2013-12-11 16:57
nic innego. Komu to naprawdę potrzebne. Jakoś tyle lat tat się sprawdzało i nagle powstała inna wizja, chora wizja.
2013-12-10 19:59
Wszystkie tunele dla pieszych należało by rozebrać i zasypać, ruch pieszy w ciwilizowanym mieście odbywa się w poziomie jezdni a nie w tunelu jak dla jakichś szczurów. Tunele dla pieszych są kompletnie antymiejskim wymysłem.
2013-12-11 16:56
inaczej tego napisać nie można po prostu.
2013-12-11 12:35
Gdy zwiekszy sie ilosc wypadkow na Wita Stwosza to zaczna kombinowac :swiatla , wysepki ,spowalniacze , kamery a idioci i tak beda rozjezdzac pieszych .
2013-12-11 15:45
uwzględnianie potrzeb pieszych przed potrzebami kierowców to dobry kierunek cywilizowania kraju
Opinia została zablokowana przez moderatora
2013-12-10 23:51
Proponuje rozebrać wszystkie wiadukty kolejowe i zrobić rogatki.
Na pierwszy ogień niech idzie Błędnik bo jest blisko starego miasta i bardzo szpeci.
Most wantowy na Przeróbce też, co to ma być, dlaczego nie
Proponuje rozebrać wszystkie wiadukty kolejowe i zrobić rogatki.
Na pierwszy ogień niech idzie Błędnik bo jest blisko starego miasta i bardzo szpeci.
Most wantowy na Przeróbce też, co to ma być, dlaczego nie może tam prom kursować, tylko stoi taki betonowy paszkwil ?.
A teraz tak na poważnie.......stuknijcie się 3 razy w czoło zanim coś napiszecie wy urbaniści od siedmiu boleści !
2013-12-11 12:32
Chca innym planowac zycie-jak maja chodzic itp...;)
2013-12-10 20:25
Zgoda, tylko najpierw trzeba zbudować tunele dla samochodów - coś na wzór tunelu pod Monciakiem w Sopocie.
2013-12-11 12:29
I blokuje wiecej powierzchni - zjazdy i wyjazdy z tuneli, bariery betonowe psujace estetyke itp...
2013-12-10 20:43
nie zauważyłem, ale widocznie to trzeci świat wg. ciebie. Tylko tam tunele pod drogami są bez schodów z łagodnym spadem, w środku czysto często są jakieś fajne dekoracje np. obrazy no i jasne, a nie ciemne jak w d*pie.
2013-12-11 10:49
Pochodzą one z lat 50 i 60, później nastąpił odwrót od tego typu rozwiązań w centrach miast. Zobacz sobie zrealizowane i planowane rewitalizacje w Szwajcarii. Ja chciałbym, żeby u nas chociaż wyglądało to tak jak przed tą rewitalizacją.
2013-12-10 23:07
popieram. Podobnie Austria...
2013-12-10 20:58
ja tam wolę tunel jak się spieszę, zamiast sterczeć na dwuetapowych światłach
2013-12-10 22:46
2013-12-11 10:37
Nie napisałem że tunele są lepsze, tylko, że ja wolę tunel zamiast świateł dwuetapowych gdy się spieszę, a napisałem to w odpowiedzi na "Wszystkie tunele dla pieszych należało by rozebrać i zasypać"
2013-12-11 07:59
2013-12-11 07:26
Byłem w Szwecji, tam pieszy to może poruszać się jak mu się podoba ludzie chodzą po zebrach nie patrząc czy coś jedzie czy nie, a kierowca musi mieć oczy dookoła głowy i w d*pie. Tam się nikt nie przejmuje że nie idzie
Byłem w Szwecji, tam pieszy to może poruszać się jak mu się podoba ludzie chodzą po zebrach nie patrząc czy coś jedzie czy nie, a kierowca musi mieć oczy dookoła głowy i w d*pie. Tam się nikt nie przejmuje że nie idzie po pasach albo stoi na środku ulicy rozmawiając przez telefon jeszcze się zdziwi, że samochód jedzie po ulicy i na niego trąbi. Ludzie tam to święte krowy. Naśladujmy cywilizowany kraj jakim jest Szwecja. Nie ważne, że mają tak dużo mniejszą populację niż w Polsce i mniejszy u nich ruch samochodowy i mniej pieszych i tak naśladujmy bezmyślnie mówiąc "tak się robi na zachodzie" :P
2013-12-11 16:51
Wielki problem bo student nie może pokonać kilku schodków? Pusty śmiech na sali!
2013-12-11 06:53
Pomysł z wykonaniem tam pasa dla rowerzystów to mega idiotyzm 2013 roku w Gdańsku. Do tej samej nagrody zgłaszam wyboje na drodze zwane "zwalniaczami". Rowerzystów jak na lekarstwo, w zimie prawie wcale, a progi niszczą
Pomysł z wykonaniem tam pasa dla rowerzystów to mega idiotyzm 2013 roku w Gdańsku. Do tej samej nagrody zgłaszam wyboje na drodze zwane "zwalniaczami". Rowerzystów jak na lekarstwo, w zimie prawie wcale, a progi niszczą zawieszenia aut. Czerwone wymalowania skrzyżowań śliskie jak cholera. Zmarnowano fajną alterrnatywna na korki ulicę. Absurd za pieniadze podatników.
2013-12-11 08:25
Taliban rowerowy minusuje.
2013-12-11 09:47
Minusują dyżurni urzędnicy z magistratu. Bronią się przed krytyką swojego idiotyzmu !
2013-12-11 15:54
to mija
2013-12-11 08:51
2013-12-11 12:50
Jestem rowerzystą i muszę się z Tobą zgodzić. Jadąc do Oliwy jadę ścieżką przy Grunwaldzkiej, a nie Wita Stwosza więc nie wiem dla kogo to zbudowali.
2013-12-11 12:58
2013-12-10 20:23
nikt nie będzie przebiegał nagle przez ulicę żeby zdążyć na tramwaj, co w obecności tunelu jest bardziej zaskakujące dla kierowców, rozwiązanie jest w dłuższej perspektywie czasowej tańsze niż montaż i utrzymanie wind,czyżby nasi radni zaczęli myśleć? a może w koncu nasz szanowny prezydent i jego nieomylny zastępca przestali szkodzić?
2013-12-11 12:38
Na czerwonym. Z powodu malego ruchu samochodow..
2013-12-11 15:49
przejeżdżanie na czerwonym bo się jedzie za szybko by wyhamować na żółtym owszem
2013-12-10 20:00
myślę że rozchodzi się tutaj o te 80 tys...oczywiście nie swoje.
2013-12-10 20:21
2013-12-10 20:30
Chodzisz do podstawówki czy do gimnazjum?
2013-12-10 21:52
nawet 2 fakultety
2013-12-11 10:16
i nadal nie stać Cię na samochód?
2013-12-11 15:46
2013-12-11 15:40
"a ty co? szorujesz podłogi czy wozisz paczki?"
2013-12-10 20:02
2013-12-11 10:15
Pomyśl że pobieranie pliku to jak dojazd do domu. Im więcej osób chce pobrać plik tym mniejszy przesył. Dodatkowo zakłócenia na łączach, ograniczenie przesyłu na serwerze... i zamiast 5 min czas pobierania jest 1h.
rozwiń...
Pomyśl że pobieranie pliku to jak dojazd do domu. Im więcej osób chce pobrać plik tym mniejszy przesył. Dodatkowo zakłócenia na łączach, ograniczenie przesyłu na serwerze... i zamiast 5 min czas pobierania jest 1h.
A teraz pomyśl sobie że zmienili łącze na szybsze, ściągneli ograniczenia i każdy ... dojeżdża do domu w 5 min nie robiąc sztucznego tłumu i nie korkując miasta.
2013-12-10 19:59
są jednak ludzie myślący na tym świecie
2013-12-11 11:55
2013-12-11 15:42
sam jesteś typkiem nawet nie wiedząc o tym, jakim
2013-12-10 19:57
Samochody pod ziemie!
2013-12-11 08:58
W teorii oczywiście się z Tobą zgadzam, ale patrząc realnie na możliwości przeniesienia ruchu samochodowego pod ziemię to nie wygląda to już tak ciekawie. Skutek jest taki, że i samochody i piesi są na tym samym
W teorii oczywiście się z Tobą zgadzam, ale patrząc realnie na możliwości przeniesienia ruchu samochodowego pod ziemię to nie wygląda to już tak ciekawie. Skutek jest taki, że i samochody i piesi są na tym samym poziomie, co powoduje korki i wypadki. Osobiście nie widzę nic złego w czystych i oświetlonych przejściach podziemnych w których można kupić kawę lub kanapkę w drodze do pracy.
2013-12-11 15:41
znam miasta bardziej przyjazne dla ludzi bez tuneli dla pieszych i tuneli dla samochodów. Można pogodzić ruch pieszy po prostu przez wyjaśnianie ograniczoności sensu wzrostu ich liczby i obciążanie ich użytkowników kosztami, które generują dla innych
2013-12-10 20:24
ze nie masz samochodu ani prawa jazdy nawet.
2013-12-11 11:28
Chociaż tunele pod przejściami dla pieszych, krzyżówkami. Mniej świateł, żadnych pieszych i rowerzystów plątających się pod kołami. Żyć nie umierać.
2013-12-11 10:34
lub zainstalować (póki co) windy.
Tunele te są istnym horrorem dla ludzi starszych, matek z wózkami, a zupełnie odcinają od świata inwalidów w wózkach.
Należałoby też zawczasu ukarać pomysłodawców kolejnych tuneli przy zupełnie walniętym pomyśle, tzw. Forum Radunia
2013-12-11 08:52
widać, że Ty chyba rzadko ruszasz tyłek z auta ;). Miasta są dla ludzi, nie dla samochodów.
2013-12-10 21:40
2013-12-11 09:05
... ale kto za to zapłaci. Koszt wybudowania traktu dla pieszych niższy niż dla pojazdów.
2013-12-11 10:44
Za leczenie pieszych którzy wtargnęli na jezdnię, też placą wszyscy. Za pochówek też (zasiłek pogrzebowy).
2013-12-10 20:49
2013-12-11 08:35
2013-12-10 21:54
Jak bedziesz musial kazdego dnia jezdzic do pracy,wtedy zauwazysz , ze istnieje cos takiegojak czas przejazdu.
Teraz masz niewiele do roboty i wymyslasz glupoty aby zaistniec medialnie. Mam nadzieje ,ze nie bedziesz juz wiecej radnym.Gdanszczanie takich medrkownie powinni wybierac.
2013-12-10 22:14
a potem jęczeć, że za mało autostrad, żeby tyłek do centrum dowieźć
2013-12-10 21:59
to nie wsiadaj do samochodu. Inni miszczowie kierownicy jeżdżący na takie odległości znakomicie ci zakorkują drogę.
2013-12-10 22:02
Zasypac te szczalnie.
2013-12-10 21:18
2013-12-10 20:25
pasy ze swiatlami i oczywiscie pozostawic tunel.
To takie polaczenie szelek, paska i rzemyka- wowczas spodnie z tylka nie spadna.
2013-12-11 15:32
Na dokładkę.
2013-12-10 20:36
Gdy mieszkańcy Wrzeszcza walczyli o przywrócenie przejścia przy Teatrze Miniatura, to ZDiZ wyliczył jego koszt na 900 tysięcy i było to podstawą odrzucenia wniosku. Teraz okazuje się, że można taniej. A zatem zawalczymy o kolejne przejście naziemne!
2013-12-11 15:16
co wiązało się z potrzebą korekty geometrii jezdni, a to już grubsza sprawa.
2013-12-10 23:00
dotyczył budowy tunelu.
2013-12-11 12:44
Tunel za 900 tys.? Chyba dla karlow. Tak, tyle kosztuje montaz sygnalizacji i rozsuniecie (nikt nie wie po co) pasow jezdni.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.