Opinie (347) 10 zablokowanych

  • (1)

    Rozwoj komunikacji miejskiej, a za chwile na trasie z Przerobki do Dworca tramwaj bedzie mial dodatkowych 5 skrzyzowan na ktorych bedzie stal.

    • 22 0

    • Sygnalizację się programuje

      a zbiorkom zawsze jeździ z tą samą prędkością. Ustawi się światła tak, że przejedzie, nie bój się :)

      • 0 0

  • nowa linia SKM Południe - Wrzeszcz albo przymorska: Olszynka - NP - Żabianka (1)

    bez rozwoju SKM to nie ma sensu. Tramwaje na takie odległości to lipa. Południe i wiele fragmentów Gdańska da się uratować JEDYNIE nową SKM-ką. Inaczej czarno to widzę

    • 19 3

    • to musialy by być jakieś pospieszne tramwaje

      bo tak to bez sensu jechać 1-2h, każdy wsiądzie w auto/rower

      • 6 0

  • Wybrałem opcję, że nie jestem zainteresowany... (4)

    Dlaczego? Bo dotychczasowe uwagi kierowane do planistów z Biura Rozwoju Gdańska były "olewane" bez uzasadnienia. Mieszkańcy często mają inną wizję zagospodarowania najbliższej im przestrzeni, np. tworzenie infrastruktury

    Dlaczego? Bo dotychczasowe uwagi kierowane do planistów z Biura Rozwoju Gdańska były "olewane" bez uzasadnienia. Mieszkańcy często mają inną wizję zagospodarowania najbliższej im przestrzeni, np. tworzenie infrastruktury rekreacyjnej (parki, zieleńce). Tymczasem jest to zastępowane zabudową mieszkaniową. Bo liczy się głos dewelopera, a nie mieszkańca. Poza tym BRG nie prowadzi szczegółowych badań ekofizjograficznych na planowanym do inwestycji terenie. Ich raport środowiskowy jest więc fałszywy. Po co się wysilać na bezsensowne działania!? BRG twierdzi, że nie planuje zabudowy strefy krawędziowej Wysoczyzny Gdańskiej. Już to zrobiło - Nowiec, Niedźwiednik, Matemblewo... Trzeba mieć odwagę mówić prawdę.

    • 24 5

    • 10/10

      • 3 1

    • A co zrobiono z "wyspą" na Migowie wokół pałacu Uphagena? (1)

      • 2 1

      • przecież jest tam park,.... park wieżowców

        • 3 0

    • współczuję

      ale nie czuję empatii

      • 0 0

  • (2)

    W Gdańsku to na szczycie piramidy są autobusy zkm-u

    Pieszy ? nikt się nim w gdańsku nie przejmuje. Żeby dojść z osiedli do PKM jasień trzeba brodzić w błocie po ciemku bo miasto nie było zainteresowane żeby zbudować 500m chodnika. Obłuda!

    Rowery... gdzie są nowe ścieżki i połączenia ? nawet na kołobrzeskiej nie ma

    • 18 4

    • ale ze jak (1)

      przeciez PKM to byl najlepszy interes swiata!! 27 dyrektorów, 11 osobowa rada nadzorcza....mmmmm jak zastarych dobrych lat!

      • 2 2

      • sama PKM jest świetna, tylko miasto jej nie chce... nie na rękę bo to konkurencja dla autobusów.... co z tego że PKM jedzie 6min a autobus 1h

        • 0 2

  • BRG - deweloperzy, nijakość, brak wizji na miarę dzisiejszych czasów (1)

    Przeczytałem studium zagospodarowania terenu. Ponadto przeczytałem też miejscowy plan zagospodarowania terenu przykładowo dla Starego Przedmieścia oraz dla Długich Ogrodów. Przeczytałem też rozpatrzenie wszystkich

    Przeczytałem studium zagospodarowania terenu. Ponadto przeczytałem też miejscowy plan zagospodarowania terenu przykładowo dla Starego Przedmieścia oraz dla Długich Ogrodów. Przeczytałem też rozpatrzenie wszystkich wniosków oraz uwag zgłaszanych przez mieszkańców/inwestorów.

    Wnioski jeżeli chodzi o studium: profesor Jan Gehl powiedział, co myśli o najnowszych inwestycjach. Tylko, kto to weźmie sobie do serca? Jakie to ma znaczenie? Chyba niewielkie. Mam nieodpartą pokusę, że liczą się jedynie znajomości, układy. Przykładowo patrz np.: plany dotyczące nowego LOT-u. Większość ludzi ma wrażenie, że wygrał najbardziej beznadziejny, bezpłciowy blok ze wszystkich projektów. Zwróćcie uwagę co powstaje koło Domu Technika, co powstało na ulicy Hewliusza, inwestycja LC Corp przy placu solidarności (komunistyczne punktowce), jakie są inwestycje za Szafarnią przy filharmonii, na Długich Ogrodach, jak wygląda kładka przy filharmonii i jak oceniają jej wygląd turyści, jak wygląda wizualizacja inwestycji na Starym Przedmieściu, Forum Radunia betonowe moloch kino zasłaniające piękną Starówkę. Można tak dużo więcej. To wszystko widać chodząc po mieście. Idźcie na spacer. Większość wygląda jak komunistyczne bloki z wielkiej płyty przykryte czasami klinkierem, albo pseudo konstrukcje, które ani nie są nowoczesne, ani nie zrównają się z wyglądem starych kamienic. Wszystko najtaniej, najtandetniej, bezpłciowo.

    Wnioski jeżeli chodzi o plan zag.: przeczytajcie go koniecznie razem z rozpatrzeniem wniosków. Wtedy i tylko wtedy zrozumieć, że miasto, a szczególnie Pan Wiesław Bielawski idą tylko i wyłącznie na korzyść deweloperom. Mają w nosie wygodę mieszkańców czy rozwiązania architektoniczne, tym bardziej przestrzeń zieloną Trójmiasta. Idą na rękę deweloperom.

    • 17 3

    • Idą na rękę deweloperom...

      Oni już są w ich łapach.

      • 1 1

  • Pani dyrektor BRG zapytana w czasie społecznej konsultacji ww planu o wizję, tzn. dlaczego w planie tym nie ma wizji - odpowiedziała: Ale wizja -to znaczy co? Co by to miało być. Zatem - o czym w ogóle jest, proszę państwa, rozmowa?

    • 18 2

  • Władze Gdańska zlikwidowały ogrodnictwo "Okaz" w dzielnicy Strzyża. (6)

    Obok ogrodnictwa wyczyszczono dawny pas techniczny kolei z 1914 r. z 20 tysięcy drzew. Wiele rosło tuż obok "Okazu". Mieszkańcy proponowali restytucję ogrodnictwa lub rekompensatę wyciętych drzew w postaci parczku. I co?

    Obok ogrodnictwa wyczyszczono dawny pas techniczny kolei z 1914 r. z 20 tysięcy drzew. Wiele rosło tuż obok "Okazu". Mieszkańcy proponowali restytucję ogrodnictwa lub rekompensatę wyciętych drzew w postaci parczku. I co? Figa z makiem. Powstanie tu głównie zabudowa mieszkaniowa. Bo Biuro Rozwoju Gdańska nie zna najnowszych trendów w planowaniu przestrzennym miast: beton - tak, ale także zieleń i obszary rekreacyjne dla mieszkańców.

    • 18 5

    • Trafione w 100%. To mieszkańcy powinni decydować jak plan jest prawidłowy i proobywatelski (2)

      • 5 4

      • Mieszkańcom wystarczy że w ramach budżetu obywatelskiego mogą wybrać czy mieć równy chodnik ale dziurawą ulicę, czy krzywy chodnik a ulicę bez dziur. A jak za mało to jeszcze będziecie mogli zdecydować o sterylizacji kotów.

        • 6 2

      • Ale którzy mieszkańcy, obecni, czy CI co cha w tych nowych mieszkaniach zamieszkać?

        • 3 2

    • (2)

      I bardzo dobrze. To jest teren pod mieszkania, a nie ogrodnictwo w mieście. W okolicy jest TPK, wiec opowiadanie o braku rekreacji w okolicy jest chybione.

      • 9 5

      • No cóż - jak widać są osoby, które moga także żyć na śmietniku, przeszkadza im zieleń i świeże powietrze.

        Gratuluje, ja nie potrafię oddychać tlenkiem węgla, siarkowodorem, tlenkami azotu i siarki. Potrzebuje do życia tlenu.

        • 2 1

      • Ogrodnictwo tylko z nazwy. To był sklep z artykułami ogrodniczymi.

        • 2 0

  • co do transportu publicznego, jest bardzo dużo do zrobienia. ceny biletów relatywnie wysokie, brak odpowiedniego skorelowania rozkładów jazdy i możliwości szybkich przesiadek, brak biletów o charakterze metropolitarnym z

    co do transportu publicznego, jest bardzo dużo do zrobienia. ceny biletów relatywnie wysokie, brak odpowiedniego skorelowania rozkładów jazdy i możliwości szybkich przesiadek, brak biletów o charakterze metropolitarnym z prawdziwego zdarzenia, umożliwiających po łatwym i powszechnym doładowaniu, swobodne poruszanie się różnymi środkami transportu tj. autobusy, tramwaje, SKM, PKM, trolejbusy w obrębie całej aglomeracji. w chwili obecnej każde miasto ma swoją politykę transportu miejskiego, a te ponadregionalne są w oderwaniu od wszystkich.
    co do rozwoju urbanistycznego. ostatnio odwiedziłem pewne osiedle w tzw. Gdańsku południowym- domki jak namalowane, usiane jeden na drugim, otoczone długim płotem, plac zabaw i jakakolwiek zieleń to jedna bujaczka, piaskownica i zjeżdżalnia, obok podobne osiedle- przypominało to wszystko stojące obok siebie więzienia. drogi dojazdowe albo wąskie albo z płyt, po których suną w każdą stronę auta, a po poboczu gdzieś między nimi poruszają się piesi. uważam, że miasto powinno bezwzględnie wymuszać na deweloperach po tzw. kosztach budowę lokalnej infrastruktury, zieleni, placu zabaw, jakiegoś chociaż skweru. deweloperka nie musi szczycić się w Polsce narzutami rzędu 20-30%, w bardziej cywilizowanych krajach wystarczy im 5-10% i tak wychodzą na swoje i budują
    P.S. naprawdę nie chce obrazić mieszkańców południowego Gdańska, ale te wszystkie masowe inwestycje, które tam powstają, jedna obok drugiej całkowicie bezładne, poodgradzane tandetnymi płatami, jeden zagląda drugiemu, nie ma gdzie wyjść na spacer, a drogi obsługujące potok samochodów jak na autostradzie przypominające jakieś ściernisko, to jest kompletna pomyłka, tandeta i więzienie

    • 22 1

  • Od kilku lat pisze dokladnie to samo Urzedasy w szczegulnosci z BRG same sobie zparzeczają niszczą zieleń i planuja autostrady (1)

    Najlepszym przykładem jest droga zielona!Transport miejski jest Wolniejszy niz trującym blachosmrodem,
    jest drozszy niz trującym blachosmrodem,
    jest niekomfortowy trującym blachosmrodem,
    Mozna takm

    Najlepszym przykładem jest droga zielona!Transport miejski jest Wolniejszy niz trującym blachosmrodem,
    jest drozszy niz trującym blachosmrodem,
    jest niekomfortowy trującym blachosmrodem,
    Mozna takm długo wymieniać.
    Zamiast rozbudowywać maksymalnie drogi rowerowe zmuszają ludzi do walki o nie w budżecie obywatelskim.
    Likwidują trawniki pod parkingi trujących blachosmrodów,
    Jestesmy zasciankiem europy epoką głebokiego PRLu
    Praktycznie wszystkie miasta w Polsce juz nas wyprzedziły jestesmy takze w ogonie Polski!!
    Wrocław i wszystkie inne miasta juz zamówily setki autobusów elektrycznych ,unas nadal stare trujące diesle z Turcji i 20letni tramwajowy złom z Niemiec.Jestsmy złomowiskiem Europy zachodniej!!

    • 9 9

    • Wrocław to ma prawie same stare trupy we flocie tramwajowej

      Gdańsk nowe Swingi i Jazzy , więc nie pisz głupot

      • 1 1

  • Ok tylko (1)

    jeśli transport zbiorowy ma być alternatywą dla aut to najpierw musi działać. prosty przykład: moja córka idzie na autobus do szkoły a ten przyjeżdża z 20 minutowym opóźnieniem i córka nie zdaża do szkoły> następnego

    jeśli transport zbiorowy ma być alternatywą dla aut to najpierw musi działać. prosty przykład: moja córka idzie na autobus do szkoły a ten przyjeżdża z 20 minutowym opóźnieniem i córka nie zdaża do szkoły> następnego dnia muszę ją odwieźć autem. i tak to wygląda. bardzo chętnie zostawię auto pod domem tylko niech władze miasta zapewnia częsty i punktualny transport

    • 14 2

    • Popieram te opinie!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.