Dodaj opinię

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • rowery towarowe będą oczywiście jeździć po drogach rowerowych i pieszych wraz z kolarzami (2)
    Nie dziwcie się więc, że widzicie kolarzy i normalnych rowerzystów na jezdni, gdyż korzystają z niej zupełnie legalnie!
    Jestem kierowcą, ale gdy jadę rowerem, nie widzę innej możliwości niż jazda jezdnią. Po tym czymś nie da się jeździć.
    kierowca / rowerzysta
    1 rok
    • zależy gdzie - jeśli DDR jest dość szeroka a rozwiązania skrzyżowań z jezdniami ulic poprzecznych (1)
      to na wielu drogach dla rowerów w Trójmieście jeździ się wieloma rodzajami rowerów zupełnie dobrze.

      W Gdyni oczywiście na razie jest wiele luk ciągłości sieci dróg dla rowerów, niepotrzebnie ich istnienie jest interpretowane jako źródło zakazu jazdy rowerem po jezdni, ale widać perspektywy poprawy: niedługo dojazd do bulwaru nadmorskiego z okolic stacji Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana będzie OK.

      To jest oczywiście tylko niewielki odcinek potrzebnej sieci ddr, ale ogólnie sytuacja się poprawia. Szkoda, że słabo się promuje ideę uspokajania ruchu, wzajemnego szacunku rowerzystów do pieszych na ddr i kierowców do rowerzystów na jezdniach ulic uspokojonego ruchu.
      1 rok
      • Uspokajanie ruchu powiadasz?
        Mam wrażenie, że coś takiego nie istnieje. Przejedź się Świętojańską na kolarce, czyli w strefie "tempo 30", gdy nie ma tam zatoru, który uniemożliwia szybszą jazdę samochodów. Jak będziesz się spokojnie bujał 35, a nawet 40, to i tak cały sznur samochodów jadących za tobą cię tam wyprzedzi.
        Gdynia, to też zjazdy i podjazdy. Świetną rzecz zrobiono malując rowery na zjeździe z Małokackiej. Totalnie obniża to ciśnienie kierowców na próbę wyprzedzenia (nielegalnego zdaniem mitomanów), zjeżdżającego z dopuszczalną tam maksymalną prędkością roweru. Widzę, że zwiększa to bezpieczeństwo, bo najzwyczajniej obniża agresję z powodu przewidywania bezdyskusyjnej winy w przypadku kolizji.
        Niestety na Kieleckiej coś takiego nie istnieje, a szkoda. Tylko zjeżdżający autobus wymusza na większości kierowców zachowanie tam dop. prędkości. Nawet 60, to za mało.
        Wyprzedzenie roweru, to dla dużej części tzw. kierowców (sam jestem kierowcą), to misja, cel sam w sobie, zupełnie niezależny od prędkości i poziomu zagrożenia. Często tylko po to, żeby tylko wyprzedzić i hamować na zderzaku za sznurem samochodów, zmniejszając bezpieczny dystans rowerzysty od poprzedzających pojazdów. On oczywiście wierzy w to, że jak rowerzysta wjedzie mu w tej sytuacji, to nie będzie jego wina.
        Podjazd np. pod Kielecką?
        No cóż, tu się sprawdza, że wolno jadący rowerzysta może zostać tam uspokojony na maksa tzn. będzie się np. przeciskał za przystankiem pełnym ludzi, pokonywał kolejne krawężniki i zakręty, wjazdy, parkingi pod fryzjerem i weterynarzem. Szkoda, że nie ma na Kieleckiej jednokierunkowego pasa prowadzącego na ten asfaltowy trakt rowerowy i pieszy, ale na sam asfalt, z ominięciem przystanku i dalszych atrakcji. Co tam szkodziło puścić podjeżdżające rowery jednokierunkowym pasem? Możliwe, że g*wniarzeria tam zjeżdżająca nocą bez lampek, która traktowałaby ten łącznik jako zjazd na jezdnię, chociaż nadal jest to bezzasadne, a pozostaje totalnym utrudnieniem.
        kierowca / rowerzysta
        1 rok
  • Podatki (2)
    To już wiem gdzie kasa z podatków się marnuje :) kolejna dziura budżetowa do załatania :)
    krzysiek
    1 rok
    • wydatki na promocję korzystania z rowerów różnego typu
      wykazują najwyższe wskaźniki produktywności.

      Porozmawiamy za rok, po rowerolucji czyli zmianie w postrzeganiu rowerów w rok po wdrożeniu systemu rowerów metropolitalnych typu MEVO.
      1 rok
    • Rozliczmy Gryzonia przy wyborach.
      1 rok
  • Jesli pan urzednik (1)
    Twierdzi, ze "pojemność wynosi 100 kg" to gratuluje mu wiedzy z zakresu szkoły podstawowej. Nie dziwota, że takie głupoty wymyśla.
    Anty żenada
    1 rok
    • odezwał się perfekcjonista, który ani nigdy sam błędu w życiu nie popełnił
      ani nie wybaczył nikomu trywialnego błędu w opisie rzeczywistości.

      Tylko gratulować dobrego samopoczucia (w które wątpię).
      1 rok
  • Cyklogłupki znów w akcji. (2)
    Trójmiasto.pl jakieś monotematyczne ostatnio. Temat przewodni to tylko rowery to, rowery tamto... Jest tyle innych ciekawszych tematów. Czas chyba zmienić portal, bo nudne jest czytanie codziennie o problemach ped**arzy.
    Pan kierowca
    1 rok
    • najwięcej problemów mają zdaje się "trójpedalarze" jeśli trzymać się twojej nomenklatury
      jeżdżę albo Toyotą Hybrid (naturalnie automat, tylko pedał gazu i hamulca) lub rowerem.

      Promocja korzystania z rowerów po jezdni (po uspokojeniu ruchu) sprzyja poprawie jakości życia wszystkich mieszkańców.

      Być może jeszcze o tym nie wiesz, ponieważ uzależnienie mentalne od konwencjonalnego samochodu ogranicza wyobraźnię.
      1 rok
    • Strasznie monotematyczne... gros o sprawach drogowych... a to jest Nadmorska Perełka
      Trójmiasto i jego atrakcje o których mało się pisze.
      Krakowiak miłośnik Trojmiasta
      1 rok
  • Kiedy zdiz zajmie się naprawą dróg w Gdyni?? (4)
    1 rok
  • drogi (1)
    Parkingi dla Gdyni Panie Prezydencie
    1 rok
    • parkingi dla rowerów oczywiście
      Wielopoziomowe/podziemne parkingi dla samochodów w centrum miasta jeśli są płatne zwykle stoją puste, ich budowa jest kosztowna i zwiększa korki na dojazdach do centrum.
      nie za moje podatki
      1 rok
  • WOW :O !! (1)
    I pędzi taki jednopasmówką z podwójną ciągłą pod górę do mnie mroźną i śnieżną zimą żeby dowieźć 20 europalet

    zaje***cie :) !

    czyli jak dopłynie moje zamówienie, nie będę musiał dzwonić po ciągnik siodłowy tylko po rowery, każdy bierze jedną paletę i DZIDA !!
    1 rok
  • Pomysł jest ze wszech miar godny pochwalenia, ale (4)
    nie w Gdyni! DO tego musi być super dobra i przemyślana sieć ścieżek. Przypominam, że jeżeli nie ma ścieżki, a prędkość aut na drodze jest taka, jaką dopuszcza sięw mieście, to rower MOŻE poruszać się drogą. Co to znaczy dla aut - dośpiewajcie sobie sami...
    t.
    1 rok
    • A pod górkę autobusem
      1 rok
      • lub rowerem cargo wspomaganym elektrycznie
        może być zwykły rower sieci MEVO

        O tym nie pomyślałeś?

        Taki wariant niedługo nabierze aktualności.
        1 rok
    • podaj źródło prawne bredni, które wymyśliłeś (1)
      Jeżeli chodzi o limit prędkości, to rowery mogą poruszać się po wszystkich drogach za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad!
      Poza tym rower z zasady zawsze jest przeznaczony do poruszania się jezdnią!
      1 rok
  • to już (20)
    ładnie w UM Gdynia odlecieli
    trewor
    1 rok
    • nikt nie dodał (14)
      że na ten bezsens wydano ponad 100 000 PLN
      rock
      1 rok
      • Bezsensem są trole na forum, jak długo portal będzie je torelowal?
        1 rok
        • darmowe trolle nic nie kosztują (6)
          dodają kolorytu i są elementem forum
          portal cieszy się z klików, a trolle generują traffic
          ale kasa z pieniędzy miasta na te wynalazki to marnotrawstwo-jakby był popyt na usługi rowerów cargo to prywatny firmy by je świadczyły
          1 rok
          • Popyt będzie (5)
            jak nie wjedziesz do miasta swoim śmierdziuchem, z powodu zakazu. Wtedy będziesz szukał roweru, którym coś przewieziesz.
            1 rok
          • Skąd ten pomysł? (4)
            Że tylko zamiejscowi jeżdżą samochodem? Mieszkańcy Gdyni też miewają własne samochody. Skończysz szkołę, pójdziesz do pracy, może też będzie cię stać na samochód.
            Rowerzyści powodujo raka
            1 rok
          • Racja, nowi mieszkańcy centrum, Portova, Waszyngtona, Batorego,
            na pewno będą wjeżdżali do swoich apartamentowców samochodami, a współmałzonek samochodem firmowym będzie parkował na ulicy. Chcecie zabronić wjazdu do miasta, a budujecie coraz więcej mieszkań dla bogaczy i na wynajem. Im nie tego zabronicie.
            1 rok
          • Stać na samochód? (1)
            Przebudź się gamoniu, jest 2018 rok. W tym kraju, jak i na tzw. zachodzie, przyzwoity rower jest droższy od starszego, całkiem sprawnego jeszcze samochodu.

            Ci bardziej ambitni i majętni rowerzyści kupują rowery w cenie najtańszego, ale nowego auta.
            Le Ming
            1 rok
          • rowery zwykle kupują mieszkańcy a nie "rowerzyści"
            osoba jadąca rowerem to zwykła mieszkanka lub mieszkaniec, rowerzystą się bywa, tak jak pieszym lub kierowcą, mieszkańcem się jest.

            Tylko ograniczeni wyobraźnią twierdzą, że "plemiona" rowerzystów i kierowców nie mają żadnych elementów wspólnych i nigdy się nie pogodzą.
            1 rok
          • Nie interesuje mnie opinia trolla.
            1 rok
      • Jak już piszesz, to całą prawdę... (3)
        Przynajmniej 85% dała UE i te pieniądze nie można było dać na co innego, bo taki projekt powstał na poziomie unijnym, a Gdynia do niego przystąpiła. Więc ciesz się, że miasto jest aktywne i pozyskuje środki unijne.
        Tyle w temacie
        1 rok
        • Ale 15 procent poszło z kasy miasta no coś co jest generalnie słabym pomysłem...
          1 rok
          • promowanie korzystania z rowerów i rowerów typu cargo
            jest dla miasta jednym z najlepszych pomysłów na poprawę jakości życia wszystkim.

            Jazda samochodem powoduje raka w organizmach osób kierujących, ich pasażerów oraz wielu innych mieszkańców miasta.
            1 rok
          • A na czym polega słabość tego pomysłu?
            Niech zgadnę, ty wraz z kilkoma, może kilkunastoma frustratami nie lubicie rowerów i rowerzystów, więc pomysł jest słaby.
            Le Ming
            1 rok
      • Szczurek szasta jak zwykle publiczna kasą!
        1 rok
      • za te pieniądze można byłoby zrobić kilka ułatwień dla niepełnosprawnych
        Gdynia to trzeci świat dla ludzi na wózku.
        1 rok
    • pomysł szczura:))) (1)
      1 rok
      • Jeżeli to jest pomysł prezydenta Szczurka, to znaczy że zaczyna coś kojarzyć o dobrym zarządzaniu miastem
        najważniejsze, by korzystał z dobrych doradców i był otwarty na nowe pomysły.

        Prezydent miasta nie musi być ekspertem od inżynierii ruchu drogowego, ważne, by rozumiał dobre pomysły na miasto - tak jak zarząd miasta Kopenhaga, który posłuchał Jana Gehla i wyprowadził miasto na czoło rankingów jakości życia miejskiego.
        1 rok
    • Edzio ty byś mógł na swoim wózku się poscigac... oczywiście jakbyś był trzeźwy
      1 rok
    • Coraz glupsze pomysły szczurka. (1)
      1 rok
  • Czas na powołanie Spółdzielni Pracy im. Borów Tucholskich. Dla wspomożenia ekomobilności...
    0 sekund temu
    1 rok

Twoja opinia

zamknij
STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii