest klarowna; jest widoczna zawiesina powodująca zarastanie kamieniem czajników i kranów. Smak ma paskudny.
2020-08-02 22:19
OCET 10% -stosuję do odkamieniania, pralki, czajnika, zmywarki. Ekologicznie i bez chemii.
2020-08-02 11:10
Na stronie Sanepidu wyczytalem ze dzieci od 2 roku zycia moga pic te wode ale uwaga nie dotychy wody na wyspie i wislince
2020-08-02 16:59
Ale faktycznie w Spbieszewiw ujęcie nie jest głębinowe.
2020-08-02 21:23
A jakie w Sobieszewie jest ujęcie? Podpowiem, że woda w Sobieszewie dostarczana jest z ujęcia glebinowego Lipce.
2020-08-02 09:47
im bardziej miękka tym mniej smaczna i bardziej nijaka
niestety
ale fakt, że w Trójmieście niestety woda jest dosyć zmineralizowana, co niestety wpływa źle na nasz 'sprzęt' domowy
2020-08-02 09:41
Do usunięcia kamienia wystarczy ocet, kwasek cytrynowy lub sok z cytryny. Choć tak naprawdę to też "chemia".
2020-08-02 13:49
Ocet śmierdzi, kwasku cytrynowego trzeba w ilościach hurtowych do wyczyszczebia łazienki. Do czajnika wsypuje z 20g kwasku a i tak coś zawsze zostaje kamienia. Jakbym miał tak czyścić cała lazienke, to i wagon kwacha to za mało.
2020-08-03 08:51
Zależy od ilości cieczy,. 20g? Przecież to wystarcza 2g , wystarczy że dwa razy zagotujesz po 2g zamiast na raz.
Podstawy chemii szkoły podstawowej
2020-08-02 09:33
W smaku jest okej ale bez dzbanka co chwilę trzeba odkamieniać czajnik i baterie i kabina prysznicowa też ciągle do czyszczenia.
2020-08-02 08:57
ja co tydzień wymieniam ze szwagrem całą hydraulikę w domu, boimy się kamienia.
2020-08-02 11:23
Nie wystarczy wymienić hydraulikę w mieszkaniu ,ale wymienić rury w całym mieście .A to wiadomo niewykonalne .
2020-08-02 08:44
Kamień świadczy tylko o poziomie mineralizacji, niczym więcej.
Wiadomo, uciążliwa sprawa, ale tak naprawdę twarda woda jest zdrowsza.
2020-08-02 13:47
I co pół roku do dentysty na usuwanie kamienia z zębów... Bo jak nie to paradontoza i zęby oowypadają.
2020-08-03 09:38
No i ? Raz w roku masz usuwanie kamienia na NFZ za darmo.
2020-08-03 10:59
Dziękuję za stomatologa na NFZ wolę iść prywatnie dnia następnego a nie usłyszę. Pierwszy wolny termin za 3 tygodnie
2020-08-03 08:41
LOL
2020-08-02 16:16
A co ma kamień nazębny wspólnego z twardą wodą???
2020-08-03 08:51
Ja piję przez zęby bo sitka nie mam w kranie.
2020-08-02 13:50
u mnie po osunięciu kamienia zaczęły się problemy z zębami
2020-08-02 08:40
W Gdańsku bardzo podobnie , mieszkałem na Osowie woda super , przeprowadziłem się na Przymorze woda dobra w smaku, ale kamień Straszny osad pozostawia . Także bez filtrowania nie wypijesz .
2020-08-02 09:48
Na Przymorzu jest woda z ujęcia głębinowego, trudno o lepszą wodę.
Kamień to zdrowe minerały, jak magnez i wapń - przynajmniej nie trzeba ich suplementować :)
2020-08-03 10:31
Myślisz że nieorganiczne związku wapnia i magnezu ci się do krwi wchłaniają z jelit?
2020-08-02 08:00
Opinia wyróżniona
W obu dzielnicach piję wodę bezpośrednio z kranu od wielu lat. Nic mi nie jest i czuję się dobrze. Pijąc wodę z kranu nie zanieczyszczam środowiska plastikowymi butelkami i to jest korzyść nie do przecenienia. Woda w Gdańsku jest bardzo dobra.
2020-08-03 20:58
2020-08-03 14:07
Nie uzależniają, pale codziennie paczkę od dwudziestu lat i nie czuję się uzależniony, nic mi nie jest
2020-08-02 09:13
A woda w butelkach? Kolejna moda na tzw. eko zycie. Ci co pija wode w kranach bo plastik etc. jezdza autem do pracy i na spacer mimo ze mogliby jezdzic koleja lub tramwajem... i tyle w temacie...
2020-08-02 21:00
za spóźnienia u nas nie dają premii.
2020-08-03 08:43
i jeszcze go przed swoim zakładem całe 8h wypasiesz za FREE
2020-08-03 14:10
2020-08-02 09:11
To dokładnie tak jak ja. Tez mieszkam na Śródmieściu, pracuję na Przymorzu i w obu miejscach piję kranówkę. Gdyby wszyscy pili wodę butelkowaną, to byśmy utonęli plastikach za jakiś czas.
2020-08-03 14:09
2020-08-03 12:15
Woda w szkle tylko. Kto z plastiku pije tylko biedacy
2020-08-02 09:11
Mieszkam na Chełmie.U znajomej na Zaspie z przyjemnością piję herbate na kranówce,a na z wody na Chełmie w ogóle nie da sie pić tego napoju. Jest wyjatkowo paskudny w smaku. Poza tym kranówka może i ma dobre
Mieszkam na Chełmie.U znajomej na Zaspie z przyjemnością piję herbate na kranówce,a na z wody na Chełmie w ogóle nie da sie pić tego napoju. Jest wyjatkowo paskudny w smaku. Poza tym kranówka może i ma dobre parametry,ale jest to woda uzdatniana i pochodzi ze ścieku,bo jak nazwać rzekę i jezioro z których jest pozyskiwana. W bloku rury sa noe,a na zewnątrz 40 letnie,bo wodociągi nie wymieniają.
2020-08-02 18:52
kup sobie taką samą herbatę jak ma znajoma :)
2020-08-02 10:46
Kożuch zostaje na kubeczku nawet w konewce.
2020-08-02 11:08
2020-08-02 07:11
Nauczyłem się pić wodę mocno gazowaną jednej z polskich firm i ta woda mi najbardziej smakuje . Do gotowania używam kranówki ale dodatkowo przepuszczam ją przez dzbanek z filtrem dlatego nie mam kamienia w czajniku
2020-08-02 07:18
Dostajesz ciecz pozbawiona pierwiastków, a potem się suplementujesz tabletkami.
2020-08-02 07:29
Nic wyć z bólu w kamicy nerkowej
2020-08-02 09:46
2020-08-02 10:27
2020-08-02 12:15
Dlaczego jakiś kranówkowiec atakuje gościa, który filtruje wodę? Nie kumam. Kandyduje do Sejmu? To pewno taki co każdy wieczór w gronie znajomych zrujnuje bo jego auto nie ma tego i już od zawsze było to najlepsze rozwiązanie! A inne auta mają ten teges, no i co?!
No i guano
2020-08-02 11:02
Podawaj cukier w kostkach swojemu dziecku, będzie zdrowy. Pamiętasz te hasła? Jak nie to sobie pogoogluj.
2020-08-02 13:51
2020-08-02 08:40
Nie biorę świadomie żadnych suplementów i żyję .
2020-08-02 09:50
suplementacje powinien zalecić lekarz jak nam czegoś brakuje - a to na podstawie badań można określić, albo jak jesteśmy chorzy. reklamy naciągają nas na zbędne wydatki
2020-08-02 09:56
suplementy to nie leki i nie ma nad nimi kontroli, kupujecie byle badziewie myśląc, że tam jest witaminka lub magnez itp a w składzie jest nawet tynk ze ściany.
2020-08-02 10:27
2020-08-02 10:50
2020-08-02 13:52
2020-08-02 11:26
Bo trzeba świadomie kupować leki bez recepty tej samej witaminy bądź mieneralu a nie suplementy , wtedy mamy pewność że zawartość się dobrze wchłonie i zachowa właściwości przez cały okres ważności, w przypadku
Bo trzeba świadomie kupować leki bez recepty tej samej witaminy bądź mieneralu a nie suplementy , wtedy mamy pewność że zawartość się dobrze wchłonie i zachowa właściwości przez cały okres ważności, w przypadku suplementu to jest jedna wielka zagadka. Np. Magnez, wszystkie reklamowane w tv tabletki to suplementy i To w dodatku słabej użyteczności , tlenki i chlorki które się nie wchlaniaja. Najlepiej kupować odpowiedniki w postaci leku
2020-08-02 14:17
2020-08-02 09:17
Następny który odsyła do czytania czegoś tam , bujaj się i sam sobie czytaj.
2020-08-02 09:36
Następny co za niego myśli telewizor. "100 % ludzi w Polsce posiada umiejętność czytania i pisania - 98% nie wie w jakim celu."
2020-08-02 09:49
Cieszę się że ty wiesz.
2020-08-02 12:03
z całą pewnością nie 100% ludzi w Polsce posiada taką umiejętność
2020-08-02 14:19
To jest cytat czyjejś złotej myśli dlatego jest w cudzysłowiu, tak dla rozjaśnienia Twojego umysłu. Im dalej czytam te wypociny to mam wrażenie, że jako ludzkość cofamy się już w rozwoju.
2020-08-02 14:58
W cudzysłowie
2020-08-02 21:00
Masz rację i przyznaję się bez bicia do błędu :)
2020-08-02 10:50
Kupil drogi dzbanek ktory przy tak dobrej (najlepszej w Polsce) wodzie tylko mu szkodzi ale wariat wierzy ze kamienica nerkowa bierze sie od kamienia w wodzie buha ha
2020-08-02 11:05
Nikt ci nie zabrania. A jak zdarzy ci się ugotować wodę na herbatę to te "minerały" które zostały w czajniku wyskob sobie i wsyp do naparu. Na zdrowie.
2020-08-02 11:59
Kamienica nerkowa? Buha ha!
2020-08-02 13:33
Gdańska woda, jak w każdym dużym mieście, śmierdzi chlorem. Filtry dzbankowe pozbawiają tego zapachu, ale nie czynią wody wodą destylowaną.
2020-08-02 15:20
Tylko w niektórych dzielnicach troszkę może dziwnie pachnieć.
2020-08-02 21:25
W Gdańsku od lat nie używa się chloru do uzdatniania wody...
2020-08-02 20:54
Na rynku mamy kilkunastu producentów filtrów. Każdy inaczej filtruje i ma inne właściwości a technologi filtracji wody w dzbankach mamy kilka. Najgorsze dla zdrowia są filtry pewnej niemieckiej firmy. Najlepsze
Na rynku mamy kilkunastu producentów filtrów. Każdy inaczej filtruje i ma inne właściwości a technologi filtracji wody w dzbankach mamy kilka. Najgorsze dla zdrowia są filtry pewnej niemieckiej firmy. Najlepsze koreańskiej ale też nie dla każdego. Kupować należy świadomie. Natomiast woda z kranu a woda badana z ujęcia to dwie różne bajki. Proponuję zobaczyć jak mogą wyglądać w środku 30-40 letnie rury. Niestety w Polsce nie dba się o stan instalacji więc mówienie o zdrowiej wodzie z kranu to trochę nadużycie.
2020-08-02 08:54
Jeśli jest kamień znaczy, że woda jest wysoko mineralizowana, a ty te minerały usuwasz, gratulacje. Zresztą po co to robisz jak i tak w procesie gotowania te minerały ulatują? Tylko dla dbania o to, żeby w czajniku nie
Jeśli jest kamień znaczy, że woda jest wysoko mineralizowana, a ty te minerały usuwasz, gratulacje. Zresztą po co to robisz jak i tak w procesie gotowania te minerały ulatują? Tylko dla dbania o to, żeby w czajniku nie osadzał się kamień? Nie rozumiem logiki takiego działania. Piję od dziecka kranówę i mając 41 lat czuję się świetnie.kamica nerkowa od picia wody zmineralozowanej? Pijesz wodę z butelki która jest też zmineralizowana i kamicy nerkowej nie masz? Ciekawa jest Twoja logika i wiadomości na temat wody, ale jak dla mnie brakuje tu logiki.
2020-08-02 09:11
nie masz pojęcia jaką drogę ta woda przebyła, jakimi rurami płynęła jeszcze tymi z ołowianymi sprzed stu lat. naukowcy z tytułami profesorów zwyczajnych z potężnym dorobkiem naukowym odradząją picie wody z kranu gdyż
nie masz pojęcia jaką drogę ta woda przebyła, jakimi rurami płynęła jeszcze tymi z ołowianymi sprzed stu lat. naukowcy z tytułami profesorów zwyczajnych z potężnym dorobkiem naukowym odradząją picie wody z kranu gdyż jest to delikadnie mówiąc bardzo niemądre, te wszystkie bakterie kałowe i innego (kałowe znaleźli ostatnio na nowym osiedlu robyga na morenie i wiszą komuniakty)
2020-08-02 09:14
Tak, a ziemia jest płaska.
2020-08-02 09:59
Rury sa zakamienione i jak m sie do nich przedostac jakis zmylony olow? Jak rur takich sie nie uzywa. Zapodaj te badania tych szarlatanow...
2020-08-02 10:20
Dlatego zapytaj czy wszystkie sa wymienione i czy jestzrobiona pelna inwentyra. Nie. Nawet 30% jeststarego cosia.
2020-08-02 10:52
... Nie ma od lat bodajze 50 tych dzbanie.Druga speawa zaden (!) naukowiec nie powiedzial ze Gdanskiej wody z kranu nie powinno sie pic! W innych czesciach Pl tak ale nie tej z Gdanska poniewaz jest to najlepsza woda w
... Nie ma od lat bodajze 50 tych dzbanie.Druga speawa zaden (!) naukowiec nie powiedzial ze Gdanskiej wody z kranu nie powinno sie pic! W innych czesciach Pl tak ale nie tej z Gdanska poniewaz jest to najlepsza woda w calym kraju malo tego ci naukowcy jak sie wyraziles napisali nie dawno a konkretnie Sanepid ze zalecaja do picia te wode nawet dla dzieci od 2 roku zycia bo jest zdrowsza niz nie jedna woda butelkowana z marketow. Tak dokladnie napusane bylo na stronie Sanepidu wiec po co ignorancie klamiesz???
2020-08-02 11:40
Anonimowi, czy podasz nazwiska?
2020-08-02 13:05
a jacykuf.
2020-08-02 21:30
Podasz jakieś nazwisko tego profesora bo nie słyszałem takich wypowiedzi. Czy wiesz jaką drogę przesyła woda w butelce? Kranówka dwa dni temu była pod ziemią a woda w butelce zanim ją wypijesz jedzie przez całą Polskę w słońcu w mrozie stoi później kilka dni w hurtowni później kilka dni w sklepie...
2020-08-02 09:16
Pewnych rzeczy nie da się uniknąć ale tam gdzie mogę to staram się unikać jedzenia i picia czegoś co uważam za niepożądane w mojej diecie .Ty możesz pić i jeść co tobie odpowiada i powiem ci w zaufaniu mało mnie to obchodzi i nie przypisuje ci braku logiki .
2020-08-02 09:37
Ale sam piszesz, że pijesz wodę gazowaną butelkowaną, więc zrób eksperyment i wlewaj tą wodę do czajnika i ją gotuj, zobaczysz ile kamienia, więc gdzie jest Twoja logika? Tu już Ci kamica nerkowa nie grozi? Te minerały są jakieś inne z kosmosu?
2020-08-02 09:55
Przeczytaj co napisałem jeden post wyżej .
2020-08-02 10:04
Czyli jak by Ci postawił 2 butelki wody mineralnej to jedną byś wypił, a drugiej nie bo Ci szkodzi, tyle można z Twojego komentarza zrozumieć.
2020-08-02 10:26
Powiem wyraźnie żebyś zrozumiał , do zaspakajania pragnienia piję mocno gazowanego Żywca , do herbaty kawy i gotowania potraw używam wody filtrowanej czajnikiem .... poczekaj zaraz ci powiem jakiej firmy tylko muszę odczytać nazwę , ......już jestem czajnik firmy Brita . Powiem ci dlaczego tak robię , bo tak zdecydowałem . Dużo zdrowia.
2020-08-02 10:57
Te Brita sa szkodliwe
2020-08-02 14:23
Nic nadal nie rozumiesz, pokolenie facebuka utraciło zdolność logicznego myślenia. Powtarzasz swój komentarz jak mantrę, ale nadal brakuje w nim logiki i nawet nie jesteś w stanie tego zrozumieć. Ja już wymiękam, mózg mi się gotuje :-)
2020-08-02 09:04
Ja jeszcze przepuszczam dwa razy a dzbanek za każdym razem kupuję nowy i przed użyciem wstawiam do zamrażarki na 14 dni, przefiltrowaną wodę zamrażam i po odmrożeniu znowu przepuszczam przez filtr , czuję się zdrowszy po takiej wodzie.
2020-08-02 09:09
heheh dobra szydera nie jest zła :)
2020-08-02 09:18
tobie się podoba ?
2020-08-02 09:40
Nie podoba mi się jak ktoś zaczyna zdanie z malej litery i robi spację przed znakiem interpunkcyjnym. Taki jesteś trochę nie czytaty, nie pisaty.
2020-08-02 09:50
to nie dyktando .
2020-08-02 10:07
Gdyby to był najważniejszy grzech piszących na tych forach. Nie ma argumentów to kropki się czepiasz.
2020-08-02 10:57
2020-08-02 14:13
Nie " z małej litery " lecz "małą literą " , panie " czytaty i pisaty"
2020-08-02 09:11
A co mówią lekarze? I wcale nie chodzi mi o gastrologa.
2020-08-02 09:59
no ja byłem u urologa ostatnio i nie spodziewałem się, że męski dotyk tak na mnie zadziała.
2020-08-02 10:08
bo ty specjalistę pomyliłeś , ale próbuj
2020-08-02 11:23
a jak w kiblu?
2020-08-02 12:59
Załatwiam bez filtra.
2020-08-02 10:42
By tylko wyjałowienie wody która staje się bezwartościowa może to spowodować . A woda mocno gazowana jest wyjątkowo szkodliwa dla organizmu.
Jest tez druga możliwość to prowokacja bo leming jak zawsze mógł by się tak chwalić głupotą :) 50plusów jedna oznacza ze u nas takich nie brakuje:)
2020-08-02 11:18
Ale pozwolisz że to ja będę decydował o swoim życiu ? Lubię i będę pił wodę mocno gazowaną a do gotowania będę używał wody filtrowanej. Ty możesz pić taką jaka tobie odpowiada i ja tego oceniał bo mnie to nie obchodzi
Ale pozwolisz że to ja będę decydował o swoim życiu ? Lubię i będę pił wodę mocno gazowaną a do gotowania będę używał wody filtrowanej. Ty możesz pić taką jaka tobie odpowiada i ja tego oceniał bo mnie to nie obchodzi , Nie powiem również czy jesteś mądry czy też mądry nie jesteś bo tego nie wiem . Jest jednak różnica między nami , ja nie udaję że znam się na wszystkim i nie nazywam cię głupcem . Tym się różnimy.
2020-08-02 14:25
To ze obecnie jest więcej takich jak ty są niezadowoleni z tego ze się ich nazywa po imieniu to tez nic nowego.Oczywiscie można też nazwać bezrozumnym :)
2020-08-02 07:12
Kamień
2020-08-02 07:24
Wiesz co to jest kamień? Poczytaj...
2020-08-02 08:58
Minerały, ale naoglądali się czegoś kto im wmówił, że trzeba z wody pozbyć się minerałów :D Ludzie jak barany, zamiast samemu poczytać na ten temat to słuchają się jakichś znafcuf od siedmiu boleści. Głupota ludzka nie ma granic, a ostatnio jest już jej nadmiar.
2020-08-02 13:37
Nie pozbyć tyljo ograniczyć. Lekarze nie zalecają picia tylko wód wysokozmineralizowanych. Tylko w przypadku gdy ktoś dużo wydała minerałów (sportowcy, upały) należy pić więcej wysokozmineralizowanych, a na codzien niskozkineralizowane.
2020-08-03 08:52
2020-08-02 07:56
2020-08-02 08:10
Kup wodę wysokozmineralizowaną i wlewaj do czajnika. Będzie jeszcze więcej kamienia.
2020-08-02 08:54
Spoko dziękuję, tak zrobię :)
2020-08-02 09:15
Papier - wygrałem!
2020-08-02 10:04
I a rury asbestowe i rury 50-70 letnie
2020-08-02 10:58
2020-08-03 11:26
co ty pie*****? ciebie zazwyczaj nie da się czytać bo zawsze piszesz jakieś głupoty ale teraz to przebiłeś wszystko...rury azbestowe do wody są jak najbardziej możliwe do stosowania, nawet nie wiesz w ilu miejscach nadal wodę do domów dostarcza się za pomocą sieci wykonanej z azbestu!!
2020-08-02 07:13
2020-08-02 10:02
Dokładnie... zdarza się że wali chlorem...
2020-08-02 11:07
Na kaca najlepsza
2020-08-02 07:15
zachwalają kranówkę, próbowałem pić-nie da się. Smak dziwny a do tego obawa że to z kranu z dodatkiem chloru i innych wynalazków.
Wodę to piję z butelki zakupioną w sklepie.
Kranówka tylko przez filtr i przegotować.
Na chwilę obecną nie jestem ani przekonany ani gotowy na spożycie tej cieszy co mam w kranie
2020-08-02 07:20
Jak ktoś na stare rury to ciężko pic kranówkę. Ja mam nowe mieszkanie, nowe rury. Pije kranówkę od ponad roku, smaczna, lepsza niż z butelki. Nie mam objawów braku magnezu, bo kamień to mikroelementy... Dzbanki filtrujące? A po co mi one? Żeby zabrały z wody to ci najlepsze?
2020-08-02 07:54
Odpowiesz sobie na to pytanie, gdy będziesz rodził kamienie nerkowe ;)
2020-08-02 08:15
Jak się wczytasz w instrukcję pralki, zmywarki lub ekspresu do kawy, to w kontekście twardości wody, może być w formie synonimu użyte słowo wapno.
A tej nikt nie ogranicza jego spożycia. Jeśli nie c wierzysz kup wodę butelkową z dużą ilością wapna, wlewaj do czajnika. Kamienia będzie dużo.
2020-08-02 12:11
Bo taki kamień mam z kranówki.
2020-08-02 09:13
A jak dojdziesz do końca płaskiej ziemi to spadniesz w otchłań. Czego wy się naoglądaliście :D
2020-08-02 14:16
stare rury są najlepsze
2020-08-02 07:49
Ja piję kranówkę już od paru lat, i szczerze, dla mnie jest dużo lepszą niż nie jedna woda "z butelki" :)
2020-08-02 10:04
woda z butelki to nic innego jak kranówa przefiltrowana, a ty pewnie przeczytałeś na etykiecie, że z potoku górskiego z jakiś świętych gór, uwierzyłeś i dżwigasz te butle...bez sensu.
To tak jak kupować dziecku produkty kinder, bo z "pełnego mleka bla bla bla", a w składzie olej palmowy...znowu bez sensu
2020-08-02 10:16
Dziwne te badania, takie pozytywne, a starczy poczytać komentarze i widać że 50 % piszących uważ że kranówką jest słabej jakości
2020-08-02 11:45
Statystykiem to Ty nie zostaniesz.
2020-08-03 07:39
Też nie będą statystykami.
Dobra jakość kranówy to jest w Krakowie, bo jest to udowodnione naukowo (Kraków, a właściwie to połowa Krakowa, w oficjalnym rankingu ma drugą najlepszą wodę w Europie). Natomiast to, czy komuś woda smakuje jest zupełnie bez znaczenia w kwestii oceny jej jakości.
2020-08-03 15:25
Wstretna,, tylko do gotowania ziemniaków sie nadaje
2020-08-02 07:23
Cuchnąca chlorem na kilometr. Nie wiem czy jeszcze korzystają z tego ujęcia ale przez wiele lat to była zmora niektórych dzielnic Gdańska.
2020-08-02 07:33
od lat 90tych jakość wody jest nieporównywalnie lepsza.
2020-08-02 10:08
zgadzam się. Mieszkam na Morenie i pamiętam na początku woda śmierdziała okropnie chlorem, a herbata miała okropny osad, kubki i szklanki wyglądały okropnie. Od wielu lata woda jest nieporównywalnie czystsza, lepsza. Na Przymorzu woda jest gorszej jakości.
2020-08-02 13:40
Nada w części Gdańska jest woda powierzchniowa i smierdzi chlorem. Może nie tak jak kiedyś, ale jednak. Jak czlowiek nie ma porównania to się przyzwyczaja, ale wystrczy przez kilka dni pić wodę niechlorowaną, to po powrocie do kranówki poczujesz rownice.
2020-08-02 15:47
A nawet woda ze straszyna była ostatnio chlorowana tylko ozonowana
2020-08-02 10:46
2020-08-02 16:03
Boże, skąd biorą się tacy kretyni?
2020-08-02 07:24
Opinia wyróżniona
Od ponad roku pije kranówkę. Jest smaczna, bez zapachu. Lepsza niż z butelek. U mnie woda jest dość twarda, ale nie używam dzbanków, bo chce mieć wodę bogata w mikroelementy. Dzbanki zabierają z niej to co najlepsze.
Od ponad roku pije kranówkę. Jest smaczna, bez zapachu. Lepsza niż z butelek. U mnie woda jest dość twarda, ale nie używam dzbanków, bo chce mieć wodę bogata w mikroelementy. Dzbanki zabierają z niej to co najlepsze. Często niesmaczna woda to kwestia rur w bloku, starszych które dają brzydki zapach. Albo ujęcia wody. Polecam każdemu przerzucić się na wodę w kranu.
2020-08-02 07:32
Szczególnie twoim nerkom.
2020-08-02 07:41
Ja pije kranówę bez filtrów od ponad 40 lat w Gdańsku i moje nerki mają się znakomicie.
2020-08-02 12:15
Tylko to niczego nie dowodzi :)
2020-08-02 21:40
Nie jest możliwe palić dwadzieścia lat i mieć zdrowe płuca.
2020-08-02 22:25
W rurach jest pełno nieodfiltrowanego syfu. Zamontuj sobie filtr do wody z kranu i zobacz po tygodniu jak wygląda
2020-08-02 08:20
I wszystko jest w naj najlepszym porzadku
2020-08-02 08:55
jeszcze max 5
2020-08-02 09:09
2020-08-02 11:00
To brednie. Te wode nawet male dzieci z kranu pija bo nawet Sanepid pozwolil wiec skonczcie bredzic
2020-08-02 20:41
2020-08-02 22:27
2020-08-03 11:37
Pozwolę sobie zabrać głos, jako osoba, która sprawdziła "jakość" gdańskiej kranówki a stan nerek po korzystaniu z niefiltrowanej wody w dłuższym okresie. Lata temu miałam koszmarne problemy z nerkami. Co roku albo
Pozwolę sobie zabrać głos, jako osoba, która sprawdziła "jakość" gdańskiej kranówki a stan nerek po korzystaniu z niefiltrowanej wody w dłuższym okresie. Lata temu miałam koszmarne problemy z nerkami. Co roku albo kamień, albo piasek. Błędne koło. Kiedy w końcu wylądowałam na stole operacyjnym z kamieniem uwięzionym w moczowodzie, postanowiłam zaopatrzyć się w filtr. Najprostszy jaki był... pierwszy sukces, problemy z nerkami(kamień, piasek) co dwa lata. Ale ból... masakra. Potem zainwestowałam w lepszy filtr, osmozę. przez ponad 10 lat nie wiedziałam co to kłopoty z nerkami, w żadnym USG nic nie wychodziło. Piasek i kamyczki skończyły się po zamontowaniu filtra i używaniu filtrowanej wody. Po 10 latach była awaria wodociągów i jak puścili potem wodę pełną piachu i zanieczyszczeń, filtr nie wytrzymał i spalił się. od 6 lat używam znowu kranówki, filtrowanej najprostszym filtrem. Od 5 lat wróciły problemy z nerkami. Co roku piasek albo kamyki... Kiedy to coś schodzi z nerek, gorączka skacze na ponad 40 stopni, a ból rozsadza wszystko... Zatem nie mówcie, że woda jest dobra... jest paskudna i tyle. Jak uda się zebrać kasę, to na pewno wracam do osmozy... już samo to, że nic nie boli jest tego warte. Pozdrawiam malkontentów. Aga A.
2020-08-03 14:06
Jakim cudem "piasek" który jest w rurach trafia z jelit do krwi a potem w niezmienionej postaci do nerek? Bo taki model proponujesz a to jest oczywiście fikcja, bo cały "piasek" z rur zostaje w jelitach i wychodzi z kupą, ewentualnie może negatywnie oddziaływać na jelita
2020-08-03 19:52
Kamienie nerkowe to sole i minerały z tego co połykamy, między innymi kamień kotłowy z wody - węglan wapnia i magnezu. Przyczyną kłopotów z nerkami może być niezdrowa dieta. Po co wspomagać ją jeszcze kranówką? Teść całe
Kamienie nerkowe to sole i minerały z tego co połykamy, między innymi kamień kotłowy z wody - węglan wapnia i magnezu. Przyczyną kłopotów z nerkami może być niezdrowa dieta. Po co wspomagać ją jeszcze kranówką? Teść całe życie pił kranówkę. Dożył sędziwego wieku 60 lat. Miał astmę :( /wodociągi mówią: smaczna i zdrowa, a sanepid nieoficjalnie puka się w czoło/.
2020-08-04 07:52
Jak te sole przedostaną się z jelit do nerek? Bo na pewno się nie wchłaniają z jelit
2020-08-04 19:05
To jak suplementy wchłaniają się do organizmu? Płucami?
2020-08-02 07:37
Skąd masz kryptosporidioze i lamblie
2020-08-02 16:49
2020-08-02 22:23
2020-08-02 17:11
Tylko przefiltrowana. Ta z kranu może spowodować nawet raka.
2020-08-02 21:10
Kamień brud osady i zarazki - smacznego
2020-08-02 07:25
z każdym dniem poparcie jej rośnie
2020-08-02 08:50
Wyborowa niegazowana
2020-08-02 08:57
szklanka zimnej wody z kranu ulży ci.
2020-08-02 10:10
właśnie!!!!
2020-08-02 14:08
2020-08-02 10:26
My o wodzie, a ty bredzisz o polityce. Wspólczuję samopoczucia.
2020-08-02 07:25
2020-08-02 07:58
Dodatkowo kranowa nie jest czyszczona pod kątem hormonów, a środki antykoncepcyjne w ściekach to norma. W piciu kranowy chodzi o to aby chłopcy stawali się dziewczynkami, co widać po co raz większej ilości rurek na ulicach.
2020-08-02 08:33
Idź się leczyć ! I weź dzisiaj podwójną dawkę leku ! Trolle do psychiatryka .
2020-08-02 10:07
Poczytaj sobie badania na temat leków w ujściach wodnych. Trzeba tylko chcieć
2020-08-02 10:16
a to pewnie płemieł ci powiedział, bo innych autorytetów nie ma już w tych chorym kraju. Wirusa też już nie ma haahahahahaha
2020-08-02 11:03
Durnie zamiast wikipedii wybieraja pudelka stad pozniej w glowie jak u cyganki w tobolku
2020-08-02 08:43
Ot mONdrego dobrze poczytać ! Ty tak sam z siebie ?
2020-08-02 08:52
taka prawda
2020-08-02 17:49
2020-08-02 07:39
Jestem teraz w Warszawie i wow. Tutaj dopiero jest woda. Woda bardzo miękka. Włosy po umyciu są miłe w dotyku i mydła bardzo się pienią. Szok.
2020-08-02 08:35
A woda w Warszawie Nie nadaje się wcale do picia z kranu , nie mówiąc już o zaparzaniu kawy tymi ściekami .
2020-08-02 08:44
Na mazowszu woda jest super
2020-08-02 10:12
woda w stolycy? Koszmar. Włosy jak szopa po umyciu, suche, twarde. Gdańsk lepszy pod każdym względem
2020-08-02 08:51
2020-08-02 08:57
chyba żartujesz?! Woda w Warszawie jest okropna, dlatego warszawiacy jeżdżą z baniakami do źródeł oligoceńskich np. na zapleczu Nowego Światu. Ale jaka ma być kranówka w Warszawie, przecież ona z Wisły! Żadne filtry nie spowodują że będzie jak głębinowa
2020-08-02 09:55
Bo w W-wie wszystko jest najlepsze,warszawiacy ktorych nikt nie trawi a psy du.... szczekają a gdzie indziej pyskami ale cóż to przecież W-wa
2020-08-02 11:03
2020-08-02 07:40
Pamiętam jak fajnie było w lato przylecieć z podwórka się napić wody, przyssać do kranu rozkręconego na najzimniejszą i żłopać aż skronie bolały...
2020-08-02 09:29
To prawda, tak było .
2020-08-02 10:53
wybor?
2020-08-02 12:47
Można było odkręcić ciepłą lub nie czekać, aż zacznie płynąć zupełnie zimna. Były też kompoty i jakieś gazowanki oraz syfon.
2020-08-02 13:22
Dla przykładu "Perła Bałtyku".
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.