2019-12-06 23:47
2019-12-06 23:50
Czy napis "urząd miejski" jest zgodny z ustawą krajobrazową? Może dla przykładu, wykonawczymi testamentu dostosuje swój bastion obrony praworządności do wlasnych przepisów.
2019-12-10 13:36
Tutaj szybko pozbyto się problemu o co z niektórymi lokalami na ul. Podwale Staromiejskie. Może by także z tym zrobić porządek?
2020-01-10 16:37
Żabki to mogą mieć zielone logo a zwykły monopolowy to już nie?
2020-01-10 17:30
W moim niewielkim sklepie szanowni Państwo z urzędu nakazali zdjęcie wszystkiego co informuje klienta o mojej ofercie i mojej firmie. Reklama na szybie w wielkości kartki A 4 to jest śmieszne. Wydałem spore pieniądze
W moim niewielkim sklepie szanowni Państwo z urzędu nakazali zdjęcie wszystkiego co informuje klienta o mojej ofercie i mojej firmie. Reklama na szybie w wielkości kartki A 4 to jest śmieszne. Wydałem spore pieniądze aby moje witryny wyglądały schludnie i ładnie a urzędasy karzą zostawić czyste szyby w zwykłym sklepie osiedlowym. Żałuję, że głosowałem na takich radnych co niszczą drobą przedsiębiorczość. Zemszczę się przy następnych wyborach i zagłosuję na dobrą zmianę.
2020-02-07 23:55
Samą idee oczyszczania miasta, o charakterze turystycznym i zabytkowym, należy jak najbardziej pochwalić. Nie sposób jednak nie dostrzegać licznych minusów tak restrykcyjnie skonstruowanych przepisów:
- niektóre
Samą idee oczyszczania miasta, o charakterze turystycznym i zabytkowym, należy jak najbardziej pochwalić. Nie sposób jednak nie dostrzegać licznych minusów tak restrykcyjnie skonstruowanych przepisów:
- niektóre sklepy (poza głównymi uliczkami) będą miały drastycznie ograniczone możliwości wskazania klientom swojego położenia
- klienci będą mieli problemy ze znalezieniem sklepu, biura
- właściciele którzy przed wejściem uchwały(zgodnie z prawem!) zainwestowali w stworzenie widocznej i estetycznej reklamy zostaną zmuszeni do opłacenia jej demontażu i ponownego wykonania szyldów
- przepisy uderzą najbardziej w drobnych przedsiębiorców(handel, gastronomia, usługi), a przecież w debatach politycy załamują ręce, że małe firmy handlowe itp. upadają
- stracą agencje reklamowe odpowiedzialne za bilboardy, a także właściciele gruntów, na których te konstrukcje są postawione,
- w konsekwencji powyższych zjawisk spadną wpływy podatkowe, niektóre firmy zbankrutują oraz zwiększy się bezrobocie, a więc i konkurencja o pracownika i presja podnoszenia płac będzie mniejsza(nie twierdzę, że skala tego zjawiska będzie ogromna, ale zawsze).
- co więcej to kolejny krok do rozbudowy aparatu państwa, zwiększania wydatków budżetowych, liczby urzędników i ograniczania wolności jednostki
Prędzej czy później za miejską estetykę w mniej lub bardziej bezpośredniej formie zapłacą wszyscy mieszkańcy Gdańska. Ponadto tego typu przepisy sprawiają, że prowadzenie działalności staje się trudniejsze, bardziej wymagające i coraz bardziej zarezerwowane dla najbogatszych. Zwykli ludzie są zwyczajnie odcinani od biznesu kolejnymi podatkami i regulacjami.
Dbanie o estetykę wspólnej przestrzeni to piękna idea! Pytanie czy warto zapłacić za nią powyższą cenę i czy nie można działać inaczej? Np. likwidując stare nośniki nieistniejących firm, banery,największe molochy na budynkach, nakazując odrestaurowanie zaniedbanych szyldów itp. zamiast określać w przepisach powierzchnię reklamy co do centymetra!!!!
2020-09-27 10:18
Kto takie coś wymyślił,masakra, smutny krajobraz, było lepiej, dla gości duże utrudnienie znalezienia właściwego sklepu,
2020-09-27 10:20
Wtedy było widać, że to miasto a teraz wieś, smutny krajobraz
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.