Opinie (149) 5 zablokowanych

  • skąd pieniądze - ano stąd (4)

    Ciekawe, dlaczego wydający pozwolenia na budowę olbrzymich centrów logistycznyw czy multisalonów samochodowych w okolicy nie wydali zgody warunkowej - współfinansowania (lub finansowania w całości) przez właścicieli tych

    Ciekawe, dlaczego wydający pozwolenia na budowę olbrzymich centrów logistycznyw czy multisalonów samochodowych w okolicy nie wydali zgody warunkowej - współfinansowania (lub finansowania w całości) przez właścicieli tych obiektów? W obszarze węzeł Szadułki-węzeł kowale powstało lub powstaje kilkanaście tego typu obiektów - a rozjazdy pamiętają czasy pradawne ;-)
    Z tego co widzę będzie jeszcze gorzej, bo w okolicy żuraw przy żurawiu.

    • 12 6

    • (3)

      Znasz przepis, który pozwala na tego rodzaju działania (tzn. warunkowanie wydania pozwolenia na budowę "dorzuceniem" się do rozbudowy oddalonego węzła drogowego)?

      Sprawa byłaby jasna, gdyby to chodziło o

      Znasz przepis, który pozwala na tego rodzaju działania (tzn. warunkowanie wydania pozwolenia na budowę "dorzuceniem" się do rozbudowy oddalonego węzła drogowego)?

      Sprawa byłaby jasna, gdyby to chodziło o zjazd z obwodowej bezpośrednio i wyłącznie do danego centrum logistycznego, ale skoro to ma być inwestycja dla wszystkich, to inwestor będzie domagał się dobrego uzasadnienia prawnego tego rodzaju postępowania.

      • 1 2

      • szesnastka (2)

        Powszechnie znany artykul 16 ustawy o drogach publicznych.

        • 1 0

        • Art. 16. drogi publ. Budowa lub przebudowa dróg publicznych

          Przeczytałem przywołany artykuł. Dotyczy inwestycji niedrogowych. Trudno zaliczyć węzeł Kowale do inwestycji niedrogowych.

          Treść art. 16 poniżej:
          1.
          Budowa lub przebudowa dróg publicznych

          Przeczytałem przywołany artykuł. Dotyczy inwestycji niedrogowych. Trudno zaliczyć węzeł Kowale do inwestycji niedrogowych.

          Treść art. 16 poniżej:
          1.
          Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia.
          2.
          Szczegółowe warunki budowy lub przebudowy dróg, o których mowa w ust. 1, określa umowa między zarządcą drogi a inwestorem inwestycji niedrogowej.
          3.
          W przypadku, w którym inwestycją niedrogową jest kanał technologiczny, umowa, o której mowa w ust. 2, może przewidywać przekazanie zarządcy drogi kanału technologicznego, na warunkach uzgodnionych w umowie, z możliwością ustanowienia na rzecz przekazującego inwestora prawa do korzystania z części kanału. W takim przypadku do ustanowienia prawa na rzecz przekazującego inwestora postanowień art. 39 zakaz dokonywania w pasie drogowym niektórych czynności ust. 77ac i 7f7k nie stosuje się.
          4.
          Przekazywany kanał technologiczny, o którym mowa w ust. 3, powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w odrębnych przepisach, jak również warunkom określonym w decyzji, o której mowa w art. 39 zakaz dokonywania w pasie drogowym niektórych czynności ust. 3.

          • 0 1

        • Art. 16 ustawy o drogach

          To nie takie proste.
          Najpierw trzeba wykazać, że przebudowa węzła jest konieczna z uwagi na budowę inwestycji niedrogowej (w tym przypadku jakiegoś centrum logistycznego). Żaden inwestor nie da sobie łatwo wcisnąć

          To nie takie proste.
          Najpierw trzeba wykazać, że przebudowa węzła jest konieczna z uwagi na budowę inwestycji niedrogowej (w tym przypadku jakiegoś centrum logistycznego). Żaden inwestor nie da sobie łatwo wcisnąć takiego obowiązku.

          Treść artykułu poniżej:

          1. Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia. 2. Szczegółowe warunki budowy lub przebudowy dróg, o których mowa w ust. 1, określa umowa między zarządcą drogi a inwestorem inwestycji niedrogowej. 3. W przypadku, w którym inwestycją niedrogową jest kanał technologiczny, umowa, o której mowa w ust. 2, może przewidywać przekazanie zarządcy drogi kanału technologicznego, na warunkach uzgodnionych w umowie, z możliwością ustanowienia na rzecz przekazującego inwestora prawa do korzystania z części kanału. W takim przypadku do ustanowienia prawa na rzecz przekazującego inwestora postanowień art. 39 zakaz dokonywania w pasie drogowym niektórych czynności ust. 77ac i 7f7k nie stosuje się. 4. Przekazywany kanał technologiczny, o którym mowa w ust. 3, powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w odrębnych przepisach, jak również warunkom określonym w decyzji, o której mowa w art. 39 zakaz dokonywania w pasie drogowym niektórych czynności ust. 3.

          • 0 0

  • Nie mam najmniejszej ochoty stać na tym wyjeździe, bo może kiedyś uda mi się zjechać w lewo. Wolę jechać na następny zjazd i zjechać na spokojnie, bez stania.

    • 7 0

  • Taniej wyjdzie postawić całodobowo

    patrol drogówki do kierowania ruchem

    • 9 0

  • (2)

    najpierw trzeba wybudować OMT a później rozszerzyć całą obwodnicę Trójmiasta do 3 pasów, w końcu i tak każdy wiadukt, węzeł czy inne skrzyżowanie w obrębie starej obwodnicy wymaga przebudowy, a ilość ludzi mieszkających czy po postu przemieszczających się jej obrębie na pewno się nie zmniejszy nawet po wybudowaniu OMT.

    • 53 12

    • (1)

      Zauważ, że ten nowy węzeł ma wiadukty projektowane dla obwodnicy mającej więcej niż po 2 pasy w każdą stronę. Aby poszerzyć OT, trzeba najpierw przebudować węzły. Więc przebudowa węzła Kowale musi być wcześniej niż rozbudowa OT do 3 pasów.

      • 3 0

      • Wszystko fajnie

        Tylko proces budowy drogi z całym uzyskiwaniem pozwoleń to powiedzmy 8 lat (tu zakładam bez studium korytarzowego itp.) Teraz czekamy na OMT, Powstanie za 4 lata, Potem będziemy sprawdzać jak ruch się rozkłada, a potem te 8 lat. To harmonogram optymistyczny czyli 2035. Tak więc na węzły jest czas, gdyby ktoś chciał je robić.

        • 1 0

  • (1)

    Nie kombinujcie z jakimiś diamentami bo się pozabijają!! Normalna rozetka i będzie dobrze!!!!

    • 15 1

    • Mam nadzieję, że się opamiętają i nie zrobią tego diamentu

      Przecież to spowoduje gigantyczne korki. Będzie gorzej niż teraz.

      • 0 0

  • Przecież na tym diamencie i tak są dwa skrzyżowania jednopoziomowe, bez świateł się nie obejdzie czyli niewiele to poprawi.

    • 11 2

  • Projekt tego węzła to porażka (1)

    Ten węzeł i jego koncepcja to porażka

    • 14 7

    • To jest generator korków

      Zamiast bezkolizyjnego skrzyżowania zrobią światła.

      • 0 0

  • Ciekawe ile Gdynia zapłaciła za strefę relaksu w Krakowie?!?! Hehehe nie wierzę...

    • 4 2

  • błagam tylko nie ten 'diament' (1)

    a zwykla prosta 'koniczynka', w jej przypadku nie ma kolizyjnych stykow aut a tym wynalazku diamentowym... sami zobaczcie

    • 19 5

    • Wszystko będzie stało

      • 0 0

  • Nowa Świętokrzyska kiedy???, (1)

    I buspasy w Gdańsku

    • 6 5

    • Nowa Jabłoniowa i Nowa Świętokrzyska powinny być budowane od razu z węzłami Szadółki i Kowale.

      O ile dobrze pamiętam podsumowanie z jakiegoś artykułu, to zjazd Szadółki nie spełnia wymogów narzuconych dla

      Nowa Jabłoniowa i Nowa Świętokrzyska powinny być budowane od razu z węzłami Szadółki i Kowale.

      O ile dobrze pamiętam podsumowanie z jakiegoś artykułu, to zjazd Szadółki nie spełnia wymogów narzuconych dla tego rodzaju drogi.
      O konkretach dotyczących zmian na węźle cisza, a włodarz miasta dorzucają nową atrakcję w postaci spalarni, która będzie generowała zwiększony ruch aut ciężarowych.

      Zjazd Kowale jest za to wyjątkowo niebezpieczny. Często tam widzę stłuczki i inne groźniejsze sytuacje. Wystarczy, że spotka się dwóch zdeterminowanych kierowców: jeden "nie wpuszczę nikogo" i drugi "i tak się wcisnę".

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.