2022-01-19 16:49
Wszystko się rozbudowuje a jedna droga jest dojazdowa (o ile można nazwać to droga bo Estakada się sypie i zaraz nie będzie nawet jej)
2022-01-19 20:34
2022-01-20 08:25
2022-01-20 07:47
2022-01-19 18:36
A jak do niego dojechac?
2022-01-19 22:40
2022-01-20 00:09
90% komponentów przypływa morzem, jest wstępnie montowana w porcie i wychodzi morzem na budowę farmy. Drogi nie są potrzebne.
2022-01-20 20:24
Miasta o przemysłowych i metalowych tradycjach?
Chociaż może być za późno, kadry wymarły...
2022-01-19 18:54
...jak i jego rozbudowę. Chyba od tego należałoby zacząć
2022-01-19 22:41
2022-01-19 19:51
A tymczasowy port instalacyjny w Gdyni=zmierzch kontenerów w Gdyni.
2022-01-19 22:35
Wolę tych.
2022-01-19 22:43
2022-01-19 22:49
Jak zwykle port w Gdyni wyprzedza z pomysłem ten z Gdańska. Tylko później, przez swój prawie nieograniczony potencjał Gdańsk przejmuje biznes i Gdynia znów musi kombinować (patrz kontenery, baza logistyczna itp)
2022-01-19 23:58
A pomysłodawcy/twórcy DCT najpierw rozmawiali z Gdynią, która z kontenerami ma związek od lat 70. Jednak chyba ta Gdynia za dobrze nie kombinuje, bo nie wyczuli bluesa...
A raczej tańsze i łatwiejsze "byznesa" przesłoniły gdynianom rozum...
2022-01-20 00:22
jak zwykle peło i Ola albo inna sitwa trójmiejska z "serduszkowym" Łowsiokiem na czele. (Nie, lewaki. Nie zazdroszczę. Współczuję)
2022-01-21 08:18
2022-01-19 23:00
W dni bez wietrzne pobiera prą bo musi się obracać.
2022-01-19 23:58
To się "warsiawka" zapłacze...
2022-01-20 00:04
1. Port instalcyjny jest sezonowy, nie przynosi wcale tak wielu realnych przychodow w skali kraju. Kontenery lub inne ładunki generują (kilkukrotnie) więcej przychodów i miejsc pracy. Farma jest budowana w ciągu 1 roku.
1. Port instalcyjny jest sezonowy, nie przynosi wcale tak wielu realnych przychodow w skali kraju. Kontenery lub inne ładunki generują (kilkukrotnie) więcej przychodów i miejsc pracy. Farma jest budowana w ciągu 1 roku. Obecnie przyznane koncesje na budowę farm (jest ich 5) zakładają, że powstaną one w podobnym czasie. Gdynia nie jest w stanie ich obsłużyć.
2, Port wewnętrzny w Gdyni nie ma wystarczająco miejsca ani warunków hydrograficznych żeby stać się poważnym portem instalacyjnym. Musiałby być zbudowany port zewnętrzny - więcej miejsca, a przede wszystkim możliwość przyjęcia i zadokowania (na nogach) statku instalacyjnego. To jest temat na kolejne dziesięciolecia, ale dużo lepszy niż poświęcanie obecnych regularnych przeładunków na sezonowe komponenty farm wiatrowych.
3. Drogi dojazdowe nie są potrzebne w porcie instalacyjnym. Komponemty są transportowane morzem, składane w porcie instalacyjnym i wywożone przez statek instalacyjny na budowaną farmę. Dobry przykład to port Ronne na Bornholmie. Nie generuje to ruchu lądowego.
4. W przypadku Gdyni, gdzie każdy kawałek nabrzeża jest wykorzystywany na inne ładunki, przeznaczenie ich na port instalacyjny to strata pieniędzy i pozycji rynkowej w przewozach regularnych.
5. Gdynia może być świetna jako port wspomagający, np. przeładunek kabli i mniejszych komponentów (TPs, secondary steel, baza dla statków - matek itd ) ale nie jako baza instalacyjna!
6. Firmy polskie, które mają koncesje na budowę farm - Orlen, PGE, Polenergia, wykluczają użycie Gdyni ponieważ jest zbyt mała. Jedynie niemiecki RWE rozważa Gdynię, ale RWE buduje najmnieszą farmę.
7. Zamiast myśleć o tymczasowym porcie instalacynym dla polskich farm, lepiej myśleć o porcie zewnętrznym i obsłudze całego Bałtyku, a nie tylko polskiej części.
8. Lepiej się skupić na portach serwisowych - to jest długoterminoa okazja dla rozwoju Władysławowa, Łeby, Ustki, Darłowa, Kołobrzegu.
Tak to jest jak ktoś podejmuje decyzje bez znajomości tematu.
2022-01-25 13:50
BDB
dodam tylko, że wieże buduje się i transportuje w pionie. Nabrzeże helskie i jego zaplecze nie posiada takich "punktowych" nośności!!!
Obok helskiego nie stanie nic na łapach. Obecne umocnienie dna na to nie pozwala.
Ale co tam, Koralewski (ksywka "garsonka") da radę.
2022-01-20 00:20
Hamburg, Rotterdam, Bremenhaven, Antwerpia i inne duże rozwinięte porty nie stały się portami instalacyjnymi. Stały się nimi zaściankowe porty z dużym nieużywanym terenem na składowanie komponentów - Ronne, Sasnitz,
Hamburg, Rotterdam, Bremenhaven, Antwerpia i inne duże rozwinięte porty nie stały się portami instalacyjnymi. Stały się nimi zaściankowe porty z dużym nieużywanym terenem na składowanie komponentów - Ronne, Sasnitz, Eemshaven itp, które nie mając innych ładunków znalazły swoją szansę w sektorze wind offshore. Gdynia/ Gdańsk mają lepsze regularne biznesy żeby rzucać się na wind offshore za wszelką cenę. Najpierw trzeba policzyć co się opłaca - czy zamast ograniczać wysokopłatne ładunki w Polsce, nie lepiej wydoić Niemców i Duńczyków z ich zaściankowymi portami, które od ręki mają lepsze warunki hydrograficzne???
2022-01-20 19:19
Wladyslawowo, rzeczona Lebe, Ustke.
Placu tam pod dostatkiem i robote z wdziecznoscia przyjma.
2022-01-20 01:42
Sami eksperci a robić nie ma komu
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.