Opinie (265) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Orłowo nigdy nie produkowało zbyt wielu pasażerów na peronie dalekobieżnym. Jest zbędny. Wystarczy SKM. Kiedyś można było podjechać pospiesznym, przesiąść się z jednego pociągu na drugi i na jednym bilecie dojechać do

    Orłowo nigdy nie produkowało zbyt wielu pasażerów na peronie dalekobieżnym. Jest zbędny. Wystarczy SKM. Kiedyś można było podjechać pospiesznym, przesiąść się z jednego pociągu na drugi i na jednym bilecie dojechać do celu. Teraz każdy pociąg wymaga innego biletu, niektóre można kupić tylko z miejscówkami. Nikt nie będzie jeździł z Gdańska do Orłowa Pendolino.

    • 21 9

    • Chodzi o to że z Karwin do Warszawy wygodniej wsiadać w Orłowie.

      • 2 1

  • Dać szanse dla Orłowa (1)

    Urocza miejscowość w szczególności dla kuracjuszy i wczasowiczów , jedyny przedwojenny nadmorski polski kurort. Z powodu, że był przedwojenny obecnie pomijany jest przez PKP.

    Przed wybuchem II wojny

    Urocza miejscowość w szczególności dla kuracjuszy i wczasowiczów , jedyny przedwojenny nadmorski polski kurort. Z powodu, że był przedwojenny obecnie pomijany jest przez PKP.

    Przed wybuchem II wojny światowej w Orłowie gościło od 8 do 10 tys. kuracjuszy, korzystających z 34 pensjonatów oraz licznych kwater. Wśród nich był m.in. Stefan Żeromski, który z rodziną spędził tu wiosnę i lato 1920, oraz odwiedzający go Jan Kasprowicz, Antoni Abraham i Aleksander Majkowski. Powstała tu jego opowieść „Sambor i Mestwin”, tu też przygotowywał się do stworzenia „Wiatru od morza”. Żeromski odbywał z Orłowa wycieczki piesze i konne, a raz wybrał się statkiem na Hel.

    W 1934 r. z materiałów z rozbiórki tymczasowego mola w Gdyni zbudowano blisko 400-metrowe molo spacerowe, do którego dobijały statki żeglugi przybrzeżnej.

    • 19 11

    • Teoria spiskowa się pojawiła.

      Takie lubimy najbardziej.

      • 1 1

  • Powinny jeżdzić przez Osową (1)

    Taka trasa Warszawa Gdańsk , Osowa, Gdynia.

    • 13 4

    • I przez Żukowo

      • 5 0

  • Nie stają bo tam śmierdzi śledziem.

    • 10 15

  • a czemu po gdańsku nie jeżdżą kombajny ? odpowiedz sobie.

    • 8 7

  • Z Karwin, Dąbrowy i Jacka lepiej dojechać do Gdyni czy Sopotu niż dralowac z bagazami z Al Zwycięstwa. Dlatego nie ma sensu aby się zatrzymywaly

    • 21 5

  • Moze dlatego nie staja.. (2)

    ... ze gdyby zatrzymywaly sie na kazdej pipidowie,to szybciej byloby dojechac na miejsce konno?

    • 17 6

    • Zlikwidowac w takim razie postoje we Wreszczu i Oliwie (1)

      Konsekwentnie....

      • 5 0

      • i w Gdyni

        Gdańsk-Warszawa Centralna i starczy.

        • 4 1

  • refleksja (1)

    Stary dowcip:

    "Panie konduktorze, czy staje w Zimnej Wodzie?"

    • 17 1

    • W dzisiejszych czasach..

      ..to dowcip polityczny :-)

      • 10 1

  • A chylonia jest gorsza? czemu tam nie moze zatrzymać się pociąg tylko musi w centrum, natomiast w Gdansku na prawie kazdej mozliwej stacji???

    • 13 3

  • w chyloni nie zatrzymuja to tym bardziej w orlowie nie (1)

    • 15 5

    • Tyle ze chylonia ma wiekszy sens, bo to koniec gdyni, natomiast orlowo jest blisko sopotu.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.