Opinie (302) ponad 10 zablokowanych

  • Czy to prawda że nie będzie przejazdu Karwiny-Chwaszczyno? (2)

    czy to prawda że w związku z budową ekspresówki zniknie jakakolwiek możliwość jazdy rowerem z Gdyni w stronę Chwaszczyna?

    Gdyni wydaje się izolować rowerowo - brakuje przejazdy z Karwin na Osową (ja wiem że

    czy to prawda że w związku z budową ekspresówki zniknie jakakolwiek możliwość jazdy rowerem z Gdyni w stronę Chwaszczyna?

    Gdyni wydaje się izolować rowerowo - brakuje przejazdy z Karwin na Osową (ja wiem że można lasem, ale nie każdy ma MTB i lubi błoto w drodze do pracy).
    Teraz odcinamy Gdynię od Chwaszczyna.
    Z drugiej strony nie ma sensownej alternatywy na wyjazd z Chyloni do Rumi (tu co prawda droga rowerowa w granicach Gdyni jest - brakuje jej dalej).
    Przez Orłowo też jakieś dziury.

    • 27 10

    • Będzie wytyczona nowa ulica zwykła pomiędzy rdestowa a rondem w Chwaszczynie ktoredys przecież muszą jeździć między Gdynia a Chwaszczynem autobusy

      • 1 0

    • Rowery na złom.

      • 4 4

  • (11)

    Jestem za budową infrastruktury rowerowej. Kierowcy ponoszą koszty budowy nowych dróg i utrzymania istniejących. Na budowę i utrzymanie dróg rowerowych powinni płacić rowerzyści.

    • 35 28

    • (1)

      Wszystkie rowery jak przed 2 światowa wojna powinny być rejestrowane i opodatkowane.
      Tabliczka rejestracyjna zakończyła by anonimowość bandytów rowerowych. Nie wszyscy nimi są ale jest ich wielu.

      • 12 15

      • są jeszcze bandyci internetowi

        anonimowi i bez tabliczki

        • 14 5

    • (6)

      na jakie drogi płaca kierowcy? Kasa z podatków drogowych nie trafia do miast

      • 15 5

      • (5)

        Trafia i to niemało. Pieniądze z podatków od kierowców trafiają do budżetu państwa. W Gdynia w roku 2019 otrzymała z budżetu państwa kwotę stanowiącą ok 28 % budżetu miasta. W tym dostała środki przeznaczone na tzw. subwencję ogólną, w skład której wchodzi m.in. subwencja drogowa.
        Kierowcy płacą i to bardzo dużo. Rowerzyści ani grosza.

        • 8 12

        • (1)

          Barani łbie najwięcej pieniędzy przynosi VAT nawet kupując bułkę baranie płaci się VAT to co przynoszą tzw kierowcy to za mało by nawet utrzymać infrastrukturę a gdzie koszty wypadków gdzie budowa nowych dróg?

          • 6 4

          • Nie kupuję bułek barani łbie. Nie stać mnie. Kupuję tylko baraninę barani łbie.

            • 2 3

        • z budżetu państwa to są subwencje na utrzymanie (2)

          szkół czy szpitali. nie ma to nic wspólnego z drogami. drogi buduje i utrzymuje miasto z pitow citów i podatkow od nieruchomosci wyłącznie. Kierowcy to są niesty darmozjady. warto pamietać że same wypadki przez nichnpwodowane kosztują nas wszystkich 56mld. dla porównania podatek drogowy to 4mld, a gdzie infrastruktura? gdzie inne koszta?

          • 7 4

          • (1)

            Tym bardziej na drogi rowerowe powinni łożyć rowerzyści, skoro z podatków od kierowców nie starcza.
            A miasto z budżetu państwa dostaje subwencję drogową. Na drogi.

            • 5 7

            • no ok ale kto będzie łożył na kierowców ??? To jest właściwe pytanie, bo to są setki miliardów rocznie!! rowerzyści dostają ochłapy.

              subwencja drogowa jest tylko dla małych biednych gmin i co ciekawe nie państwo, a "bogate" duże miasta składają się w głównie na te "subwencje"!!!!
              Poszukaj sobie co to "Janosikowe"

              • 5 2

    • I płacimy, tak samo jak piesi

      nie, kierowcy ponoszą tylko mała część utrzymania dróg krajowych. Na których nie ma ruchu rowerowego ani pieszego

      • 6 1

    • Płacą koleś. Widzę, że masz nikłe pojęcie

      o obowiązkach podatkowych.

      • 1 0

  • (5)

    Porównywać płaskie miasto Tychy do gorzystej Gdyni.

    • 16 17

    • Z połowy dzielnic Gdyni można dojechać bez wzniesień do centrum. (4)

      Oczywiście komplikują to sztuczne przeszkody, jak Estakada rowerowa na Obłużu. I braki w infrastrukturze (na przykład na Janka Wiśniewskiego i na Węźle Ofiar Grudnia '70).

      • 11 5

      • z każdej dzielnicy dojedziesz do centrum bez wzniesien (3)

        Ale wzniesienia będą w druga stronę

        • 7 3

        • (2)

          Cisowa Chylonia Leszczynki Grabowek Pustki Cisowskie Drmptowo Orłowo sporo jest dzielnic gdzie się dojedzie do centrum bez jakichś gór do pokonania

          • 6 0

          • Obłuże, Pogórze, Oksywie, Witomino, Chwarzno, Wiczlino, Karwiny, Dąbrowa, Wielki Kack - dzielnice położone o wiele wyżej niż śródmieście.

            • 4 1

          • Do Obłuża-Oksywia wzniesień nie masz zbytnio, pod estakadą to nie wzniesienie. Dopiero wyżej na Obłuże, Oksywie Górne masz spore wzniesienie. Widzę, że wiem więcej nie mieszkając w Gdyni. Jeśli dojazd do dolnego obłuża to wzniesienie, to górka od wielkopolskiej w stronę Redłowa jest nie do pokonania.

            • 4 0

  • I dobrze (4)

    Mniej tych rowerzystów terrorystów w obcisłych gaciach. Wiecej miejsca na mojego passata

    • 29 37

    • (2)

      Kierowcy to terroryści najwięksi. Ta Szlachta myśli że wszystko im się należy że inni mają im ustępować niedoczekanie blachosmrodziarze. Powinny jak najszybciej wrócić talony i przydziały na samochody

      • 7 6

      • (1)

        Talony i przydziały. Piszesz spod Moskwy xD?

        • 3 5

        • Dajcie spokój

          Jeżdżę samochodem i zasuwam rowerem nic temu nie przeczy,tylko myśleć na drodze i być uprzejmym jako kierowca i rowerzysta. Pzdr

          • 6 0

    • Rowery do Motławy.

      • 2 2

  • Ścieżki rowerowe w Gdyni powstawały w niebywałym tempie aż do momentu kiedy skończyła się biała farba. (1)

    • 50 3

    • Koronawirus nawet farbę wykończył :(

      Zostały smutne pędzle...

      • 2 1

  • A droga miedzy Łowicką a Zwycięstwa (3)

    to chyba najbardziej oczekiwana końcówka łącząca istniejace drigi. Tysiące mieszkańców Karwin i Dąbrowy czekają!

    • 24 3

    • Apel

      Dołączam się do głosu. Codziennie do pracy muszę kluczyć i jeździć po dziurawym chodniku. Na drodze trzeba również pokonać przeszkody typu zwisające gałęzie i niebezpieczne przewężenia.
      Zróbcie w końcu ten fragment drogi zamiast malować kropki na Skwerze Kościuszki!

      • 4 0

    • Dąbrowę z Wiczninem planują kiedyś połączyć?

      • 3 0

    • Jak by czekali, to już dawno by podziękowali rządzącym przy urnie wyborczej.

      • 0 0

  • Może zgodziłbym się z autorem gdyby nie jego wydumane pretensje o preferencjach dla ruchu samochodów. (4)

    Tak, wydumane. Przede wszystkim po jezdniach oprócz samochodów jeżdżą też autobusy i trolejbusy. Likwidacja kolejnych parkingów przy Akwarium i Placu Kaszubskim, ograniczenia na Świętojańskiej oraz przy molo w Orłowie -

    Tak, wydumane. Przede wszystkim po jezdniach oprócz samochodów jeżdżą też autobusy i trolejbusy. Likwidacja kolejnych parkingów przy Akwarium i Placu Kaszubskim, ograniczenia na Świętojańskiej oraz przy molo w Orłowie - czy to są preferencje dla zmotoryzowanych czy raczej szykany? A takich przykładów utrudniania życia właścicielom pojazdów jest znacznie więcej.

    • 37 10

    • To szykany.

      • 4 3

    • A jak inaczej nazywać obecną infrastrukturę drogową w Gdyni?

      Samochody mają wygodne i łagodne przejazdy w każdym kierunku przez Węzeł Wzgórze, natomiast rowerzystom droga rowerowa się urywa po środku, nie mogą też legalnie przejechać pod torami na drugą stronę. Kierowcy mają do

      Samochody mają wygodne i łagodne przejazdy w każdym kierunku przez Węzeł Wzgórze, natomiast rowerzystom droga rowerowa się urywa po środku, nie mogą też legalnie przejechać pod torami na drugą stronę. Kierowcy mają do dyspozycji równoległe do siebie drogi, takie jak droga Gdyńska i Władysława IV, w tym ta pierwsza w standardzie autostradowym. Na drodze wewnętrznej Elektrociepłowni kierowcy pędzą wbrew zakazowi i ograniczeniu prędkości. Pokaż mi chociaż jedną velostradę w Gdyni. Jest zupełnie inaczej - brak infrastruktury rowerowej na Hutniczej, Śląskiej, Estakadzie między Morską a Wiśniewskiego. Kierowca samochodu może wszędzie dojechać, rowerzysta nie.

      • 9 6

    • Co Orłowo starcze ? 100 m na pieszo z

      parkingu na molo to dla ciebie wielki problem ?

      Ty chcesz autkiem wjeżdżać na nie ?

      • 3 1

    • Poza tym co to za pretensja, że po ulicach

      jeżdżą autobusy i trolejbusy.

      • 4 0

  • Masakra (2)

    z tymi rowerzystami na chodnikach. A gdzie prawa pieszych?

    • 27 11

    • (1)

      Rowerzysta to stan umysłu.

      • 1 5

      • cyklofobia to stan emocji

        to się leczy

        • 0 1

  • Terroryści towarów i to wrogowie miast.

    • 4 3

  • Gigantyczne pieniądze na zatoki komunikacji miejskiej są (2)

    Na ścieżki rowerowe nie ma. Nikt nie odpowiada za niegospodarność. Ten kto malując na jezdni farbą ścieżki rowerowe w wielu wypadkach powinien odpowiadać za wprowadzenie niebezpieczeństwa w ruchu drogowym. Proszę

    Na ścieżki rowerowe nie ma. Nikt nie odpowiada za niegospodarność. Ten kto malując na jezdni farbą ścieżki rowerowe w wielu wypadkach powinien odpowiadać za wprowadzenie niebezpieczeństwa w ruchu drogowym. Proszę przejechac rowerem w stronę Gdyni ul Malokacką nie dość ze skraj jezdni dziurawy to pas jezdni jest tak zwężony ze auto nie ma szans wyprzedzić rowerzystę nie łamiąc przepisów. Tak naprawdę z Chwarzna nie ma szans przejechac do Centrum bezpiecznie i zgodnie z przepisami. Jak przedostać się na drugą stronę torów? Jeden przejazd dla rowerów na wiadukcie i potem długo długo nic aż do ulicy Puckiej? (Przejazd w osi 10 Lutego jest ślepy nie ma jak dalej przejechac na drugą stronę ulicy Morskiej.) Teraz jeszcze na istniejące ścieżki zostaną wpuszczone rowery Cargo, hulajnogi elektryczne i inne elektryczne wynalazku. Nie ma sensu narażać życia czy narażać się na mandat .

    • 36 6

    • Ja tam wole trasy rowerowe na jezdni niż na chodnikach (1)

      nie znam żadnego kraju na świecie gdzie robi sie to na chodnikach. Pasy ruchu na jezdni są poza tym bezpieczniejsze od chodnikowych cudowianek.

      • 2 4

      • to zależy od natężenia ruchu i prędkości ruchu

        wzdłuż głównych arterii ruchu w mieście trzeba tworzyć drogi dla rowerów oddzielone od jezdni pasem zieleni.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.