2018-08-06 13:59
2018-08-05 16:27
Nie da się normalnie żyć, jak się zarabia mniej, jak 4500 brutto.Żeby żyć godziwie, trzeba już zarabiać nie mniej, jak 8000 brutto.
2018-08-05 16:35
Ja póki co trafiam na dziadów (predsiebiorcy) którzy nie płacą zgodnie z prawem. Tj najniższa krajowa albo zlecenie na papierze A reszta pod stołem. Ta reszta pod stołem to Max 1000 zł. Więc 2509 netto to standard.
Ja póki co trafiam na dziadów (predsiebiorcy) którzy nie płacą zgodnie z prawem. Tj najniższa krajowa albo zlecenie na papierze A reszta pod stołem. Ta reszta pod stołem to Max 1000 zł. Więc 2509 netto to standard. Zdarzają się jelopy którzy oferują 1500 netto miesięcznie. Śmiech na sali że takie imbecyle nadal istnieją. Cała reszta to też głupie cwaniaczki i oszuści. Tym razem sprawa skończy się w sądzie pracy bo ile można coś takiego akceptować.
2018-08-05 23:57
proste
2018-08-06 13:30
Z okradania ludzi?
Właśnie dlatego jesteśmy w dalszym ciągu za cywilizowanymi krajami i to bardzo daleko w tyle.
2018-08-06 09:15
To prawda, także tak pracowałem i nadal spotykam bardzo często takie praktyki. Teraz już nawet 2/3 proponują pod stołem. I jak ma być dobrze, skoro wyzysk ma się w najlepsze.
2018-08-05 16:53
2018-08-05 21:40
Alex, zależy ile masz wydatków i na co. Ja żyjąc samemu, mając mieszkanie bez kredytu, za które płacę ok. 600 zł miesięcznie, mogę zarabiać brutto i 2800 (ale tego na głos nie mówię oczywiście), a i tak mi wystarczy na wszystko. To mało, ale już 3500 jest całkiem ok.
2018-08-05 23:08
To znaczy, na co dokładnie? Nie każdy ma mieszkanie po babci, albo od rodziców na urodziny. Gdybys go nie miał, to z twoim 2800 brutto nigdy byś na nie nie zarobił, a co najwyżej dostał kredyt w bocianie na trzy panienki
To znaczy, na co dokładnie? Nie każdy ma mieszkanie po babci, albo od rodziców na urodziny. Gdybys go nie miał, to z twoim 2800 brutto nigdy byś na nie nie zarobił, a co najwyżej dostał kredyt w bocianie na trzy panienki i mrożoną pizzę z biedronki. Wybacz, ale jeżeli ktoś głosi, że jemu 2800 brutto wystarcza na wszystko, to oznacza tylko tyle, że jest idealnym obywatelem tej krainy.
2018-08-06 13:20
No tak, wszystko to złe słowo. Więc inaczej napiszę - 2800 brutto wystarczałoby mi na podstawowe potrzeby. I zgadzam się - gdybym nie miał mieszkania bez kredytu, to te 2800 brutto by było za mało. Przecież tego nie
No tak, wszystko to złe słowo. Więc inaczej napiszę - 2800 brutto wystarczałoby mi na podstawowe potrzeby. I zgadzam się - gdybym nie miał mieszkania bez kredytu, to te 2800 brutto by było za mało. Przecież tego nie neguję, więc nie rozpisuj się o bocianach i mrożonej pizzy, bo to bez sensu. I powtarzam - nie mówię na głos, że mi 2800 brutto styka. Napisałem to tylko tutaj. Był czas, że zarabiałem 3500 na rękę i wtedy byłem zadowolony. Z 2000 na rękę (a tyle to 2800 brutto właśnie) byłbym zadowolony średnio, przeżyłbym, ale wiadomo, że to takie minimum przyzwoitości. I najważniejsze - czy ja gdzieś napisałem, że tyle zarabiam? :) Ja tyle wydaję, a resztę odkładam na konto.
2018-08-05 16:33
wiesz matołku co to jest średnia? Bez podstawówki chcesz 8 brutto zarabiać? Gdzie?
2018-08-05 18:06
wykształcenie jeszcze niczego nie gwarantuje. Powiedzmy sobie szczerze praca poniżej 4500 uwłacza ludzkiej godności.
2018-08-05 18:24
bez znajomości języka ojczystego, z IQ poniżej 70. Ci to dopiero zarabiają pieniądze. Jak nic 30 tysięcy miesięcznie.
2018-08-05 21:29
a do niedawna nie umial jednego zdania napisac. nawet jak sie wypowiada to nikt go nie rozumie.
2018-08-05 16:47
Średnia, to takie coś, że ja jestem mądry, a ty nie. Wychodzi na to, że wg średniej, obydwoje jesteśmy półgłówkami, co zupełnie ma się nijak do rzeczywistości.
Tak wiec przestań uśredniać GUS woskiem propagandowe informacje, a otwórz oczy i ustał ile "na łapę" otrzymuje 70% pracujących Polaków.
2018-08-05 17:54
nie wiem do kogo skierowany jest ten komentarz, bo dokładnie to samo napisałam powyżej
2018-08-05 16:37
o "normalnie bądź godziwie", w kontekście innych krajów, gdzie ludzie naprawdę żyją normalnie i godziwie. Pozdrawiam zdrowo myślącego ...
2018-08-06 13:14
Tragedia , oni nas nienawidzą a rząd daję im pieniądze zamiast swoim rodakom , poza tym coraz więcej przestępstw popełniają cudzoziemcy wczoraj u mnie w mieście chłopaka pobili bo im papierosa nie dał więc czym oni się różnią od uchodźców
2018-08-05 16:20
Sami wyjechali jak tylko granice otworzono a teraz narzekają na obcokrajowców robiących to samo, imigranci to podstawa budowy silnej gospodarki, tak to miało miejsce w Niemczech, Wielkiej Brytanii, USA i wielu wielu innych, to nie dobrze opłacani pracownicy budują ekonomiczną potęgę kraju.
2018-08-05 16:31
u nas zatrudnia się obcokrajowców za stawki głodowe, bo nikt nie chce za takie stawki robić. Osobiście 5000 PLN brutto to jest absolutne minimum, za jakie podjąłbym pracę w Polsce.
Właśnie dlatego w Polsce nie pracuję.
2018-08-05 20:50
Za granicą chyba że jesteś np. lekarzem, albo innym wysokiej klasy specjalistą to też dostajesz najniższe stawki, ewentualnie taką średnią w danym kraju i dla ciebie to dużo, bo zagraniczni pracodawcy dobrze wiedzą, że
Za granicą chyba że jesteś np. lekarzem, albo innym wysokiej klasy specjalistą to też dostajesz najniższe stawki, ewentualnie taką średnią w danym kraju i dla ciebie to dużo, bo zagraniczni pracodawcy dobrze wiedzą, że jak sobie raz na miesiąc - dwa polecisz do Polski i przeliczysz na Polskie Złote to ci w porównaniu z polskimi pensjami kokosy wychodzą, więc narzekał nie będziesz. Dokładnie to samo robią pracodawcy z Ukraińcami u nas... a i Ukraińcy zachowują się jak Polacy czyli siedzą po np. 6 w jednym mieszkaniu, kupują najtańsze jedzenie, zaciskają pasa i po jakimś czasie wyjeżdżają na Ukrainę na dajmy na to miesiąc i przywożą jak na ich standardy mnóstwo pieniędzy... Minimalna pensja na Ukrainie to 3723 Hrywien czyli nieco ponad, u nas to minimalna czyli 2100 brutto to po przeliczeniu na Hrywny 15391 Hrywien, czyli prawie 3 ich pensje minimalne
2018-08-06 13:13
Co ty pierniczysz...zarabiam około 2500'€ na rękę, 200 płacę za pokój, 100 kosztuje mnie blablacar raz w miesiącu do Polski. Pokaż mi ile osób w Polsce zarabia 2200€ na czysto? W.Niemczech mało kto tyle nie zarabia.
2018-08-05 22:14
2018-08-06 08:51
Ja kilka lat temu 1,5 roku spędziłem na magazynie w Anglii, gdzie pracowali niemal wyłącznie obcokrajowcy, więc doskonale wiem o czym mówię, dostawaliśmy 6,80 funtów za godzinę, wtedy minimalna to było 6,50. Anglicy za tyle nie chcieli pracować.
2018-08-05 16:54
to kłamstwo
np takie Niemcy czy UK zbudowały swoją potęgę nie na emigracji tylko na kulcie pracy
dopiero teraz na zapotrzebowanie socinżynerów i kapitalistów sprowadzają masowo tanią siłę roboczą sprawiając sobie multum problemów
nie masz argumentów za więc pozostają ci tylko emocje i oskarżenia...
2018-08-05 17:10
poczytaj czym byly kolonie.
Tym argumentem calkowicie cie masakruje.
2018-08-05 16:39
ja jezdze tylko na wakacje
2018-08-06 10:39
Widzę, że sami znawcy komentują a nikt nawet nie wspomnial o rządowym dofinansowaniu pracodawców zatrudniających obcokrajowców. Zatrudniając Ukrainca pracodawca może dostać 800 zł dotacji od państwa. Wybór jest prosty.
Widzę, że sami znawcy komentują a nikt nawet nie wspomnial o rządowym dofinansowaniu pracodawców zatrudniających obcokrajowców. Zatrudniając Ukrainca pracodawca może dostać 800 zł dotacji od państwa. Wybór jest prosty. Nie dość , że Ukrainiec cieszy się z najniższej krajowej i zasuwa jak osioł to jeszcze mozna otrzymać dotacje. Ukraińcy tak samo korzystają z programu 500+ . Studenci z Ukrainy otrzymuja stypendia tylko dlatego, ze studiują. Dodam również, że wystarczy kilku miesięczny okres ubezpieczenia żeby taki Ukrainiec w przyszlosci mógł otrzymywać z ZUSu emeryture w wysokosci 1000 zł. Polak za kilka miesięcy odprowadzania składek do ZUSu g*wno dostanie. Za rok może dwa lata pewnie będzie głośno o zerowym bezrobociu bo kolejni młodzi Polacy wyjadą z kraju żeby szukać lepszych perspektyw. Pozdrawiam :)
2018-08-06 12:21
jak mogę ukraińcowi 5. Wolny rynek, wolicie przepłacać wasza sprawa, nie lubicie Ukraińców wasz problem. ja się z nich cieszę. Robią robotę. Tylko pilnować trzeba bo lubią skróty ;-)
2018-08-06 11:35
to nie jest rząd tylko NIE-rząd na wiejskiej :)
2018-08-06 12:15
że i tak większość robi na czarno. Dostali zaproszenie, przyjechali i teraz walą kasę bokami. Przykład z podwórka. Budowlańcy i ekipy remontowe. Czy któryś ma firmę i wystawi rachunek- NIE! może kiedyś jak już staną na
że i tak większość robi na czarno. Dostali zaproszenie, przyjechali i teraz walą kasę bokami. Przykład z podwórka. Budowlańcy i ekipy remontowe. Czy któryś ma firmę i wystawi rachunek- NIE! może kiedyś jak już staną na nogi, tak mówią. I co ? 3 gości bez składek, zusów, usów i w klapkach. Fakt faktem zrobili zarąbiście i mega tanio. 1/3 tego co Polacy chcieli. Wolany rynek!!!
2018-08-06 12:00
2018-08-05 15:07
Skoro nasi pracodawcy cały czas żyją w czasach 1600+karta multisport to będzie cudzoziemców coraz więcej.
2018-08-05 16:04
Nikt za mniej niż 2200 na rękę nie przychodzi już do pracy - nawet tej naprostszej, która nie wymaga odpowiedzialności.
2018-08-06 11:54
A gdzie niby taka praca bo jak przegladam ogloszenia do pracy dla kobiet to 2200 to brutto czyli 1500 netto
2018-08-05 19:03
2800 brutto lub 2200 netto
2018-08-06 09:05
Protokolant sądowy, który wykonuje wiekszosc roboty sędziego, z kilku letnim stażem pracy oraz zdaniu egzaminu na sekretarza sądowego 2200 netto.......
2018-08-06 08:17
Te pare godzin dla studentów, a potem do innej roboty.
To tak samo jak z nauczycielami
2018-08-05 20:59
Ta, a bokiem bierze dodatki, trzynastki, prawa autorskie i inne bonusiki. Jakoś zapomniałeś o tym wspomnieć. Do tego nienormowany czas pracy, czyli krótko mówiąc zwyczajnie się opiernicza. Kogoś kto nie zna kliki uczelnianej może na tę ściemkę o bieda-zarobkach złapiesz.
2018-08-05 21:22
robiąc na boku projekty i zarabiajac 4 x tyle co na uczelni w ramach pracy na uczelni.
2018-08-05 21:54
To też, bardzo częste np. na AM w Gdańsku. Etat jako wykładowca, dzięki temu w swojej praktyce ZUSu płacić nie trzeba a za dyżury i zabiegi fakturka na szpital. I żyje się dobrze, nie rozumiem tylko czemu wlezie taki "asystent z doktoratem" i ludziom kit wciska jak to mu źle.
2018-08-05 21:04
więc czego się spodziewasz
2018-08-05 16:13
Mylisz sie
2018-08-05 17:41
Skoro nie potrafią nawet takiego minimum, albo się nawet rozejrzeć
2018-08-05 17:48
biorąc pod uwagę stopień zidiocenia.
2018-08-05 21:36
bo ci się należy tyle samo cotym, którzy ciężko pracują?
typowa roszczeniowa posada, bo ja chcę bo oni też mają,
a uczyć się to co? nie chciało się?
wolałeś na religię chodzić to teraz zbierasz plon tego co sam zasiałeś.
2018-08-05 22:07
niech założy firmę, zatrudni ludzi płaci im po 10'000zł msc.
dwa miesiące i inaczej zacznie śpiewać !
2018-08-05 23:34
on czeka aż mu z nieba spadnie
2018-08-05 21:05
Wolny rynek!!!
2018-08-05 15:01
2018-08-05 15:06
nie lepiej podnieść płacę i zatrudniać tylko Polaków ??? pracodawcy, nie bądźcie tacy chciwi dla swoich rodaków
2018-08-05 16:07
2018-08-05 17:08
2018-08-05 17:13
2018-08-05 21:13
7-15 + wolne weekndy
do tego telefon i samochód
2018-08-06 11:53
2018-08-05 18:58
Jak macie taki problem z pensjami do szkoły wy niewyedukowani troglodyci i załóżcie własną firmę
2018-08-06 11:53
Takie przynajmniej odnoszę wrażenie ilekroć spotykam się z jakimś "prezesem".
2018-08-05 21:34
którym trzeba pokazać jak trzymać miotłę czy łopatę żeby się nią nie zabili
2018-08-06 08:59
Ekonomista się znalazł. Widać, że nie masz pojęcia o biznesie od kuchni.
2018-08-05 22:50
A ci co pracują emigrują dalej. I nie chodzi już o kasę a o politykę. Osoby lepiej wykształcone uciekają z tego kraju.
A po co ktoś ma pracować za 2500 netto jak dostanie 500 na każde dziecko plus zasiłek? Podniesiesz pensję do 3000 netto to tylko ci co pracują skorzystają reszta ma to gdzieś...
2018-08-06 07:30
2018-08-06 07:51
2018-08-05 15:08
Pracodawca patrzy na koszty. Dla niego zaoszczędzona kasa to jego zysk. Ma gdzieś kto pracuje. Ważne, że koszty pracy mniejsze.
2018-08-05 20:51
To zupełnie tak samo jak u każdego z nas. Jak szukasz lodówki i wiesz już jaki dokładnie model Cię interesuje to w necie szukasz najtańszej oferty. Nie interesuje Cię droższy zakup w lokalnym sklepie AGD jeśli ma wyższe
To zupełnie tak samo jak u każdego z nas. Jak szukasz lodówki i wiesz już jaki dokładnie model Cię interesuje to w necie szukasz najtańszej oferty. Nie interesuje Cię droższy zakup w lokalnym sklepie AGD jeśli ma wyższe ceny, nawet jeśli wynikają z tego że właściciel chce lepiej płacić pracownikom. Nie bądźmy hipokrytami, nie ma takich grabi co grabią od siebie.
2018-08-05 21:15
50gr drożej jak na normalnej stacji
2018-08-05 20:10
Już myślałem że Wędzonych PO przemyca...
2018-08-05 20:52
Przemyca PiS tyle ze z Azji. Jedni i drudzy maja nas gdzies.
2018-08-05 18:40
2018-08-05 15:14
2018-08-05 15:50
2018-08-06 10:17
Pracuje mnóstwo Ukraińców, a czy legalnie?? Warto sprawdzić
2018-08-05 19:00
2018-08-06 11:49
2018-08-05 20:21
Ale oni nie lubia pracować
2018-08-06 08:31
2018-08-05 22:07
2018-08-05 22:18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.