2017-08-01 10:15
i dobrze - wielkie linie żeglugowe nie są kierowane przez POPiSowską ustawkę tylko przez ludzi którym rachunek ekonomiczny jest nie obcy
Rosjanie mają paliwo my mamy urzędników i ekspertów od mądrych gadek
i dobrze - wielkie linie żeglugowe nie są kierowane przez POPiSowską ustawkę tylko przez ludzi którym rachunek ekonomiczny jest nie obcy
Rosjanie mają paliwo my mamy urzędników i ekspertów od mądrych gadek
i tracimy pieniądze
swoją droga to ciekawe jak długo będzie trwała blokada granic obwodu kaliningradzkiego na której tracimy grube pieniądze... turystyka im przeszkadza...
2017-08-01 11:27
Widzę że jesteś "ekspertem" od handlu morskiego.Od kiedy to PO lub PiS zajmuje się kierowaniem spółkami armatorskimi.A swoją drogą od Pirsu Paliwowego do Pirsu Kontenerowego jest rzut kamieniem.Przeciągnięcie rurociągu paliwowego nie było by wielkim problemem.
2017-08-01 11:52
czytanie ze zrozumieniem przekracza zdolności biurokracji...
2017-08-01 13:18
Nie można sobie pociągnąć rurociągu z jednego pirsu na drugi. A co Ty myślisz, że paliwo tam płynie gotowe? Czasami tak ale zazwyczaj idzie tam ropa naftowa.
2017-08-01 13:40
nie zapominaj, że to paliwo musi być podgrzane, żeby chciało płynąć :)
2018-04-09 11:47
Nie masz pojecia o bunkrowaniu
2017-08-01 19:29
2017-08-18 18:42
Naród chce..naród ma...naród dba aby sie nie stykac z zarazom..
2017-08-01 10:37
To fachowcy z Dobrej Zmiany nic nie robią aby LOTOS zarabiał na paliwie dla kontenerowców? Dają zarabiać Rosjanom?
2017-08-01 10:38
Pytanie: co robi statek?
2017-08-01 11:19
Pływa po morzach i oceanach.
2017-08-01 11:24
Płynąć to może g...o w przeręblu, statek IDZIE wyznaczonym kursem.
A co robi pociąg? Tylko nie odpowiadać przypadkiem że jedzie!
2017-08-01 11:26
2017-08-01 13:38
Dobra odpowiedź. Mówi się: "pociąg kończy bieg" albo: "w czasie biegu pociągu nie otwierać drzwi".
2017-08-01 13:57
toczy sie po torach
2017-08-01 12:57
Porusza się z punku A do punktu B, tak uczyli na matematyce
2017-08-01 13:12
a to ciekawe, jakim zatem kursem idzie statek zacumowany przy nabrzeżu?
2017-08-01 13:30
tym samym co nabrzeże
2017-08-01 13:20
2017-09-05 15:54
A nie PŁYNIE? Chyba że ma nóżki, to wtedy rzeczywiście IDZIE
2017-08-01 13:41
leży w zmywarce jak się domyślam?
2017-08-01 10:47
proszę napiszcie ile ten kontenerowiec tak naprawdę przywiózł pudeł do Gdańska( a ile zabierz) - bo jak widać na filmiku to powietrze z Chin tylko na pokładzie :) , ludzi zbytnio nie interesuje maksymalna pojemność a rzeczywiste obroty.
Ciekawe ile muszą dokładać do takiego kursu bez pudeł
2017-08-01 11:07
na sailing schedule takiego statku, to zobaczysz, że w drodze z dalekiego wschodu ma kilkanaście portów po drodze do których zawija (i wyładowuje kontenery) a Gdańsk jest ostatnim portem na trasie. Szczegółowe dane
na sailing schedule takiego statku, to zobaczysz, że w drodze z dalekiego wschodu ma kilkanaście portów po drodze do których zawija (i wyładowuje kontenery) a Gdańsk jest ostatnim portem na trasie. Szczegółowe dane dotyczące ilości kontenerów w imporcie/eksporcie oraz transhipmenty (rozwożone dalej innymi statkami po Bałtyku) nie są zwyczajowo publikowane przez DCT
2017-08-01 11:13
nie publikowane - ciekawe dlaczego :) - a skoro takiś obeznany w temacie to czemu G6 padł ?? nawet chyba jednego kursu do Gdańska nie zrobił :)
2017-08-01 11:51
Spytaj w DCT, być może Ci odpowiedzą !? A co do G6, to wysil się troszkę i poszukaj w sieci. Na pewno znajdziesz odpowiedź w branżowych portalach, a ogólna odpowiedź zawiera się w jednym zdaniu: "That’s thanks to an unprecedented number of mergers and acquisitions in 2016."
2017-08-01 15:14
G6 rozpadła się nie z powodu Gdańska, a przez inaczej ułożone sojusze armatorskie.
2017-08-01 19:19
G6 nie padła tylko skończyła działalność w 2017 roku. Teraz część armatorów połączyła się z innymi i stworzyli The Alliance.
2017-08-01 13:54
Szanowny g,
masz absolutną rację, iż całkowita pojemność jednostki nie była wykorzystana w rejsie do Gdanska ale przeładowalismy ponad 6100 kontenerów w relacji zarówno załadunkowej i rozładunkowej ( w tym
Szanowny g,
masz absolutną rację, iż całkowita pojemność jednostki nie była wykorzystana w rejsie do Gdanska ale przeładowalismy ponad 6100 kontenerów w relacji zarówno załadunkowej i rozładunkowej ( w tym transshipment) co jest wartością bardzo satysfakcjonującą i większą niż zakładamy w proformie ( standardowy plan zawinięcia). Przy założeniu iż część kontenerów stanowią jednostki 20 stopowe, część 40 stopowe w sumie przeładowaliśmy ponad 10 000 TEU ( ekwiwalwnt kontenerów 20 stopowych). Nasi konkurencji w portach Europy Zachodniej w tej samej podróży przeładowali zdecydowanie mniej kontenerów prz każdym zawinięciu. Mogę Pana zapewnić, iż wdrożenie takich jednostek przy takim obłożeniu jest ekonimicznie opłacalne - inaczej nie trafiałyby do serwisu do Gdańska. Polskie porty mogą i skutecznie konkurują - brawo MY :)
2017-08-16 00:53
Mądrego to aż miło posłuchać. Brawo my, że mamy nie tylko fajne, konkurencyjne porty, ale też wykwalifikowaną kadrę.
2017-08-01 15:20
Bo ma po drodze inne porty. To nie jest połączenie między dwoma portami.
2017-08-01 16:51
Sukces DCT wynika wyłącznie z faktu, że niedaleko jest tania stacja paliw... Żaden gigant by tutaj nie przypłynął bez zysku. Opłaca się iść do Gdańska nawet z powietrzem, byleby zatankować po korek rosyjskiego paliwa.
2017-08-01 23:32
Dlatego tu płyną
2017-08-01 11:04
2017-08-01 11:23
na auchan
2017-08-01 12:22
W tym na Szczęśliwej?mają tam tanie paliwo:-)
2017-08-01 12:37
czyli w porcie rumia, no to git
2017-08-01 11:27
tankuja gdzie taniej
2017-08-01 13:40
a że bardziej im się opłaca zapłacić karę niż zatankować paliwo z lotosu to z tym nie wiele wspólnego ani PO ani PIS, tylko wróg nasz UE
2017-08-01 16:55
2017-08-01 11:35
by nazywać stare królewskie miasto jego imieniem.
Niemcy jakoś nie mają skrupułów, by Gdańsk na ich mapach był Danzingiem, a Wrocław Breslauem.
2017-08-01 12:36
Dlaczego w Królewcu, a nie w Königsbergu? Wszak miasto założyli Krzyżacy w 1255 roku w miejscu pruskiej osady. Miasto jak i ten region były lennem Królestwa Polskiego jedynie w latach 1466 - 1657. Do 1945 był Königsberg.
2017-08-01 13:12
O tym samym pomyślałem. W zasadzie Królewiec nigdy nie był Królewcem. Myśmy też parę niemieckich miast nazwali po swojemu.
2017-08-01 13:31
Lipsk na ten przykład
2017-08-01 13:19
2017-08-01 15:02
Monachium też założyli Niemcy, nigdy nie był lennem polskim, a przecież nie piszemy: "jadę do Muenchen".
2017-08-01 15:52
Dlatego też Niemcy jadą do Danzig.
2017-08-01 12:56
Pompy mają wydajność a nie przepustowość:)
2017-08-01 13:11
Niby lotos jest najnowoczeszniejsza rafineria w Europie (jak to klepia w reklamie) a nie sa w stanie zapewnic takim jednostką paliwa . Czyz to nie dziwne?;)
2017-08-01 13:19
porządna rafineria nie produkuje zasiarczonego syfu, przeczytaj dokładnie artykuł
2017-08-01 20:55
Porzadne rafinerie stac na produkcje wysokogatunkowych paliw niestety lotos ani nie jest porzadny ani najwiekszy i nie sadze zeby lotos stac bylo na stracenie takich okazji jak tankowanie takich jednostek panie yntelygentny
2017-08-01 13:16
Transport morski z ekologią ma mało wspólnego, to nie czasy żaglowców.
2017-08-01 13:20
2017-08-01 13:25
he he he, lotnisko za miliardy w Łodzi dla Chińczyków i Hindusów, no nie ...
2017-08-01 13:33
" he he he " tu nie chodzi o lotnisko, poszukaj w lepiej w necie ...
2017-08-01 13:20
Twoje wywodu szkodzą środowisku i marnują cenny tlen idź się prześpij może
2017-08-01 14:06
Drogi anonimie,
faktycznie żaglowce były najbardziej ekologiczne ale były również wolne, zabierały mało ładunku i załoga była wielokrotnie większa niż na nowoczesnych kontenerowcach. Najprawdopodobniej
Drogi anonimie,
faktycznie żaglowce były najbardziej ekologiczne ale były również wolne, zabierały mało ładunku i załoga była wielokrotnie większa niż na nowoczesnych kontenerowcach. Najprawdopodobniej Twój komputer dotarłby do Ciebie sporo po premierze ;)
Odnosnie spalania - masz racje - kontenerowiec generuje sporo spalin i zuzywa ciężkie paliwo ale proszę weź pod uwage iż 40 000 samochodów osobowych przewiezie np. 400 kg/ samochód = 16000 ton a kontenerowiec w tym samym czasie przewiezie 21 413 TEU x 10 ton = 214 130 ton. Czyli 12 razy więcej.... :)
2017-08-03 09:24
Piszesz że to "lepsza alternatywa" - ok, ale tylko w warunkach gdy uznasz ten transport za niezbędny, a często tak nie jest - Wystarczy produkować w pobliżu - np marchewki nie trzeba sprowadzać z Włoch, odzieży w Bangladeszu czy płyt granitowych w Chinach - wtedy ten Twój transport odpada.
2017-08-02 13:28
transport morski to mniej niż 1 koń mechaniczny na tonę towaru. Transport samochodowy to pewnie z 10 razy więcej mocy na tonę.
2017-08-02 18:19
2017-08-15 17:02
jeden koń
2017-08-16 00:59
kiedyś czytałem ale mogę się mylić. Było, że jak ustalali przelicznik to używali jakichś mocnych koni pociągowychi wtedy było jeden do jednego. Teraz koniki słabe, chude i zabiedzone to 1koń ma 0,8km.
2017-08-16 01:01
z tego co wiem to hodowla jest jednym z wiekszych producentów co2 tylko o tym cisza.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.