2021-08-13 08:14
d....le stanowią zagrożenie dla pieszych,
Rozpędzone, jeżdżące chodnikami hulajnogi,
Często w dwie osoby, to standard, nie wyjątek
W Polsce, to piesi również powinni chodzić w kaskach
2021-08-13 08:18
Jak się uczy dzieci od małego że jak masz kółka pod tyłkiem, prawo nie obowiązuje, to są efekty.
Przecież każdy jadący zgodnie z przepisami to zagrożenie i zawalidroga, czyż nie?
2021-08-13 08:23
Spacerek drogą dla rowerów, bo kto mu zabroni.
2021-08-13 14:44
Kiedyś to był problem, teraz gdzie trzeba porobili ciągi pieszo-rowerowe i jest dobrze. Przynajmniej w Gdańsku.
2021-08-17 11:17
Przy dworcu święte krowy łażą pasem wyznaczonym dla rowerów. Codziennie tamtędy jadę i codziennie ta sama sytuacja. Czasem nawet nie reagują jak się na nich dzwoni. Zdarzają się też tacy co włażą pod koła i się nawet nie rozglądają czy coś jedzie.
2021-08-13 08:39
Posiadam el hulajnogę od 2 lat, służy mi jako transport po mieście zamiast samochodu. Przez dwa lata używania hulajnogi miałem tylko jeden niebezpieczny przypadek. Jadąc po chodniku gdzie idzie dużo ludzi zwalniam jak
Posiadam el hulajnogę od 2 lat, służy mi jako transport po mieście zamiast samochodu. Przez dwa lata używania hulajnogi miałem tylko jeden niebezpieczny przypadek. Jadąc po chodniku gdzie idzie dużo ludzi zwalniam jak się da lub nawet schodzę z hulajnogi by bezpiecznie było dla wszystkich i jestem świadomy tego, że to pieszy na chodniku ma pierwszeństwo. Klopotem tutaj jest młodzież, która ma w nosie wszystko i wszystkich, ale gdzie jest policja pytam się? Przecież weszły przepisy co do hulajnóg, że zabroniona jest jazda w dwie osoby, a co jest na ulicy? Co chwilę widać 2 osoby na hulajnodze i jeszcze tacy sie pakują na ulicę i jadą legalnie. Ktoś to w ogóle kontroluje? Czy policja i SM uważają, że nie ma problemu?
2021-08-13 15:02
fajna zabawka, ale strasznie niestabilna przez te małe kółka. Z resztą chyba lepiej się przejść, albo wybrać rower, przede wszystkim dla zdrowia.
2021-08-17 11:20
Powinni zlikwidować hulajnogi na minuty bo to właśnie ich użytkownicy nie mają zielonego pojęcia o przepisach i prują po chodnikach żeby mniej zapłacić.
2021-08-13 08:46
Mówisz o samochodach, które zabijają kilkuset pieszych rocznie?
2021-08-13 15:03
może być doczytał?
2021-08-13 09:18
rowerzyści uśmiercili 0 pieszych
hulajnogi uśmierciły 0 pieszych
kierowcy samochodów uśmierci 16 pieszych.
2021-08-13 11:55
"Jeśli teoria nie zgadza się z faktami, tym gorzej dla faktów" XD
2021-08-13 15:11
a dlaczego to napisałem powyżej
2021-08-13 15:10
statystyk polskich nie znam ale gógle pokazuje że choćby za Odrą ilość wypadków spowodowanych przez użytkowników hulajnóg w zeszłym roku wyniosła 1570, zginęło 7 osób, 269 jest ciężko rannych a 1096 odniosło lekkie
statystyk polskich nie znam ale gógle pokazuje że choćby za Odrą ilość wypadków spowodowanych przez użytkowników hulajnóg w zeszłym roku wyniosła 1570, zginęło 7 osób, 269 jest ciężko rannych a 1096 odniosło lekkie obrażenia. Jeśli odniesiesz to do dystansów pokonywanych przez te środki transportu to hulajnogi wypadną tutaj blado. Poza tym z transportu samochodowego nie da się zrezygnować a z hulajnóg owszem.
2021-08-13 18:00
16 przez nieskończoność to wciąż więcej niż zero
2021-08-13 08:20
przez rowerzystów czy jeźdźców na hulajnogach jest nagminne.
2021-08-13 08:22
2021-08-13 08:23
Trzeba zając się w pierwszej kolejności poważnymi wykroczeniami.
2021-08-13 15:35
Jakoś na obwodnicy ich nie ma....
2021-08-13 08:26
2021-08-13 08:58
Łapać złoczyńców na hulajnogach.
2021-08-13 10:10
Jak ci się nie chce, to idź cieciować na jakimś parkingu, branża budowlana też przyjmuje chętnych
2021-08-13 17:54
2021-08-17 11:27
Gdybyś pojeździł codziennie po ścieżkach rowerowych to byś zauważył, że to głównie rowerzyści i użytkownicy hulajnóg na minuty łamią przepisy. Codziennie widzę rowerzystów jeżdżących na czerwonym świetle. Wystarczy stanąć na Hallera przed wiaduktem kolejowym żeby tygodniówkę mandatową wyrobić w jeden dzień.
2021-08-13 08:37
i zadnego wypadku smiertelnego, a codziennie jest kilkanascie wypadkow smiertelnych samochodowami w calej polsce, i codziennie jest kilka wypadkow samochodowowych w samej aglomeracji trojmiejskiej. nikt nie mowi aby zakazac samochodow.
kolejny artykul gdzie szczuje sie hulajnogi aby zrobic grunt pod mevo
2021-08-13 08:42
Ale niestety nie przeszedł. Wszystkim oburzonym przypomnę, że podobne protesty były, gdy był wprowadzany obowiązek jazdy w pasach.
2021-08-13 09:10
samochodem w kasku? jedynie na torze.
Dobrze że nie przeszedł (chyba trollujesz), bo to byłaby istna głupota. O ile na motocyklu nic ciebie nie chroni, to w samochodzie jest blacha która w części przypadków
samochodem w kasku? jedynie na torze.
Dobrze że nie przeszedł (chyba trollujesz), bo to byłaby istna głupota. O ile na motocyklu nic ciebie nie chroni, to w samochodzie jest blacha która w części przypadków przejmie siłę uderzenia, a tobie nic się nie stanie, albo będziesz mieć niewielkie obrażenia.
Pasy a kask to dwie różne rzeczy. Pasy w samochodzie naprawdę wpływają na bezpieczeństwo, kask w samochodzie też mógłby ale zasadność takiego nakazu jest nikła.
2021-08-13 09:16
2021-08-13 09:24
wpłynąłby, ale bez przesady, nie popadajmy w skrajności.
2021-08-14 08:59
2021-08-13 12:27
2021-08-13 17:58
2021-08-13 10:52
I jest taki obowiązek jak masz klatkę w samochodzie to po ulicy też musisz używać kasku.
2021-08-13 13:42
Nie porównujcie samochodów do hulajnogi . Nie ta prędkość, masa i gabaryty.
2021-08-13 14:07
2021-08-13 15:15
naprawdę nie widzisz, jakie to niebezpieczne urządzenie? Dwóch osiłków na takiej hulajnodze w zderzeniu z dzieckiem, czy nawet dorosłym pieszym to jak walec,
2021-08-13 15:16
poza tym z samochodów zrezygnować się nie da
2021-08-13 17:56
2021-08-13 08:54
2021-08-13 09:10
Tyle że zwykły rowerowy kask na czubek głowy nic nie daje jak przejedziesz twarzą po asfalcie, a o takich obrażeniach mówią lekarze w artykule. Musiałby być taki pełny motocyklowy jak do enduro.
2021-08-13 09:15
co prawda to prawda
2021-08-13 17:33
większość ginie od obrażeń kręgosłupa szyjnego, lub narządów wewnętrznych. Co jak co ale łeb w samochodzie trafia w poduszki powietrzne
2021-08-13 09:19
ciekawe czemu do dziś nie ma nakazu jazdy w kasku na rowerze?
to czemu miałby na hulajnodze być, skoro na rowerze też możesz się rozpędzić do prędkości której muszą przestrzegać osoby na hulajnogach? elektryczne rowery też mogą się rozpędzić.
2021-08-13 09:24
a w samochodzie czemu nie ma nakazu?
2021-08-13 09:34
bo w samochodzie prawdopodobieństwo wypadku i urazów jest mniejsze. O ile w rajdach czy wyścigach samochodowych wymóg kasku ma sens, bo prędkości często wykraczają poza przepisy ruchu drogowego, to w zwykłej jeździe nie
bo w samochodzie prawdopodobieństwo wypadku i urazów jest mniejsze. O ile w rajdach czy wyścigach samochodowych wymóg kasku ma sens, bo prędkości często wykraczają poza przepisy ruchu drogowego, to w zwykłej jeździe nie ma to sensu. Przy kolizjach i mniej poważnych wypadkach kierowcy wyjdą cało bez żadnych problemów. Kask mógłby wpłynąć na promil wypadków, więc nie ma sensu wprowadzać takiego nakazu - w samochodzie jest blacha i inne komponenty, w motocyklu, na rowerze czy hulajnodze nie masz nic. Np. na motocyklu gdzie kask jest obowiązkowy, nawet przy małej kolizji, można nabawić się dużych obrażeń.
2021-08-13 10:30
no właśnie. blacha cie nie ochroni jak coś ci w głowę poleci, a z tego co wiem to dość częsty uraz. kask by ochronił
2021-08-13 12:28
Kask chroni przed przygrzaniem głową w asfalt, co nie jest zbyt łatwe w samochodzie.
2021-08-13 12:48
jak walniesz się z kimś czołowo
2021-08-13 15:19
telefon ma wybić szybe w aucie? chyba wystrzelony z armaty
2021-08-13 22:30
2021-08-13 15:23
a z tego co wiesz to masz jakieś badania by to potwierdzić? Skoro już o badania pytasz. Urazy głowy od tego że coś ci przydzwoni w głowę spoza samochodu są marginalne. Takie rzeczy się praktycznie nie zdarzają. Szyby są
a z tego co wiesz to masz jakieś badania by to potwierdzić? Skoro już o badania pytasz. Urazy głowy od tego że coś ci przydzwoni w głowę spoza samochodu są marginalne. Takie rzeczy się praktycznie nie zdarzają. Szyby są bardzo wytrzymałe i laminowane. Jak już ci wypadnie przednia szyba to możesz mieć pewność że zostałeś zgnieciony i ochrona głowy nic już nie da.
2021-08-14 09:01
występują głównie u wyczynowych rowerzystach, a nie miejskich przemieszczaczach
2021-08-13 09:08
albo zasypac tunele
wymalowac zebre
pomoze na hulajnogi
FRAG do boju
rozstawic lezaki na podwalu itp itd
2021-08-13 09:24
Z głową w porządku? Artykuł jest o urazach na hulajnogach.
2021-08-13 09:12
Ciągle blokują przejścia
2021-08-13 16:19
Gdańsk to tylko miejsce, obszar na mapie. Ziemia sam nic nie zrobi to ludzie którzy mieszkają w Gdańsku muszą się za to zabrać.
Widzisz hulajnogę blokującą przejście na chodniku to wywal ją do rowu,
Gdańsk to tylko miejsce, obszar na mapie. Ziemia sam nic nie zrobi to ludzie którzy mieszkają w Gdańsku muszą się za to zabrać.
Widzisz hulajnogę blokującą przejście na chodniku to wywal ją do rowu, śmietnika, kanału czy chociaż w krzaki - wszystko jedno co tam będzie najniżej, zajmie Ci to 30 sekund.
Ty zrobisz to ta raz 99 innych osób też zrobi to raz a firmie która rozstawiała to po mieście odechce się zabawy gdy będzie musiała po 100 razy przyjeżdżać i wyciągać tą samą hulajnogę ze śmieci, znajdzie sobie inną miejscówkę na jej ustawianie.
2021-08-13 09:14
Tylko wczoraj kierowcy w Polsce uśmiercili 8 osób !!!! słownie osiem. Tak jest każdego dnia.
Tak hulajnogi są niebezpieczne...bo przez rok zginęły 3 osoby ;)
2021-08-13 09:21
Hulajnoga jest jednym z najbardziej niebezpiecznych środków do przemieszczania się dla użytkownika. wystarczy mały błąd i ma się kontuzję.
2021-08-13 09:34
kierowców rocznie ginie ponad 2tys
hulajnogarzy ilu? w 2020r. to było zero
"niebezpieczny" to przede wszystkim śmiertelny.
zamiast "niebezpieczny" mogli napisać "urazowy" ...aczkolwiek śmiem
kierowców rocznie ginie ponad 2tys
hulajnogarzy ilu? w 2020r. to było zero
"niebezpieczny" to przede wszystkim śmiertelny.
zamiast "niebezpieczny" mogli napisać "urazowy" ...aczkolwiek śmiem twierdzić że samochody są bardziej urazowe ( 45tys kalek rocznie nam produkują). W każdym razie dokładnych danych nie ma, więc nie wiadomo.
2021-08-13 12:03
2021-08-13 12:29
Bo kierowcy mają wydzieloną infrastrukturę poza miastami, gdzie trzepią kilometry, a o wypadek naprawdę trudno.
2021-08-13 15:26
chyba że sądzisz że krawężnik powstrzyma samochód przed wjechaniem na chodnik. Na hulajnodze można założyć że praktycznie każdy będzie miał wcześniej czy później wypadek, tak jak na deskorolce. W przypadku samochodu tak już nie jest.
2021-08-13 16:03
natomiast infrastruktura hulajnogowa to po prostu zwykły wąski współdzielony dla wszystkich chodnik (różniej oznaczony) z przeszkodami co 5m, a separacja polega co najwyżej na innym kolorze kostki.
2021-08-13 17:35
inaczej stanowią zagrożenie. Ewentualnie puścić je drogami rowerowymi.
2021-08-14 09:03
drogami rowerowymi które są chodnikami. w polsce nie ma dróg rowerowych
2021-08-13 10:57
Hulajnogi są bardzo bezpieczne ,ale na głupotę niema rady .
2021-08-13 13:45
Pewnie, jak leżą na środku chodnika. I do tego lubią się palić w trakcie niewłaściwego ładowania w piwnicy lub na balkonie.
2021-08-13 09:58
Może powinno być *w przeliczeniu na ilość pojazdów. Samochodów jest dużo więcej więc i więcej wypadków.
2021-08-13 12:45
1.Jak startowała epidemia to ruch samochodowy zmalał o 40%, a wypadków wcale mniej nie było mniej
2. W latach 80-90 było mało samochodów, a wypadków było dwa razy tyle co teraz
3. Pieszych jest najwięcej i powodują najmniej wypadków
Także źle kombinujesz. Nie to jest widać kluczowe
2021-08-13 13:46
Dziwne ruch samochodowy zmalał, a samochodów przybyło, ciekawa teoria.
2021-08-13 16:07
na wiosnę tamtego roku jak wprowadzili pierwszy lockdown ulice były puste!!! nawet w godzinach szczytu! a w dziennych raportach policyjnych wypadków wcale mniej nie było niż przed tym lockdownem.
2021-08-13 17:37
2019 - 30300, 2020 - 23500
2021-08-13 15:30
nic co powyżej napisałeś nie zmienia faktu że w przeliczeniu na przejechany kilometr, samochodem, wypadków z ich udziałem jest mniej. Co więcej podałeś argument za tym ze ilość wypadków z udziałem samochodów spadła. Następny argument że piesi powodują mniej wypadków niż hulajnogi. No cóż
2021-08-13 16:09
a w przeliczeniu na czas?
piesi powodują mniej wypadków niż kierowcy, a przecież jest ich więcej.
2021-08-13 17:39
bo wolno chodzą, dlatego hulajnogi poruszające się wśród nich powinny wolno jeździć. Jak przeliczysz to na czas będziesz miał to samo.
2021-08-14 09:05
chodnik służy do chodzenia, jezdnia do jeżdżenia.
2021-08-13 17:50
2021-08-13 17:10
2021-08-13 10:40
pieszy z nosem w smartfonie
2021-08-13 10:55
Co dziennie kogos zabijają piraci drogowi!! ale to hulajnogi są niebezpieczne :)
A prawda jest taka ze do trójmiasta zjechało sie duzo turystów z wioski i takie jest ich zachowanie identycznie zachowuja sie na rowerach!
I to nie hulajnoga jest niebezpieczna ale bezmózgowce które nanich szaleją jak były rowery mevo identycznie by było
2021-08-13 15:31
elektrycznymi hulajnogami kilkadziesiąt tysięcy. 3 rzędy wielkości różnicy
2021-08-13 17:52
2021-08-13 18:03
W Niemczech masz 7 zabitych i 270 ciężko rannych. Samochodów mają 90 razy więcej niż hulajnóg. Na drogach ginie u nich rocznie 2500 osób czyli 350 razy więcej w wypadkach komunikacyjnych niż na hulajnodze ale przeciętny
W Niemczech masz 7 zabitych i 270 ciężko rannych. Samochodów mają 90 razy więcej niż hulajnóg. Na drogach ginie u nich rocznie 2500 osób czyli 350 razy więcej w wypadkach komunikacyjnych niż na hulajnodze ale przeciętny przebieg samochodu mają na poziomie 14000km podczas gdy dla hulajnóg jest to około 200km więc 70 razy mniej. W tym ujęciu 70x90/350 = 18 - o tyle razy bardziej niebezpieczna jest hulajnoga niż samochód. O rząd wielkości
2021-08-13 18:23
2021-08-13 11:50
2021-08-13 12:47
rowerów jest podejrzewam więcej
a par butów..... to już w ogóle ;)
2021-08-13 15:40
czyli prawie każdy Polak nimi jeździ, choć nie każdy kieruje. Hulajnóg jest kilkadziesiąt tysięcy czyli ledwie promil a może kilka ich używa
2021-08-13 16:10
2021-08-13 16:26
Skąd wiesz, że to jest zero, a nie jakaś wartość ułamkowa? Gdy tak mało osób jeździ hulajnogami to może się wydawać ze to jest zero, ale jakby jeździło ich tyle co samochodów to zrobiłyby się z tego całkiem duże liczby.
2021-08-13 17:47
i nie jest 0, ciężkich wypadków masz bardzo dużo, takich na granicy życia, choćby niedawno chłopiec w krakowie którego potrącił gość na hulajnodze. Bardzo długo był w śpiączce
2021-08-13 09:17
Po poza nami był jeszcze pacjent, który rozwalił się na hulajnodze właśnie. Te hulajnogi są ciężkie i szybsze od rowerów, jest to problem szczególnie dla dzieci.
2021-08-13 09:57
Często widzę po dwie osoby jeżdżące na hulajnogach. Wczoraj widziałam nieodpowiedzialną dorosłą kobietę i dziecko. Bardzo szybko jechali po chodniku. Takich widoków dorosłych osób jeżdżących z dziećmi jest więcej.
2021-08-13 09:59
Jazda we dwójkę, bez kasku, nie dziwota. Hulajnogi stanowią zagrożenie dla pieszych i rowerzystów, a ostatnia decyzja, żeby wpuścić je na ścieżki rowerowe była najgorszą z możliwych. Wypadków niestety będzie jeszcze więcej. Powinien być nakaz jazdy w kasku, abza jazdę we dwójkę powinny być srogie kary!
2021-08-13 11:10
i niema znaczenia czy będzie jechał autem ,hulajnogą czy rowerem.
2021-08-13 22:08
Rowerzyści niczym lepsi nie są od hulajnóg. Tak samo łamią ciągle prawo i nie zwracają uwagi na nic. Raczej nie ma znaczenia jaki pojazd tylko osoba która z niego korzysta, jak ktoś jest mądry to czy hulajnoga czy rower
Rowerzyści niczym lepsi nie są od hulajnóg. Tak samo łamią ciągle prawo i nie zwracają uwagi na nic. Raczej nie ma znaczenia jaki pojazd tylko osoba która z niego korzysta, jak ktoś jest mądry to czy hulajnoga czy rower nie będzie mieć znaczenia jeśli zna się na przepisach i uważa :) I prawda, w kasku powinno się jeździć, ale niestety większość osób na hulajnogach jeździ tymi wypożyczonymi, powinni oferować kaski w zestawie, w innych państwach są w hulajnogach schowki na kask i przy wypożyczeniu ma się ten kask w zestawie, u nas niestety tak nie ma :/ Ale też jest spora szansa, że gdyby w naszym państwie coś takiego oferowano to mogliby ludzie kraść albo niszczyć jak to zazwyczaj u nas bywa
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.