2021-01-19 07:01
Dodajmy jeszcze kiepską jakość usług i horrendalne ceny za bilety.
2021-01-19 07:06
Pracuje na ochronie (jako tak zwany cieć) i mam 19 PLN netto za godzinę. Miesięcznie spokojnie zarobię 3500 do 4500 netto. Rocznie ponad 40k. Porywach 50k. Co ciekawe większość odkładam i za rok dwa apartamenty kupuje za 5k m2. Także stać już każdego na bilet.
2021-01-19 07:09
Jasne,jak nic nie jesz a rachunki i życie opłaca mama)Te apartamenty 15 metrowe to w kieleckiem?
2021-01-19 11:51
2021-01-19 08:25
słaba prowokacja
2021-01-19 09:03
a taka rusyfistaka króliczek NBP+ po 65tys na mies+
2021-01-19 09:06
A ile miał zegarek Nowak?)
2021-01-19 09:12
a nam się Nagrody po prostu należały
LOL
2021-01-19 10:49
Nowy był
2021-01-19 11:30
2021-01-19 11:31
2021-01-19 12:02
Wybrany do europarlamentu w legalnych wyborach, nie na posadkę rozkazem z Nowogrodzkiej...
2021-01-19 14:36
2021-01-19 16:31
A kto go wystawił do tych wyborów ?
2021-01-19 11:32
2021-01-19 12:03
A 150k na miesiąc wydaje na ochronę. Magia...
2021-01-19 08:57
To wtedy se możesz wiekszość odkladać. Natomiast jeżeli to jest twoj jedyny zarobek i musisz za to napelnic lodowekę, zrobic oplaty i czasami cos dodatkowo kupic czy niespodziewany wydatek to nie pisz bzdur ze wiekszośc odkladasz.
2021-01-19 10:58
2021-01-19 13:37
2021-01-19 11:29
jak podał TVN rosyjski, że rok do roku spadła liczba osób uczestnicząca we mszach w Kościołach , to był znak wg nich że Polacy przestali chodzić do Kościoła...
2021-01-19 15:59
Ludzie nie mają pracy przez ten burdel a wy chcecie żeby ktoś komunikacją jeździł
2021-01-19 16:57
2021-01-19 17:59
Zatyrany
2021-01-20 00:03
2021-01-19 08:15
Dozowniki w pojazdach ......
Jeszcze wanne i prysznic zamontujcie....
Skąd takie pomysły.....
2021-01-19 08:51
Ten rok (2020) to w zasadzie wszędzie należałoby wyjąć ze statystyk, bo to jest sytuacja z gatunku kataklizmu, a nie odpływ pasażerów mających racjonalne, zwykłe podstawy. Tak samo pandemia nie powinna mieć wielkiego
Ten rok (2020) to w zasadzie wszędzie należałoby wyjąć ze statystyk, bo to jest sytuacja z gatunku kataklizmu, a nie odpływ pasażerów mających racjonalne, zwykłe podstawy. Tak samo pandemia nie powinna mieć wielkiego wpływu na ilość pasażerów w kolejnych latach, bo jednak ludzie do tej komunikacji wrócą (zwłaszcza jak zostanie przywrócona pełna pojemność autobusów czy tramwajów).
2021-01-19 15:34
no niekoniecznie. Jeżeli ktoś przerzuci się na pracę zdalną na stałe, albo kupił samochód do dojazdów to już prędko nie wróci do korzystania z komunikacji 'zbiorowej'.
2021-01-19 10:46
nie no 99zł za miesięczny to rzeczywiście majątek
2021-01-19 14:46
2021-01-19 12:17
Ludzie pracują w dużej mierze zdalnie z domu
2021-01-19 13:22
Praca 24 na 72 wolnego i drugi etacik
2021-01-19 14:42
Szczegolnie te ceny
2021-01-19 07:01
Gdy codziennie czyta się o wypadku tramwajów to nie dziwie sie że ludzie rezygnują :)
2021-01-19 07:08
2021-01-19 07:10
I co jeszcze powinni robić?
2021-01-19 07:30
sie jeździć zgodnie z przepisami i przestać "rumakować" Niech się "wyżywa" w domu a nie na ulicach
2021-01-19 09:32
mało kto zdaje sobie sprawę, że od Sprawcy można wyciągnąć więcej - niż tylko to co obejmuje OC
2021-01-19 09:44
Trzeba tylko ruszyć swoje 4-litery i się zainteresować. Tak, trzeba trochę pracy w to włożyć co u niektórych bardzo o to trudno. Najlepiej aby wszystko załatwiło państwo, jak tu nie oprzeć się wrażeniu że ludzie kochają
Trzeba tylko ruszyć swoje 4-litery i się zainteresować. Tak, trzeba trochę pracy w to włożyć co u niektórych bardzo o to trudno. Najlepiej aby wszystko załatwiło państwo, jak tu nie oprzeć się wrażeniu że ludzie kochają socjalizm.
Nawet uzyskanie odszkodowania z OC nie zamyka drogi to kolejnego w ramach tej samej szody (dodatkowe straty, straty zdrowotne). Dalej poza OC także można dochodzić swoich roszczeń.
2021-01-19 12:39
Którzy kierowcy ?
2021-01-19 07:28
o karambolach na obwodnicy i o jakimś "sprawnym inaczej" co wjeżdża na torowisko i przez dobrą godzinę blokuje ruch tramwajów.Szkoda, ze taki jeden z drugim nie płaci z własnej kieszeni za dezorganizację komunikacji
2021-01-19 08:26
to jest akcja "samochody na tory"
2021-01-19 09:51
I wysiadł wypoczęty na przykład w takim Krakowie...
2021-01-19 10:21
Nie prościej wynająć samochód na miejscu?
2021-01-19 12:04
2021-01-19 13:14
W Krakowie zdaje się że masz Traficara, nie ma więc problemu z januszostwem obsługi.
2021-01-19 08:46
jakoś częściej słychać o awariach, a niektóre wypadki powodują też motorniczowie.
2021-01-19 09:34
Dlatego nie jezdze samochodem bo codziennie czytam o kilkunastu wypadkach, wiec wole jezdzic komunikacja miejska. A swoja droga te wypadki o ktorych piszesz, w wiekszosci powodowane sa przez samochody osobowe, ktore wymuszaja pierwszenstwo na torach tramwajowych
2021-01-19 12:18
Ponieważ Ludzie pracują w dużej mierze zdalnie z domu
2021-01-19 21:25
Tramwaj w Kościerzynie?, a to ci news!
2021-01-19 07:03
:-) zgodnie z założeniem " władzy".
2021-01-19 07:06
2021-01-19 11:49
Ok , jak załoźą siodełka.
2021-01-19 07:08
Zgadza się,wsiadają z nimi do autobusów i trolejbusów.
2021-01-19 12:19
Ponieważ większość ludzi pracuje w dużej mierze zdalnie z domu
2021-01-19 07:07
przede wszystkim likwidacja zatok autobosowych i bus pasy wszedzie gdzie to mozliwe. To tak na początek
2021-01-19 08:27
tramwaj zawsze ma pierwszeństwo
2021-01-19 13:02
Tramwaj nie ma pierwszeństwa, jeśli jest sygnalizacja świetlna. Wtedy obowiązuje go stosowanie się do nadawanych sygnałów. A z tym w Gdańsku problem, bo o priorytecie na sygnalizacji to się tylko gada, ale nigdzie takiego nie ma.
2021-01-19 08:46
Może zaczniesz gadać z sensem. Chodziło o upłynnienie ruchu, a nie o zakorkowanie miasta i zatoki doskonale spełniły swoje zadanie. A przypadki niewypuszczenia od razu autobusu z zatoki są na tyle rzadkie i na tyle
Może zaczniesz gadać z sensem. Chodziło o upłynnienie ruchu, a nie o zakorkowanie miasta i zatoki doskonale spełniły swoje zadanie. A przypadki niewypuszczenia od razu autobusu z zatoki są na tyle rzadkie i na tyle niewielkie straty powodują (bo jak nie pierwszy, to najdalej trzeci kierowca w sznureczku wpuści autobus), że manipulacją jest stosowanie tego jako argumentu za likwidacją zatok
2021-01-19 09:20
Brak zatoki to obsługa przystanku 12-15 sekund. Zatoki, nawet jak nie ma żadnego ruchu na jezdni powodują 2x dłuższą obsługę przystanku.
To ma znaczenie w sieci.
2021-01-19 11:16
mułowaty kierowca który zamiast 50 jedzie 45 pomiędzy przystankami to też jaka strata liczyłeś pajacu?Kierowca który zamiast skupić się na pracy je rozmawia przez telefon czy niepotrzebnie stoi na przystanku po obsłudze pasażerów to też strata nie wiedziałeś o tym?
2021-01-19 11:50
to buspas załatwia.
dla większości kierowców to może być szok co teraz napisze ale 50kmh to jest maksymalna dopuszczalna wartość w terenie zabudowanym, a nie średnia. Tak czyli 45kmh jest w pełni poprawne
2021-01-19 12:22
Buspas załatwia, o ile jakiś głąb nie wpadnie na pomysł robienia zatok autobusowych na buspasach, co zakrawa o absurd, zwłaszcza przy braku większego ruchu linii omijających dane przystanki.
2021-01-19 08:47
ale tak to jest jak sie przez dekady tylko pudruje drogi zamiast rozwijać infrastrukturę dla wszystkich uczestników ruchu a nie farba i farba
2021-01-19 09:21
Co widać w zapaści TZ. Wystarczy popatrzeć na wykres wzrostu podróży w TZ i porównać go z wykresem wzrostu ruchu samochodowego.
2021-01-19 11:51
2021-01-19 08:48
jak zlikwidujesz zatoki to zablokujesz totalnie komunikacja autobusową, korek zamiast 2km będzie miał 4km
2021-01-19 09:21
2021-01-19 09:32
Jeśli jest korek to jest on także przed zatrzymującym się autobusem, czyli stoimy sobie jakieś pół minuty a potem pół minuty szybko doganiamy ogon korka przed autobusem i wychodzi na to samo. Jeśli zaś korka nie ma to
Jeśli jest korek to jest on także przed zatrzymującym się autobusem, czyli stoimy sobie jakieś pół minuty a potem pół minuty szybko doganiamy ogon korka przed autobusem i wychodzi na to samo. Jeśli zaś korka nie ma to zatrzymanie autobusu na jakieś pół minuty gdy kursuje ich może z 10 w godzinie nie spowoduje korków. Świetnym przykładem jest w Gdańsku Sobieskiego i Do Studzienki. Przed remontem praktycznie zatok nie było i na kilku przystankach wciąż nie ma. Tymczasem korki w dół powstają do świateł Traugutta/Do Studzienki gdzie akurat zatoka przystankowa jest albo do Grunwaldzkiej gdzie przystanku nie ma. W górę korki powoduje rondo lub światła na Wileńską i też nikt jeszcze nie zauważył żeby pojawienie się autobusu jakoś istotnie zmieniało sytuację.
2021-01-19 11:00
polikwidujmy jezdnie, problem korków zniknie!
Dobre proletariackie myślenie :)
2021-01-19 11:54
2021-01-19 17:30
2021-01-19 18:08
środków komunikacji i nie będą nimi głównie rowery.
Czas przestać opowiadać brednie i robić to co inni już wdrażają.
2021-01-19 11:53
2021-01-19 15:25
Szczególnie tych w autobusie który stoi kilka aut za tym autobusem który akurat się zatrzymał bo ma przystanek. Taaa
2021-01-19 11:14
nigdy nie będzie bo samochód zawsze dotrze do celu szybciej
2021-01-19 15:04
Tak, zlikwiduj zatoczki. Niech wszystkie samochody zatrzymują się za autobusem i czekają aż wszyscy wysiądą, wsiądą i kupią bilety. A wśród tych czekających samochodów wiesz co jeszcze będzie stało? Kolejne autobusy czekające aż dojadą do przystanku.
2021-01-19 17:39
może przed wysłaniem komentarza powinien być obowiązkowy test na inteligencję?
2021-01-19 18:19
2021-01-19 07:07
....ale miasto dalej będzie piłować ..transport zrównoważony, transport zrównoważony... jak stara zacięta płyta.
....a i słupki, słupki ...wszędzie słupki i uspokojenie ruchu...
2021-01-19 08:03
To jezdzi mniej ludzi. A teraz zdziwieni, ze jezdzi mniej ludzi...
2021-01-19 09:57
Jakich miejsc?
2021-01-19 11:13
2021-01-19 15:50
niż patrzyć jak się sam paraliżuje przez nadmiar samochodów
2021-01-20 17:20
Jasne.
2021-01-19 07:07
Notorycznie mija się z prawdą, a każda jego obietnica i zapowiedź jest niespełniona.
2021-01-19 07:30
To taki gdanski sasin :)
2021-01-19 09:18
2021-01-19 12:23
2021-01-19 08:03
nikt nigdzie nie odejdzie. Była szansa na zmiany, Kolejna za kilka lat. No chyba że zarząd komisaryczny przy totalnej niewydolności.
2021-01-19 08:28
oni razem z Grzelakiem do klasy chodzili?
2021-01-19 10:43
Sadzac po ich wypowiedziach, do klasy ze specjalnym nauczaniem.
2021-01-19 07:08
2021-01-19 07:24
nie ma dnia zeby sie czlowiek do albo z pracy spoznil to wsiada w auto i po problemie
2021-01-19 19:22
Nigdy Ci samochód posłuszeństwa nie odmówił? To jakiś cud!
2021-01-19 09:06
LOL
2021-01-19 12:36
zdalne życie
2021-01-19 13:41
2021-01-19 07:08
Według rządu możemy w tym stanie być jeszcze długo, bez konsekwencji. Pieniądze się dodrukuje, a bank centralny dług skupi.
2021-01-19 07:38
a tam "rządzi" opozycja
tak więc utrzymywanie limitów to większe straty finansowe dla samorządów, a także więcej niezadowolonych, którzy być może zagłosują inaczej w kolejnych wyborach
2021-01-19 07:51
2021-01-19 09:58
Jeszcze nie była ale powołał SKM i teraz jest pięknie
2021-01-19 17:09
choć jak mam porównać, to komunikacja warszawska bije trójmiejską na głowę
ale chodziło mi o to, że dla rządu jest wygodne nakładanie takich ograniczeń w komunikacji bo to uderza w nieprzychylne samorządy
choć jak mam porównać, to komunikacja warszawska bije trójmiejską na głowę
ale chodziło mi o to, że dla rządu jest wygodne nakładanie takich ograniczeń w komunikacji bo to uderza w nieprzychylne samorządy
inna rzecz, że już dawno nikt tych ograniczeń w komunikacji nie bierze poważnie, a przecież na wiosnę to policja była wzywana do przepełnionych autobusów
2021-01-19 12:41
2021-01-19 07:08
fakt jest taki, ze nie jest punktualna, czesto sie psuje, jest malo komfortowa.. a juz w kryzysie jaki mamy jest niepotrzebna.. bezpieczniej i wygodniej jest jechac swoim samochodem
szkoda, ze do tego wybryku zbiorowego wykladaja z portfela wszyscy.. nawet ci co nie korzystaja
2021-01-19 08:15
Te kilka tysięcy trupów na drogach każdego roku to statyści? Poza tym ciesz się że wciąż sporo ludzi korzysta z komunikacji miejskiej bo gdyby wszyscy przesiedli się do samochodów, poruszanie w korkach zajęłoby Ci połowę każdego dnia.
2021-01-19 08:50
natomiast jakby wszyscy przesiedli sie do komunikacji to tą nikt by nigdzie nie dojechał bo by się nie zmieścił.
2021-01-19 09:22
A mówiąc całkiem szczerze, wiadomo jak jest. Nie wszędzie i nie przy każdej okazji jest możliwość skorzystania z komunikacji miejskiej. Ale gdy tylko jest możliwość, warto z niej korzystać. Po co dodatkowo korkować i zasmradzać miasto?
2021-01-19 09:25
Ale póki co, to ludzie wysiadają z TZ i wsiadają za kierownicę samochodu. Niech każdy ma wybór, wygodny chodnik, wygodna ddr, wygodna TZ i wygodna jezdnia dla samochodów (w tej kolejności). Dzisiaj jest wygodna jezdnia, a reszta, jak przez przypadek zostanie miejsce.
2021-01-19 09:50
Urzekła mnie twoja historia, a teraz wstawaj bo czas do szkoły. Cały czas tylko słyszę, że miasto robi nowe SPP, że wprowadza ŚSPP by dochody z nich zasiliły fundusze na TZ i poprawę jego konkurencyjności. Efekt tego
Urzekła mnie twoja historia, a teraz wstawaj bo czas do szkoły. Cały czas tylko słyszę, że miasto robi nowe SPP, że wprowadza ŚSPP by dochody z nich zasiliły fundusze na TZ i poprawę jego konkurencyjności. Efekt tego jest taki, że poprawy jakość TZ nie widać i tylko trudniej dojechać gdzieś samochodami. Miasto ma w du*** poprawię komunikacji bo im ona nie jest potrzebna. Dał im przykład Adamowicz jak wspierać deweloperów a tam nigdzie nie stało, że mają jakąś komunikację poprawiać. Najlepszym podsumowaniem tego jest "Aleja Adamowicza" która miała tak bardzo rozładować korki na górnym tarasie a zrobili ją jednopasmową. Nawet buspasów nie przewidzieli jak już budowali, ale może niedługo ją całą zamienią w buspas i będzie fajnie bo będzie można zrobić kolejną propagandówkę o tym jacy to oni są EKO.
2021-01-19 10:09
Wszystkie Twoje rozterki się wyjaśnią.
2021-01-19 10:36
Niestety to nie wina TZ że jest źle zarządzany. Mógłby funkcjonować dwa razy lepiej ale jego potencjał jest marnowany, to fakt.
2021-01-19 09:36
jakby się wszyscy przesiedli to pieniądze teraz wydawane na nowe drogi by wystarczyły na setki nowych autobusów, pociągów i tramwajów a czasy przejazdu bez korków by zmalały. Same tylko tunel pod WIsłą i obwodnica południowa w Gdańsku pozwoliły by na podwojenie liczby taboru a to przecież nie jedyne nowe drogi.
2021-01-19 09:51
I to nie na szrot z PESY, ale np. na bardzo drogie Alstomy.
2021-01-19 09:58
Co ty porównujesz? Tunel pod MW służy m.in portowi oraz jest wylotówką z dużych dzielnic gdańska.
Wiele osób mówiło że nikt z tego nie będzie korzystał , a okazuje się że w tunelu potrafią być zatory aut.
Co ty porównujesz? Tunel pod MW służy m.in portowi oraz jest wylotówką z dużych dzielnic gdańska.
Wiele osób mówiło że nikt z tego nie będzie korzystał , a okazuje się że w tunelu potrafią być zatory aut.
Co do gdańskiej komunikacji to główny, jej grzechem jest mała ilość kursów. Całkiem sporo linii ma JEDEN kurs na godzinę. To takt równy taktowi pkm do kartuz, a mówimy przecież o komunikacji miejskiej
2021-01-19 10:10
Porównuję tylko skalę inwestycji.
Oczywiście, zarządzanie TZ jest żenujące i tu bez dwóch zdań, pieniądze są przepalane na wożenie pustych wozo-km.
2021-01-19 08:29
Na drogi dla samochodów też się składam, nie pier.. mi tu głupot!
2021-01-19 11:04
2021-01-19 12:31
Ale tymi drogami jeżdżą nie tylko osobówki.
2021-01-19 13:00
Na drogi potrzebne dla całej reszty niż samochody osobowe wystarczyłyby wydatki 10x mniejsze niż obecnie.
2021-01-19 09:23
Szkoda, że do ruchu samochodów dopłacają także osoby, które nie jeżdżą samochodem po mieście.
2021-01-19 09:37
bo mają mniej aut na drogach skoro ktoś jedzie autobusem
2021-01-19 11:02
A jednocześnie najdrozsza !
Samochodem jest taniej
wygodniej
bezpieczniej
i szybciej!!!
Komunikacja może być szybsza tańsza i bezpieczniejsza ,ale tylko wtedy gdy nia zarzadzaja fachowcy a nie kolesie królika po protekcji urzędniczej!
2021-01-19 13:16
Nie wiem czy wygodniej, bo samo kierowanie jest stresujące i męczące. Jadąc komunikacją miejską można poczytać książkę, pobuszować w internecie, obejrzeć jakiś film czy przy dłuższej trasie nawet się zdrzemnąć.
2021-01-19 18:11
2021-01-20 00:09
2021-01-19 13:49
A co jeśli nie każdy chce albo może jeździć samochodem? Są samochody ale są tez rowery, autobusy itp. Patrzenie tylko wg swoich wygód to dowód na ograniczenie i niedobory intelektualne.
2021-01-19 14:27
Oczywiście każdy ma swoje preferencję ("Jeden lubi pomarańcze, drugi jak mu nogi śmierdzą.") co oznacza że każdy powinien płacić za to co używa. W opłatach za bilety powinny zawierać się wszystkie koszty jakie są
Oczywiście każdy ma swoje preferencję ("Jeden lubi pomarańcze, drugi jak mu nogi śmierdzą.") co oznacza że każdy powinien płacić za to co używa. W opłatach za bilety powinny zawierać się wszystkie koszty jakie są wydawane na komunikację miejską. Tak samo jak ktoś kto ma samochód opłaca wszystkie związane z tym opłaty i się z tym nie dzieli z resztą społeczeństwa. Jeśli są rzeczy wspólne typu drogi to też powinny być opłaty za korzystanie z nich które powinny być płacone przez tych którzy z nich chcą korzystać np. samochody i autobusy. Ale np. tramwaje czy metro/skm łącznie z infrastrukturą to powinien być temat dla tych którzy chcą z tego korzystać.
2021-01-19 07:08
Dlaczego w Gdyni posiadacze biletów miesięcznych ZKM nie mogą podróżować SKM po mieście? W Gdańsku od ponad roku takie coś funkcjonuje a w Gdyni jak zwykle na deklaracjach się kończy.
2021-01-19 07:34
Horała zapomniał zmienić przekaz dla trolli, czy jak?
2021-01-19 07:31
Skoro zachowują się jak bydło, to innego sposobu na zmuszenie ich do w miarę normalnego używania samochodu nie ma...
2021-01-19 07:32
Ale co tam, przecież wszyscy tak robią, nie?
2021-01-19 07:33
Dlaczego z moich podatków idą pieniądze dla ludzi z falowców, którzy kupili samochód nie myśląc o tym gdzie go będą trzymać?
2021-01-19 08:32
W ogóle ludzie z bloków nie powinni mieć samochodów.
2021-01-19 09:48
Ale powinno być jak w Japonii - żeby zarejestrować samochód, musisz najpierw udowodnić że masz gdzie go trzymać.
2021-01-19 10:05
tak nie będzie - nie jesteśmy na to przygotowani mentalnie.
2021-01-19 18:33
Mieszkam w domku tzw bliźniaku.Od strony wyjścia z niego mam parking gdzie jedno miejsce parkingowe jest przypisane do tegoż domku.Jeżeli nie mam gdzie zaparkować bo ktoś zajął mi miejsce to dzwonię na policję a ta
Mieszkam w domku tzw bliźniaku.Od strony wyjścia z niego mam parking gdzie jedno miejsce parkingowe jest przypisane do tegoż domku.Jeżeli nie mam gdzie zaparkować bo ktoś zajął mi miejsce to dzwonię na policję a ta ustala przez wpisanie numeeu talbicy rejestracyjnej w ewidencję i wie,który samochód jest do odholowania bo właściciel auta jest zameldowany gdzie indziej.
2021-01-19 19:29
a tu w terytorium na wschód od zachodu, by ci knajacko nawrzucano od konfidentów
2021-01-19 10:54
Ta ....tylko riksze , ehh.. jeszcze jakiś pomysł?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.