2021-11-28 12:42
2021-11-28 12:45
A tu popatrz, bijemy pale...
2021-11-28 12:55
2021-11-28 20:08
od razu wyświęcą
2021-11-28 16:25
Jest od początku przewidziane miejsce na słupy i teraz je stawiają
2021-11-28 21:01
a paluja.
Przygotowanie w postaci kropek na planach to takie troche slabe...
2021-11-29 07:45
I innym obiektom mostowym.
2021-11-29 08:29
Brak takiego przewidywania bylby jasnym przekazem, elektryfikacji nie bedzie. A tak... Moze kiedys...
Nie jest to jednak linia "przygotowana do elektryfikacji".
2021-11-28 13:02
Sieć elektryczna będzie kończyć się w polu 2,5 km od Stacji Osowej, co oznacza że żadne pociągi elektryczne długo tamtędy nie pojadą
2021-11-28 14:17
Można rzec brawo pkp. Po ich stronie jest wielkie opóźnienie przy modernizacji linii Gdynia-Kaszuby.
2021-11-28 15:09
linii 202 w kierunku Szczecina, która niedługo zacznie sie "sypać"!
2021-11-28 15:58
Tutaj wygrała opcja Trasy Kaszubskiej.
2021-11-28 20:56
Czyli linia 201.
2021-11-28 14:30
2021-11-28 14:33
niezależnie od tego kto rządził. Takie państwo w państwie. Nic tylko zaorać i postawić na nowo.
2021-11-28 20:59
W odroznieniu od panstwa "uw-awsowskiego" gdzie wszystko likwidowano i "peowskiego" gdzie sprzedawano resztki...
2021-11-28 21:11
Modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i była ona nie do zrealizowania do końca w osiem lat a tyle rządził rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że rząd PO-PSL unowocześnił i
Modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i była ona nie do zrealizowania do końca w osiem lat a tyle rządził rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że rząd PO-PSL unowocześnił i zbudował ponad 1200 kilometrów szlaków kolejowych, kupił nowy tabor- np. pociągi Pendolino i lokomotywy Husarz oraz świetne polskie konstrukcje- i Dragon czy składy flirt stadlera i ELF oraz Pesy i Newagu. Bardzo ważna jest poprawa stanu bezpieczeństwa, czyli poprawienie tego, co zepsuł PIS za swej pierwszej kadencji zaprzestając jakichkolwiek remontów. Dziś setki PiSiewiczów obsadziło stanowiska w spółkach zależnych od pkp. ci pisowscy kolesie zasiadaja w spółkach bo PIS tak zmienił prawo, że stały się one ich własnością. Zaniedbania na kolei są gigantyczne i prawda jest taka, że to są zaniedbania wieloletnie. dobrym przykładem jest linia z Warszawy do Gdańska pociąg jedzie niecałe 3 godziny...A zastanowiliście się, dlaczego?!!! Bo, dzięki Platformie, cała linia E-65 jest aktualnie po remoncie.
2021-11-29 00:22
Rok 2005 - PiS zdobywa władze. Od razu bierze się za kolej. Już w grudniu uchwalono 3 ustawy Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego,
Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o
Rok 2005 - PiS zdobywa władze. Od razu bierze się za kolej. Już w grudniu uchwalono 3 ustawy Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego,
Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym,
Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o zmianie ustawy o transporcie kolejowym.
To podstawa do korzystania z funduszy europejskich.
Spójrzmy na liczby (np: ze strony Gazety.pl)
W latach panowania PiS 2005-2007 wydatki inwestycyjne wzrosły z 0,95 do 2,2 miliarda, czyli o ponad 100%. A co się działo dalej? 2008? 2,8mld zł, ale 2009 2,7 mld zł, 2010 ... 2,7 mld zł dopiero w 2011 3,7 i rok póżniej 3,9. Rok 2013 przyniósł wzrost do ponad 5 mld zł. Jak widać, rządy PO/PSL były mówiąc delikatne dość ospałe w wydawaniu pieniędzy na kolej. Nie ma tutaj powodu do radości, bo PiS -owi wystarczyły 2 lata, by wydatki wzrosły o ponad 100%, rządowi PO/PSL ...ponad 6 lat. Faktycznie - powód do chwalenia się.
2021-11-29 16:08
Bzdury, bzdury, bzdury. Wymień chociaż kilka sukcesów obecnej władzy w temacie kolei.
2021-11-28 13:03
Czyli linii 201 na odcinku Kościerzyna-Gdynia
2021-11-28 13:19
Do Kosciezyny niepredko dojda.
Tym bardziej, ze tempo faktycznie spada...
2021-11-28 13:23
Przynajmniej tak z mapy wynika
2021-11-28 23:37
więc nieprędko.
Tym bardziej, ze Gdynia nie chce przebudować wiaduktów.
2021-11-28 21:43
2021-11-28 13:16
elektryfikacje linii niszczą ich urok
2021-11-28 13:32
Ich jak ichy, ale szpeca krajobraz
2021-11-29 14:39
2021-11-28 14:07
I tak prąd czy para w lokomotywie jest z tego samego
2021-11-28 17:54
Wychodzi , że praktycznie bardzo mało osób korzysta z PKM . Kiepsko , inwestycja za miliony tylko chętnych nie ma
2021-11-28 18:02
2021-11-29 11:22
Np. w moim przypadku "raz na jakiś czas" oznacza mniej niż raz na rok.
Zgadzam się jednak co do wniosku, że na podstawie takiej ankiety nie można decydować o sensowności takiej linii. Może np. mieszkańcy Kartuz i okolic korzystający z tej linii nie korzystają z trojmiasto.pl?
2021-11-28 19:58
Bo tych chytrych Kaszubów nie stać na bilety.
2021-11-28 20:01
pokutny zamiast spodni
2021-11-28 13:18
zawsze mądry polak po szkodzie
2021-11-28 13:23
Skandalem jest że na etapie projektowania nie przewidziano trakcji elektrycznej
2021-11-28 14:10
2021-11-28 16:23
Zgodnie z planem, najpierw wybudowano bez prądu, bo odcinek z Osowej do Gdyni, podlegający pod PKP, nie miał prądu i nie wiadomo kiedy i czy w ogóle będzie miał, więc pociągi elektryczne i tak nie mogłyby jeździć. Teraz PKP zabiera się za elektryfikację swojego odcinka, więc i PKM buduje słupy i druty na swojej części trasy.
2021-11-28 13:31
elektryczne beda mogly jechac z Wrzeszcza tylko lotniska nigdzie wiecej .
2021-11-29 08:23
polisz lengłedż
2021-11-28 13:34
że po elektryfikacji mimo podpięcia pod trasę Gdynia - Tczew PKMki i tak będą kończyły i zaczynały trasę we Wrzeszczu a nie w Głównym, Pruszczu Gdańskim czy Tczewie. Naprawdę chciałbym wiedzieć kto odpowiada i jak czas pokazuje jest nie do ruszenia za taką patologię?
2021-11-28 16:19
Odpowiada PKP
2021-11-28 13:48
2021-11-28 14:20
2021-11-28 14:42
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.