2020-05-12 10:55
Opinia wyróżniona
W Polsce będzie łatwiej o utrzymanie reżimu sanitarnego niż w innych krajach. Polacy zawsze zachowywali odpowiedni odstęp wydzielając sobie miejsce parawanem. Często dbali o to już o 6 rano, a plażowanie zaczynali o 10. Dodatkowo nie będzie problemu z zatłoczonymi toaletami przy plaży, bo potrzeby są zazwyczaj załatwiane w Bałtyku.
2020-05-12 14:23
W Gdańsku dzieci kąpie się albo w morzu albo w fontannie na mieście zagranica gwarantowany mandat kilkaset euro. Można wjechać autem gdzie się da zaparkować przy samej plaży czy na trawniku trzeba mieć pecha by dostać
W Gdańsku dzieci kąpie się albo w morzu albo w fontannie na mieście zagranica gwarantowany mandat kilkaset euro. Można wjechać autem gdzie się da zaparkować przy samej plaży czy na trawniku trzeba mieć pecha by dostać mandat ,zagranica mandat gwarantowany to jeszcze odholowany minimum 500euro kary . Parawaning na plaży jest zabroniony karalny podobnie jak załatwianie się w krzaczkach . Wiec u nas jest raj .
2020-05-12 12:35
-domku tylko dla siebie na jeziorem,morzem
-namiot
-kamper
- ewentualnie jakąś mała agroturystyka
Bez tłumów ,knajp,plaż,we własnym gronie .Nie wyobrażam sobie siedzenia na plaży w masce ,także nie nastawialbym się na tłumy wczasowiczów i urlopowiczów.
2020-05-12 12:47
Obawiam się, że nie masz racji. Ale pomarzyć zawsze można.
2020-05-12 13:39
Dużo ludzi nie myśli, nad morzem w ogóle nie będzie żadnej kontroli nad tlumami ludzi
2020-05-12 11:43
Jak znam naszych lokalnych nowobogackich ci mają bary - to ceny w tych budach plażowych będą wyższe niż w Hiszpanii czy Grecji. I te ich wyrmrazy twarzy... toć to myśli, że jest Bogiem na ziemi jak nakłada te frytki ze starej frytury, i wali surówkę z wiadra, lejąc piwo-wodę do plastikowego kubka.
2020-05-12 14:09
Powiedz Norwegowi,albo Anglikowi,który był w Polsce na wakacjach,ze wakacje w Polsce są dużo droższe niż na południu Europy to atak śmiechu zabije go w ciągu 3 minut.
2020-05-12 14:01
Dane Eurostatu :ceny w Polsce to 69% Średniej unijnej.Jezeli chodzi o ceny w restauracjach to różnica jest jeszcze większa.To w zasadzie kończy temat.Smiesza mnie wiec nasi światowcy,którzy wrócili z Hiszpanii z wakacji
Dane Eurostatu :ceny w Polsce to 69% Średniej unijnej.Jezeli chodzi o ceny w restauracjach to różnica jest jeszcze większa.To w zasadzie kończy temat.Smiesza mnie wiec nasi światowcy,którzy wrócili z Hiszpanii z wakacji i twierdzą,ze było taniej niż nad polskim morzem.W Hiszpanii wynajęli mieszkanie w 6-8 osob(jedna łazienka) sami gotowali obiady,albo co najwyżej jakaś pizzeria.W Polsce za ta cenę otrzymują znacznie lepszy standard.Tak mówi eurostat,kropka,
2020-05-12 14:51
W tamtym roku 10 dni na Teneryfie w Hiszpanii kosztowalo mnie ok 12 tys za 4 osoby. Tanio bym tego nie nazwal. Moze byc tak jak piszesz. Dusigrosze jada samochodem wypelnionym konserwami z Krakowa nad Adriatyk a na miejscu spia byle gdzie na podlodze i wychodzi im, ze tanio.
2020-05-12 15:47
Jezeli chcesz jechac w lipcu lub sierpniu to nie ma nawet o czym gadac.Chyba ze ktos porownuje Wlochy w pazdzierniku do Polski w sierpniu a i tak w Posce bedzie taniej.
2020-05-12 14:59
I niespodzianka, tu już nie jest tanio, nawet jak śpisz w akademiku i jesz konserwy :D
2020-05-12 11:39
Pełen portfel, mocne nerwy, ciepłe i wodoodporne ciuchy, zdrowy żołądek i wczasy nad polskim morzem będą udane.
2020-05-12 13:39
A niech idą sobie nad jeziora. Potrzebne są kilkudziesiecio kilometrowe korki
2020-05-12 11:34
Jest tak jak pan napisał.dlatego do zasyfionego baltyku nie wchodzę już ze 30 lat
2020-05-12 10:59
niestety prawda... tylko teraz zamiast parawanu zasieki.
2020-05-12 10:11
Opinia wyróżniona
Chodzi o to, że nikt nie pojedzie na zagraniczne wczasy, i zamiast Morza Śródziemnego ludzie wybiorą wakacje nad Bałtykiem.
Natomiast co do samej epidemii, to zakaz latania samolotami wydaje mi się bez sensu, bo
Chodzi o to, że nikt nie pojedzie na zagraniczne wczasy, i zamiast Morza Śródziemnego ludzie wybiorą wakacje nad Bałtykiem.
Natomiast co do samej epidemii, to zakaz latania samolotami wydaje mi się bez sensu, bo wystarczy zobaczyć jak wyglądają poranne SKMki na przykład. Tam jest ścisk jak przed epidemią, ludzie stoją jeden obok drugiego i co drugi ma maseczkę. Dlatego ciężko mi zrozumieć, że samoloty nie latają bo można się zarazić, ale tłok w SKM już nie stanowi zagrożenia.
2020-05-13 10:52
bo tobie wszystko ciężko zrozumieć
2020-05-12 15:45
Zapewne wszyscy Gdańszczanie, gwałtownie przypominają sobie o dawno nie widzianej rodzinie na wsi.
Jak piss+ zwalą się na wakacje, zabraknie powietrza dla miejscowych.
2020-05-12 11:19
A ja powiem, że paradoksalnie nie masz racji. Ten spodziewany najazd polskich turystów nad Bałtyk, to najgorsza rzecz jaka może być. Zjadą do nas tłumy z całej Polski, a my mamy się izolować? Nie wiem dlaczego władza na
A ja powiem, że paradoksalnie nie masz racji. Ten spodziewany najazd polskich turystów nad Bałtyk, to najgorsza rzecz jaka może być. Zjadą do nas tłumy z całej Polski, a my mamy się izolować? Nie wiem dlaczego władza na to pozwoliła. W wakacje zachorowania u nas strzelą w górę. Zresztą w całym kraju, bo ludziska w końcu powrócą do tych swoich warszawek.
2020-05-12 12:42
To nie tylko zajęte "Twoje" miejsce na plaży, ale brak wpływów z podatków od turystyki dla samorządów z gmin będących kurortami. Brak wypływów oznacza poważny deficyt budżetowy, którego ulubiona partia spolegliwych
To nie tylko zajęte "Twoje" miejsce na plaży, ale brak wpływów z podatków od turystyki dla samorządów z gmin będących kurortami. Brak wypływów oznacza poważny deficyt budżetowy, którego ulubiona partia spolegliwych Polaków nie ma z czego i nie ma zamiaru wyrównać. A pieniądze z samorządów to również część pensji dla nauczycieli, inwestycje w lokalną infrastrukturę, administrację itd. Rozumiem, że po wakacjach nie będzie Ci przeszkadzało, że szkoły w takich rejonach nie mają pełnej obsady nauczycieli - chyba, że się znajdą chętni pracować na pół etatu albo na cały za połowę wynagrodzenia - i w związku z tym trzeba będzie zrobić "klasy łączone" lub część placówek po prostu zlikwidować? Nie będziesz narzekać na dziurawe drogi, na których urwałeś sobie zawieszenie ani na kolejki w urzędzie? Nie będziesz się domagać od gminy, żeby w ośrodku zdrowia przyjmował więcej niż jeden lekarz dziennie? Gospodarka to, niestety, system naczyń połączonych. W regionach przemysłowych ludzie utrzymują się z produkcji. W rolniczych - z upraw i hodowli. W turystycznych - z turystyki. A "turystyka" to pokoje, kwatery, pensjonaty, hotele. Bary, puby, restauracje, ogródki piwne, budki z lodami, goframi, zimnymi napojami. Sklepiki z biżuterią, pamiątkami, tanią książką, rękodziełem. Muzea, festiwale, wystawy. Rejsy po Zatoce, Motławie, wycieczki z przewodnikiem. Kajaki, rowery wodne, windsurfing, lunaparki. To sprzedawcy, kelnerki, barmani, kucharze, pokojówki, sprzątaczki, recepcjonistki, przewodnicy, wypożyczalnie sprzętu wodnego, ratownicy na plaży, organizatorzy wystaw, pracownicy muzeów, dostawcy, operatorzy hulajnóg elektrycznych, rowerów miejskich, karuzel... Wymieniać dalej? To są setki tysięcy miejsc pracy. Oczywiście, wiele nie ruszy w tym roku, bo np. imprezy masowe zostały odwołane, obowiązują wyśrubowane standardy sanitarne i wielu przedsięwzięć nie da się poprowadzić albo w ogóle, albo na taką skalę jak co roku. Natomiast panika pt. "Zamknąć ruch turystyczny, bo przywiozą wirusa" jest co najmniej nie uzasadniona. W Pomorskiem wirus jest od początku roku. Po feriach liczba osób kaszlących w autobusie, sklepie, na ulicy, w barze była wręcz rekordowa jak na tę porę roku, ale wtedy "magiczny koronawirus" umiejscawiano wyłącznie w chińskim Wuhan i "gdzieś tam we Włoszech podobno też mieli", więc dla ludzi - naówczas - nie zaszczutych przez media było to "zwykłe" przeziębienie. A dziś średniowieczna dżuma i hiszpanka łącznie. Wyście rozumu aby nie postradali?
2020-05-12 12:58
przeciez 90% firm zarejestrowanych jest w rajach podatkowych albo w europie,a podatki to placi janusz co saszlyki i piwo sprzedaje...
2020-05-12 14:37
Że tych 'Januszy" jest proporcjonalnie więcej, niż firm z rajów podatkowych.
2020-05-12 11:24
Dokładnie! Przywloką tą zarazę z Warszawy i Śląska, tam gdzie tego najwięcej.
2020-05-12 11:32
zrób tyle samo co tam u nas, to zaraz daganim piereganim...
2020-05-12 23:18
Przecież u nas w przeliczeniu na liczbę mieszkańców jest właśnie bardzo dużo testów, mamy trzecie miejsce w Polsce pod tym względem. Po prostu epidemii u nas nie ma, są jakieś nieliczne przypadki - co nie znaczy, że jak nas najadą tłumy to się to nie zmieni.
2020-05-12 12:27
W Warszawie jest 300% średniej reszty kraju. Czyżby to te słynne badania VIP?
2020-05-12 10:40
Otóż nie masz racji, bo jeszcze w tym roku ma być możliwość podróżowania w celach turystycznych za granicę.
2020-05-12 10:51
Sam minister Szumowski mówił, że nie wie kiedy powróci możliwość swobodnego przekraczania granicy. Czyli może latem, może jesienią, a może za rok, tego nikt nie wie. Skoro ty znasz przyszłość lepiej niż nasz obłąkany rząd, to podaj może numery najbliższego losowania totka.... ;P
2020-05-12 10:51
Nie dla wszystkich, bo niektórzy są ograniczeni dziećmi i rokiem szkolnym.
2020-05-12 10:32
Na tłok w SKM jest jedyna rada: przy wejściu mierzyć temperaturę. Ale nie na czole, nie w ustach ani pod pachą, lecz.........
2020-05-12 10:28
Wiele osób po prostu nie weźmie urlopu latem. Nie każdy preferuje polskie ryzyko pogodowe i wysokie ceny. Ludzie wolą też kawałek świata zobaczyć, wakacje to nie tylko kwestia odpoczynku.
2020-05-12 10:26
Polacy to brudasy
2020-05-12 10:30
teraz to one rządzą wśród śmieci
2020-05-12 10:37
I zużyte zasmarkane maseczki! Tych też coraz więcej.
2020-05-12 10:20
jak mam zjeść na wynos w maseczce na plaży?
przypominam że za to grozi kara w przedziale 500-30.000zł
W tamtym roku na plażach za zwykłego radlera ludzie dostawali mandaty. W tym roku służby się obłowią?
2020-05-12 13:10
Nie ma żadnych mandatów za chodzenie bez maski. Masa ludzi chodzi po parkach czy deptakach bez masek, a na plaży chyba wszyscy. Kulsony i straż miejska nie zwraca na to uwagi. Gdyby były mandaty mielibyśmy już wysyp ludzi na różnych forach, którzy chwaliliby się, że dostali mandat.
2020-05-12 10:30
Przelewamy piwo do butelki po sprajcie i pijemy aż nam bęben pęknie. Są butelki ponad dwa litry . Dwie takie i na plażę.
2020-05-12 10:40
w tym roku metoda z bidonem nie przejdzie
2020-05-12 10:28
Po co maska na twarzy, jeżeli kilkadziesiąt metrów od nas nikogo nie ma.!? Powinien być obowiązek zasłaniania twarzy w sklepach i w komunikacji miejskiej, natomiast na wolnym powietrzu to absurd. Co do policmajstrów, to zauważyłem, że w radiowozach jeżdżą bez maseczek, a zakładają je tylko kiedy trzeba wysiąść i wystawić mandat.
2020-05-12 10:49
Kretynizm to jest wypowiadać się publicznie bez elementarnej wiedzy. Jeżeli jesteś jednym z niewielu klientów w sklepie i zachowujesz duży dystans, jesteś bezpieczny także bez maseczki. Jeżeli idziesz chodnikiem przez
Kretynizm to jest wypowiadać się publicznie bez elementarnej wiedzy. Jeżeli jesteś jednym z niewielu klientów w sklepie i zachowujesz duży dystans, jesteś bezpieczny także bez maseczki. Jeżeli idziesz chodnikiem przez dłuższy czas za osobą chorą bez maseczki - będziesz chory. Pokazują to modele, które nawet w mediach przeznaczonych dla laików można znaleźć, ale lepiej się wymądrzyć będąc ignorantem, prawda?
2020-05-12 17:40
"Jeżeli idziesz chodnikiem przez dłuższy czas za osobą chorą bez maseczki - będziesz chory." - z tego zdania nie wynika, która z tych 2 opisanych osób ma zasłoniętą twarz.
Jeśli spotkasz się w bliższym kontakcie, w
"Jeżeli idziesz chodnikiem przez dłuższy czas za osobą chorą bez maseczki - będziesz chory." - z tego zdania nie wynika, która z tych 2 opisanych osób ma zasłoniętą twarz.
Jeśli spotkasz się w bliższym kontakcie, w dowolnym miejscu (w pomieszczeniu lub na ulicy) z osobą chorą, która nie zasłania twarzy, to jest duże prawdopodobieństwo, że się zarazisz. Nie ma znaczenia czy Ty zasłonisz twarz.
2020-05-12 11:09
Chyba przedmówca napisał wyraźnie jak byk, że "jeżeli kilkadziesiąt metrów od nas nikogo nie ma"... A ty dalej swoje... Więc jak to jest z tą ignorancją?
Nie doczytałeś, nie zauważyłeś, czy jesteś po prostu głupi? Głupota, brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, czy właśnie ignorancja, ale z twojej strony?
2020-05-12 11:11
A czemu nie mogę palić śmieci, skoro sąsiad daleko?
Ech...
2020-05-12 11:30
Na terenie zabudowanym masz ograniczenie 50 km/h, poza 90 a na autostradzie 140, więc jest zależność od warunków, a przy maseczkach tylko las zwalnia, a plaża, bądź puste boisko o 21 wieczorem nie - gdzie tu sens?
A śmieci nie palisz ze względu na środowisko, nie tylko sąsiada.
2020-05-12 12:25
Na Tajwanie rząd powiedział "ej, noście maseczki" i po problemie.
U nas?
Rekomendacje w ogóle nie działają, trzeba karę dowalić i policję wysłać, a i tak masz ciągłe kombinowanie, jak tą karę obejść...
Tak jak ze szczepionkami. Na zachodzie nie ma nakazu, bo nie ma takiej potrzeby...
2020-05-12 13:44
Bo jak to dumny Polak ma nosić maseczkę? Wieczny problem... ja mam 3 maski i regularnie zmieniam, przy okazji trochę powietrze się filtruje podczas oddychania
2020-05-12 10:58
Idziesz do sklepu, stoisz te 2m za gościem przed Tobą w kolejce, a na plecach czujesz, jak Ci dyszy jakiś geniusz nosem z nad maseczki z 30cm...
2020-05-12 10:40
A po to ta maska na twarzy, bo zaraz się zaczyna Januszowanie...
"Panie, ja nie widziałem, że ci ludzie obok mnie stoją, a jak zobaczyłem, to zapomniałem założyć, a tak w ogóle, to te 25m było zmierzone miarką z atestem?"
Szkoda tylko, że trzeba wprowadzać kary, bo ludzie nie mają żadnego poczucia wspólnego dobra...
2020-05-12 10:50
Dlaczego używasz jednego z najpiekniejszych polskich imion w takim dziwacznym kontekście? To nie świadczy o inteligencji.
2020-05-12 10:55
A skoro, jak sam napisałeś, nie świadczy to o mojej inteligencji, mogę spać spokojnie :)
2020-05-12 13:41
Głupi ludzie lepiej żyją. Chciałbym mieć tak beztroskie życie:)
2020-05-12 15:00
Ale co tam, podstawówka to dla niektórych za wysoki poziom...
2020-05-12 10:45
Chyba jak sam jedziesz. Policmajstry jeżdżą zazwyczaj po 2 albo po 3. No ale władza może wszystko, a Kowalski ma płacić i płakać.
2020-05-12 10:01
tak jasne, już to widzę
2020-05-12 10:07
od dziś tkanina chroni przed wirusem
Zamknąć apteki, są zbędne.
2020-05-12 10:24
A ograniczyć(słowo klucz) jego rozprzestrzenianie się.
Jeżeli ktoś wbił sobie do głowy, że maseczki chronią przed wirusem to chyba czytać ze zrozumieniem nie potrafi.
2020-05-12 10:31
drugie pytanie - jak opalać się/kąpać w maseczce?
2020-05-12 10:41
Chyba że są wyznaczone drogi
2020-05-12 11:42
tzn wolno czy niewolno chodzić pi wydmach?
2020-05-12 23:10
2020-05-12 10:41
Przecież na plaży w czerwcu nie będzie nawet gdzie parawanu rozstawić :D
2020-05-12 10:35
Ale to ani nie chroni, ani nie ogranicza rozprzestrzeniania się. Mało tego walające się po chodnikach maseczki mogą być źródłem wirusa, ale leży tego wszędzie pełno.
2020-05-12 10:53
Chroni i ogranicza płaskoziemcu i antyszczepionkowcu. Słuchaj naukowców, a nie ojca dyrektora.
2020-05-12 11:16
Właśnie naukowcy i lekarze mówią, że maseczki nic nie dają. Są tysiące opinii ludzi z tytułem profesora, mówiące że to nawet bardziej szkodzi niż pomaga. Zresztą sam minister zdrowia, mówił że maseczki nic nie pomagają, wręcz nawet naśmiewał się ze zwolenników maseczek, a teraz taka wielka zmiana zdania o 180 stopni w przeciągu miesiąca.
2020-05-12 12:29
Jak większość naukowców mówi, że działają, a paru "Ziębów", że nie, to wystarczy sobie wybrać odpowiednie źródła.
Co tam, że w Azji od lat zwalczają w ten sposób SARS i to działa...
2020-05-13 07:54
Każdy widzi gdzie było źródło tej choroby.
2020-05-12 12:51
ale chronią innych przed toba. Czego nie raczysz zauważyć, bo liczysz się tytlko ty. a jak nie uznajesz praw innych do tego abyś ich nie zarażał, to trzeba cię izolować >
2020-05-12 11:22
Które chronią i ograniczą? Na pewno nie te bawełniane, które nosi większość ludzi, bez żadnego filtra choćby z poliestru. A naukowcy twierdzą, że maseczki bardziej nam szkodzą niż chronią, bo wdychasz to, co przed chwilą wydychałeś :)
2020-05-12 15:02
Do tego przypadkiem potwierdziłeś działanie maseczki, bo o to chodzi, żeby Twoja wewnętrzna fauna została właśnie przy tobie, a nie roznosiła się na okolicznych ludzi.
2020-05-12 11:01
bo nikt nie używa jednorazowych przez co maska zmienia się w podręczny rezerwuar wirusów i bakterii, którego z kolei dotykasz co chwilę rękami aby założyć/zdjąć/poprawić - w ten sposób roznosisz wirusy i bakterie jeszcze
bo nikt nie używa jednorazowych przez co maska zmienia się w podręczny rezerwuar wirusów i bakterii, którego z kolei dotykasz co chwilę rękami aby założyć/zdjąć/poprawić - w ten sposób roznosisz wirusy i bakterie jeszcze bardziej bo masz gwarantowany obieg usta/nos - ręka/ręce. Dlatego Szumowski był przeciwko ale że ludzie się uparli to im łaskawie kazał nosić :)
2020-05-12 11:12
Tak samo zresztą, jak na początku WHO.
2020-05-12 10:08
Nawet najwięksi zwolennicy maseczek zostaną sprowadzeni na ziemię gdy przyjdą letnie upały.
2020-05-12 10:24
Ale taka maseczka nic nie daje i nie wiem po co ludzie to noszą. Żeby noszenie maseczki miało sens, trzeba by ją wymieniać co 15-20 minut, bo jak ona zaparuje i się zawilgoci od wydychanego powietrza, to nam bardziej szkodzi niż nas chroni, bo staje się bombą biologiczną, pełną drobnoustrojów.
2020-05-12 10:43
Tylko innych przed Tobą.
Dlatego nie ma obowiązku noszenia masek n95, a pozwalają chustki i szaliki.
I dlatego też niesamowicie mnie wkurzają geniusze, którzy łażą z maską na brodzie, albo wystającym nosem, bo "oni wiedzą lepiej"...
2020-05-12 10:55
Odkrywam nos bo wiem lepiej, ze w ten sposob chronie siebie przed tym co sie namnaza na maseczce. Tak, dbam tylko o siebie i o moja rodzine, podobnie jak cala reszta. O innych bede dbal jak sobie zapewnie minimum bezpieczenstwa i dlatego odkrywam nos a usta mam zakryte. Wdycham nosem, wydycham ustami.
2020-05-12 10:56
Więc wszyscy w końcu dostaniemy zapalenie płuc od wtórnego samoinfekowania się! Wyjdzie na to samo, zachorujesz chroniąc innych i inni zachorują chroniąc ciebie.
2020-05-12 11:14
I dlatego też niesamowicie mnie wkurzają geniusze, którzy łażą z maską na brodzie, albo wystającym nosem, bo "oni wiedzą lepiej"...
Czemu mamy w społeczeństwie tak dużo d**ili?
2020-05-12 10:54
Kto wam takich bzdur naopowiadał? W kościele? Czy chirurg po wielogodzinnej operacji w jednej maseczce umiera? :D
2020-05-12 11:23
Od kiedy chirurg przeprowadza wielogodzinną operację w jednej i tej samej maseczce? To chyba tylko w krajach trzeciego świata
2020-05-12 10:35
turyści itd
2020-05-12 10:39
2020-05-12 10:44
Oprócz medialnej papki którą łykasz potrafisz samodzielnie przeanalizować sytuację i wyciągnąć wnioski? Czy przyznajesz się, że nie jesteś w stanie samodzielnie prowadzić własnego życia i łykasz wszystko co Ci podadzą?.
Oprócz medialnej papki którą łykasz potrafisz samodzielnie przeanalizować sytuację i wyciągnąć wnioski? Czy przyznajesz się, że nie jesteś w stanie samodzielnie prowadzić własnego życia i łykasz wszystko co Ci podadzą?. Każdy ma własną wolę życia tylko nie każdy z tej woli korzysta, a wręcz woli być prowadzony jak pies na smyczy. Przykre i żal mi takich ludzi.
2020-05-12 10:55
A mnie żal ludzi, którzy nie czytają publikacji naukowych i operaja się na zabobonach, sądząc, że są tacy mądrzy i antysystemowi...
2020-05-12 11:36
A potem cyk na SOR jak zdrowie się pogorszy...
2020-05-12 12:30
Bo co będą mądrzejszemu gadać o jakichś środkach ochrony...
2020-05-12 22:05
Przyswajają tylko Pomponik, FB, Niezależną i takie tam.
2020-05-12 11:15
Nie noś maseczki, bo to Twoja wolność, ale każdy ma prawo Cię zastrzelić, bo zagrażasz jego wolności.
2020-05-12 11:43
albo rzecznika MZ, bo chodżą bez maski, chociaż nakazują
2020-05-12 12:31
Zobacz, ile testów jest w Warszawie, a ile w całym kraju...
2020-05-13 07:44
90% Polaków nosi podróby masek na bazie obrusa czy ceraty, które nie dość, że w ogóle nie chronią, to zbierają szybko całą wilgoć i jeszcze bardziej szkodzą, rozsiewając wirusa :D
2020-05-13 07:47
Nic nie rozumiesz , w tym roku na plaży obowiązującym na plaży strojem będą maski , tylko maski. Dla wstydliwych przewidziana jest możliwość dodatkową , mogą założyć jeszcze rękawiczki.
2020-05-12 10:02
zawsze są wygrani i przegrani. ;) a do tego bon na wakacje od państwa...
2020-05-12 11:01
Pińset złotych panie Kowalski!
2020-05-12 11:48
.....opodatkowanie pracy w PL to jest absurd - brutto pracownik i brutto pracodawca do tego vat, akcyza, cło i inne opłaty ...ile zostaje z pensji 40%, 30%....a PL jako naród na wymarciu i to bez wojny .......naród
.....opodatkowanie pracy w PL to jest absurd - brutto pracownik i brutto pracodawca do tego vat, akcyza, cło i inne opłaty ...ile zostaje z pensji 40%, 30%....a PL jako naród na wymarciu i to bez wojny .......naród ogłupiony socjalistyczną propagandą - ludzie na etacie nie rozumieją kwitka z wypłatą jakie płacą podatki na te wszystkie plusy dla nierobów i cwaniaków
2020-05-12 12:01
Pan Marek już zaciera rączki bo będzie serwował rybkę za plastikowej tacce po 30zł/100g
2020-05-12 10:04
po co się jeździ za granicę?
za granicą ceny te same (albo niższe). pięknie może i jest, ale przynajmniej nie trzeba słuchać tego, co mają do powiedzenia polacy na urlopach.. za głowę się tylko można łapać..
2020-05-12 10:05
Brawo, w punkt :)
2020-05-12 10:31
Za granica jest zagranica :) Inne kultury, jedzenie, muzyka, architektura. Dla ludzi o otwartych głowach to ciekawe. W Polsce też są niezwykłe miejsca, na pewno warte odwiedzenia, ale miło jest choćby i pogadać po cudzemu :)
2020-05-12 10:39
A to zależy po co jedziesz za granicę... rzeczywiście plaże i bary są wszędzie takie same. Chyba że chodzi ci o coś więcej, to już nie.
2020-05-13 10:10
Za granicą bywa fajnie, ładnie, dużo do zwiedzania i nie marudnych rodaków, takich którym się nic nie podoba.
2020-05-12 10:45
2020-05-12 11:17
Analfabeto, zagranice jezdzisz ale jezyka polskiego nie znasz, ze nie wspomne o ortografii, miejsce gdzie jest bardzo duzo wody to MORZE a nie MOZE, moze pojade nad morze. Jedz zagranice tylko nie zapomnij zalozyc skarpetek do sandalow - to typowy obraz Polaka zagranica
2020-05-12 19:48
Ty jesteś analfabetą nie umiejąc czytać ze zrozumieniem ! Wyraźnie napisał że pięknie może i jest . Nie chodziło mu o morze do pływania ! Czytaj dzbanie ze zrozumieniem a później poprawiaj !
2020-05-12 10:04
Jak Polacy zamiast do Grecji czy Egiptu ruszą nad polskie morze. Od pogody też zależy.
2020-05-12 10:05
No tak Polacy ruszą
2020-05-12 10:07
2020-05-12 10:59
Mam watpliwosci czy 3miasto zarabia na turystach. Chodzi mi o koszty. Rozjezdzone trawniki w Jelitkowie, zwiekszony ruch drogowy, korki, wysokie ceny w sklepach i gastronomii. Sporo jednodniowych turystow przyjezdza
Mam watpliwosci czy 3miasto zarabia na turystach. Chodzi mi o koszty. Rozjezdzone trawniki w Jelitkowie, zwiekszony ruch drogowy, korki, wysokie ceny w sklepach i gastronomii. Sporo jednodniowych turystow przyjezdza tutaj tylko na plaze. Parkuja byle jak i byle gdzie. Kanpki maja ze soba i niczego nie kupuja. Mamy z nich tylko tyle, ze trzeba po nich posprzatac i wdychamy ich spaliny. Wg mnie w sezonie w strefie plazowej straz miejska powinna miec stale patrole wlepiajace mandaty wszystkim parkujacym byle gdzie.
2020-05-13 10:12
2020-05-12 11:23
Dla nas będzie przerąbane, jak pół Polski się do nas zwali. Już lepiej aby w tym roku siedzieli w domu, bo jak nie to będziemy tu mieć epicentrum koronki.
2020-05-12 10:07
Przyjdzie lato i wszyscy zapomnimy o tej paranoi.
2020-05-12 10:08
ale.... przypomnimy sobie w październiku ;)
2020-05-12 10:09
Jak o każdej innej chorobie których są setki. ;)
2020-05-12 11:40
Taaa... z tym, że z powodu zwykłej grypy nie zamkną nas znowu w domach mądralo. Nie chcę przechodzić znów przez kwarantannę pod rygorem kar, bo dzikie masy ruszą w Polskę i znów słupki zarażonych poszły w górę. Nie wspomnę już o gospodarce i widmie kolejnego "lockdown".
2020-05-12 12:51
Bo skarb państwa ledwie zipie i nie uratują go nawet "drukowane złotówki". Zamknięcie gospodarki, powiedzmy, w październiku musiałoby potrwać do kwietnia, bo to "najgorętszy" okres na wirusy. W tym czasie mielibyśmy już dawno "rząd polski na uchodzctwie" i powszechną rewolucję na ulicy.
2020-05-12 10:52
Taką w stylu stringi, same sznurki.
2020-05-12 10:59
Tak samo chroni przed wirusem, jak stringi przed zimnem ;P
2020-05-12 10:56
Ludzi znacznie więcej niż w lipcu a każdy kosz na śmieci to sterta opakowań po żarciu i napojach, trzeba było pół godziny czekać w kolejce po loda czy kawę :)
2020-05-12 11:15
o setkach rowerzystów między sopotem a brzeżnem nie wspomne .Co to sie stało że nagle tyle ludzi wyszło na plaże i na rowery.Tyle lat jeżdżę tymi drogami ale takich tłumow nie doświadczyłem nawet w szczycie sezonu,jakby wszystkich z więzienia wypuścili na wolnośc.
2020-05-12 11:22
2020-05-12 20:10
Czas na zimne piwo na świeżym powietrzu
2020-05-12 10:09
Oho, bedzie wykwit januszy biznesu. Czyli piwo drozsze niz w centrum Berlina. Dodatkowo do produktu zwanego piwem bedzie mu daleko.
2020-05-12 10:11
o lodach czy rybce też zapomnij.
2020-05-12 10:14
Restauratorzy zapomnieli po prostu, dlaczego ludzie wybierali wczasy za granica zamiast nad polskim morzem. Pomijam oczywisty aspekt pogody, bo tez nie kazdy kocha skwar i upaly tylko ceny za nocleg, za np. obiad dla czterosobowej rodziny. Pod wzgledem chciwosci przebija ich tylko lud z Podhala.
2020-05-12 13:59
W tym roku przyjadą, "bo muszą". Ale przypomną sobie i nie wrócą przez kolejne 20 lat. Do kolejnej...
2020-05-12 10:57
.. To samo miałam w głowie po przeczytaniu. I oby epidemia u nas nie rozkwitła po zjechaniu tu turystów z całej Polski
2020-05-12 20:58
Piwo 0,5 L - 20 zł + 40 zł dezynfekcja Covid-19
2020-05-13 05:22
chociażby dlatego, że w połączeniu z wodą stanowi on śmiertelne niebezpieczeństwo;
naprawdę nawet na urlopie musicie łoić piwsko i wódę pijaki?
2020-05-13 08:45
bo jako Polak, niestety nie potrafię się bawić na trzeźwo.
Przepraszam ale tak mnie wychowała okoliczna mi społeczność. Z dziada pradziada w rodzinie obcował alkohol przy wolnym czasie.
2020-05-13 09:34
Twoja opinia uwarunkowana jest nieznajomością realiów.
To, że ktoś sprzedaje piwo w cenie 0,5l/8zł nie oznacza, że jak w sklepie kosztuje 3 zł to właściciel zarabia 5 zł. Od tego jest odliczany podatek, koncesja,
Twoja opinia uwarunkowana jest nieznajomością realiów.
To, że ktoś sprzedaje piwo w cenie 0,5l/8zł nie oznacza, że jak w sklepie kosztuje 3 zł to właściciel zarabia 5 zł. Od tego jest odliczany podatek, koncesja, koszta najmu lokalu, personel, wywóz śmieci, opakowania, koszty terminalu itd itd. Dodając do tego krótki czas funkcjonowania sezonowej gastronomii ceny nie mogą być niższe.
Koszta prowadzenia działalności gastronomicznej są ogromne. Podziękuj rządowi a nie właścicielowi lokalu. Byłem kierownikiem w bardzo dobrze prosperującym barze, gdzie kolejki były codziennością. Często ludzie stali w kolejce i komentowali "o Ci to hajs robią, tu to pewnie z 50 beczek piwa dziennie schodzi". Nie, nie schodzi to nie opener ani klub z kilkoma barami.
Jeżeli to takie rentowne to weź pożyczkę i otwórz gastro. Wyzywasz właścicieli od Januszostwa, a to Tobie chodzi gula o to, że piwska tanio nie możesz kupić.
Hehe Grażyna bo co w lokalu brać jak w Biedronce jest po 2,8 zł. Proponuję, nie próbować dobrej kuchni - chyba, że masz na myśli flądrę z oleju z frytkami mrożonymi.
2020-05-12 10:10
... właściciele barów liczą i się przeliczą, jak nic
2020-05-12 10:11
Opinia wyróżniona
Chodzi o to, że nikt nie pojedzie na zagraniczne wczasy, i zamiast Morza Śródziemnego ludzie wybiorą wakacje nad Bałtykiem.
Natomiast co do samej epidemii, to zakaz latania samolotami wydaje mi się bez sensu, bo
Chodzi o to, że nikt nie pojedzie na zagraniczne wczasy, i zamiast Morza Śródziemnego ludzie wybiorą wakacje nad Bałtykiem.
Natomiast co do samej epidemii, to zakaz latania samolotami wydaje mi się bez sensu, bo wystarczy zobaczyć jak wyglądają poranne SKMki na przykład. Tam jest ścisk jak przed epidemią, ludzie stoją jeden obok drugiego i co drugi ma maseczkę. Dlatego ciężko mi zrozumieć, że samoloty nie latają bo można się zarazić, ale tłok w SKM już nie stanowi zagrożenia.
2020-05-12 10:20
jak mam zjeść na wynos w maseczce na plaży?
przypominam że za to grozi kara w przedziale 500-30.000zł
W tamtym roku na plażach za zwykłego radlera ludzie dostawali mandaty. W tym roku służby się obłowią?
2020-05-12 10:28
Po co maska na twarzy, jeżeli kilkadziesiąt metrów od nas nikogo nie ma.!? Powinien być obowiązek zasłaniania twarzy w sklepach i w komunikacji miejskiej, natomiast na wolnym powietrzu to absurd. Co do policmajstrów, to zauważyłem, że w radiowozach jeżdżą bez maseczek, a zakładają je tylko kiedy trzeba wysiąść i wystawić mandat.
2020-05-12 10:40
A po to ta maska na twarzy, bo zaraz się zaczyna Januszowanie...
"Panie, ja nie widziałem, że ci ludzie obok mnie stoją, a jak zobaczyłem, to zapomniałem założyć, a tak w ogóle, to te 25m było zmierzone miarką z atestem?"
Szkoda tylko, że trzeba wprowadzać kary, bo ludzie nie mają żadnego poczucia wspólnego dobra...
2020-05-12 10:45
Chyba jak sam jedziesz. Policmajstry jeżdżą zazwyczaj po 2 albo po 3. No ale władza może wszystko, a Kowalski ma płacić i płakać.
2020-05-12 10:50
Dlaczego używasz jednego z najpiekniejszych polskich imion w takim dziwacznym kontekście? To nie świadczy o inteligencji.
2020-05-12 10:55
A skoro, jak sam napisałeś, nie świadczy to o mojej inteligencji, mogę spać spokojnie :)
2020-05-12 13:41
Głupi ludzie lepiej żyją. Chciałbym mieć tak beztroskie życie:)
2020-05-12 15:00
Ale co tam, podstawówka to dla niektórych za wysoki poziom...
2020-05-12 10:49
Kretynizm to jest wypowiadać się publicznie bez elementarnej wiedzy. Jeżeli jesteś jednym z niewielu klientów w sklepie i zachowujesz duży dystans, jesteś bezpieczny także bez maseczki. Jeżeli idziesz chodnikiem przez
Kretynizm to jest wypowiadać się publicznie bez elementarnej wiedzy. Jeżeli jesteś jednym z niewielu klientów w sklepie i zachowujesz duży dystans, jesteś bezpieczny także bez maseczki. Jeżeli idziesz chodnikiem przez dłuższy czas za osobą chorą bez maseczki - będziesz chory. Pokazują to modele, które nawet w mediach przeznaczonych dla laików można znaleźć, ale lepiej się wymądrzyć będąc ignorantem, prawda?
2020-05-12 10:58
Idziesz do sklepu, stoisz te 2m za gościem przed Tobą w kolejce, a na plecach czujesz, jak Ci dyszy jakiś geniusz nosem z nad maseczki z 30cm...
2020-05-12 11:09
Chyba przedmówca napisał wyraźnie jak byk, że "jeżeli kilkadziesiąt metrów od nas nikogo nie ma"... A ty dalej swoje... Więc jak to jest z tą ignorancją?
Nie doczytałeś, nie zauważyłeś, czy jesteś po prostu głupi? Głupota, brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, czy właśnie ignorancja, ale z twojej strony?
2020-05-12 11:11
A czemu nie mogę palić śmieci, skoro sąsiad daleko?
Ech...
2020-05-12 11:30
Na terenie zabudowanym masz ograniczenie 50 km/h, poza 90 a na autostradzie 140, więc jest zależność od warunków, a przy maseczkach tylko las zwalnia, a plaża, bądź puste boisko o 21 wieczorem nie - gdzie tu sens?
A śmieci nie palisz ze względu na środowisko, nie tylko sąsiada.
2020-05-12 12:25
Na Tajwanie rząd powiedział "ej, noście maseczki" i po problemie.
U nas?
Rekomendacje w ogóle nie działają, trzeba karę dowalić i policję wysłać, a i tak masz ciągłe kombinowanie, jak tą karę obejść...
Tak jak ze szczepionkami. Na zachodzie nie ma nakazu, bo nie ma takiej potrzeby...
2020-05-12 13:44
Bo jak to dumny Polak ma nosić maseczkę? Wieczny problem... ja mam 3 maski i regularnie zmieniam, przy okazji trochę powietrze się filtruje podczas oddychania
2020-05-12 17:40
"Jeżeli idziesz chodnikiem przez dłuższy czas za osobą chorą bez maseczki - będziesz chory." - z tego zdania nie wynika, która z tych 2 opisanych osób ma zasłoniętą twarz.
Jeśli spotkasz się w bliższym kontakcie, w
"Jeżeli idziesz chodnikiem przez dłuższy czas za osobą chorą bez maseczki - będziesz chory." - z tego zdania nie wynika, która z tych 2 opisanych osób ma zasłoniętą twarz.
Jeśli spotkasz się w bliższym kontakcie, w dowolnym miejscu (w pomieszczeniu lub na ulicy) z osobą chorą, która nie zasłania twarzy, to jest duże prawdopodobieństwo, że się zarazisz. Nie ma znaczenia czy Ty zasłonisz twarz.
2020-05-12 10:30
Przelewamy piwo do butelki po sprajcie i pijemy aż nam bęben pęknie. Są butelki ponad dwa litry . Dwie takie i na plażę.
2020-05-12 10:40
w tym roku metoda z bidonem nie przejdzie
2020-05-12 13:10
Nie ma żadnych mandatów za chodzenie bez maski. Masa ludzi chodzi po parkach czy deptakach bez masek, a na plaży chyba wszyscy. Kulsony i straż miejska nie zwraca na to uwagi. Gdyby były mandaty mielibyśmy już wysyp ludzi na różnych forach, którzy chwaliliby się, że dostali mandat.
2020-05-12 10:26
Polacy to brudasy
2020-05-12 10:30
teraz to one rządzą wśród śmieci
2020-05-12 10:37
I zużyte zasmarkane maseczki! Tych też coraz więcej.
2020-05-12 10:28
Wiele osób po prostu nie weźmie urlopu latem. Nie każdy preferuje polskie ryzyko pogodowe i wysokie ceny. Ludzie wolą też kawałek świata zobaczyć, wakacje to nie tylko kwestia odpoczynku.
2020-05-12 10:32
Na tłok w SKM jest jedyna rada: przy wejściu mierzyć temperaturę. Ale nie na czole, nie w ustach ani pod pachą, lecz.........
2020-05-12 10:40
Otóż nie masz racji, bo jeszcze w tym roku ma być możliwość podróżowania w celach turystycznych za granicę.
2020-05-12 10:51
Nie dla wszystkich, bo niektórzy są ograniczeni dziećmi i rokiem szkolnym.
2020-05-12 10:51
Sam minister Szumowski mówił, że nie wie kiedy powróci możliwość swobodnego przekraczania granicy. Czyli może latem, może jesienią, a może za rok, tego nikt nie wie. Skoro ty znasz przyszłość lepiej niż nasz obłąkany rząd, to podaj może numery najbliższego losowania totka.... ;P
2020-05-12 11:19
A ja powiem, że paradoksalnie nie masz racji. Ten spodziewany najazd polskich turystów nad Bałtyk, to najgorsza rzecz jaka może być. Zjadą do nas tłumy z całej Polski, a my mamy się izolować? Nie wiem dlaczego władza na
A ja powiem, że paradoksalnie nie masz racji. Ten spodziewany najazd polskich turystów nad Bałtyk, to najgorsza rzecz jaka może być. Zjadą do nas tłumy z całej Polski, a my mamy się izolować? Nie wiem dlaczego władza na to pozwoliła. W wakacje zachorowania u nas strzelą w górę. Zresztą w całym kraju, bo ludziska w końcu powrócą do tych swoich warszawek.
2020-05-12 11:24
Dokładnie! Przywloką tą zarazę z Warszawy i Śląska, tam gdzie tego najwięcej.
2020-05-12 11:32
zrób tyle samo co tam u nas, to zaraz daganim piereganim...
2020-05-12 12:27
W Warszawie jest 300% średniej reszty kraju. Czyżby to te słynne badania VIP?
2020-05-12 23:18
Przecież u nas w przeliczeniu na liczbę mieszkańców jest właśnie bardzo dużo testów, mamy trzecie miejsce w Polsce pod tym względem. Po prostu epidemii u nas nie ma, są jakieś nieliczne przypadki - co nie znaczy, że jak nas najadą tłumy to się to nie zmieni.
2020-05-12 12:42
To nie tylko zajęte "Twoje" miejsce na plaży, ale brak wpływów z podatków od turystyki dla samorządów z gmin będących kurortami. Brak wypływów oznacza poważny deficyt budżetowy, którego ulubiona partia spolegliwych
To nie tylko zajęte "Twoje" miejsce na plaży, ale brak wpływów z podatków od turystyki dla samorządów z gmin będących kurortami. Brak wypływów oznacza poważny deficyt budżetowy, którego ulubiona partia spolegliwych Polaków nie ma z czego i nie ma zamiaru wyrównać. A pieniądze z samorządów to również część pensji dla nauczycieli, inwestycje w lokalną infrastrukturę, administrację itd. Rozumiem, że po wakacjach nie będzie Ci przeszkadzało, że szkoły w takich rejonach nie mają pełnej obsady nauczycieli - chyba, że się znajdą chętni pracować na pół etatu albo na cały za połowę wynagrodzenia - i w związku z tym trzeba będzie zrobić "klasy łączone" lub część placówek po prostu zlikwidować? Nie będziesz narzekać na dziurawe drogi, na których urwałeś sobie zawieszenie ani na kolejki w urzędzie? Nie będziesz się domagać od gminy, żeby w ośrodku zdrowia przyjmował więcej niż jeden lekarz dziennie? Gospodarka to, niestety, system naczyń połączonych. W regionach przemysłowych ludzie utrzymują się z produkcji. W rolniczych - z upraw i hodowli. W turystycznych - z turystyki. A "turystyka" to pokoje, kwatery, pensjonaty, hotele. Bary, puby, restauracje, ogródki piwne, budki z lodami, goframi, zimnymi napojami. Sklepiki z biżuterią, pamiątkami, tanią książką, rękodziełem. Muzea, festiwale, wystawy. Rejsy po Zatoce, Motławie, wycieczki z przewodnikiem. Kajaki, rowery wodne, windsurfing, lunaparki. To sprzedawcy, kelnerki, barmani, kucharze, pokojówki, sprzątaczki, recepcjonistki, przewodnicy, wypożyczalnie sprzętu wodnego, ratownicy na plaży, organizatorzy wystaw, pracownicy muzeów, dostawcy, operatorzy hulajnóg elektrycznych, rowerów miejskich, karuzel... Wymieniać dalej? To są setki tysięcy miejsc pracy. Oczywiście, wiele nie ruszy w tym roku, bo np. imprezy masowe zostały odwołane, obowiązują wyśrubowane standardy sanitarne i wielu przedsięwzięć nie da się poprowadzić albo w ogóle, albo na taką skalę jak co roku. Natomiast panika pt. "Zamknąć ruch turystyczny, bo przywiozą wirusa" jest co najmniej nie uzasadniona. W Pomorskiem wirus jest od początku roku. Po feriach liczba osób kaszlących w autobusie, sklepie, na ulicy, w barze była wręcz rekordowa jak na tę porę roku, ale wtedy "magiczny koronawirus" umiejscawiano wyłącznie w chińskim Wuhan i "gdzieś tam we Włoszech podobno też mieli", więc dla ludzi - naówczas - nie zaszczutych przez media było to "zwykłe" przeziębienie. A dziś średniowieczna dżuma i hiszpanka łącznie. Wyście rozumu aby nie postradali?
2020-05-12 12:58
przeciez 90% firm zarejestrowanych jest w rajach podatkowych albo w europie,a podatki to placi janusz co saszlyki i piwo sprzedaje...
2020-05-12 14:37
Że tych 'Januszy" jest proporcjonalnie więcej, niż firm z rajów podatkowych.
2020-05-12 15:45
Zapewne wszyscy Gdańszczanie, gwałtownie przypominają sobie o dawno nie widzianej rodzinie na wsi.
Jak piss+ zwalą się na wakacje, zabraknie powietrza dla miejscowych.
2020-05-13 10:52
bo tobie wszystko ciężko zrozumieć
2020-05-12 10:12
Żeby się nie zdziwili
2020-05-12 10:12
Okres czerwiec - wrzesień to dla "tubylców" udręka.
2020-05-12 10:32
Nie będzie kasy z turystów, to co to miasto będzie utrzymywać?
2020-05-12 10:44
2020-05-12 13:01
2020-05-12 10:33
Zaraz tam udręka. Omijaj w sezonie turystyczne miejsca i tyle.
2020-05-12 10:45
a jak ktoś mieszka albo pracuje w okolicy i nie może omijać?
2020-05-12 11:00
Trzeba było mieszkać gdzie indziej...
2020-05-12 13:08
aha czyli jak ktoś zrobi np. dom publiczny nad twoim mieszkaniem i na jakąkolwiek próbę zwrócenia uwagi na problem, właściciel będzie cynicznie mówił "trzeba było mieszkać gdzie indziej" to wszystko będzie ok?
2020-05-12 21:03
2020-05-12 10:45
Dokładnie! Czekałam na taki komentarz. Nie znoszę niektórych polskich turystów, szczególnie takich Januszy... Nieraz widziałam jak zamiast do kosza, śmieci lądują tam gdzie stoi, do tego komentowanie i krytykowanie
Dokładnie! Czekałam na taki komentarz. Nie znoszę niektórych polskich turystów, szczególnie takich Januszy... Nieraz widziałam jak zamiast do kosza, śmieci lądują tam gdzie stoi, do tego komentowanie i krytykowanie wszystkiego na cały głos...
Dopiero mamy maj, a z weekendu na weekend pojawia się coraz więcej turystów. No i pełno instablogerek, które musza zrobić sobie foteczkę nad morzem, bo stać ją teraz wyjechać nad morze i zmęczyła się leżeniem w domu... Mam nadzieję, że jednak większość zostanie w domach...
2020-05-12 14:00
Opis jakbyś mówił o moich miejscowych sąsiadach, gdańszczaninach.
2020-05-12 11:15
Zamiast Marudzic mozna sie wyprowadzic.
2020-05-12 11:19
Swiete slowa - podposuje sie pod tym obiema rekami. Do tego ci wstretni palacze i pijacy na plazach, ze nie wspomne o tych ohydnych parawanach, pozaslaniaja cala place, nie widac co dzieci robia a do tego chleja, pala, przeklinaja, bardzo glosno sie zachowuja - po prostu prostacy
2020-05-12 11:27
Ja jako sopocianin uważam, że powinien być zakaz podróżowania dalej niż 50 km. od domu. Nie wyobrażam sobie tych tłumów mających gdzieś zalecenia odstępów, noszenia maseczek itp. We wrześniu mamy u siebie pandemię jak w banku!
2020-05-12 11:43
Kolejnego zamknięcia gospodarka już nie wytrzyma. A może tak się stać, że znów nas pozamykają.
2020-05-12 14:41
Może niepotrzebnie była luzowana...Z tymi hotelami, to chyba faktycznie za szybko ruszyli.
2020-05-12 15:05
I teraz zamiast siedzieć spokojnie z dotacjami na lockdownie jeszcze z miesiąc, trzeba ruszać, bo gospodarka walnie...
2020-05-12 11:31
2020-05-12 23:15
2020-05-12 22:05
A gdyby Pan prowadził taki biznes, też tak Pan by myślał? A może nie prowadzi Pan, bo zbyt mało przedsiębiorczy Pan jest i leniwy, bo te przecież ciężka praca. Mam nadzieję, że turystów będzie dużo i każdy będzie czerpał z tego korzyść. Zapraszam do pięknego Gdanska:)
2020-05-12 23:04
Pani nie leniwa, robotna, zarobi...
2020-05-12 23:13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.