2016-03-05 12:23
Oni zbudowali najwięcej w Gdańsku tras tramwajowych. My teraz próbujemy udoskonalić ten pierwotny plan z różnym skutkiem.
Mnóstwo błędów popełniono po wojnie, likwidacja linii na Orunię, likwidacja zajezdni
Oni zbudowali najwięcej w Gdańsku tras tramwajowych. My teraz próbujemy udoskonalić ten pierwotny plan z różnym skutkiem.
Mnóstwo błędów popełniono po wojnie, likwidacja linii na Orunię, likwidacja zajezdni na Dolnym Mieście, a także likwidacja linii na Targu Węglowym czy nawet samej Długiej.
Tramwaje powinny wrócić też na Szeroką, ale to obecnej władzy w głowie się nie mieści.
2016-03-05 12:27
Nie realne nie masz gościu zielonego pojęcia ul Długa i Szeroką jezdzi tramwaj w tych czasach puknij się w ten pusty caban
2016-03-05 13:23
W wielu Miastach europejskich tramwaje jeżdżą po "starówkach" i jest to piekne. Tramwaj to bardzo miejski pojazd. Nawet górzyste Oslo rozwija sieć. Gdańszczanie tego w ogóle nie czują, bo na wioskach tramwajów nigdy nie było.
2016-03-05 13:41
Jak sobie wyobrażasz przejazd Długą w lecie?
albo przy jakichkolwiek imprezach na Długim Targu.
2016-03-06 07:43
A na przykład tak (ostatnie 3 minuty):
https://www.youtube.com/watch?v=aFmddzu8cto
2016-03-05 22:17
Na przykład czemu zlikwidowano linię na Orunię? Bo była to w 1971 roku, gdy doszło do likwidacji mocno wyeksploatowana, jednotorowa linia, gdzie tramwaje korzystały z mijanek, a w latach 70 zaczęły pojawiać się w
Na przykład czemu zlikwidowano linię na Orunię? Bo była to w 1971 roku, gdy doszło do likwidacji mocno wyeksploatowana, jednotorowa linia, gdzie tramwaje korzystały z mijanek, a w latach 70 zaczęły pojawiać się w Gdańsku korki, dlatego podjęto decyzję o przebudowie obecnego traktu św. Wojciecha i tory musiały zniknąć z braku miejsca. Przyczyna likwidacji zajezdni na Dolnym mieście jest podana w artykule, a linia przez Targ Węglowy i Długą zlikwidowana została, gdyż wybudowano Armii Krajowej i węzeł Hucisko, a ta linia stała się wtedy niepotrzebna. Do tego chciano chronić budynki przed wstrząsami wywoływanymi przez tramwaje, no i Długa miała spełniać swoją obecną rolę turystycznego deptaku.
2016-03-05 21:44
Oczywiście Koprowskiego...
Następny jego artykuł pewno będzie o autobusach albo o przejściach dla pieszych...
Zieeeewwww...
2016-03-06 01:56
Nie czytaj. Nie komentuj.
2016-03-06 00:11
Uśmiech na twarzy pojawił mi się, gdy oglądałem ten 10 minutowy filmik.
Nie chodzi mi konkretnie o tramwaje, ale o ludzi, którzy w nim zostali ujęci.
Zero telefonów komórkowych, zero słuchawek na uszach, spokojniejsze życie codzienne. Piękne czasy ;)
2016-03-05 12:28
2016-03-05 12:32
2016-03-05 12:40
2016-03-05 13:27
W Warszawie jeździ jeszcze sporo gratów. Ale niskopodłogowych tramwajów jest w Warszawie ponad dwa razy więcej niż wszystkich tramwajów w Gdańsku.
2016-03-05 13:56
a zastanów się jakie jest zapotrzebowanie na tramwaje w 2milionowym mieście a jakie w pół milionowym.
2016-03-05 14:34
Powiedziałabym, że wcale nie większe. Może słyszałeś, że w Warszawie jest półtora (linii) metra. A i ludności góra 1,7.
2016-03-05 17:20
Ludności jest około 3mln, w tym ludzie z obrzeży którzy też często korzystają z zkm. 1.7 mln to jest zameldowanych, nie licząc całych mas słoików, których też jest bardzo dużo.
2016-03-05 18:17
Na tej samej zasadzie w Gdańsku jest prawie milion.
2016-03-05 22:24
zameldowanych jest 462, ze słojami może z 550.
2016-03-05 17:45
2016-03-05 15:01
Ggańsk: ok. 130 tramwajów, 160 mln. pasażerów rocznie.
Warszawa: ponad 500 tramwajów, 260 mln. pasażerów rocznie.
Czyli w gdańskich tramwajach jest ponad 2 razy większy tłok (czytaj smród). Najlepszy na świecie?
2016-03-05 18:29
Jak byś się częściej mył to pewnie by tak nie śmierdziało.
2016-03-05 15:08
Aby osiągnąć warszawski komfort podróżowania, Gdańsk powinien mieć co najmniej 300 tramwajów.
2016-03-05 17:33
Co za bzdury wygadujesz dziewczyno. Na 59km torowiska w Gdańsku chcesz 300 tramwajów? Haha
2016-03-05 18:21
W Warszawie jest 130 km i jeździ 520. No dobra. W Gdańsku powinno byc co najmniej 250. Trzeba umieć jeździć
2016-03-05 13:50
No, akurat od Krakowa to Gdańsk się powinien uczyć. Organizacji komunikacji miejskiej w ogóle i właściwej obsługi technicznej taboru w szczególe. Krakowskie "stopiątki" wyglądają i działają jak prosto z fabryki. A gdańskie to strupieszały złom, "upudrowany" nową farbą.
2016-03-05 12:49
Nawet fakt, że Tomasz Knapik czyta kolejne przystanki nie był w stanie przyswoić tego jak zimno było parę dni temu w starym, stołecznym Konstalu (mimo że odnowionym).
2016-03-05 13:00
rozkład wnętrz - każdy jeden detal - planowali kompletni durnie. To jest bydłowóz.
2016-03-05 13:55
Radą są pojazdy 7-członowe z odpowiednią ilością siedzeń,dlatego spytaj się Lisickiego czemu najbliższy zakup to będą pięcioczłony (zamiast obiecywanych siedmioczłonowych)?
2016-03-05 18:22
mówię, że Pesy omijam. Mam to szczęście że do roboty chodzę piechotą, ale gdyby miał dojeżdżać Pesami (na szczęście są też Dortmundy i te 2 czy 3 przerobione Konstale) to wybrałbym samochód albo rower.
2016-03-05 12:51
miejsca i ich rozkład, podziały okienne, parapety, wyświetlacze zabierające pół szyby. To jest kompletne dziadostwo dobre tylko na bantustany Europy Wschodniej. To najgorsza rodzima produkcja tramwajowa od 45.
2016-03-05 12:58
2016-03-05 22:24
Poszkodowanych zostało kilka osób, o dziwo większość w Pesie, gdzie według mnie są źle rozmieszczone poręcze i jest zbyt mało miejsca. Te skośnie ustawione fotele to jakaś pomyłka. Od Swingów lepsze są Jazzy pod tym względem, ale też brakuje im sporo do ideału.
2016-03-05 13:05
i nie chodzi tu o patriotyzm, a o żywe dowody, patriotyzm jak zwykle tak i w tym przypadku odbija się na społeczeństwie.
2016-03-05 13:26
2016-03-05 13:12
2016-03-05 18:27
i nie dostać szału od klaustrofobii. Gdańsk się chwali także ekranami na Żołnierzy Przeklętych.
2016-03-05 13:13
2016-03-05 13:24
A Kraków postępuje znacznie mądrzej, kupując ergonomiczne, eleganckie Bombardiery NGT8. Swingi i JAzz'y są o klasę-dwie gorsze.
2016-03-05 13:46
Teraz biorą krakowiaki z Pesy.
2016-03-05 12:15
Świetny artykuł.
A tam poza -budyń obiecywał ponad dwa lata temu koniec 105 tek. Jak widać mają się dobrze. Szkoda że za przykładem innych miast nie modernizowano ich w Gdańsku.
2016-03-05 12:23
a 105Na już niedługo znikną bo zapowiadane są kolejne zakupy nowego taboru
2016-03-05 15:48
w 105 z przystanku było dobrze widać kanarów czy siedzą
2016-03-05 22:14
artykuł świetny ale mam pytanie do znawców tematu
co było w miejscu dzisiejszego Żaka
czy była tam zajezdnia tramwajowa?
2016-03-05 14:54
2016-03-05 20:59
Do pracy dojeżdżam na czas.
Bilet miesięczny i 3o dniowy mógłby być tańszy. Jednorazowy też.
Mniej byłoby gapowiczów!!!!
2016-03-05 12:19
problem w tym, że Gdańsk NIE MA ODPOWIEDNIEJ TOPOGRAFII, aby w tym mieście jeździły tramwaje. Tak dla autobusów, trolejbusów (także duobusów :) ), jak najbardziej tak dla kolei tj. SKM & PKM, ale ZDECYDOWANE NIE dla
problem w tym, że Gdańsk NIE MA ODPOWIEDNIEJ TOPOGRAFII, aby w tym mieście jeździły tramwaje. Tak dla autobusów, trolejbusów (także duobusów :) ), jak najbardziej tak dla kolei tj. SKM & PKM, ale ZDECYDOWANE NIE dla tramwajów !!! Powie Wam to Kochani Czytelnicy trojmiasto.pl każdy specjalista od zarządzania KM (nie mylić z ), tylko błagam nie z ZTM Gdańsk, ZKM Gdańsk, ani broń Was Boże jakiegoś tworu "znawców" i "specy" od komunikacji miejskiej i amatorów (amatorskiej) fotografii tramwajów i autobusów, czytaj PSSTM.
Wszystkich Pozdrawiam i Życzę miłego weekendu :)
No Proszę nawet Pan Motorniczy w pierwszym komentarzu stwierdza, że często mamy w Gdańsku do czynienia z tzw. zatrzymaniami w ruchu (z różnych powodów).
2016-03-05 20:46
Panie Janie! Jak rozumiem jest pan PRAWDZIWYM specjalistą od zarządzania, bo przecież tacy tam w bankach EBI czy EBOiR, albo analitycy projektów unijnych oceniający dofinansowanie rozbudowywanej na trudnych terenach
Panie Janie! Jak rozumiem jest pan PRAWDZIWYM specjalistą od zarządzania, bo przecież tacy tam w bankach EBI czy EBOiR, albo analitycy projektów unijnych oceniający dofinansowanie rozbudowywanej na trudnych terenach sieci, to na tym się nie znają... Nie topografia jest najważniejsza dla tramwaju, ale możność wytyczenia wygodnych, wydzielonych torowisk, gdzie tramwaj rozwinie pełnię swych walorów. A tak się składa, że Gdańsk ma pod tym względem możliwości, jakich zazdroszczą nam inne miasta. I to wie laik taki jak ja, a pan, taki specjalista nie? Życzę wiele samozadowolenia i również miłego weekendu!
2016-03-05 18:07
W Lizbonie był? Jeśli nie to niech pojedzie i oceni czy to miasto ma odpowiednią topografię by korzystaćz fantastycznej sieci tramwajowej.
2016-03-05 17:21
Ateny
góry, gęsta historyczna zabudowa
wyciągnięte w osi Pireus-Ateny
a jest i tramwaj i metro i trolejbusy i autobusy i kolej regionalna,
harmonijny system, bez podgryzania się nawzajem
jak jasze szemrane obciachowe bandziory z tych wszystkich koterrii ztm zkm skm pkm regio zkmzg itd
2016-03-05 16:30
Panie Janie, a o metrze w Gdańsku jakie jest pana zdanie? :]
2016-03-05 12:37
Odpowiedniej topografii to nie ma może południowy Gdańsk, bo jest masa osiedli porozrzucanych w to i we w to. Chełm, Morena, Suchanino mają odpowiednie warunki aby była tam linia tramwajowa nie mówiąc już o dolnym tarasie.
2016-03-05 12:25
Gdzie publikujesz ? w NASA ? . Podaj jakies swoje naukowe osiagniecia ? . Czy tylko myslisz ze jestes specjalista ?.
2016-03-05 13:16
2016-03-05 18:30
tyle w temacie. Przyjezdni i tak jeżdżą głównie SKM, nie tramwajami, chyba że mówisz o przyjezdnych co na budy w Brzeźnie
2016-03-05 18:49
2016-03-05 14:48
bo korki go nie dotycz
2016-03-05 17:17
tu i ówdzie tkwi w korkach,
i wolniejszy niż metro
za to gęściej ma przystanki
i widać świat dookoła
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.