Opinie (261) 1 zablokowana

  • paplanina (2)

    Tylko o prędkości gadają by karać wysokimi mandatami. A gdzie są inne przepisy łamana codziennie? Czemu nie ma kampani jeżdżenia na zamek, płynności ruchu, zachowaniu minimalnej odległości na lewoskrętach i sprawnym ich opuszczaniu. Nikt nie mowi o tym ze jak za tobą zebrało się 10 at tzn. że jedziesz za wolno i waro by przepuścić te auta.

    • 35 21

    • "Nikt nie mowi o tym ze jak za tobą zebrało się 10 at tzn. że jedziesz za wolno i waro by przepuścić te auta"

      Śmieszniejszej rzeczy dawno nie słyszałem :)

      • 5 4

    • Ponieważ spowolnienie ruchu nie powoduje wypadków

      • 5 4

  • o widzę przerwa od pałowania ludzi, pilnowania kota i "z rybom tak", to się nudzą.

    czekamy na kolejną falę, to nie będzie czasu na robienie jakiś filmików

    • 3 3

  • Na pohybel z kierowcami jadącymi szybko i niebezpiecznie...

    • 6 2

  • Sam spot słaby ale tematyka trafna... (1)

    Noga z gazu, czasami jest ciężko, to fakt. I tak sie wszyscy spotykamy na światłach.

    • 2 2

    • Jesteś już 25+, niemłody, więc do Ciebie ten spot nie dociera i jest słaby.

      • 0 0

  • 70% ludzi nie potrafi jeździć (16)

    Zakręt ograniczenie do 60. Dobre auto wchodzi tam przy 100 i nawet opony nie piszczą pewnie jakieś porsche to by i 150 weszło. Jedzie dziad zwalnia do 50 wchodzi w zakręt i w połowie hamuje do 40. Ani to bezpieczne ani ekonomiczne. Bo jadac powoli to sie niema wypadków. A ile jest wypadkow z traktorem? Przecież jedzie powoli.

    • 83 164

    • wróć już lepiej do gry w playstation (4)

      • 64 15

      • Wypadki z traktorem wynikają z tego że się bierze zakręt setką przy ograniczeniu do 60, potem nagle za zakrętem spotyka się traktor na swoim pasie, który jedzie 20 i nie sposób wyhamować z tej setki.

        • 63 4

      • (2)

        Ale fakt faktem, że ludzie jeżdżą coraz gorzej.

        • 23 5

        • Może dlatego że telefon jest najważniejszy za kierownicą (1)

          • 14 2

          • Albo dlatego, że skoro już zdałem to nie muszę pamiętać wszystkich przepisów. Później takie barany wjeżdżają na skrzyżowanie i albo nie wiedzą co mają robić albo jada bo skoro ten przede mną pojechał to i ja mam pierwszeństwo.

            • 3 1

    • Szybciej ekonomiczniej.... (5)

      I też do tych 70% można i ciebie zaliczyć:)Później taki Janusz zapindala ..aż słoma z butów oknem wylatuje;) Ekonomia to wolniej.... Optymalna prędkość to najwyższy bieg z racjonalnie niskimi obrotami zazwyczaj w okolicy 70 km/h. Mistrz kierownicy jadący 150 uważa się za ekonomicznego ...buhahaha;)

      • 30 5

      • w mieście ekonomia to 30 (3)

        powyżej tej prędkości dużo energii idzie w hamulce albo przyspieszanie. Paryż wprowadza już ograniczenie do 30 w całym mieście.

        • 9 16

        • We Francji Paryż nie jest pierwszym miastem z takim ograniczeniem.

          • 5 3

        • (1)

          ale na ulicach dwupasmowych i wybranych iinnych jest podwyższana dozwolona prędkość do 50 czy 70. I jest tam jakaś logika, a nie jak u nas.

          • 4 3

          • nie na dwupasmowych tylko kilku wybranych arteriach i to wszystko

            • 2 3

      • 70 na najwyższym biegu

        Kto i gdzie Cię uczył prowadzić? Może trochę mniej spalisz przy takiej jeździe, ale powoidzenia w naprawach auta

        • 1 0

    • Czyli dalej nic nie zrozumiałeś...

      • 7 0

    • Dlatego należy wprowdzic (1)

      obowiązkowe i coroczne badania psychomotoryczne dla dziadów po 60-tce.

      • 7 9

      • A dlaczego nie dla wszystkich?

        • 7 1

    • Ot, typowe myślenie polskiego kierowcy.

      A potem zdziwienie, że pełno wypadków. A na południe i zachód od Polski jakoś potrafią przestrzegać znaków i nikt nie filozofuje, czy znak sensowny czy tez nie

      • 6 1

    • Traktor

      No właśnie ile?
      A wiesz czemu?
      Bo lecisz jak wariat zamiast jechać wylatujesz za zakrętu a tam traktor jedzie na dodatek z naprzeciwka tir i masz pozamiatane

      • 0 0

  • Może powinni nasadzić wiecej drzew (6)

    Drzewa wąskie drogi krzaki na przejściach i drogi rowerowe w poprzek zupełnie nie wiadomo po co. Tak najlepiej poprawic bezpieczeństwo.
    I karac normalnych kierowców za błedy naćpanych małolatow i zachlanych dziadow.

    • 20 41

    • Normalny kierowca, to tem łamiący przepisy? (2)

      W sumie tak, tu jest polska, tutaj patologia jest normą...

      • 11 7

      • Dlatego ludzi należy unikać i cieszyć się, jeśli ktoś stąd wyjeżdża.

        • 2 3

      • Raczej POtologia.

        • 2 6

    • Dokładnie

      • 0 1

    • No tak

      Drzewa same wskakują przed nadęcie samochody.

      • 3 2

    • Drzewa nie zabijają, tylko prędkość a właściwie jej gwałtowna zmiana.......

      Drzewa nie zabijają, tylko prędkość a właściwie jej gwałtowna zmiana.......
      Za mało jest kontroli i za niskie kary.
      Jak to się dzieje, że Polak łamiący przepisy, przekraczając granice (np z Niemcami) nagle zaczyna jechać przepisowo?

      • 2 0

  • Pojadą Janusze z Polska do skandynawii... (1)

    I tam szybcy i wściekli jadą 40 na ograniczeniu do 50:D Magia... Zresztą wszyscy inni też.... Kraje dzikie kulturowo nadrabiają wiejską brawurą na drodze:) Może to jakieś narodowe kompleksy:)

    • 12 3

    • Zwyczajna nieuchronność kary. Tylko i aż tyle.

      • 1 0

  • (8)

    Jest taka książka Sobiesława Zasady : "Bezpieczna jazda". Jest tam wyjaśniona definicja bezpiecznej prędkości - w skrócie zależy ona od auta/drogi/warunków pogodowych/opon! i przede wszystkim kierowcy. Znak ograniczenia

    Jest taka książka Sobiesława Zasady : "Bezpieczna jazda". Jest tam wyjaśniona definicja bezpiecznej prędkości - w skrócie zależy ona od auta/drogi/warunków pogodowych/opon! i przede wszystkim kierowcy. Znak ograniczenia prędkości, postawiony w latach 70-tych, na prostym odcinku drogi, w takim stopniu dotyczy leciwej nysy jak i współczesnego, nowoczesnego auta z systemami (albo i bez), którego konstrukcja jest na poziomie niedostępnym inżynierom w tamtych latach. Tak samo jak skrócenie drogi hamowania dwu- krotnie na przestrzeni lat. Tak więc jadąc sobie autem, o ponadprzeciętnych możliwościach jezdnych, z elektroniką, która nie przeszkadza a pomaga w sytuacjach ekstremalnych, na mokrym czy na zakręcie, i mogę sobie jechać spokojnie stówką, ponosząc pełne konsekwencje prawne (mandat karny) za swoją jazdę. Ale niech nikt mi nie mówi, że mam jechać 50 bo znak stoi 50- nie dla mojego auta i nie przy moich umiejętnościach (marnych ale lepszych niż 95% kierowców).

    • 4 16

    • Ohh nareszcie sensowny komentarz! Dziękuję!

      • 1 2

    • F1 (2)

      F1 idealnym przykładem tego jak w zależności od auta można pozwolić sobie na szybkie/wolne pokonywanie zakrętów - na przestrzeni lat - porównując np. 1980 z 2021

      • 1 2

      • (1)

        Silnik w F1 starcza na maks 10kkm. Opony maks na 300km. Jedyne co bolid F1 ma wspólnego ze zwykłym autem to liczba kół.

        • 4 1

        • nie zrozumiałeś, przeczytaj jeszcze raz co napisałem

          • 0 2

    • U Niemca też tak dyskutujesz, czy za granice Cię nie puszczają? (1)

      • 6 3

      • nie, u Niemca trzeba wiedziec, gdxzie mozna szybciej jechac

        tak sam jak w Szwecji. Jedyny kraj, ktory widzialem gdzie ludzie naprawde srogo przestrzegaja przepisow to Norwegia - ale to stan umyslu.

        • 0 0

    • (1)

      Kierowco - lepiej nie poruszaj się po drogach publicznych. Ograniczenie prędkości nie jest tylko dla Ciebie, żebyś np. nie wypadł z zakrętu. Bierze się pod uwagę ruch innych pojazdów - choćby skrzyżowania. To także

      Kierowco - lepiej nie poruszaj się po drogach publicznych. Ograniczenie prędkości nie jest tylko dla Ciebie, żebyś np. nie wypadł z zakrętu. Bierze się pod uwagę ruch innych pojazdów - choćby skrzyżowania. To także kwesta widoczności, przeszkód przy drodze, ruchu pieszego, stanu nawierzchni...
      Czyli jadąc sobie stówką na przykład utrudniasz innym bezpieczne włączenie się do ruchu, pakujesz się w przyczepę od ciągnika niewidoczną zza zakrętu albo ryzykujesz zabicie pieszego - bo jedziesz drogą, gdzie nie ma chodnika i ludzie poruszają się poboczem.
      A co do umiejętności - prowadzenie Nysy jest trudniejsze i wymaga większych umiejętności niż prowadzenie pojazdu współczesnego.

      • 2 0

      • za chwile Ci zrobia 30 i sie bedizesz wlokl nawet po nocy "zeby nikomu nie zaszkodzic"

        a potem 20 bo to jeszcze bezpieczniejsze. A potem zabiora Ci prawo do posiadania wlasnego srodka transportu. Tym to sie skonczy.

        • 0 0

  • Polska policja - istny autorytet xD (1)

    • 2 2

    • Umorzlicja

      • 0 0

  • (1)

    Odnośnie ankiety: nie jeżdżę autem, a ruchu drogowego i ludzi staram się unikać. Każdemu polecam. Obecnie jazda autem to same nerwy, wiec jeździć pozostaje tylko tyle, co to konieczne.

    • 30 6

    • Same nerwy? Uwielbiam jeździć! Niezmienne od 25 lat.

      Musisz być cienki ;)

      • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.