2021-11-30 07:31
Ciekawe, dlaczego wydający pozwolenia na budowę olbrzymich centrów logistycznyw czy multisalonów samochodowych w okolicy nie wydali zgody warunkowej - współfinansowania (lub finansowania w całości) przez właścicieli tych
Ciekawe, dlaczego wydający pozwolenia na budowę olbrzymich centrów logistycznyw czy multisalonów samochodowych w okolicy nie wydali zgody warunkowej - współfinansowania (lub finansowania w całości) przez właścicieli tych obiektów? W obszarze węzeł Szadułki-węzeł kowale powstało lub powstaje kilkanaście tego typu obiektów - a rozjazdy pamiętają czasy pradawne ;-)
Z tego co widzę będzie jeszcze gorzej, bo w okolicy żuraw przy żurawiu.
2021-11-30 08:26
Znasz przepis, który pozwala na tego rodzaju działania (tzn. warunkowanie wydania pozwolenia na budowę "dorzuceniem" się do rozbudowy oddalonego węzła drogowego)?
Sprawa byłaby jasna, gdyby to chodziło o
Znasz przepis, który pozwala na tego rodzaju działania (tzn. warunkowanie wydania pozwolenia na budowę "dorzuceniem" się do rozbudowy oddalonego węzła drogowego)?
Sprawa byłaby jasna, gdyby to chodziło o zjazd z obwodowej bezpośrednio i wyłącznie do danego centrum logistycznego, ale skoro to ma być inwestycja dla wszystkich, to inwestor będzie domagał się dobrego uzasadnienia prawnego tego rodzaju postępowania.
2021-11-30 09:24
Powszechnie znany artykul 16 ustawy o drogach publicznych.
2021-11-30 10:22
Przeczytałem przywołany artykuł. Dotyczy inwestycji niedrogowych. Trudno zaliczyć węzeł Kowale do inwestycji niedrogowych.
Treść art. 16 poniżej:
1.
Budowa lub przebudowa dróg publicznych
Przeczytałem przywołany artykuł. Dotyczy inwestycji niedrogowych. Trudno zaliczyć węzeł Kowale do inwestycji niedrogowych.
Treść art. 16 poniżej:
1.
Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia.
2.
Szczegółowe warunki budowy lub przebudowy dróg, o których mowa w ust. 1, określa umowa między zarządcą drogi a inwestorem inwestycji niedrogowej.
3.
W przypadku, w którym inwestycją niedrogową jest kanał technologiczny, umowa, o której mowa w ust. 2, może przewidywać przekazanie zarządcy drogi kanału technologicznego, na warunkach uzgodnionych w umowie, z możliwością ustanowienia na rzecz przekazującego inwestora prawa do korzystania z części kanału. W takim przypadku do ustanowienia prawa na rzecz przekazującego inwestora postanowień art. 39 zakaz dokonywania w pasie drogowym niektórych czynności ust. 77ac i 7f7k nie stosuje się.
4.
Przekazywany kanał technologiczny, o którym mowa w ust. 3, powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w odrębnych przepisach, jak również warunkom określonym w decyzji, o której mowa w art. 39 zakaz dokonywania w pasie drogowym niektórych czynności ust. 3.
2021-11-30 10:29
To nie takie proste.
Najpierw trzeba wykazać, że przebudowa węzła jest konieczna z uwagi na budowę inwestycji niedrogowej (w tym przypadku jakiegoś centrum logistycznego). Żaden inwestor nie da sobie łatwo wcisnąć
To nie takie proste.
Najpierw trzeba wykazać, że przebudowa węzła jest konieczna z uwagi na budowę inwestycji niedrogowej (w tym przypadku jakiegoś centrum logistycznego). Żaden inwestor nie da sobie łatwo wcisnąć takiego obowiązku.
Treść artykułu poniżej:
1. Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia. 2. Szczegółowe warunki budowy lub przebudowy dróg, o których mowa w ust. 1, określa umowa między zarządcą drogi a inwestorem inwestycji niedrogowej. 3. W przypadku, w którym inwestycją niedrogową jest kanał technologiczny, umowa, o której mowa w ust. 2, może przewidywać przekazanie zarządcy drogi kanału technologicznego, na warunkach uzgodnionych w umowie, z możliwością ustanowienia na rzecz przekazującego inwestora prawa do korzystania z części kanału. W takim przypadku do ustanowienia prawa na rzecz przekazującego inwestora postanowień art. 39 zakaz dokonywania w pasie drogowym niektórych czynności ust. 77ac i 7f7k nie stosuje się. 4. Przekazywany kanał technologiczny, o którym mowa w ust. 3, powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w odrębnych przepisach, jak również warunkom określonym w decyzji, o której mowa w art. 39 zakaz dokonywania w pasie drogowym niektórych czynności ust. 3.
2021-11-30 07:34
Nie mam najmniejszej ochoty stać na tym wyjeździe, bo może kiedyś uda mi się zjechać w lewo. Wolę jechać na następny zjazd i zjechać na spokojnie, bez stania.
2021-11-30 07:37
patrol drogówki do kierowania ruchem
2021-11-30 07:38
najpierw trzeba wybudować OMT a później rozszerzyć całą obwodnicę Trójmiasta do 3 pasów, w końcu i tak każdy wiadukt, węzeł czy inne skrzyżowanie w obrębie starej obwodnicy wymaga przebudowy, a ilość ludzi mieszkających czy po postu przemieszczających się jej obrębie na pewno się nie zmniejszy nawet po wybudowaniu OMT.
2021-11-30 09:21
Zauważ, że ten nowy węzeł ma wiadukty projektowane dla obwodnicy mającej więcej niż po 2 pasy w każdą stronę. Aby poszerzyć OT, trzeba najpierw przebudować węzły. Więc przebudowa węzła Kowale musi być wcześniej niż rozbudowa OT do 3 pasów.
2021-11-30 21:23
Tylko proces budowy drogi z całym uzyskiwaniem pozwoleń to powiedzmy 8 lat (tu zakładam bez studium korytarzowego itp.) Teraz czekamy na OMT, Powstanie za 4 lata, Potem będziemy sprawdzać jak ruch się rozkłada, a potem te 8 lat. To harmonogram optymistyczny czyli 2035. Tak więc na węzły jest czas, gdyby ktoś chciał je robić.
2021-11-30 07:42
Nie kombinujcie z jakimiś diamentami bo się pozabijają!! Normalna rozetka i będzie dobrze!!!!
2021-12-01 08:11
Przecież to spowoduje gigantyczne korki. Będzie gorzej niż teraz.
2021-11-30 07:48
Przecież na tym diamencie i tak są dwa skrzyżowania jednopoziomowe, bez świateł się nie obejdzie czyli niewiele to poprawi.
2021-11-30 07:48
Ten węzeł i jego koncepcja to porażka
2021-12-01 08:12
Zamiast bezkolizyjnego skrzyżowania zrobią światła.
2021-11-30 08:06
2021-11-30 08:11
a zwykla prosta 'koniczynka', w jej przypadku nie ma kolizyjnych stykow aut a tym wynalazku diamentowym... sami zobaczcie
2021-12-01 08:13
2021-11-30 08:20
I buspasy w Gdańsku
2021-11-30 08:39
Nowa Jabłoniowa i Nowa Świętokrzyska powinny być budowane od razu z węzłami Szadółki i Kowale.
O ile dobrze pamiętam podsumowanie z jakiegoś artykułu, to zjazd Szadółki nie spełnia wymogów narzuconych dla
Nowa Jabłoniowa i Nowa Świętokrzyska powinny być budowane od razu z węzłami Szadółki i Kowale.
O ile dobrze pamiętam podsumowanie z jakiegoś artykułu, to zjazd Szadółki nie spełnia wymogów narzuconych dla tego rodzaju drogi.
O konkretach dotyczących zmian na węźle cisza, a włodarz miasta dorzucają nową atrakcję w postaci spalarni, która będzie generowała zwiększony ruch aut ciężarowych.
Zjazd Kowale jest za to wyjątkowo niebezpieczny. Często tam widzę stłuczki i inne groźniejsze sytuacje. Wystarczy, że spotka się dwóch zdeterminowanych kierowców: jeden "nie wpuszczę nikogo" i drugi "i tak się wcisnę".
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.