Opinie (67) 8 zablokowanych

  • (2)

    Gdzie źródła? Tzn. nie podważam wiarygodności artykułu, jest bardzo fajny, ale jak już się pisze takie historyczne teksty to podaje się też swoje źródła.

    • 4 4

    • to nie jest praca doktorska, chcesz źródła to sobie znajdź. (1)

      • 9 0

      • porządnie napisany artykuł prasowy podaje źródła.

        chyba, że w większości jest plagiatem. Wtedy źródeł wstydliwie się nie podaje. To jest jedyny, poza niechlujnością autora, powód dla którego w tekstach pisanych ukrywa się źródła.

        • 0 1

  • podziekowania (3)

    Człowiek do końca świata się uczy. Tyle razy byłem na Helu a nic o tym nie wiedziałem . Żadnej tabliczki z informacją od włodarzy Helu.

    • 14 1

    • A wystarczyło wejść w internet i trochę poczytać o miejscowości którą się zwiedza. Niestety niektórzy z czytaniem mają problem wolą filmy typu Vegi itp. a potem co wszamać i co wypić

      • 7 5

    • (1)

      oczywiście, bo to teren portu wojennego i wstęp jest zabroniony

      • 1 4

      • można wejść, to jest poza teren portu

        • 1 0

  • ciekawe (1)

    "....Hel od zawsze był podmywany przez morze od strony północnej". Tak,to prawda, ale oba wraki leżą od strony południowej, więc pólnoc w dalszym ciągu jest i będzie podmywana. Arytkuł bardzo ciekawy, nawet dla helanina:)

    • 10 1

    • Geograficzna niezręczność autora

      Chodzi nie o "Hel", tylko o port wojenny w Helu, który położony jest po zachodniej stronie półwyspu i podmywany był od północnego - zachodu i zachodu...
      BTW - patrząc na te wraki warto pamiętać, że ich osadzenie w tym miejscu zmieniło linię brzegową.

      • 0 0

  • nie znałem tej historii ciekawe. (2)

    z tym że to chyba nie najtańszy ani najlepszy pomysł statki używać za falochron, przecież to zmarnowane tony stali ( do wykorzystania w hucie) a falochron można było usypać z kamieni piasku czy wybudować z betonu

    • 6 2

    • z radziecką technologią chcesz polemizować???

      • 6 1

    • Usypanie takiego falochronu jak tu piszesz z piasku i kamieni przewyższyło by wartość tego złomu kilkuset krotnie.

      • 9 0

  • (1)

    Szlezwig stal w porcie, dobrze zasloniety, i strzelal do Helu. Najpierw bylo widac z Helu blysk, a wtedy trzeba bylo liczyc do 28. Po 28 pocisk padal gdzies na Hel.

    • 3 0

    • Gdyby Bateria na Helu im. Laskowskiego dostała działa większego kalibru to mogliby robić zakłady czy trafią Szlezwiga, czy nie.

      • 6 0

  • To tłumaczy dlaczego nie ma zaawansowanych budowli i okrętów z czasów sprzed 2000 lat.

    • 2 0

  • Szkoda wielka (1)

    Że nie ma Kozaka który by je odbudować chciał...

    • 4 3

    • Szkoda?

      Odbudowywać ex-sowiecki złom, przestarzały już w momencie wodowania?
      Po co?

      • 0 0

  • Ciekawy artykuł

    ... dziękuję

    • 7 1

  • (2)

    Na HMS Conrad plywal w czasie wojny w Anglii wujas mojej mamy. Eskortowal angielskie konwoje do Murmanska i Archangielska. Czy to o ten samm okret chodzi ?

    • 0 0

    • HMS Conrad... okręt o tej nazwie nigdy nie istniał

      Istniał ORP Conrad, ale nie brał nigdy udziału w eskortowaniu konwojów do Murmńska i Archangielska, również podczas s służby pod banderą brytyjską, jako HMS Danae. Od podniesienia polskiej bandery (w październiku 1944) do końca wojny przebywał w portach brytyjskich lub pełnił służbę patrolową, bez akcji bojowych.

      • 1 0

    • Tak, ten sam

      • 0 0

  • Zły nr taktyczny

    Błyskawica po wojnie nosiła nr 51, później 271.. Autor wspomniał że rzutkę podano z H-34 ten numer Błyskawica miał tylko w czasie wojny

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.