Opinie (188) 6 zablokowanych

  • Szkoda, (2)

    że nie zainstalowali w tej nawierzchni indukcji (ładowanie samochodów elektrycznych w czasie jazdy) oraz sensorów (monitoring warunków pogodowych, stanu technicznego, obliczanie przepustowości-zgranej z sygnalizacją świetlną). Jak robić testy, to na całego.

    • 8 9

    • Testy dają lepsze efekty, jeżeli jest mniej zmiennych. Nie sprawdza się kilku nowych powiązanych rozwiązań naraz.

      • 3 1

    • Indukcja w drogach zbliży sprawność energetyczną systemu do sprawności maszyny parowej

      • 1 1

  • Gdański drogowy syf sycylia mafis

    • 3 8

  • Fajnie ale

    Proponowałbym ten projekt zrobić na Kielnieńskiej bo tam ostatni raz asfalt wylewali chyba zaraz po wojnie

    • 13 1

  • gumowy granulat a słońce w lato

    nie wierze, że ten gumowy granulat nie będzie pylił albo nie wydzielał jakiegoś syfu

    • 6 4

  • Kibicuję

    Nosicie na ramionach nasz wkład w rozwój ludzkości, brawo

    • 6 1

  • jak taka bezpieczna to powinna ograniczac prędkość samochodu do dopuszczalnej ;)

    • 3 4

  • Opinia wyróżniona

    Niby fajnie, ale... (7)

    1. co z poślizgowością podczas przymrozķów gdy zamarźnie woda, która weszła w ten asfalt?
    2. co pyłem gumowym, który jest składnikiem tego asfaltu i podczas ścierania się wierzchniej warstwy tego asfaltu będzie unosił się w powietrzu? Będziemy go wdychać?
    Pozdrawiam

    • 30 31

    • (1)

      No właśnie po to są testy.

      • 19 2

      • Na te pytania powinna być już znana odpowiedź.

        Testowanie na drodze publicznej to ostatni etap.

        • 9 5

    • 1. To samo co na asfalcie, lub lepiej bo część wody wsiąknie. W asfalt nie wsiąka.
      2. To samo, co z z pyłem gumowym z opon, który wdychamy.

      • 25 2

    • odpowiedź (1)

      W odpowiedzi na Pana 'wątpliwości':
      1. Nie ma czegoś takiego jak asfalt, można ewentualnie powiedzieć nawierzchnia asfaltowa (jest wykonana z mieszanki mineralno-asfaltowej). Mamy różne rodzaje takich nawierzchni,

      W odpowiedzi na Pana 'wątpliwości':
      1. Nie ma czegoś takiego jak asfalt, można ewentualnie powiedzieć nawierzchnia asfaltowa (jest wykonana z mieszanki mineralno-asfaltowej). Mamy różne rodzaje takich nawierzchni, ta o której mowa powyżej ma dużo otwartych przestrzeni po to właśnie żeby woda przepłynęła przez nią jak przez sito i nie zamarzała w porach.
      2. Kawałki gumy tak jak kruszywo tradycyjne jest odsiewane, ponieważ stosujemy tylko określony zakres frakcji. A więc tego strasznego pyłu w ogóle nie będzie podczas produkcji a tym bardziej podczas eksploatacji.

      • 9 2

      • dziękuję za odpowiedź

        • 2 0

    • Letnie czy zimowe?

      Zależy czy zrobione z opon zimowych czy letnich?

      • 3 0

    • Wdychać nie, ale jak przepuszcza wodę to co z porami, które zatkają się zużyta guma? Co wtedy z wodą która ma być absorbowana przez asfalt? Kałuża?

      • 0 0

  • drogi?

    To nie drogi a ścieżki, którymi z narażeniem zdowia i życia muszą się poruszać ierowcy. Wstyd że n ie możn a n azwać ttego drogam w obecn uch czasach.

    • 1 3

  • Innowacja (3)

    Jaka to innowacja w Polsce, asfalt modyfikowany gumą już od kilku lat jest promowany przez jedną z dużych firm na S, działających w Polsce. Reasumując PG trochę się spóźniło z technologią zapożyczoną z USA.

    • 4 7

    • Proszę czytać ze zrozumieniem.

      To nie jest asfalt modyfikowany gumą tylko mieszanka mineralno - gumowa. Różnica jest zasadnicza.

      • 3 1

    • (1)

      Ludzie, dajcie im popracować anie od razu że to się nie uda.Wylano kilkadziesiąt metrów w celach doświadczalnych,nie zrobią tego na placu przed budynkiem politechniki.Po testach okaże się co trzeba poprawić a co

      Ludzie, dajcie im popracować anie od razu że to się nie uda.Wylano kilkadziesiąt metrów w celach doświadczalnych,nie zrobią tego na placu przed budynkiem politechniki.Po testach okaże się co trzeba poprawić a co zmienić,może nawet zrobią nam tęczowe drogi aby nam jeżdziło się wygodniej i bezpieczniej.Na tym polegają doświadczenia, tylko dajmy im czas i spokój.

      • 2 1

      • Borys

        Technologia rzeczywiście znana w Polsce od kilku lat. Firma na S. dysponuje maszyną do produkcji asfaltu zmodyfikowanego gumą z opon. Jednak problem leży po stronie Zamawiających, którzy nie dopuszczają do stosowania

        Technologia rzeczywiście znana w Polsce od kilku lat. Firma na S. dysponuje maszyną do produkcji asfaltu zmodyfikowanego gumą z opon. Jednak problem leży po stronie Zamawiających, którzy nie dopuszczają do stosowania takiej nawierzchni broniąc prawa do równej konkurencji. Tak samo jest z granulatem pozyskiwanym z frezowania starych nawierzchni. W Niemczech można dodawać około 80% a w Polsce max. 20%. Oszczędność i ekologię mamy we krwi :(

        • 2 0

  • Ciche i toksyczne (1)

    Ciche to i toksyczne.
    Podobny problem jest juz stwierdzony ze sztucznymi boiskami, robionymi właśnie ze starych opon. Po latach stwierdzono ich wysoką rakotwórczość.

    • 7 8

    • na coś trzeba umrzeć

      ludzie karaluchy i tak za długo żyją

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.