Opinie (310) 5 zablokowanych

  • Autor piszac o m.in.socjalistycznej części Przymorza tworzy neomarksitowski bełkot podlany propagandowym sosem a'la Goebbels (2)

    • 12 5

    • Jak lepiej określić osiedla epoki PRL? (1)

      • 1 5

      • Osiedla z lat 60 tych czy 70 tych

        a co, te budowane obecnie będziesz nazywał osiedlami dobrej zmiany?

        • 2 0

  • Demokraci! Zrobcie glosowanie (9)

    Rozbudowa ktorych drog jest wazniejsza:
    a) rowerowych
    b) samochodowych

    • 6 5

    • Komunikacji publicznej (1)

      ..

      • 0 6

      • pytanie bylo o drogi nie o tory

        • 0 1

    • odpowiedź na to pytanie zależy od kontekstu (2)

      w mieście przesyconym samochodami i nie mającymi pełnej sieci dróg dla rowerów lub ulic uspokojonego ruchu, nie ma sensu budować kolejnych dróg dla samochodów.

      Drogi dla rowerów powinny mieć priorytet tam,

      w mieście przesyconym samochodami i nie mającymi pełnej sieci dróg dla rowerów lub ulic uspokojonego ruchu, nie ma sensu budować kolejnych dróg dla samochodów.

      Drogi dla rowerów powinny mieć priorytet tam, gdzie ich nie ma a ruch na drogach samochodowych jest zbyt intensywny lub szybki.

      Poznaj pojęcie odwróconej piramidy mobilności i wtedy zadawaj kolejne pytania.

      Miasto powinno przede wszystkim dbać o komfort i bezpieczeństwo sieci dróg dla pieszych, potem dla rowerzystów, potem dbać o dobry dostęp do przystanków komunikacji publicznej (w 3 mieście zwłaszcza do SKM) a o interesy kierowców dbać w ostatniej kolejności. Wtedy i oni będą mieli łatwiej, co niektórym trudno to ogarnąć.

      • 4 3

      • Jak ci pikawa stanie to dwóch pieszych z noszami ruszy żwawym krokiem w twoim kierunku (1)

        Nie dotrą w 15 min, wszak idą piechotą – nie ma sensu brać karetki, która i tak nie zmieści się na piękną, wybudowaną koło twojego domu drogę rowerową (kosztem drogi dla samochodów).

        • 2 4

        • chyba niewiele zrozumiałeś, ale kwituję skłonność do podejmowania dyskusji pozytywnie

          • 0 0

    • (3)

      tylko idiota myli demokrację z populizmem, ochlokracją

      nawet w Atenach (gdzie wybierano urzędników drogą loterii)
      nie mylono prostej arytmetycznej większości z większocią demokratyczną

      • 1 2

      • wiem jak w EU

        Zlych referendow nikt nie robi, a zaskakujace wyniki glosuje sie do skutku...

        I poucza o demokracji mniej wartosciowe narody jak Polakow..

        Niech spier****ją

        • 2 2

      • Czyżby chodziło o to? (1)

        Że peda***two to tak naprawdę margines społeczny i zdają sobie z tego sprawę?

        • 2 3

        • hejterzy antyrowerowi to śmietanka marginesu społecznego

          stawiam dolary przeciwko orzechom, że nie są stanie zdać sobie z tego sprawy.

          • 0 0

  • "Trzy najważniejsze sposoby na miasto, w którym komunikacja rowerowa może odnieść sukces: " (4)

    - edukacja rowerzystów z Kodeksu Drogowego
    - egzekwowanie przepisów ruchu drogowego od rowerzystów
    - edukacja rowerzystów i egzekwowanie od nich przepisów
    Amen

    • 8 10

    • Siedem najważniejszych sposobów na miasto przyjazne dla mieszkańców (3)

      Redukcja i uspokojenie skali ruchu pojazdów dwuśladowych
      przebudowa skrzyżowań tak, by były przyjazne dla pieszych i rowerzystów
      Edukacja kierowców
      Budowa komfortowych i bezpiecznych ciągów ruchu

      Redukcja i uspokojenie skali ruchu pojazdów dwuśladowych
      przebudowa skrzyżowań tak, by były przyjazne dla pieszych i rowerzystów
      Edukacja kierowców
      Budowa komfortowych i bezpiecznych ciągów ruchu pieszego, niekiedy z dopuszczonym ruchem rowerowym (nieobowiązkowe dla cyklistów)
      Przeznaczenie środków na remonty dróg a nie na rozbudowę ich sieci
      Budowa wydzielonych cyklostrad umożliwiających bezkolizyjne pokonywanie duzych odległości do 12 km na rowerach wspomaganych elektrycznie
      Restrykcyjna polityka parkingowa

      • 1 4

      • cylkostrady

        co wy ćpacie na tych rowerach?

        • 4 6

      • Dlaczego chcesz wprowadzać restrykcje wobec jednych osób (1)

        dla wygody innych?

        • 1 2

        • ponieważ korzystający z pozornej wygody zabierają przestrzeń i cieszyli się przez wiele lat

          nadmiernymi przywilejami (podatkowymi i innymi).

          Sami często padają ofiarą swoich decyzji w długim okresie - pisując jeszcze do tego dyrdymały typu "rowerzyści powodują raka",podczas gdy to jazda samochodem

          nadmiernymi przywilejami (podatkowymi i innymi).

          Sami często padają ofiarą swoich decyzji w długim okresie - pisując jeszcze do tego dyrdymały typu "rowerzyści powodują raka",podczas gdy to jazda samochodem powoduje wiele kosztów, które ponoszą wszyscy mieszkańcy.

          Piesi mają takie same prawo poruszania się wygodnie po mieście, ale było ono im stopniowo odbierane przez hołdowanie rozwiązań poprawiających możliwości jazdy pojazdów, ale pogarszających komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych za duże pieniądze publiczne.

          • 2 0

  • stękanie (4)

    a może kochani stękający pojedźcie do Gdyni, gdzie nie ma żadnej sensownej sieci ścieżek rowerowych, inwestycje rowerowe są drogie, ale niespecjalnie sensowne i zasadniczo na pokaz

    • 8 3

    • (3)

      jezdnie są 100x droższe i generują jedynie smród i hałas.
      Sensowniejsze są "ścieżki"

      • 2 3

      • najbardziej sensowne są przestrzenie miejskie wolne od parkujących i jeżdżących samochodów (2)

        bez konieczności budowania podziemnych parkingów dla samochodów (jedno miejsce na takim parkingu kosztuje od 40 do 120 tys. złotych, roczny koszt utrzymania około 1 tysiąca)

        Nie za moje podatki.

        • 0 1

        • Jakie twoje podatki? (1)

          Rowerzyści to studenciaki na garnuszku mamusi.

          • 0 2

          • z tym trollem nie da się polemizować

            s** aj dziadu

            • 0 0

  • masło maślane

    Czy artykuły Pana Kamila przechodzą przez jakąkolwiek korektę edytorską?
    Czy ktoś, poza Panem Kamilem, czyta teksty przed publikacją?
    eh.

    • 8 2

  • (1)

    W Gdansku pod tym względem i tak jest zdecydowanie lepiej niż w Gdyni i Sopocie. Dlaczego nie interesują was problemy rowerzystów w Gdyni?

    • 2 2

    • A co to jest Gdynia?

      • 2 2

  • super jakby byla trasa wzdłuż torów Przymorze- Zaspa

    Jazda przy grunwaldzkiej to nic przyjemnego, hałas i spaliny. Od przymorza do zaspy jest fajna sciezka obok torów, na początek wystarczylo by troche uporzadkowac teren, bo teraz to glownie tluczone szklo, krzaczory pijaczki i psy.

    • 7 0

  • Noooo dobra, a jak tam z polisami OC (2)

    Panie i Panowie rowerzyści, hę?

    • 7 8

    • A jak z kosztami, które generują samochody?

      Kilka lat temu dla krajów Unii szacowano je na ok. 0,65 euro za każdy przejechany kilometr - zanieczyszczenie powietrza, wypadki itd.?

      • 4 2

    • A w jakich krajach to funkcjonuje i jak wplywa na bezpieczenstwo ruchu rowerowego? Podaj link do badan

      • 4 1

  • Precz

    Miasto dla zmotoryzowanych

    • 4 8

  • Precz z rowerzystami

    Do lasu won patałachy!

    • 4 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.