2009-08-26 00:31
Na ponad 200-metrowych pochylniach powstawały giganty - liniowiec pasażerski Columbus o pojemności około 33 tys. BRT i krążownik liniowy Graf Spee o wyporności ponad 30 tys. ton. W tym czasie w Stoczni Cesarskiej na wodę spływają masowo całkiem zaawansowane technicznie U-Booty. NO TO MAMY SIE CZYM POCHWALIC PRZED NIEMCAMI>
2009-08-26 12:54
ppo tych u bootach sa jeszcze slady.na 1 pietrze hali,tej samej w ktorej odbywaja sie koncerty i imprezy.:D
2009-08-26 07:55
Tyle to się na krzywą działkę budowlaną sypie, żeby wyrównać.
2011-03-19 15:26
200 milionów m3
2009-08-26 09:15
jest to kolejny artykuł na tym portalu, w którym tendencyjnie przekazuje sie fałszywe tresci. Mianowicie chodzi o role kontrybucji nałozonej na Francje po wojnie 1870. Sugeruje sie że to dzieki tej kontrybucji czyli francuskim pieniadzom nastapił rozwój Gdanska. A mnie się zdaje ze ten rozwój nastapuje zawsze dzieki wysiłkowi mieszkańców
2009-08-26 10:23
państwo-znamienne nieprawdaż...-Gdańsk w tzw.Królestwie Prus spadł do roli prowincjonalnego miasta jakich było wiele-zdystansował go wó Zapaść ekonomiczna wiązała się z oderwaniem od Polski a "cerowana" była przez
państwo-znamienne nieprawdaż...-Gdańsk w tzw.Królestwie Prus spadł do roli prowincjonalnego miasta jakich było wiele-zdystansował go wó Zapaść ekonomiczna wiązała się z oderwaniem od Polski a "cerowana" była przez dziesiątkach lat wzmożonym rozwojem militaryzmu i administracji na terenie Gdańska-tak więc receptą na poprawę ekonomii było lokowanie kolejnych związków wojskowych(17 armia)- koszary dla nich rozrzucone po całym mieście warsztaty artyleryjskie, stocznie wojenne, fabryki broni(karabiny na Łąkowej choćby,stajnie ujeżdżalnie-kościół św.Stanisława we Wrzeszczu)-słowem zagonienie ludności do wysiłku którego celem były przyszłe wojny,podboje i zagłada państw i narodów.To i rozwój administracji-wszelkich mozliwych urzędów i ich delegatur sprawiało że Gdańsk Bóg wie jak się rozwinął-wszystko to jednak miały sfinansować kolejne pomyślne dla niemieckich najeźdźców podboje-stąd też ich ruina po I (kryzys światowy-sami właściwie wywołali-potem nie rozumiejąc czemu nagle w spacyfikowanej Rep.Weimarskiej nie mają pracy) i II wojnie światowej(odbudowa na koszt USA).Reasumując co Niemcy by ewentualnie Gdańskowi niby nie dali to w 1945 roku byli autorami całkowitej zagłady i nie na wiele da się zwalanie wszystkiego na ruskich bo od nich też nie można za wiele cywilizacji wymagać w takiej sytuacji jaka była ich udziałem od 1941.
Oczywiście nie zdejmując z Ruskich ich własnych niezaprzeczalnych win i haniebnych działań jakich się dopuścili...
2009-08-26 10:25
2009-08-26 10:41
Nie tylko rozwój gospodarczy stoczni był w najlepszym rozkwicie, ale także wtedy Gdańsk nie kojarzył się szwabskim guwnem zza zachodniej granicy !!!
2009-08-26 23:45
"Co ciekawe, choć elblążanin był prawdziwym rekinem kapitalizmu, miał jednak ludzką twarz. Bardzo dbał o warunki socjalne swoich pracowników: budował osiedla pracownicze i dopłacał im do kasy chorych.
a
"Co ciekawe, choć elblążanin był prawdziwym rekinem kapitalizmu, miał jednak ludzką twarz. Bardzo dbał o warunki socjalne swoich pracowników: budował osiedla pracownicze i dopłacał im do kasy chorych.
a ciekawe jest to że to nie był odosobniony przypadek a wręcz było to bardzo powszechne że kapitaliści dbali o swoich pracowników.
dochodziło nawet do tego że budowali szpitale dla rodzin swoich pracowników
ale socjalistyczna propaganda sprawiła że kapitalizm kojarzy sie tylko z wyzyskiem
owszem zapewne można podawać przykłady kapitalistów którzy wykorzystywali ponad miarę ludzi ale również można podawać przykłady wykorzystywania robotników przez socjalistów i stocznia w tym przypadku jest dobrym przykładem
2009-08-29 17:40
"Wcześniej jednak musi nawieźć - przy pomocy specjalnej kolejki linowej - na teren przyszłego przedsiębiorstwa 200 m sześc. piasku i zniwelować kilka wzgórz, które znajdowały się w rejonie dzisiejszej Bramy Oliwskiej i Placu Zebrań Ludowych."
Po co kolejka? Tyle to można przewieźć taczką.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.