2018-09-09 10:20
nie trzeba wymyslac kola skoro sa sprawdzone rozwiazania
2018-09-09 10:23
2018-09-09 10:30
można wygooglać i ściągnąć wersję elektroniczną.
W każdym razie udział w Kongresie Mobilności Aktywnej też może mieć głęboki sens.
W każdym razie nie próbować myśleć, że się zjadło wszystkie rowerowe rozumy. Jeśli ktoś uważa, że ma 100% racji to znaczy że ma problem.
2018-09-09 11:16
2018-09-09 11:46
W Danii Szwecji tez i jakos to w niczym nie przeszkadza.
2018-09-09 16:19
ogólnej liczby podróży realizowanych w miastach.
2018-09-09 17:55
Tam nie zawsze są dedykowane ścieżki.
Problem polega na tym, że tam w ogólności ludzie są bardziej przyjaźniej nastawieni do rowerzystów i do innych ludków też. A w Polsce lecą z pałami i siekierami na siebie.
2018-09-09 17:59
i bardzo dobrze nie musi być żadnych "dedykowanych".
W większości miejsc wystarczy zwykła jezdnia.
2018-09-09 21:34
Tempo 30 to przyszłość ulic w dobrze zarządzanym mieście.
2018-09-10 07:56
Nawet autobusy i policja jeżdżą na takich ulicach +50km/h
2018-09-10 08:20
2018-09-09 10:44
Znów płacze rowerowych maczo.
I tak większość roku (jesień, zima, wiosna) normalni nie jeżdżą na rowerach bo warunki klimatu są kiepskie... poza tym dolny i górny taras.
W tej wyśnionej Kopenhadze są już
Znów płacze rowerowych maczo.
I tak większość roku (jesień, zima, wiosna) normalni nie jeżdżą na rowerach bo warunki klimatu są kiepskie... poza tym dolny i górny taras.
W tej wyśnionej Kopenhadze są już autostrady rowerowe, na których rowerowcy i tak się nie mieszczą tak więc problemy traffic jam stają się symetryczne do samochodowych tylko wygoda mniejsza. U nas tym bardziej ciasno na istniejącej infrastrukturze.
Jeden plus rowerów jest niezaprzeczalny i ważny: nie zanieczyszczają powietrza w mieście
2018-09-09 23:06
Ale tylko w ścisłym centrum, gdzie nie można wjezdzac samochodami (podobnie jak w Gdańsku Śródmieście). Poza tym drogi są często wydzielone i oddzielone od jezdni (nie chodnika)! To zupełnie inna prędkość podróżowania. Proponuję spędź tam trochę więcej czasu
2018-09-09 10:45
Autor tekstu, przy wielu sensownych spostrzeżeniach wykazuje istotne luki w wiedzy na temat zasad prowadzenia przyjaznej mieszkańcom polityki mobilności we współczesnych miastach. Uspokojenie i działania na rzecz
Autor tekstu, przy wielu sensownych spostrzeżeniach wykazuje istotne luki w wiedzy na temat zasad prowadzenia przyjaznej mieszkańcom polityki mobilności we współczesnych miastach. Uspokojenie i działania na rzecz redukcji skali ruchu (inaczej: tworzenie niewidzialnej infrastruktury dobrej dla pieszych i rowerzystów) jest ważniejsze niż tworzenie widzialnej infrastruktury rowerowej, na której autor skupia swoją uwagę (tak jak w poprzednio zaprezentowanym tekście robił to pan Marcin Hyła).
Tekst prowokuje środowisko projektantów rozwiązań drogowych (rowerowych) do aktywnego odporu. W Danii (osiągającej bardzo dobre rezultaty w promowaniu roweru jako pełnoprawnego i popieranego środka transportu w mieście) stosowana jest prosta zasada: nie mów inżynierom (działającym w ramach prawa i w granicach wyobraźni decydentów) że zrobili złą robotę. Powiedz im, że będą mieli kolejną robotę (przy projektowaniu nowych, alternatywnych rozwiązań)
Głównym wyzwaniem jest nadal niskie miejsce problematyki rowerowej w rankingu tematów polityki miejskiej. Jakieś nadzieje budzą tezy kandydatów na ważne stanowiska w Gdańsku: miasto ma stawać się miastem krótkich odległości, w którym komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych (w tym dzieci, starszych i niepełnosprawnych) i rowerzystów będą stawiane na pierwszym miejscu.
Jak dotąd deklaracje szły w kierunku "uprzywilejowywania" komunikacji zbiorowej, ale do jej przystanków trzeba jakoś dotrzeć: dlaczego ma się to odbywać przez dwupasmowe jezdnie, kładki lub tunele?
2018-09-09 10:47
2018-09-09 10:51
Niecierpliwość zły doradca. Może popsuć każdy dzień.
2018-09-09 13:52
chyba w promowaniu postępowych burdeli
bo nie znam innej krajowej foczportowej dziedziny
2018-09-09 16:21
sprawdź pojęcie przystanków wiedeńskich w Gdańsku i w innych miastach.
Sprawdź sposób prowadzenia chodnika i drogi rowerowej na wylotach ulic podporządkowanych (Jaśkowa Dolina wylot SIenkiewicza i Pniewskiego, a od tygodnia Bulońska - wylot ulicy Budapesztańskiej.
2018-09-09 20:15
to ty palisz :) ?
2018-09-09 11:15
Jak to mozliwe ze infrastruktura rowerowa w Danii czy Szwecji wykonana w latach 90 jest zr
2018-09-09 11:16
zrobiona dobrze, a u nas wciaz buduje sie tak ze nie da sie z tego korzystac?
2018-09-09 16:23
Codziennie z infrastruktury rowerowej Gdańska korzystają tysiące ludzi jeżdżących na rowerach.
Nie podważaj faktów - stajesz się niewiarygodnym uczestnikiem jakiejkolwiek rozmowy.
2018-09-09 16:54
Bo się nie da.
To że ludzie sobie jakoś radzą ( najczęściej łamiąc/naciągając przepisy ) to już inna sprawa. Nie tak to powinno działać.
2018-09-09 20:04
No i nie ukrywajmy, wiekszosc po miescie jezdzi mtb ;). Bylem w holandii, niemczech szwecji danii. Tam 95% t
2018-09-09 20:07
to rowery miejskie lub szosowe. W kazdym razie sztywne z waskimi oponami. Po naszej infrastrukturze to chyba tylko masochista by zdecydowal sie na taki rower
2018-09-09 10:45
Drogi rowerowe to nie luksus, ale bezpieczeństwo! Dlatego, jak przekonują naukowcy z Columbia University w USA, z punktu widzenia rowerzystów to najniebezpieczniejszy z zamożnych krajów świata. Ich recepta jest prosta:
Drogi rowerowe to nie luksus, ale bezpieczeństwo! Dlatego, jak przekonują naukowcy z Columbia University w USA, z punktu widzenia rowerzystów to najniebezpieczniejszy z zamożnych krajów świata. Ich recepta jest prosta: uzupełnienie luki związanej z brakiem infrastruktury dla cyklistów. Drogi rowerowe zmniejszają ryzyko wszelkiego rodzaju wypadków o 25 proc.
W Londynie na rowerowe drogi wydadzą niemal tyle, ile kosztowały nas stadiony na Euro2012 w całej Polsce!!
Jedna kadencja wystarczy na budowę sieci rowerowych dróg.Miejski plan rozwoju dróg rowerowych rozciągnięty na osiem lat zakładał budowanie 10 km rocznie. Dla nowej ekipy takie tempo było zupełnie niewystarczające. Padło nowe postanowienie: te zaplanowane 80 km tras ma powstać nie w 8 lat, ale w 18 miesięcy.Wybudowali więcej w 2,5roku niż w Gdańsku przez 10 lat!!
Wytyczanie rowerowych dróg to jedna z najtańszych metod wydłużania ludzkiego życia.
2018-09-09 10:50
Jak tam twoje zdolności do partnerskiej współpracy z myślącymi podobnie?
Jeśli pamiętam, to w swoim przekonaniu miałeś 100% racji. Tutaj także wykazałeś się niezłą przenikliwością. Przełóż to na szczegóły konkretnego programu dla Gdańska, poważnie zastanowię się nad głosowaniem na Ciebie.
2018-09-09 11:46
U nas DDR nie zmniejszaja ryzyka kolizji. Niestety. Kierowcy walą z podporządkowanych prosto w rowerzystów. Skręcają w prawo waląc prosto w rowerzystów. Wjeżdżają parkować przezs DDR i taranują rowerzystów. Ja się czuja dużo bezpieczniej na ulicy.
2018-09-09 16:25
sposobem wpływania na takie nieodpowiedzialne zachowania kierowców jest właśnie stosowanie ciągłości chodników i dróg dla rowerów na wylotach ulic podporządkowanych. Od kilku lat nowe inwestycje rowerowe w Gdańsku mają
sposobem wpływania na takie nieodpowiedzialne zachowania kierowców jest właśnie stosowanie ciągłości chodników i dróg dla rowerów na wylotach ulic podporządkowanych. Od kilku lat nowe inwestycje rowerowe w Gdańsku mają to zapewnione: sprawdź Jaśkową Dolinę: wylot ulicy Pniewskiego lub SIenkiewicza, sprawdź Bulońską na wylocie Budapesztańskiej.
Na zachowania kierowców miasto ma tylko pośredni wpływ.
2018-09-09 16:49
Co prawda to pruszcz już no ale zawsze.
2018-09-10 12:04
a kawałek dalej droga się urywa na bulońskiej i trzeba przejechać przez przystanek z ludźmi. Zamiast poprowadzić to przez zatoczkę dla autobusów... takie gdańskie planowanie
2018-09-10 08:32
Z właściwie ustaloną hierarchią wartości: najpierw ludzie, potem karaluchy, na końcu rowerzyści.
2018-09-10 11:46
Londyn to dla rowerzysty rzeźnia. Można wydać 3 razy tyle ile się zamierza a i tak będzie co robić.
2018-09-09 11:15
Chcialbym tylko zwrocic uwage ze czasami mamy w Gdansku zime , statystyczny bicyklista uzywa roweru 4 miesiace w roku .
Budowanie infrastruktury rowerowej w takiej skali jak w Holandii w Polsce srednio ma
Chcialbym tylko zwrocic uwage ze czasami mamy w Gdansku zime , statystyczny bicyklista uzywa roweru 4 miesiace w roku .
Budowanie infrastruktury rowerowej w takiej skali jak w Holandii w Polsce srednio ma sens , przynajmniej narazie .
Najpierw trzeba kierowac srodki na transport publiczny ( najlepiej bezplatny ) , potem udroznic ruch samochodow a w miare mozliwosci rozbudowywac rownolegle siec drog dla rowerow
2018-09-09 11:48
Bo w Holandii zim nie ma ;) , a w takiej Danii czy Szwecji to maja tropiki cały rok.
2018-09-09 12:10
Rozni sie nieco z nasza zima , troche obiektywizmu prosze.
No chyba ze pomrocznosc jasne toba kieruje .
2018-09-09 13:42
szkoda, że tu nie można wklejać zdjeć, pokazał bym ci jaka bywa zima w tej twojej śródziemnomorskiej Holandii
2018-09-09 16:29
Nie ma miasta na świecie, które osiągnęło sukces w przekonywaniu kierowców do przesiadania się na transport publiczny bez stawiania na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów na pierwszym miejscu hierarchii
Nie ma miasta na świecie, które osiągnęło sukces w przekonywaniu kierowców do przesiadania się na transport publiczny bez stawiania na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów na pierwszym miejscu hierarchii rozwiązań.
Rada Gandawy stawiała na transport publiczny zgodnie z Twoimi sugestiami, po dwóch latach braku zmian na lepsze, zdecydowała się radykalnie postawić na poprawę bezpieczeństwa i komfortu ruchu pieszych i rowerzystów, a transport publiczny także dzięki temu się rozwinął równolegle.
Twoje propozycje już dawno zostały sprawdzone gdzie indziej i uznane za nieskuteczne.
2018-09-09 17:51
Byłeś w Holandii? Ja tam mieszkam. Zimy tam takie że kanały zamarzają.
Nie wiesz, że w ogóle Holendrzy słyną ze zdolności łyżwiarkich bo zimą na łyżwach zasuwali aż się lud kurzył? Nada bolsze czitać a nie dylko
Byłeś w Holandii? Ja tam mieszkam. Zimy tam takie że kanały zamarzają.
Nie wiesz, że w ogóle Holendrzy słyną ze zdolności łyżwiarkich bo zimą na łyżwach zasuwali aż się lud kurzył? Nada bolsze czitać a nie dylko ucho przy radio ma buzię.
niedawno to radio nadawało (przez przypadek słyszałem) i gościu mówił że pewna kobieta z Holandii wracała a tam w Holandii widziała ciągle nad każdą z osób jednego demona. Dopiero kiedy przekroczyła granicę to te demony miały zniknąć.
O Bosze. O Bosze. Co za klimaty.
2018-09-09 14:41
I nie sprzedawać wszystkich terenów na południu Gdańska dwewloperom! Ci mają w d*pie rowerzystów!!!
2018-09-09 16:20
Jak używasz roweru 4 miesiące w roku to nie myśl, że każdy tyle jeździ
2018-09-09 17:53
2018-09-09 16:46
przecież w centrum właśnie nic nie ma. zwykłe chodniki jedynie
2018-09-10 08:13
2018-09-09 16:14
Zabierać dowody - od razu się zrobi przyjaźniej
2018-09-09 17:46
Wyp...lać z centrów miast. Zostawcie swoje rzęchy pod swoimi oborami w Zukowie.
Z czym do ludzi kiedy do miasta przyjezdżacie buraki?
Dośc trucia i wprowadzania zagrożenia dla ludzi i w ogóle dla całej przyrody. Poszli w buraki, dosłownie i w przenośni.
I od razu będzie lepiej.
2018-09-09 22:35
chyba wreszcie dorobiliśmy się własnych trolli
dajacych odpór trollującym motobucom
klllasa, naprawdę mi sę podoba ten text
rzęchy do obór!
2018-09-09 17:58
No ale skoro tam normalnym standardem jest centrum miasta złóżone z dwóch zapchanych rond samochodowych i palenie śmieciami przez tzw. kaszubów, no to o czym tu mówić.
2018-09-09 18:03
Odwalą jakiś byle jaki zwykły chodnik dostawią znaki że to niby "droga pieszo-rowerowa", a ty będziesz musiał się z rowerem męczyć i po niej jeździć. Lepiej niech nic nie robią.
2018-09-09 19:50
Niestety trzeba pogodnić Budynia bo facet po tylu kadencjach odleciał. Ja głosuję na Wałęsę może on coś zmieni.
2018-09-10 06:32
A co on tam zmieni... To polityk. On rower widział w telewizji. Zresztą, reszta kandydatów jest jeszcze gorsza...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.