2013-02-17 17:41
opowieściami o tym,że w 1975 roku nie istniał tabor tramwajowy,który mógłby "wspiąć się" na Morenę.Niech wybierze się do Stuttgartu,gdzie tramwaje elektryczne od prawie STU LAT pokonują bez żadnej listwy zębatej
opowieściami o tym,że w 1975 roku nie istniał tabor tramwajowy,który mógłby "wspiąć się" na Morenę.Niech wybierze się do Stuttgartu,gdzie tramwaje elektryczne od prawie STU LAT pokonują bez żadnej listwy zębatej nachylenia 7-8 stopni na kilkukilometrowej trasie.Za Gierka można było bez problemów takie tramwaje w Niemczech kupić (Polski nie obowiązywało żadne embargo na tabor tramwajowy z Zachodu).Prosimy o więcej szacunku dla czytelników i więcej rzetelności w tworzeniu tekstów do portalu.
2013-02-17 21:00
to prawda, z NRD można było nawet kupić. A te tory na Chełm latami leżały a ja jako dzieciak zastanawiałem się kiedy w końcu to zrobią
2013-02-17 21:01
z tymi charakterystycznie nachylonymi ulicami i tramwajami z przełomu XIX i XX wieku...
2013-02-17 23:10
W 1975 nie dość że istniały tramwaje zdolne do pokonywania takich pochyleń, to jeszcze były produkowane w Polsce. Wąskotorowe Konstale w Bydgoszczy od zawsze dzielnie, dzień w dzień pokonują podłużny podjazd o nachyleniu
W 1975 nie dość że istniały tramwaje zdolne do pokonywania takich pochyleń, to jeszcze były produkowane w Polsce. Wąskotorowe Konstale w Bydgoszczy od zawsze dzielnie, dzień w dzień pokonują podłużny podjazd o nachyleniu 5%. Więc nie wciskajcie ciemnoty, że dobrze utrzymane 105tki (nie mówię o gdańskich :)) by sobie nie poradziły.
A nawet jeśli nie 105tki to czeskie tatry, także rozrusznikowe, wzniesienia ~7% łykają bez problemu - a tych w Pradze nie brakuje.
2013-02-18 01:06
natomiast w zimie na o wiele mniejszych spadkach potrafiły złapać poślizg przy hamowaniu - piasecznice działały tylko na papierze (o ile w ogóle były)
2013-02-17 17:53
Na Morenie w rejonie obecnego dużego ronda leżały już w r.1987 tory tramwajowe, które potem rozmontowano.
2013-02-17 18:00
o którym rondzie piszesz?
2016-03-05 15:12
Jaśkowa Dolina / Rakoczego
2013-02-17 18:23
podsumowanie w POLSCE wszystkich lini komunikacji drogowej i szynowej , wystarczy metro w WARSZAWIE i koniec komentarza a najbliżej porównanie NIEMIEC i ich czas trwania budowy
2013-02-17 18:49
Ten z 1978 jest napisany o wiele ładniejszym językiem. Dzisiaj prawdziwe dziennikarstwo zanika.
2013-02-17 21:42
można kogoś lubić lub nie, ale po raz kolejny ukazujesz swój prymitywizm kulturalny w stylu pali kota
2013-02-18 08:54
To zademonstruj swój dla odmiany, zamiast innych krytykować. Jestem pewien, że przy twoim niesamowitym potencjale poczuję się maleńki i nieważny :)
2013-02-17 19:44
brudne,przerazajace,syfiace miasto budyniowe
2013-02-17 20:05
Miasto nie jest syfiaste. Dla mnie jest cudowne, a Adamowicz ma coś z garem... niestety.
2013-02-17 21:34
Ten piach na ulicach... masakra. Nie myl wyglądu miasta ze swoim samopoczuciem.
2013-02-17 21:34
Za głośno jeżdżą, spać nie mogę jak wrócę z roboty. Jak gram na gitarze, własnych myśli nie słyszę, nie wspominając już o gitarze !
2016-03-05 15:13
2013-02-17 21:35
Niech Jan Tadeusz nie ośmiesza się po raz kolejny. Realizacje i powiązania tego pana i jego firmy kompromitują to miasto. Ta cała jego instytucja to wytwór komuny. Ani słowa prawdy nie ma w tym lansiarzu, nie mówiąc o merytorycznej wiedzy. Problem nie jest w tym, żeby tramwaj wjeżdżał po pochyleniu 5%, ale żeby zdołał się zatrzymać przy zjeździe
2013-02-17 22:48
Jak widać 35 lat temu jak i dzisiaj tramwaj nie jeździ ponieważ jak można dojechać do spółdzielni mieszkaniowej. A tak na serio, to mam nadzieje, że tramwaj może w końcu pojedzie na Piecki-Migowo.
2013-05-21 21:32
Takiej dzielnicy jak PIECKI - MIGOWO to niema i nikt nawet nie wie gdzie to jest...coś musiałeś przekręcić i pomyliło się tobie.Zapewne chciałeś napisać MORENA..ale w końcu rozumiem..każdy popełnia błędy a taka literówka może się chyba zdarzyć każdemu!
2013-02-17 23:02
Polecam obejrzeć.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.