2019-10-05 19:39
że nie zainstalowali w tej nawierzchni indukcji (ładowanie samochodów elektrycznych w czasie jazdy) oraz sensorów (monitoring warunków pogodowych, stanu technicznego, obliczanie przepustowości-zgranej z sygnalizacją świetlną). Jak robić testy, to na całego.
2019-10-05 23:36
2019-10-06 08:36
2019-10-05 20:09
Gdański drogowy syf sycylia mafis
2019-10-05 20:12
Proponowałbym ten projekt zrobić na Kielnieńskiej bo tam ostatni raz asfalt wylewali chyba zaraz po wojnie
2019-10-05 20:19
nie wierze, że ten gumowy granulat nie będzie pylił albo nie wydzielał jakiegoś syfu
2019-10-05 20:22
Nosicie na ramionach nasz wkład w rozwój ludzkości, brawo
2019-10-05 20:29
2019-10-05 20:30
Opinia wyróżniona
1. co z poślizgowością podczas przymrozķów gdy zamarźnie woda, która weszła w ten asfalt?
2. co pyłem gumowym, który jest składnikiem tego asfaltu i podczas ścierania się wierzchniej warstwy tego asfaltu będzie unosił się w powietrzu? Będziemy go wdychać?
Pozdrawiam
2019-10-06 09:41
No właśnie po to są testy.
2019-10-06 11:09
Testowanie na drodze publicznej to ostatni etap.
2019-10-06 12:25
1. To samo co na asfalcie, lub lepiej bo część wody wsiąknie. W asfalt nie wsiąka.
2. To samo, co z z pyłem gumowym z opon, który wdychamy.
2019-10-07 10:19
W odpowiedzi na Pana 'wątpliwości':
1. Nie ma czegoś takiego jak asfalt, można ewentualnie powiedzieć nawierzchnia asfaltowa (jest wykonana z mieszanki mineralno-asfaltowej). Mamy różne rodzaje takich nawierzchni,
W odpowiedzi na Pana 'wątpliwości':
1. Nie ma czegoś takiego jak asfalt, można ewentualnie powiedzieć nawierzchnia asfaltowa (jest wykonana z mieszanki mineralno-asfaltowej). Mamy różne rodzaje takich nawierzchni, ta o której mowa powyżej ma dużo otwartych przestrzeni po to właśnie żeby woda przepłynęła przez nią jak przez sito i nie zamarzała w porach.
2. Kawałki gumy tak jak kruszywo tradycyjne jest odsiewane, ponieważ stosujemy tylko określony zakres frakcji. A więc tego strasznego pyłu w ogóle nie będzie podczas produkcji a tym bardziej podczas eksploatacji.
2019-10-07 17:05
2019-10-07 11:47
Zależy czy zrobione z opon zimowych czy letnich?
2019-10-07 17:55
Wdychać nie, ale jak przepuszcza wodę to co z porami, które zatkają się zużyta guma? Co wtedy z wodą która ma być absorbowana przez asfalt? Kałuża?
2019-10-05 20:57
To nie drogi a ścieżki, którymi z narażeniem zdowia i życia muszą się poruszać ierowcy. Wstyd że n ie możn a n azwać ttego drogam w obecn uch czasach.
2019-10-05 21:05
Jaka to innowacja w Polsce, asfalt modyfikowany gumą już od kilku lat jest promowany przez jedną z dużych firm na S, działających w Polsce. Reasumując PG trochę się spóźniło z technologią zapożyczoną z USA.
2019-10-06 00:24
To nie jest asfalt modyfikowany gumą tylko mieszanka mineralno - gumowa. Różnica jest zasadnicza.
2019-10-06 08:56
Ludzie, dajcie im popracować anie od razu że to się nie uda.Wylano kilkadziesiąt metrów w celach doświadczalnych,nie zrobią tego na placu przed budynkiem politechniki.Po testach okaże się co trzeba poprawić a co
Ludzie, dajcie im popracować anie od razu że to się nie uda.Wylano kilkadziesiąt metrów w celach doświadczalnych,nie zrobią tego na placu przed budynkiem politechniki.Po testach okaże się co trzeba poprawić a co zmienić,może nawet zrobią nam tęczowe drogi aby nam jeżdziło się wygodniej i bezpieczniej.Na tym polegają doświadczenia, tylko dajmy im czas i spokój.
2019-10-06 11:23
Technologia rzeczywiście znana w Polsce od kilku lat. Firma na S. dysponuje maszyną do produkcji asfaltu zmodyfikowanego gumą z opon. Jednak problem leży po stronie Zamawiających, którzy nie dopuszczają do stosowania
Technologia rzeczywiście znana w Polsce od kilku lat. Firma na S. dysponuje maszyną do produkcji asfaltu zmodyfikowanego gumą z opon. Jednak problem leży po stronie Zamawiających, którzy nie dopuszczają do stosowania takiej nawierzchni broniąc prawa do równej konkurencji. Tak samo jest z granulatem pozyskiwanym z frezowania starych nawierzchni. W Niemczech można dodawać około 80% a w Polsce max. 20%. Oszczędność i ekologię mamy we krwi :(
2019-10-05 21:08
Ciche to i toksyczne.
Podobny problem jest juz stwierdzony ze sztucznymi boiskami, robionymi właśnie ze starych opon. Po latach stwierdzono ich wysoką rakotwórczość.
2019-10-05 22:28
ludzie karaluchy i tak za długo żyją
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.