2021-10-20 09:29
1. Droge piaskiem no genialny plan, nie ma to jak zwiekszac tarcie rowerzysta
2. No fajnie jak jakis estetow to cieszy, ale to juz pewnie z 5 kolor jakiego uzywamy na sciezki. Zero standaryzacji, za to sztuczne robienie kosztow.
2021-10-20 21:52
Nie będzie rekordu świata...
2021-10-20 09:30
Wspaniale ,a rowerzyści i tak będą jeździć ulicami, może należy zatrudnić jeszcze osoby podające wodę, żeby zechcieli jeździć ścieżkami o które tak walczą ,a nie ulicami to by było miło
2021-10-20 09:40
Nikt o te sciezki nie walczy, a wrecz ich nie chce
2021-10-20 10:59
ścieżki to masz w lesie lub na stole zrobione kartą kredytową. Drogi , drogi rowerowe, po tym w mieście i poza miastem jeżdżą rowerzyści na rowerach. Jak puchają to są pieszymi.
2021-10-21 21:34
W mieście rowerzyści głównie poruszają się po chodniku. Mają w głębokim poważaniu pieszych i drogi rowerowe
2021-10-22 07:50
W Gdańsku aż przyjemnie przejechać się rowerem, bo ruch rowerowy jest uporządkowany. Praktycznie w każde, ważne miejsce miasta można dojechać rowerem po wyznaczonej trasie, dedykowanej rowerzystom. Tam gdzie są drogi dla rowerów, żaden rowerzysta nie ma potrzeby wjeżdżać na chodnik ani na jezdnię.
2022-04-01 13:09
Sandra puknij się w swój łeb może zaczniesz trzeźwo myśleć.
2021-10-20 09:42
2021-10-20 09:43
U nas mamy jedynie profesjonalnych kolarzy, a ci do treningów potrzebują warunków torowych. Załóż getry, kask na głowę, olej drogi rowerowe.
2021-10-20 09:50
A ten nie, dla niego to za mało, musi jechać asfaltem, bo na apce ma trasę i gdziesś tam wirtualnie walczy w social m., z jednej strony rozumiem, ale trzeba mieć rozsądek ja jest np. 5.00 rano to nikomu to nie przeszkadza, w godzinach szczytu jest to dla pozostałych użytkowników upierdliwe wręcz złośliwe
2021-10-20 11:00
i niech tak pozostanie
2021-10-21 19:57
Po co zmuszać kolarzy do takich wyczynów?
2021-10-20 09:44
a siebie choć trochę lubisz?
2021-10-20 09:44
Ty lepiej zawalcz o zrozumienie, że "rowerzyści" to nie jest jednolity monolit, tylko ludzie z różnymi potrzebami, używający rowerów w różny sposób.
2021-10-20 10:14
oraz doświadczenia w ruchu grupa użytkowników sieci drogowej
2021-10-20 11:47
Płci? Wiek to jeszcze w miarę bo 6-ciolatek może jeździć i 90latek też choć tych starszych jest już niewielu, ale... kondycji? Uważasz, że kondycyjnie rowerzyści różnią się bardziej od kierowców samochodów? To nie ma
Płci? Wiek to jeszcze w miarę bo 6-ciolatek może jeździć i 90latek też choć tych starszych jest już niewielu, ale... kondycji? Uważasz, że kondycyjnie rowerzyści różnią się bardziej od kierowców samochodów? To nie ma fit i absolutnie couch potato kierowców z wielkim brzuchem a tacy rowerzyści istnieją? Istnieją fit kobiety rowerzystki i babcie rowerzystki co na rower wejdą ale za kółko już nie bo jest są za stare? I kierowcy muszą jeździć swoimi drogami a rowerzyści nie, bo 'maja różne potrzeby'? Rowerzyści mają głównie trzy potrzeby - komunikacja z A do B, sport, turystyka. Natomiast kierowcy samochodów muszą jeszcze przewozić innych ludzi i i dokonywać transportu, a także dochodzą jeszcze np funkcje ratunkowe, inżynieryjne itp. to o co chodzi z tym tłumaczeniem że są bardziej zróżnicowani, podczas gdy nie są? To jakieś ocieplanie na siłę wizerunku rowerzystów łamiących przepisy?
2021-10-21 09:15
Powiedział bym że są ludzie, ktòrzy samochodem pojadą a rowerem po 5 min zakwasów dostają
2021-10-20 11:01
możesz rozwinąć ten zabawny temat?
2021-10-20 12:12
Każde z tych zastosowań jest zupełnie inne, wymaga innego sprzętu, warunków itp.
2021-10-20 13:50
Można transportowo do pracy codziennie. Można w pracy jako kurier. Można jako uzupełnienie treningu 1-2 razy w tygodniu długa trasa kilkadziesiąt km. Można po bułki do GSu. Można w weekend na plażę. Można na skejtpark po lekcjach. Można z rodziną do lasu w wakacje. Można w podróż wokół Polski lub wzdłuż morza. Opcji wiele.
2021-10-20 14:44
Ci rekreacyjni wolą spokojne trasy z pięknymi widokami. nie przeszkadza im nadrabianie bezsensu drogi....
Komunikacyjnym zależy na jak najszybszym dotarciu z punktu a do punktu b
a sportowi to już zależy jaki rower.
2021-10-20 11:01
dodam różnych rowerów w różny sposób. Szosą na oponach 21 mm jazda po krawężnikach może spowodować awarię i jest nieprzyjemna .... "kto im kazał kupować takie rowery" ? nikt, po prostu chcieli bo nie ma obowiązku kupowania górali a tak jak nie ma obowiązku posiadania samochodu i obowiązku myślenia - dlatego rządzi pis.
2021-10-21 21:36
Jeżeli chodzi o stosunek do innych użytkowników dróg (jezdni lub chodnika) rowerzyści stanowią zwarty monolit egoizmu, chamstwa i nietolerancji
2021-10-25 12:53
Sandra przypuszczalnie otrzymuje rubelki za swoje trollowanie- bez sensu. Cykliści bywają bardzo często przedmiotem agresji słownej ze strony jeżdżących nieodpowiedzialnie kierowców, nagminnie lekceważących limity
Sandra przypuszczalnie otrzymuje rubelki za swoje trollowanie- bez sensu. Cykliści bywają bardzo często przedmiotem agresji słownej ze strony jeżdżących nieodpowiedzialnie kierowców, nagminnie lekceważących limity prędkości i do tego twierdzących, że "jeżdżą szybko ale bezpiecznie" Dlatego Polska zajmuje niechlubne, jedno z najgorszych miejsc w statystykach bezpieczeństwa ruchu drogowego, a piesi najczęściej potrącani są na przejściach. Całe szczęście nowe prawo o ruchu drogowym wpływa na zmianę ich zachowań.
2021-10-20 10:19
jeśli nie ma wzdłuż nich drogi dla rowerów i nie ma zakazu, poruszanie się rowerzystów po jezdni jest zgodne z prawem i dobrą praktyką. Problemem na jezdniach naszych miast jest nadmiar samochodów, nadmiar skłonności do
jeśli nie ma wzdłuż nich drogi dla rowerów i nie ma zakazu, poruszanie się rowerzystów po jezdni jest zgodne z prawem i dobrą praktyką. Problemem na jezdniach naszych miast jest nadmiar samochodów, nadmiar skłonności do lekceważenia limitów prędkości przez kierowców oraz nadmiar skłonności do korzystania z samochodów na krótkie odległości. Prawo mówiące o tym, że budowa drogi dla rowerów (ciągu pieszo rowerowego) wzdłuż jezdni ulicy miejskiej automatycznie likwiduje prawo kolarza do poruszania się po jezdni należy zmienić: ciągi pieszo rowerowe nie powinny być obowiązkowe dla cyklistów, tak jak to ma miejsce w wielu krajach Europy.
2021-10-20 10:51
Dwie "Wybrane Opinie" wyżej wyrzucacie pieszych z DDR "bo to wbrew konwencji wiedeńskiej", a tutaj sam wpychasz się z rowerem na jezdnię. Jak chcesz jeździć po jezdni i nie dzielić przestrzeni z pieszymi to kup samochód.
2021-10-20 14:06
2021-10-20 10:24
bo nie ma z niej zjazdów! trzeba cały odcinek przejechać!
wiec jak ktoś punkt docelowy ma w połowie to pojedzie jezdnią. Bo jak inaczej.
2021-10-20 10:57
strasznie głupi komentarz, bo gdzie mają jeździć ? Ulica jest dla pojazdów a chodnik dla pieszych. Jak nie ma dróg rowerowych w kierunku gdzie podąża rowerzysta lub są źle oznaczone to jedzie ulicą z pojazdami
strasznie głupi komentarz, bo gdzie mają jeździć ? Ulica jest dla pojazdów a chodnik dla pieszych. Jak nie ma dróg rowerowych w kierunku gdzie podąża rowerzysta lub są źle oznaczone to jedzie ulicą z pojazdami mechanicznymi i tyle. Czego nie rozumiesz ? ...a wg mnie , jak już jedziemy symetryzmem i jadem to zróbmy w każdym terenie zabudowanym ograniczenie prędkości do 30 km/h bo tyle jeżdżą rowery (czasem szybciej ale 30 to dla 95% rowerzystów już szybko). Tak dla wszystkich, bo będzie bezpieczniej. Symetryzm jest fajny ?
2021-10-20 12:04
a podany przez ciebie limit 30km/h najbardziej pokazuje, że rowery nie powinny jeździć tam, gdzie samochody
2021-10-20 14:07
zwiększa przepustowość korytarzy ruchu drogowego dla pojazdów, poprawia jakość życia w mieście (obniża hałas) i oczywiście poprawia znacząco poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego wszystkim użytkownikom.
2021-10-20 16:12
zwiększy się przepustowość.
2021-10-21 12:25
takie suchary to możesz proponować na innym forum, coraz mniej internautów kupuje takie teksty.
2021-10-20 14:46
Pieszy 5kmh
Rower 30kmh
Samochód w terenie zabudowanym to maks 50kmh
Czyli rower przemieszcza sie 6x szybciej niż pieszy, podczas gdy samochód nie przemieszcza sie nawet x2 szybciej niż rower.
2021-10-27 14:32
2021-10-21 12:28
rozbudowa dróg niewiele pomaga, a wiele kosztuje. Wzrost skali korzystania z rowerów przyczynia się w dużo większym stopniu do poprawy warunków ruchu samochodów po jezdniach niż jesteś w stanie sobie to wyobrazić, i to dużo mniejszym kosztem niż poszerzanie dróg - takie kosztowne inwestycje nie skracają czasu jazdy kierowcom.
2021-10-21 21:42
być pieszym. Lubiłam wracać z pracy spacerkiem, oczywiście po chodniku. Prawidłowo użyłam czasu przeszłego.... Dzisiaj to jest dreptanie raczej po trawniku (chodnik zajmują pseudorowerzyści) lub skradanie się blisko budynków - bo tam może się udać uciec przed nimi. Niestety!
2021-10-25 12:56
zajmij się działaniem na rzecz likwidacji prawa kierowców do parkowaniu samochodów na chodnikach, w ten sposób na pewno dużo bardziej poprawisz bezpieczeństwo pieszych.
2021-10-20 14:20
Rowerzyści jeżdżą drogami bo większość wybudowanych ścieżek rowerowych nie spełnia standardów. Budowanie ścieżek z kostki brukowej mija się z celem. Po jednym sezonie ścieżki są pozapadane. I ogólnie jeździ się po nich
Rowerzyści jeżdżą drogami bo większość wybudowanych ścieżek rowerowych nie spełnia standardów. Budowanie ścieżek z kostki brukowej mija się z celem. Po jednym sezonie ścieżki są pozapadane. I ogólnie jeździ się po nich niewiele lepiej jak po bruku. Dopóki ścieżki będą budowane z byle czego, dopóty rowerzyści będą jeździć asfaltowymi drogami. Kto sądzi inaczej ten najwyraźniej rowerem jeździł najdalej z kanka na mleko do sąsiada...
2021-10-20 21:12
jw
2021-10-21 07:04
Ale czy ta droga nie będzie częścią EuroVelo?
2021-10-21 12:31
do węzłów komunikacji publicznej- stacji kolejowych w centrach miast, przez które prowadzą. Dlatego można tę drogę traktować jako część lub też ważne uzupełnienie sieci EuroVelo w naszym kraju. Gdańsk, dla przypomnienia,
do węzłów komunikacji publicznej- stacji kolejowych w centrach miast, przez które prowadzą. Dlatego można tę drogę traktować jako część lub też ważne uzupełnienie sieci EuroVelo w naszym kraju. Gdańsk, dla przypomnienia, jest ważnym punktem styku trzech tras tej sieci: EuroVelo10 wokół Bałtyku, EuroVelo13 (inaczej ICT - Trasa Żelaznej Kurtyny) oraz EuroVelo9 - Bałtyk Adriatyk (w naszym województwie to Wiślana Trasa Rowerowa.
2021-10-21 09:12
Jeśli nie jeżdżą po drogach dla rowerów to wyłącznie dlatego, że są niebezpieczne. Duża ilość tego typu inwestycji jest zrobiona od czapy (dziurawa kostka, ślizka nawierzchnie, poprowadzenie wymuszające zatrzymywanie co
Jeśli nie jeżdżą po drogach dla rowerów to wyłącznie dlatego, że są niebezpieczne. Duża ilość tego typu inwestycji jest zrobiona od czapy (dziurawa kostka, ślizka nawierzchnie, poprowadzenie wymuszające zatrzymywanie co 50m lub omijanie dziwnych przeszkód i/lub pieszych). Niektóre z tych dróg po oddaniu do użytku są ładne przez miesìąc. Później stoi na nich woda, góra piachu albo zarastają chwasty. Taki poziom wykonania. Wsiądź chłopie na rower, pojeździj a później się wypowiadaj.
2021-10-21 19:56
2021-10-20 09:37
Niebieski kolor na drodze jest bardzo nienaturalny (to kolor nieba a nie ziemi), według mnie wygląda paskudnie (zaznaczam że to moja opinia) i zbyt mocno odcina się od całej reszty naturalnych barw (trawa, drzewa). Jadąc taką ścieżką wolałbym podziwiać piękno przyrody, a nie być atakowany "plastykowym" kolorem.
2021-10-20 10:03
To samo pomyślałam, ta ścieżka jest ogólnie super, więc 100 m symbolicznego "nieba" przeżyję;)
2021-10-20 10:05
Ale sama ścieżka rowerowa jest bajeczna
2021-10-20 10:18
bo na nim podatnika krew
2021-10-20 11:03
masz racje, ale akurat taka kupili, jak tam jeżdżę to nie razi, bo o tym nie myślę.
2021-10-20 13:13
to tylko 100m
więc jako miejsce-symbol jest spoko
2021-10-20 19:43
2021-10-21 13:00
popieram, dzień bez d**ilizmu dniem straconym, gdzie my żyjemy, urzędnicy się nudzą chyba
2021-10-20 09:48
2021-10-20 09:53
Projekt robił ktoś, kto nigdy tam nie był. Ścieżka kończy się ostrym nawrotem i zjazdem z wału wprost na jomby między domami. Aż się prosiło zrobić zjazd na wprost na asfalt. Porażka! Druga sprawa. Kto postawił co
Projekt robił ktoś, kto nigdy tam nie był. Ścieżka kończy się ostrym nawrotem i zjazdem z wału wprost na jomby między domami. Aż się prosiło zrobić zjazd na wprost na asfalt. Porażka! Druga sprawa. Kto postawił co kilkaset metrów barierki stalowe zwężające przekrój drogi? Wypadków będzie więcej niż w przypadku słupków ustawianych na trójmiejskich sciezkach. Co ci ludzie mają w głowach projektując coś takiego. Nie dość że droga nie jest zbyt szeroka, akurat żeby 2 rowery się minęły, to w przypadku tych zwężeń, nie ma szans. Będą dzwony.
2021-10-20 14:40
Odnośnie barierek, to pytaj kierowców co mają w głowach, że by po tej ścieżce jeździli.
Niestety ale takie mamy realia, że jak się zmieści to pojedzie.
2021-10-20 09:54
A kiedy odcinek przed Swibnem? Dziurawa kostka, strach tam jechac
2021-10-20 10:14
Wyspa robi się najfajniejszym miejscem na rowery. Masa uroczych leśnych tras, a teraz jeszcze nakoło będzie można objechać z widokiem na Wisły.
2021-10-20 11:26
2021-10-20 11:29
jechałem w niedziele i zyje ........możecie dalej sapac ze jest cos zle
2021-10-20 11:30
gdyby to nie był Gdansk administracyjnie. Nie lubię jeździć po mieście xD. UM nie zapomnijcie postawić pływających tablic Gdańsk/Gdunsk przy wejściu z Bałtyku do zatoki, żeby było wiadomo, że to Wasze. Pozdrawiam Wolne Sobieszewo!
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.