2019-06-12 08:38
Opinia wyróżniona
Inwestycje tramwajowe w naszym mieście prowadzi się po najmniejszej linii oporu, władzy jakby bardziej zależało na wydaniu pieniędzy i odtrąbieniu sukcesu, niż rozwiązaniu realnego problemu komunikacyjnego. Na odcinku
Inwestycje tramwajowe w naszym mieście prowadzi się po najmniejszej linii oporu, władzy jakby bardziej zależało na wydaniu pieniędzy i odtrąbieniu sukcesu, niż rozwiązaniu realnego problemu komunikacyjnego. Na odcinku między Bulońską i Warszawską ten tramwaj będzie zatrzymywał się na światłach 6 razy. 6 razy na odcinku cirka 2 kilometrów! Dlaczego? Bo tak było wygodniej projektantom poprowadzić tramwaj między jezdniami pod wiaduktem AK niż po jego zewnętrznej stronie.
Uważam, że nad takimi "szczegółami" powinna pochylać się władza. Niestety wielka polityka (czerwiec, sierpień, wrzesień...) jest ważniejsza niż wygoda mieszkańców
2019-06-12 13:05
lebiec bedzie bez ich pochylania sie nad jakimkolwiek pomyslem
2019-06-12 17:12
Co proponujesz?
2019-06-12 22:52
2019-06-12 20:24
2019-06-12 09:14
Potrzeby wieloletnich mieszkanców im sa calkowicie obojetne. Potrafia obciac dobre polaczenia, zamknac i sprzedac szkolę i zniszczyc co bylo dobre byle zaspokoic na 2 lata swojego oferenta z urzedu.
2019-06-12 09:57
Kacper nie męczy cie to wieczne kwiczenie po przegranych wyborach?
2019-06-12 10:36
każdy głos sprzeciwu jest głosem z pisu. przejawiacie identyczną butę jak np. prezydent z okresu kampanii wyborczej
2019-06-12 20:23
Kto takie głupoty powtarza? Pogrobowcy Adamowicza?
2019-06-12 13:11
Niech i reagują na potrzeby deweloperów, niech budują blisko domów, osiedli, planowanych inwestycji. W tym przypadku realizuje się inwestycję bo a) jest kasa unijna b) jest rezerwa drogowa. O celu i sensie myśli się mniej
2019-06-12 12:22
a nie tam, gdzie są potrzebne.
Tramwaj Ujeścisko Morena sam w sobie nie rozwiązuje praktycznie żadnych problemów komunikacyjnych. Dopiero połączenie tego z Wrzeszczem zaczyna mieć sens.
2019-06-12 13:13
Nie ma pozwolenia środowiskowego, projektu, kasy na budowę. Policzmy...
Pozwolenie środowiskowe - 1 rok
Przetarg na projekt i projekt - 2 lata
Szukanie finansowania, problemy proceduralne i finansowe - 2 lata
Przygotowanie przetargu na budowę i rozstrzygnięcie 1-2 lata
Budowa - 2 lata
2019-06-12 17:11
Jeszcze niedawno nie było tramwaju ani na Morene ani na Chełm i na Świetokrzyską . Mieliśmy 70 lat zaniedbań , powstały nowe dzielnice a Wy kupujac na nich mieszkania chcielibyście wszystko odrazu . Będą pieniądze i powoli uzupełni się braki , teraz przyszedł czas na mieszkańców Jabłoniowej i okolic.
2019-06-12 17:07
No fakt , do Wałbrzycha też musze jechać z przesiadkami.
2019-06-12 12:22
A skąd wiadomo, że 6 razy będzie sie musiał zatrzymywać. We Wrzeszczu jest też dużo świateł. Najlepiej to marudzić i wszystko krytykować
2019-06-12 13:11
i tyle w temacie
2019-06-12 09:45
2019-06-12 13:11
Musi odstać swoje na każdych światłach
2019-06-12 12:23
Chyba, "będzie mijał 6 świateł, a stawał 10 razy".
2019-06-12 09:24
2019-06-12 13:10
Lisicki spełnia się malując tramwaje w barwy WMG, niestety na tym wygląda na to jego kompetencje się kończą
2019-06-12 08:58
Dlaczego ta opinia jest wyrózniona ?
2019-06-12 09:00
też jestem ciekawy o co chodzi z tymi wyróżnieniami
2019-06-12 09:05
Pewnie chodzi o długość wypowiedzi :-)
2019-06-12 13:09
2019-06-12 10:35
2019-06-12 09:15
Pewnie robi to automat gdy użyjesz wiele róznych słów :P
2019-06-12 08:54
asie:)
2019-06-12 11:03
ale żeś zabłysnął jopku
2019-06-12 09:18
prąd przez opór?
2019-06-12 07:18
2019-06-12 12:34
Nie zbudują na tym etapie odnogi przy Nowej Wołkowyskiej, więc prawdopodobnie nie doczekamy się realizacji przez około dekadę :( o szybszym połączeniu południa z Wrzeszczem pewnie można zapomnieć. To bardzo zła decyzja
2019-06-12 22:15
jak zelektryfikują PKM to będziesz miał szybszy dojazd kolejką - węzeł przesiadkowy już masz
2019-06-12 13:06
"Na etapie sporządzenia wielowariantowej koncepcji dla budowy tramwaju Nowa Politechniczna, wykazano jednak, że bardziej optymalnym rozwiązaniem będzie połączenie Nowej Politechnicznej z istniejącą już linią tramwajową
"Na etapie sporządzenia wielowariantowej koncepcji dla budowy tramwaju Nowa Politechniczna, wykazano jednak, że bardziej optymalnym rozwiązaniem będzie połączenie Nowej Politechnicznej z istniejącą już linią tramwajową Piecki Migowo, na wysokości przychodni Morena. Dlatego też przy budowie Nowej Bulońskiej Północnej zrezygnowano z budowy dodatkowego rozjazdu w realizacji Nowej Bulońskiej Północnej, w okolicy skrzyżowania z Nową Wołkowyską."
2019-06-12 18:50
Od Nowej Wołkowyskiej skręt tramwaju w Nową Politechniczną jest optymalny
2019-06-12 07:33
Pewnie nigdy
2019-06-12 22:08
No brak kultury
2019-06-12 09:35
Kto to projektuje przystanki tramwajowe w środku nieużytkow...poprowadzić to jeszczez 300-400m pod ul.Jaworzniakow i setki mieszkańców osiedli wybudowanych w ciągu ulic Porębskiego i Guderskiego maja cudowna alternatywę
Kto to projektuje przystanki tramwajowe w środku nieużytkow...poprowadzić to jeszczez 300-400m pod ul.Jaworzniakow i setki mieszkańców osiedli wybudowanych w ciągu ulic Porębskiego i Guderskiego maja cudowna alternatywę dojazdu na morene do wrzescza itd...ale w miejsce planowanego tramwaju trzeba zrobić jakieś cywilizowane przejscia...bo teraz to przez łaki i pola...sztuka...gdzie połączenie drogowe jakiś łącznik z Porębskiego do Jabloniowej właśnie wzdłuż tramwaju to by niesamowicie rozładowało korki w tej okolicy...Myśleć urzednicy myśleć...
2019-06-12 21:58
Musicie czekać u siebie
2019-06-12 10:12
do Wrzeszcza to z godzinę będziesz jechał tą trasą
2019-06-12 13:01
Bo tramwaj będzie musiał przejechac przez całą Morenę, dwa długie dla tramwajów skrzyżowania Rakoczego, a potem dalej krętą ścieżką i to nie do samej stacji Wrzeszcz tylko na Do Studzienki, gdzie aby pojechać np dalej
Bo tramwaj będzie musiał przejechac przez całą Morenę, dwa długie dla tramwajów skrzyżowania Rakoczego, a potem dalej krętą ścieżką i to nie do samej stacji Wrzeszcz tylko na Do Studzienki, gdzie aby pojechać np dalej SKM, bedzie trzeba iść pieszo 15 - 20 minut na stację. Nie wspominając już o większych korkach w aucie na samej Rakoczego, gdy dojdzie więcej aut i tramwajów. Super planowanie.
2019-06-12 20:44
Dokładnie! Dlatego optymalnie jest poprowadzić tramwaj w Nowej Politechnicznej planowaną wcześniej trasą od Nowej Wołkowyskiej, bez wjeżdżania w bermudzki sześciokąt na szczycie Moreny, na którym można stracić masę czasu
2019-06-12 20:35
Smutek zwalcz i strach
Przecież na tych polach już za parę lat
Wyrosną przepiękne jasne i radosne
osiedla z betonu wzdluż nowej bulońskiej
2019-06-12 17:24
Powinno byc przedluzenIe linii tramwajowej az do ul.Havla przez Ujescisko oraz podlaczenie ul.Piotrkowskiej od strony pld-zach do wezla integracyjnego.
2019-06-12 21:56
Połączenie z havla będzie innym projektem, bodajże nową warszawską
2019-06-12 21:36
Ja Dulkiewicz I jej durnego akcentu nie widział na budowie
2019-06-12 21:22
Tylko żeby to funkcjonowało a nie funkcjonuje na obecnych trasach jak autobus podjeżdża pod przestanek końcowy to tramwaj odjeżdża z przed nosa skandal !!! i jak tu ma być dobrze zawsze na początku jest kolorowo a potem do d....y !
2019-06-12 21:21
ja sie pytam kedy ?
2019-06-12 07:19
Miło byłoby gdyby liniia tramwajowa kończyła się na ul. Porębskiego lub najlepiej pociągnąć ją do Świętokrzyskiej wzdłuż zbiorników retencyjnych Świętokrzyska 1 i 2. Dalej mogłaby odchodzić w stronę Kowal.
2019-06-12 20:08
Sobie możesz prosić
2019-06-12 08:33
a nowa droga ma nazywac sie roboczo Nowa Bulońska Poludniowa
2019-06-12 07:01
Wciąż robi przecież wielką politykę.
2019-06-12 10:01
2019-06-12 10:08
Adamowicz nie miał żadnego.
2019-06-12 19:45
No właśnie
2019-06-12 13:18
Chyba artykułu nie czytałeś ze zrozumieniem. Nic tylko współczuć.
2019-06-12 11:37
Bo gospodarz ma czas na przemyślenie zmian i poprawienie pomysłów w trakcie budowy, a nie po.
2019-06-12 07:07
2019-06-12 07:43
zaczyna kolejną kampanię , niedługo wybory do sejmu trzeba się przypomnieć
2019-06-12 09:48
ale kacper to lipa
2019-06-12 10:02
2019-06-12 09:58
nawet duda
2019-06-12 08:37
wyprowadz sie w polsce jest tyle pieknych miast
2019-06-12 08:50
2019-06-12 09:52
ledwo wstal od konfesjonalu i juz zaczyna od nowa
2019-06-12 08:26
2019-06-12 09:51
chyba tylko taka obrazalska panienke jak ty
2019-06-12 07:04
Haha Pan ledwo wstał i już narzeka, współczuję.
2019-06-12 07:12
Jak "narzeka"? On jest tu w pracy! Trochę szacunku! W takim upale od białego rana trolluje!
2019-06-12 09:29
A może myśli logicznie w przeciwieństwie do Was. Czy DRMG kiedyś skończyła cokolwiek w terminie? Nigdy. Czy potrafiła wybrać wykonawcę który skończy w terminie? Nigdy. Wybrać ofertę najtańszą to pewnie moja papuga
A może myśli logicznie w przeciwieństwie do Was. Czy DRMG kiedyś skończyła cokolwiek w terminie? Nigdy. Czy potrafiła wybrać wykonawcę który skończy w terminie? Nigdy. Wybrać ofertę najtańszą to pewnie moja papuga potrafi. Teraz zmiany wyjdą 30-40 mln. Co to za przedział ? Myślicie ze teraz będzie przetarg na zmiany ? Nie. Obecny wykonawca policzy już po swojemu te zmiany oczywiście bez presji przetargu. Jak można było zaprojektować tramwaj który zatrzymuje się 1 km od szkoły. Teraz dopiero doszli do tego ze lepiej jakby podjeżdżał pod szkołe ? No nie róbcie jaj. Faktycznie Dulkiewicz niech się skupi na Gdańsku
2019-06-12 09:47
najpierw siusiu potem do kompa bo pecherz mozg uciska i pisze sie glupoty
2019-06-12 09:46
Nie pasuje, to pisz petycje o zmianę ustawy o przetargach publicznych...
2019-06-12 09:20
W ramach przeprosin postawi się nowy kościół. Mieszkańce będą zadowolone, flaszek będzie zadowolony.
2019-06-12 08:18
Za coś takiego nie powinni ci płacić.
2019-06-12 07:39
2019-06-12 07:47
O sobie piszesz?
2019-06-12 07:18
Kacperku,
nie wstawaj tak wcześnie, krótki sen sprzyja otyłości i podnosi poziom złego cholesterolu
2019-06-12 07:16
O i to lubię ! Wstanę rano i dołożę komu sie da - już mi lepiej!
2019-06-12 07:07
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.