Opinie (310) 7 zablokowanych

  • TKM (2)

    Cały rozwinięty świat zachodni inwestuje w gospodarkę morską i wodną, a biało/czerwone orły dopiero teraz wpadają na taki pomysł ! Żałosne !

    • 5 4

    • (1)

      tęczowe sroki do tej pory nie wpadły

      • 5 0

      • do nagle oswieconych

        Port gdański rozwija się głąby systematycznie od wielu lat.

        • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    Zlikwidować port wewnętrzny i przeniść stocznie... (2)

    ... aby te tereny odzyskało miasto pod nowe inwestycje biurowe i mieszkaniowe.

    • 26 38

    • na razie mamy

      wystarczająco dużo niezagospodarowanych terenów postoczniowych.

      • 1 0

    • aha - już deweloperek skomle

      ....tak, tak, od 1990 banda kilku cwaniaków czai sie na te tereny - wasze niedoczekanie

      • 11 4

  • Mamy Lubekę, Hamburg i Kilonię. Po co Gdańsk? (3)

    - Koledzy z różnych państw w PE pytają mnie "co sie z wami stało?! Kiedyś byliście reprezentantami naszych interesów.."
    Michał Boni

    • 13 4

    • Boni to folgzdojcz, tak jak Tusek, lewndowski i cała patologia z Gdańska!!!!!!!!!

      • 4 1

    • Teraz mamy Klajpedę (1)

      Viacarpatia

      • 3 2

      • Widzę, że wreszcie jest internet w Tworkach.

        • 3 1

  • Zapamiętajcie moje słowa. (3)

    Wystarczy, że to się nie spodoba Berlinowi, a zaraz tam wjadą tzw. ekolodzy (Adam W. już się pewnie pakuje. Tylko przelew pójdzie). Następny krok to będzie tzw. komisja europejska (czyli organ pilnujący, aby nie było w Europie konkurencji dla Niemiec I Francji). Na sam koniec pójdzie KOD i reszta pożytecznych i**otów. Uwalą tę inwestycję.

    • 24 7

    • Zapomniałem dodać, że takim pomysłom najlepiej się ukręca łeb przy pomocy ludzi, którzy uchodzą za Polaków. Boni, Lewandowski, Gräfin von Thun und Hohenstein, Zwiefka, Tusk, Hübner, Bielecki itd. W razie czego zawsze można powiedzieć, że to przecież nie Niemcy, a sami Polacy tak zadecydowali.

      • 3 0

    • (1)

      Nie boj nic. Braun z Korwinem i Godek nas obronia.

      • 2 4

      • Ciężko mi jakoś uwierzyć w skuteczność ich obrony. Autostrady były potrzebne, żeby Niemcy i Francuzi mogli wozić towary na wschód, więc powstały. Z portami to już zupełnie inna bajka.

        • 6 0

  • DCT (2)

    Cos tu nie pasuje...Po co inwestowac tyle kasy w budowe nowego portu, jak wewnatrz Portu Gdańskiego jest tyle niewykorzystanych terenów i nabrzezy. Poza tym Panstwo Polskie kupiło terminal DCT który sie rozbudowuje i jaki sens jest budowy kolejnych 2 terminali kontenerowych???

    • 8 6

    • DCT to kontenery

      a to nie wszystko.
      Dalsza rozbudowa DCT to konflikt z mieszkańcami (Stogi).
      Jest koniunktura, to się buduje. Jak jej nie będzie, to się na pewno nie zbuduje.
      A jak znowy przyjdzie, to ręka w nocniku, bo sie nie zbudowało i nie ma czym i gdzie (casus Gdynia...).
      To proste i jednocześnie nieproste.

      • 3 0

    • myslisz?

      a moze pomysl ze port wewnętrzny ma parametry uniemożliwiające wpłyniecie największych statków, których jest coraz wiecej?

      • 3 1

  • Będzie nowy port jak się Niemcy zgodzą. (8)

    Jeśli Niemcy uznają taki port za zbyt dużą konkurencję dla portów niemieckich, to ta inwestycja nigdy nie powstanie.
    Polacy sami wybiorą ludzi, którzy zadbają o to by niemiecki interes był odpowiednio reprezentowany.

    • 34 25

    • chyba zwolenicy PO? mów za siebie

      • 2 0

    • (2)

      Minusują mnie ludzie, którzy wiedzą, że napisałem prawdę. Denerwuje ich to, że nadal można w Polsce pisać prawdę wprost. Mimo, że Boni tak się starał i nadal stara..

      • 16 2

      • (1)

        minusują bo pieprzysz propagandowe pissowskie głupoty, a ludzie potrafią myśleć a nie tylko powtarzać po Kurskim

        • 0 9

        • Dokładnie. Ludzie potrafią myśleć, a także sprawdzać i porównywać dane. Czytać, uczyć się i rozwijać. Wszystko dzięki obecnemu polskiemu rządowi i na przekór staraniom poprzedniej niemieckiej ekipy.

          • 4 0

    • (2)

      glupoty gadasz to czemu dct powstalo

      • 1 4

      • Powstało, bo jest potrzebne, żeby Lidle zatowarować.

        • 4 0

      • bo sfinansował to kapitał spoza Europy

        Poza tym, to popierdułka.
        Obejrzyj sobie terminale w Skandynawii.
        Może tonażu nie robia ale robią za to kasę. I permanentnie sie rozbudowują.

        • 3 0

    • Jak Polak może głosować na niemieckie partie, a potem narzekać że mu w Polsce źle?

      • 7 0

  • A dajcie taką wizualizację, jak będzie sztorm, cofka, huragan (2)

    To będzie fajniej wyglądało

    • 9 2

    • te madrala

      a pomyslałes ze to wszystko właśnie zostało uwzględnione podczas projektowania portu centralnego?

      • 0 0

    • My mamy czarny pas w tworzeniu wziualizacji

      • 0 0

  • Ile to będzie nas kosztować (9)

    Znowu

    • 20 113

    • Ps. chciałem zapytać czy to tak na serio chcą budować (1)

      czy to tylko przed wyborami takie wizje?
      Ps2. dlaczego dopiero w 2029 pierwszy terminal... w Chinach takie coś powstałoby w 2 lata

      • 7 4

      • 2 lata? serio?

        czlowieku a ty masz pojecie ile czasu potrzeba na refulacje? widzisz ze nie ma lądu i budowa będzie na morzu? to sobie spojrz jak powstawalo Maasvlekte 2 w Rotterdamie i ile czasu to zajęło, nie da się przyspieszyć pewnych prac.

        • 1 0

    • jeśliby odebrać nierobom 5 stów minus co miesiąc to by było szybko (2)

      • 16 10

      • Sam jesteś nierobem....

        Prostaku.

        • 5 6

      • Dlaczego mnie obrażasz? Taki z Ciebie tolerancyjny, kulturalny europejczyk?

        • 12 3

    • To jest inwestycja...

      ...dużo będzie będzie kosztować ale będzie też generować zyski. To nie elektrownia atomowa rudego złodzieja.

      • 6 1

    • Odpowiadam. Was, volksdeutschów nic to nie będzie kosztować bezpośrednio. Jeszcze zarobicie przy budowie (średnio 0,98% z każdego 1) . W dłużej perspektywnie porty w Lubece i Hamburgu mogą nieco stracić.

      • 9 4

    • woow woow wooow ... to już nie przekop ... nie ELblag poPiSowym priorytetem ???

      Pinokio kłam kłam kłam ... chcemy jeszcze

      • 11 11

    • Infrastruktura zawsze generuje koszty.

      Ale jej istnienie gwarantuje zyski dla wielu przedsiębiorstw z branży transportowej (i nie tylko), a także dodatnio wpływa na handel zagraniczny państwa. Drogi też dużo kosztują i nikt nie kwestionuje potrzeby ich budowy.

      • 31 4

  • No to teraz tylko zbytnio nie upolitycznić tej inwestycji i obsadzić budowę kompetentnymi ludźmi. (39)

    Wtedy sukces murowany. Nareszcie zaczynamy czerpać korzyści z morza i położenia na przecięciu europejskich korytarzy transportowych. Trzymam kciuki!

    • 222 10

    • Odsunąć PIS od władzy (15)

      Wtedy jest jakaś szansa, na kompetentnych ludzi w obsadzie.
      A tak będzie drugi Janów Podlaski.

      • 50 43

      • (3)

        o ile do wladzy nie dojdzie teczowa partia finansowana przez fundację Eberta która pieniadze ma z MSZ Niemiec to nie zniszcza tej inwestycji

        • 23 19

        • lepsza teczowa niz pedo fili (2)

          • 17 18

          • Przecież to to samo.

            • 3 0

          • W łeb się puknij trolu

            • 9 8

      • (4)

        Ci kompetentni ludzi w jednym momęcie zniszczyliby całą infrastrukturę, ponieważ Niemcy mają większe porty i nam się nie opłaca

        • 26 15

        • ile kilometrów dróg zbudowano od czasów objęcia władzy przez PiS? (2)

          I jak się to ma do infrastruktury, którą zbudowano przez 8 wcześniejszych lat?

          • 6 4

          • lol

            ile dróg zbudowano od 89 do dziś???

            • 2 0

          • Może z 5 km....

            • 3 0

        • Port-lotnisko- co będzie następne?

          Podobnie jak z lotniskiem.
          Przecież w Berlinie mamy większe ( o przepraszam oficjalnie mówimy, że Niemcy mają większe ) i się nie opłaca budować.

          • 5 5

      • (1)

        Tylko to właśnie za i dzięki PiS to się dzieje. Port nie należy całe szczęście do Miasta tylko jest spółką państwową.

        • 18 16

        • To poszukaj sobie artykułów o porcie zewnętrznym

          Potem policz na paluszkach, czy już wtedy było PiS przy władzy.

          O, nie. No i teraz sobie poradź z faktem, że to nie PiS pierwszy o tym mówi. I póki co tylko mówi. Trzeba będzie sypnąć na 500+ dla każdego uśmiechu dziecka to i nie będzie inwestycji.

          Póki co poziom inwestycji jest najniższy od 30 lat. Mówię o faktach, nie bredniach z memów.

          • 8 3

      • W Tusk Vision Network to usłyszałęś czy towrisz od GW ci to w artykule napisał (1)

        bo sprzedaż siadła po odstapieniu od prenumerat dla kazdej spółki skarbu państwa x3 ?

        • 14 19

        • Drogi ignorancie

          poczytaj, kiedy pojawiły się koncepcje portu zewnętrznego.

          A potem wracaj tu odszczekać swoje brednie.

          • 6 2

      • Nie ma mowy.... (1)

        ..tylko PIS gwarantuje powodzenie tej inwestycji. Tam są najlepsi.

        • 5 10

        • Rzeczywiście, najlepsza jest ta baba w makijażu za 50 000 zł

          • 5 4

    • Tylko nikogo z PO (5)

      Oni zaraz oddadzą to Niemcom

      • 32 31

      • (4)

        Tylko nikogo z PiS
        Oni zaraz oddadzą to Putinowi

        • 25 25

        • Putinowi? (3)

          A co PIS oddał Putinowi do tej pory, co?

          • 10 3

          • (2)

            Armię, zniszczyli wojsko. Pozbyli się doświadczonej kadry w zamian wstawili misiewiczów i wariatów

            • 6 7

            • Kadra (1)

              Misieiwczów już dawno nie ma, a armia nigdy nie była tak dobrze wyposażona jak obecnie. Coś ci się pomerdało. Wyłącz TVN. Pozbyli się doświadczonej kadry, ale komu zależy na doświadczeniach komunistycznych w armii kraju NATO?

              • 2 6

              • Ahhhhaaahhaa

                Dobre

                • 1 0

    • Hihihi

      Żeby coś w tym kraju nie było upolitycznione musi być nieatrakcyjne, niedochodowe i nikt o tym nie może wiedzieć:-)

      • 2 0

    • Marzyciel

      W Gdańsku nie upolitycznione???? Wolne żarty. Tu wszystko jest upolitycznione. Jak w urzędzie, każdej większej firmie itp., powiesz, że popierasz PiS twoje dni są policzone, stajesz się obcym, alienem, musisz szukać sobie innego miejsca. To się nazywa tolerancja po gdańsku. Jesteśmy tolerancyjni, ale jeśli nas nie popierasz to lepiej odejdź. Gdańsk to miasto tolerancji, ale innej, specyficznej.

      • 5 2

    • Ludzie żyjemy w kapitalizmie (11)

      Co panstwowe to polityczne zawsze!
      Teren nalezy wydzierżawić pod budowę portu na 50 lat. Oni sobie zbuduja port, my bedziemy mieli infrastrukturę. Za 50 lat przejdzie na panstwowe.

      • 7 18

      • Gotowe terminale wezmą w najem na wiele lat prywatni operatorzy. (6)

        Zazwyczaj tak to funkcjonuje, nie oczekuj że prywatny kapitał wybuduje Ci praktycznie nowy port od zera.

        • 17 3

        • no jakoś zbudował... (4)

          DCT zbudowano z funduszy australijskich emerytów z tak dobrym efektem, że zwrot nastąpił znacznie szybciej i nie trzeba czekać na upływ dzierżawy.

          Bo państwo kupiło... Czyli odwrotny scenariusz...

          Gorzej z infrastrukturą w otoczeniu, troche tory podremontowano, parkingów nie widać...

          • 14 1

          • (1)

            Pirs i nabrzeże za istniejącym falochronem, a teraz oczekuje ze państwo pogłębi, poszerzy tor podejściowy, zbuduje dodatkowy falochron, doprowadzi nową drogę i dwutorową kolej. Nawet nie chcieli parkingu zbudować. Nie nie mam prrtensji ale pokazuję że bez państwa samo się nie zrobi

            • 7 3

            • czyli tak infrastruktura jest potrzebna

              ale zasadność inwestycji potrafi ocenić tylko prywatny kapitał. Więc może poszukać partnera prywatnego do budowy portu?

              Nie znajdzie sie? Pewnie tak DCT jest jednym z największych portów na bałtyku wystarczy pewnie rozbudowa portu, a nie gierkowskie planowanie....

              • 0 1

          • Budowa DCT to jednak znacznie mniejsza skala od portu centralnego. (1)

            • 7 5

            • bo duża skala

              to polityczne marzenia. Wydajemy kase za państwowe i jest fajnie.

              Zresztą jak narazie to czołowy port kontenrowy na bałtyku, więc nie nazywałbym mala skala

              • 6 4

        • Dokładnie.

          Niestety u nas pokutuje jeszcze bajkowe podejście do kapitalizmu, który niby będzie działał tak, żeby klientom było dobrze i tanio.
          Niestety pewne rzeczy trzeba przygotować a inne wymusić i wtedy to działa.
          Np. obniżki roamingu w EU.

          • 13 2

      • Tylko dlaczego najnowocześniejszy port zbudowano za prywatne pieniądze? (1)

        psypadek?

        • 5 4

        • Powstał na terenie już istniejącego portu północnego.

          Z gotowymi falochronami, torem wodnym, kapitanatem, itd.

          • 2 0

      • tak a po 50 latach

        remont

        • 4 1

      • ta, jasne i w Polsce ktoś kasę wyłoży aby za 50 lat oddać państwu :D

        • 11 5

    • pis obsadzi takimi matołami jak nawrocki i będzie kolejna klapa (2)

      • 5 6

      • Wyrzucili Cię z polskiego muzeum, bo chciałeś opowiadać, że Niemcy są ofiarami II wś, a teraz frustracja przegrzewa ci zwoje?
        Czasy pudli skaczących do parówki babci Steinbach minęły bezpowrotnie. Albo się z tym pogódź, albo do NRD na szparagi dalej wiernie merdać ogonem.

        • 2 2

      • Sam jesteś matoł....

        ...zakompleksiony do tego. Gdybyś miał trochę ambicji to sam byś się starał o pracę w tym miejscu. Jesteś koleś cienki.

        • 3 4

  • OK, skoro państwo polskie zamierza przeznaczyć na ten projekt grube miliardy, to skąd w ogóle pomysł

    na budowę portu zewnętrznego w Gdyni finansowanego rzekomo przez sam Port i nie znanego jeszcze (bo nie istniejącego) inwestora zewnętrznego???
    Następne gruszki na wierzbie obiecywane przez gdyńskie władze i Port Gdynia?

    I jak ma się do tego unijna zasada walki z "nieuczciwą konkurencją" tak sprawnie uruchomiona przy okazji próby otwarcia portu lotniczego w Kosakowie?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.