2022-01-18 07:52
Opinia wyróżniona
W mieście w kilku miejscach powinny być tory odstawcze.
Bo jak tramwaj ulega awarii, to wszystko stoi. Wtedy zaczyna się kombinowanie na, które nie ma czasu. Robi się korek ma szynach, trzeba czekać na nadzór i
W mieście w kilku miejscach powinny być tory odstawcze.
Bo jak tramwaj ulega awarii, to wszystko stoi. Wtedy zaczyna się kombinowanie na, które nie ma czasu. Robi się korek ma szynach, trzeba czekać na nadzór i decydentów. Ludzie z uszkodzonego tramwaju muszą wysiąść, z kolejnego też, bo on musi go zepchnąć na zajezdnię, a czas ucieka. Gdyby były tory odstawcze na głównych alejach, oczywiście tam gdzie jest miejsce, możnaby spychać tramwaj na taki najbliższy tor bez zastanowienia i jechać dalej. Do tego na takich torach kilka spalinowych maszyn, w razie problemow z elektryką w uszkodzonym wozie i mamy zaoszczędzone minim kilkadziesiąt procent w czasie. Ale na to jest już za późno, a każdy wóz z awarią, to tak naprawdę dwa wozy, bo uszkodzony musi jakoś zjechać na zajezdnię...
Taka mi się historia na myśl nasunęła.
2022-01-18 15:14
2022-01-18 11:09
etam. Mądrala sie znalazł. Takie wypadki sie rzadko zdarzają, więc nie ma co strzępić rya. Zawsze na forum jest pełno "fachowców'", co wiedzą wszystko. Jeżdżę tramwajem dosyć często i jakoś nie narzekam, więc po co mącić wode w stawie?
2022-01-18 10:10
Jak by rządzących obchodził stracony czas ludzi którzy ich utrzymują to rządzili by oni do końca świata! Remonty długo korki nie w pracy nie zarabia straconej godziny i nerwy od rana.
2022-01-18 09:37
Gdyby dało się tak łatwo ściągać uszkodzone wozy to by one natychmiast zjeżdżały do najbliższej pętli zamiast stać godzinę w miejscu awarii. Tak średnio co kilka przystanków powinien być trapez z możliwością zjechania na
Gdyby dało się tak łatwo ściągać uszkodzone wozy to by one natychmiast zjeżdżały do najbliższej pętli zamiast stać godzinę w miejscu awarii. Tak średnio co kilka przystanków powinien być trapez z możliwością zjechania na tor niewłaściwy. W razie awarii na jednym z torów ręczne sterowanie przez nadzór - najpierw puszczamy kilka tramwajów w jedną stronę potem kilka w drugą. Wciąż są opóźnienia w obie strony ale do kilkunastu minut a nie godzina czekania na usunięcie uszkodzonego wozu. Szczególnie łatwe do zrobienia gdy tak dużo jest pojazdów dwukierunkowych.
2022-01-18 09:24
Chyba mylisz tramwaje z pociągami. W Gdańsku powinno być wybudowanych więcej łączników by można było zastosować objazdy. Zamiast kombinować z PKM na południu np zrobić estakadę tramwajową na Łostowickiej. Powinno się też zrobić tramwaj na Orunię dzięki czemu ruch się rozłoży i nie będzie korków tramwajowych oraz tłoków w samych tramwajach
2022-01-18 09:07
Zrób tor odstawczy na armii krajowej albo gdziekolwiek w ścisłym centrum. A o kosztach dobudowania takich rozwiązań też trzeba myśleć bo mogłoby się okazać, że miasto za każdą taką "zatoczkę" wyrówna nam brakiem oświetlenia na kilka ciemnych nocy.
2022-01-18 12:16
2022-01-18 09:53
Żaden problem. Taki tor można zrobić wzdłuż wiaduktu Armii Krajowej, tego pod którym tramwaj wjeżdża na Chełm. Jest tam nawet na to miejsce, bo jest rezerwa pod tory w stronę łostowickiej...
Jak
Żaden problem. Taki tor można zrobić wzdłuż wiaduktu Armii Krajowej, tego pod którym tramwaj wjeżdża na Chełm. Jest tam nawet na to miejsce, bo jest rezerwa pod tory w stronę łostowickiej...
Jak przebudowywali węzeł przy forum, można było zastosować takie rozwiązanie na tym dużym pasie zieleni między forum a urzdem...
Wiem że to się łatwo piszę, ale takie rozwiązanie nie jest, niemożliwe do zdobienia
Jezeli chodzi o dobudowania, to jak pisałem już po ptakach, trzeba było myśleć nad tym, w czasie projektowania linii. Ale może gdzieś przy nowych realizacjach takie coś powstanie
2022-01-18 09:29
A jak wiemy, to absolutnie niedopuszczalne.
2022-01-18 15:24
albo może cześć ścieżki rowerowej, rowerzyści i tak jeżdżą po chodnikach
2022-01-18 08:50
2022-01-18 07:16
Opinia wyróżniona
Tramwaje na zajezdni nie mają opuszczanych pantografów na noc z takiego powodu, że rano połowa wozów by nie wyjechała, byłyby problemy z ich uruchomieniem, stan akumulatorów jest tragiczny :)
Wozy są załączone 24/ 7
2022-01-19 23:16
To by niczemu nie przeszkadzało gdyby wyłączać ogrzewanie a to była przyczyna pożaru.
2022-01-18 18:06
No proszę, to może tutaj jest prawdziwa przyczyna?
2022-01-18 08:30
non stop słyszę od władz miasta lament o kosztach funkcjonowania transportu a okazuje się, że marnotrawstwo i nieliczenie się z kosztami jest tam normą.
2022-01-18 08:03
To nie jest silnik spalinowy który zimą nie odpala
2022-01-18 12:52
nie to co te ogrzane tramwaje na żoliborzu...
2022-01-18 10:17
No też nie kumam, chyba że nad miejscami postojowymi nie ma trakcji i trzeba wyjechać/wjechać na akumulatorach
2022-01-18 07:40
Przecież to nie diesel.
2022-01-18 08:04
2022-01-18 19:36
Nie HDSem podnoszą...
2022-01-18 10:14
Tak pośrednio, w kabinie jest linka do składania a potem trzeba ją zluzować żeby sprężyny go wyprostowały do trakcji
2022-01-18 11:34
Jest 21 wiek, robi się to guzikiem elektrycznie, lub korbą jeśli nie działa elektrycznie. Linki były w starych 105 :)
2022-01-18 17:21
Ooo, no to zaprawde Tramway to the hell.
2022-01-18 11:53
W instalacjach elektrycznych istnieje coś takiego jak zabezpieczenia nadmiarowo-prądowe, które powinno zadziałać przy przeciążeniu lub zwarciu danego obwodu. Jeśli nie zadziałały to jakaś lipa tam była odwalona w instalacji.
2022-01-18 13:07
Opinia wyróżniona
Tam (głównie) przed modernizacją są nagrzewnice 600V prądu stałego, 400V zmiennego i to jeszcze z różną Hz. Do tego 24V DC wentylatory. Jak się izolacja pali to żaden bezp nie odłączy zasilania dopuki nie będzie zwarcia
Tam (głównie) przed modernizacją są nagrzewnice 600V prądu stałego, 400V zmiennego i to jeszcze z różną Hz. Do tego 24V DC wentylatory. Jak się izolacja pali to żaden bezp nie odłączy zasilania dopuki nie będzie zwarcia a pożar już postępuje. Z prądem stałym nie ma żartów ( duży łuk elektryczny ) wiedzą to głównie właściciele spalonych aut a tam tylko 12 czy 24 V
2022-01-19 23:14
Silisz się na znawcę a pleciesz jak kaczyński
2022-01-18 22:10
a Ty piszesz "to nie takie proste"???
2022-01-19 23:20
Odezwał się kolejny fachowiec od - nie wiem ale się wypowiem . Pełno tu takich niestety. ️
2022-01-18 07:02
Nie ma sie co dziwić ze doszlo do jakiegoś spięcia i pożaru skoro serwis jest tez robiony na odwal....po taniości i mamy rezultaty.
2022-01-18 09:20
Typowy eletkryk - pali sie . nie to co dizel.
2022-01-18 07:05
Czyli teraz w tramwajach będą wyłączać ciepło aby nie doszło do kolejnego pożaru?
2022-01-18 08:00
2022-01-19 09:14
Podczas nocnego sprzątania wnętrz tramwajów w mroźne dni nagrzewnice są załączone. Gdyby tak nie było to podczas mrozów w takim zimnym tramwaju nawet środki czyszczące byłyby za gęste i nie można by było ich używać. Do
Podczas nocnego sprzątania wnętrz tramwajów w mroźne dni nagrzewnice są załączone. Gdyby tak nie było to podczas mrozów w takim zimnym tramwaju nawet środki czyszczące byłyby za gęste i nie można by było ich używać. Do sprzątania używa się zazwyczaj środków łatwopalnych (czasem dezynfekuje się środkami na bazie spirytusu - w związku z Covid-19). Ich opary + iskrząca nagrzewnica = pożar.
2022-01-18 07:09
Od kiedy to pozostawia się urządzenie / pojazd pod napięciem po zakończeniu pracy, podstawowe zasady obsługi i BHP się kłaniają.
2022-01-18 07:16
Zza ekranu komputera i po fakcie, to każdy mądry.
Naród specjalistów od wszystkiego jego mać.
2022-01-18 07:19
Jak rano mają sprawnie "odpalić" to muszą być załączone.I nie dotyczy to tylko N8C ale i Pesy również.
2022-01-18 12:05
A kowla od dewelopera nie mógł tam sobie wejść i poodpalac akumulatory?
2022-01-18 07:09
...a dlaczego była załączona na noc, po co ogrzewać skład nocą? A swoją drogą, to stan techniczny starych nagrzewnic jest dramatyczny. Nie raz jadąc wagonem ze starą nagrzewnicą słychać iście piekielne jęki i wycia tego urządzenia....W GAiT są głusi i ślepi?
2022-01-18 07:10
2022-01-18 07:41
Ale w czym problem dmucha ciepłkiem? Dmucha! Wiec urządzenie sprawne według obsługi technicznej, a to, że jęczy to ten typ tak ma, jeździć obserwować.
2022-01-18 07:13
Kupując używki zamiast nowych. Czy do autobusów też kupują używane opony z Dortmundu ??? Ogromne pole do oszczędności !!!
2022-01-18 07:21
Kupujcie nowe a nie robicie oszczędności.
2022-01-18 09:21
ale kupuje takiego piętnastoletniego trupa co rok i co rok ma nowe auto.
2022-01-18 08:50
A Polak to wyznawca kultu cargo co widać po tym kto rządzi i jak.
2022-01-18 10:09
We Wiedniu jeżdżą jeszcze starsze tramwaje od Dortmundów a nie jest to biedny kraj. Podstawa to serwis a taki pojazd będzie długo służył.
2022-01-18 07:16
Opinia wyróżniona
Tramwaje na zajezdni nie mają opuszczanych pantografów na noc z takiego powodu, że rano połowa wozów by nie wyjechała, byłyby problemy z ich uruchomieniem, stan akumulatorów jest tragiczny :)
Wozy są załączone 24/ 7
2022-01-18 07:40
Przecież to nie diesel.
2022-01-18 08:04
2022-01-18 10:14
Tak pośrednio, w kabinie jest linka do składania a potem trzeba ją zluzować żeby sprężyny go wyprostowały do trakcji
2022-01-18 11:34
Jest 21 wiek, robi się to guzikiem elektrycznie, lub korbą jeśli nie działa elektrycznie. Linki były w starych 105 :)
2022-01-18 17:21
Ooo, no to zaprawde Tramway to the hell.
2022-01-18 19:36
Nie HDSem podnoszą...
2022-01-18 08:03
To nie jest silnik spalinowy który zimą nie odpala
2022-01-18 10:17
No też nie kumam, chyba że nad miejscami postojowymi nie ma trakcji i trzeba wyjechać/wjechać na akumulatorach
2022-01-18 12:52
nie to co te ogrzane tramwaje na żoliborzu...
2022-01-18 08:30
non stop słyszę od władz miasta lament o kosztach funkcjonowania transportu a okazuje się, że marnotrawstwo i nieliczenie się z kosztami jest tam normą.
2022-01-18 18:06
No proszę, to może tutaj jest prawdziwa przyczyna?
2022-01-19 23:16
To by niczemu nie przeszkadzało gdyby wyłączać ogrzewanie a to była przyczyna pożaru.
2022-01-18 07:17
Nie ma co tego roztrząsać, ważne, że wiadomo co się stało, i będzie można zapobiec kolejnym tego typu awarią.
Zarządzanie tym cyrkiem, to zupełnie inna sprawa.
2022-01-18 07:50
Optymista
2022-01-18 08:01
2022-01-18 10:27
aha
2022-01-18 08:29
2022-01-18 08:45
Mam dopiero 7 lat i Użyłem narzędnika w liczbie pojedynczej, a powinienem użyć celownika w liczbie mnogiej.
Wybacz jeszcze się uczę
2022-01-18 09:02
to razi mnie stosowanie narzędnika w liczbie pojedynczej zamiast celownika w liczbie mnogiej. Mam również nadzieję, że w przypadku dopełniacza, celownika, miejscownika liczby pojedynczej oraz dopełniacza liczby mnogiej użyłbyś dwóch i na końcu.
2022-01-18 09:12
Ale pozytywny!
2022-01-18 09:06
Mam nadzieję,że ubezpieczalnia już to wie i nie wypłaci ani grosza
2022-01-18 07:23
reaktory RBMK nie wybuchają
2022-01-18 09:22
Nawet jeżeli wybuchną to nie ma to już żadnego znaczenia.
2022-01-18 07:26
Dobrze, że nikomu nic się nie stało.
2022-01-18 07:29
czyli były niesprawne w chwili zakupu?
ile kosztuje 1 t złomu?
2022-01-18 10:10
Ty jak kupujesz używany samochód to po kilku latach nie ma prawa się zepsuć? Masz coś chyba z głową...
2022-01-18 10:49
nie jeździły....i to jest klu
2022-01-18 12:07
Ja myślę, że były sprawne, ale zajęli się nimi ci sami ludzie od pożaru Gedanii, budynków przy ul. Hallera i pozostałych tego typu akcji:) Zajezdnia resort apartaments się szykuje?:)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.