2021-11-25 09:00
Cudowny ruch nieudaczników z prezydium, za to będzie 80% mniej miejsc do parkowania
2021-11-25 16:08
Kanalizację burzową i resztę podziemnej infrastruktury zrobi się po remoncie ulicy. Jak będą pieniądze, albo wcześniej, jak pęknie jakaś skorodowana 90 letnia rura :P
2021-11-25 09:02
Opinia wyróżniona
Wszystkie te zmiany w teorii wyglądają świetnie, ale w praktyce zabijają centrum. Często chodzę wieczorem na spacer po Gdyni i zauważam coraz mniej ludzi, miejsca postojowe stoją puste i co najciekawsze pomimo coraz
Wszystkie te zmiany w teorii wyglądają świetnie, ale w praktyce zabijają centrum. Często chodzę wieczorem na spacer po Gdyni i zauważam coraz mniej ludzi, miejsca postojowe stoją puste i co najciekawsze pomimo coraz bardziej rozbudowanej infrastruktury rowerowej nie widzę tłumów, które by z niej korzystały.... Co więcej, obserwuję więcej pustych lokali po biurach, knajpach czy sklepach .... Mieszkać w centrum jest coraz gorzej i trudniej, prowadzić biznes w momencie kiedy klient musi przyjechać na rowerze też niełatwo, ale dalej ładujmy w siebie tę społeczną propagandę, że kiedyś będziemy jak Kopenhaga czy Amsterdam :) Od lat jeżdżę po Europie autem i takich i**otyzmów to nie widziałem nigdzie !!! I nie piszcie proszę, że w Paryżu .... Paryż ma centrum większe od całej Gdyni, a dodatkowo jest płasko, a nie tak jak u nas wszędzie pod górkę .... Kolejne miliony wyrzucone w błoto.... Remont, który zabije tę ulicę tak jak umiera Świętojańska i 10 Lutego.... W centrum pozostaną mieszkania pod wynajem krótkoterminowy i tyle, a docelowo i te będą puste, bo zdecydowanie więcej osób w naszym kraju jeździ na wakacje autem niż np. pociągiem i oni do Gdyni już nie przyjadą ... wielu moich znajomych już przed zmianami nie widzieli w Gdyni nic specjalnego, a już na pewno nie tyle, żeby przyjechać tu np. na cały tydzień, a raczej na jeden dzień .... Smuto się na to wszystko patrzy....
2021-11-25 10:13
chyba tylko Kamienna, gdzie wjeżdżasz sobie zarówno samochodem jak i kolejką.
2021-11-25 13:29
nie muszę mieć w centrum gór, żeby to był problem.... jeśli nie będę mógł z karwin przyjechać autem tylko rowerem to wrócić też jakoś będę musiał.... podobnie na obłuże, pogórze czy choćby działki leśne .... a dodatkowo warto zauważyć, że nawet Świętojańska jest pod górkę ....
2021-11-25 15:02
He, he, spadek jak cholera.
2021-11-25 19:29
Uwielbiam te he he. Komuś brakuje słów
2021-11-25 16:06
Dymaj na piechotę z samej góry do Śródmieścia i z zakupami z powrotem. Życzę powodzenia w starszym wieku.
2021-11-25 17:08
Oprocz brzegu morza...
Gdynia infrastrukturalnie ma charakter gorski, roznice poziomow w okolicy 200m sprawiaja problemy. Porozmawiaj z ludzmi od wody...
2021-11-25 18:40
2021-11-25 10:24
100/100% racja.
2021-11-25 10:34
Tak, płasko, szczególnie Montmartre.
2021-11-25 18:45
2021-11-25 10:46
2021-11-25 11:37
od 20 lat spaceując w listpadzie po Gdyni widać pustki, tak tu jest po sezonie , taki mamy klmat :-) To nie Barcelona ani nawet Gdańsk czy Sopot z tętniącymi życiem Długą czy Monte Cassino, na których UWAGA - nie
od 20 lat spaceując w listpadzie po Gdyni widać pustki, tak tu jest po sezonie , taki mamy klmat :-) To nie Barcelona ani nawet Gdańsk czy Sopot z tętniącymi życiem Długą czy Monte Cassino, na których UWAGA - nie zaparkujesz :-D. I bardzo dobrze , bo z miast zdominowanych przez biznes turystyczny starych mieszkanców wywiewa ostro. A mieszkania na wynajem, wykupywanie atraksyjnych lokalizacji przez podobny proces na całym świecie. Ale to nie ma nic wspólnego z parkowaniem. Tylko lokatą kapitału przez różne fundusze.
2021-11-25 11:51
2021-11-25 16:07
Jedyna słuszna opcja.
2021-11-25 18:02
2021-11-25 18:47
2021-11-25 11:49
czy dziennie przejeżdza nimi 5 czy 7-miu rowerzystów. Bo to duża różnica jest. (wzrost o 40%)
2021-11-25 13:32
zgadzam się w 100%, skoro już tyle się inwestuje to powinno się też pokazywać na podstawie rzetelnie przeprowadzonych badań jakie są tego efekty, ale u nas tylko propaganda i chwalenie się kupionymi nagrodami ...
2021-11-25 14:20
2021-11-25 15:09
oczekuję rzetelnych danych, a w te jakoś nie wierzę ....
2021-11-25 16:45
Temat ścieżek rowerowych i rowerzystów, to temat rzeka. Ale wystarczy spojrzeć w twarde dane GUS'u przytoczone ledwo dwa miesiące temu na tym portalu -
Temat ścieżek rowerowych i rowerzystów, to temat rzeka. Ale wystarczy spojrzeć w twarde dane GUS'u przytoczone ledwo dwa miesiące temu na tym portalu - https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Po-co-nam-dzien-bez-samochodu-n159765.html . Z danych jasno wynika, że nawet trzykrotne zwiększenie długości ścieżek rowerowych w Trójmieście nie spowodowało zmiany upodobań komunikacyjnych mieszkańców. Jakoś nie widać gwałtownego boomu w przesiadaniu się na rowery. Tłumu rowerzystów nie ma i nie będzie. Wręcz przeciwnie. Za to doskonale widać, jak gwałtownie przyrasta liczba samochodów, które też muszą po czymś jeździć. Także szanowni włodarze miasta, warto czasami czytać statystyki i na ich podstawie podejmować decyzje inwestycyjne, bo inwestowanie w kolejne kilometry ścieżek rowerowych mija się z celem i jest marnotrawieniem środków budżetowych. Proszę zrozumieć, że nie wykreuje to zmiany zachowań mieszkańców. Naprawdę warto podążać za upodobaniami mieszkańców, a nie na siłę je zmieniać.
2021-11-25 20:24
rowerowy ?
2021-11-25 20:30
Redłowo - Obłuże dużo większą ich liczbę mimo chłodów.
Jak przychodzi mi toczyć się autem w popołudniowym korku na Wiśniewskiego ok. 20 minut (do wjazdu na estakadę), to obok średnio wtedy przejeżdża
Redłowo - Obłuże dużo większą ich liczbę mimo chłodów.
Jak przychodzi mi toczyć się autem w popołudniowym korku na Wiśniewskiego ok. 20 minut (do wjazdu na estakadę), to obok średnio wtedy przejeżdża kilkanaście osób na rowerach.
Zatem nie pitol bzdur.
A latem to też widzisz tylko max. 7 osób ? A teraz rowerowi kurierzy glovo i pozostali schowali się ?
2021-11-25 22:23
Ok. Piszesz "przejeżdża kilkanaście osób na rowerach". Wszystko się zgadza. A ile w tym samym czasie na wspomnianej przez Ciebie trasie jest samochodów? Próbowałeś choć raz policzyć?
Wiesz, ja nie mam problemu z
Ok. Piszesz "przejeżdża kilkanaście osób na rowerach". Wszystko się zgadza. A ile w tym samym czasie na wspomnianej przez Ciebie trasie jest samochodów? Próbowałeś choć raz policzyć?
Wiesz, ja nie mam problemu z rowerzystami. Tylko szlag mnie trafia, jak wynosi się ich na piedestał. A przecież to tacy sami uczestnicy ruchu drogowego i względem innych uczestników ruchu jest ich garstka. I te proporcje nigdy się nie zmienią. To nie Kopenhaga.
2021-11-25 11:53
2021-11-25 13:05
tak to bedzie ,ale ludzie z samorzadu maja pyche
2021-11-25 15:11
Przyjemnie jest poczytać coś mądrego.Szkoda,że na tak przykry temat,tj,jak nasza Gdynia tonie...
Szkoda,że nie widzę,aby Gdynianie się zjednoczyli w tej ważnej kwestii i wyszli na ulice i parkingi,które stoją często puste,bo nie stać ludzi je opłacać...
2021-11-25 18:40
jak sie przyjdzie kurka pieszo? rikszą? sama już nie wiem, co myśleć. Bo komunikacja lezy. szczególnie łącznosć z Gdańskiem, zero sprawnej.
2021-11-25 19:34
Taka prawda, porobiono miejsca parkingowe dla rowerów, żeby zająć miejsca parkingowe, a nie dla rowerów, bo ich nie ma. Zrobione miejsca postojowe dla dostaw, a ich nie ma, co więcej żabkowy samochód podjeżdża na chodnik
Taka prawda, porobiono miejsca parkingowe dla rowerów, żeby zająć miejsca parkingowe, a nie dla rowerów, bo ich nie ma. Zrobione miejsca postojowe dla dostaw, a ich nie ma, co więcej żabkowy samochód podjeżdża na chodnik - nie ma sensu dźwigać palet z drugiej strony ulicy. Czemu nie ma porządnego taniego parkingu w centrum? Nie ma to nic wspólnego z mieszkańcami tylko z brakiem pomysłu miasta i z nastawieniem na dwa miesiące turystów - tylko oni nie płacą tu podatków, i ja przez Polski Bezwład tez nie będę i nie mam żadnych wyrzutów sumienia. Zresztą niech robią co chcą, za 25 lat to centrum zatonie, trzeba je opuścić i przez 10 miesięcy niech stoi puste, bo NIC, poza obecnymi mieszkańcami, tu nie ma...
2021-11-26 10:04
To, że jest pusto to raczej nie wina wyglądu ulic, a raczej cen, tego że ludzi nie stać na to aby kupić mieszanie w centrum.
2021-11-25 09:38
Opinia wyróżniona
Piękny projekt miejmy nadzieje wykonanie będzie równie dobre
2021-11-25 11:26
buhahahaha......piekny projekt,nie rozśmieszaj mnie i innych.Za te grosze co oni chcą przeznaczyć na te remonty to eyjdzie byle g...........Kawalek 120 metrowego remontu na Abrahama kosztował ponad 10 baniek ,i jakoś to
buhahahaha......piekny projekt,nie rozśmieszaj mnie i innych.Za te grosze co oni chcą przeznaczyć na te remonty to eyjdzie byle g...........Kawalek 120 metrowego remontu na Abrahama kosztował ponad 10 baniek ,i jakoś to tam wygląda.A tu na 10 razy dluższą ulice przeznaczają niecałe 10 baniek.Można sobie wyobrazić jak byle jak będzie to zrobione,ale grunt że będzie remont.
2021-11-25 11:54
2021-11-25 14:13
2021-11-25 09:57
ulice to serce tego miasta, powinny być łatwo dostępne dla kazdego, młodego i starego a nie tylko dla zdrowych i autobusem...Takie ograniczenia szybko wypłoszą z miasta turystów. Pojadą do Sopotu i Gdańska, tam jest
ulice to serce tego miasta, powinny być łatwo dostępne dla kazdego, młodego i starego a nie tylko dla zdrowych i autobusem...Takie ograniczenia szybko wypłoszą z miasta turystów. Pojadą do Sopotu i Gdańska, tam jest miejsce do parkowania. Parkingi podziemne w centrum, koło plaży, naziemne.. jakiekolwiek...na rogatkach miasta z dobra komunikacją w główne miesca w Gdyni...Deptaki i likwidacja miejsc parkingowych, jak bądą parkingi i spłacony dług a nie podcinać finanse miasta. Ciekawe czy też by tak zrobli..płacąc za konsekwencje swoich decyzji z wlasnej kieszeni...
2021-11-25 11:41
Jestem mieszkańcem Gdyni, ale na spacer czy do knajpki wolę pojechać do Gdańska.
2021-11-25 15:15
I wolisz stać w korkach do Gdańska? Bo mało knajpek w Gdyni, tudzież terenów spacerowych?
Szkoda gadać, większość wypowiedzi pochodzi od ludzi, którzy najwyraźniej w Gdyni nie mieszkają, albo co najmniej - w imię zasad i zgodności z własnymi teoriami - w centrum nie bywają.
2021-11-25 11:42
Od kiedy pamiętam na parkingu podziemnym pod Placem Grunwaldzkim są wolne miejsca, pod Riwierą też, pod hotelem Gdynia, i wiele innych. Tylko niestety nie można zaparkować 10 m od iejsca docelowego i to jest główny ból z
Od kiedy pamiętam na parkingu podziemnym pod Placem Grunwaldzkim są wolne miejsca, pod Riwierą też, pod hotelem Gdynia, i wiele innych. Tylko niestety nie można zaparkować 10 m od iejsca docelowego i to jest główny ból z którym tu wielu się zmaga. PS, jak pojada do Sopotu albo do Gdańśka to na Starym Mieście zaparkują sobie , albo na monciaku , i za darmo wszędzie , pełno wolnych miejsc :-D
2021-11-25 14:07
się rządzi ponad 20 lat
2021-11-25 10:15
Po co ta ściema z konsultacjami społecznymi?!? Budżet na najważniejsza ulice w mieście-która łączy dworzec PKP z woterfrontem, raptem 5mln? Ile poszło na sam pomnik na swerku? Coś ponad 3mln-czy ktoś tu jest normalny. Gdzie pieniądze na oświetlenie, zieleń, porządne materiały wykończeniowe? To będzie malowanie trupa i tyle. Kicham na to
2021-11-25 19:08
2021-11-25 10:25
Zacznijcie od skrzyżowania, dla niektórych zwanym rondem (niesłusznie) między dworcem a Sądem !
2021-11-25 10:27
Wcześniej powinny powstać parkingi kubaturowe a przynajmniej równolegle do remontu.
2021-11-25 10:37
I znów ograniczenia dla kierowców, same knajpy i ogródki piwno-alkoholowe zwłaszcza zimą dla turystów, a o potrzebach mieszkańców centrum się nie myśli. Nikt z mieszkańców centrum nie będzie parkował za darmo na
I znów ograniczenia dla kierowców, same knajpy i ogródki piwno-alkoholowe zwłaszcza zimą dla turystów, a o potrzebach mieszkańców centrum się nie myśli. Nikt z mieszkańców centrum nie będzie parkował za darmo na Chwarznie, no chyba, że będzie złośliwy i zrobi to celowo. Architekci zapomnieli, że Gdynia ma dobry dla przeciągów układ ulic, ale słońca na Abrahama czy Starowiejskiej za wiele nie ma ze względu na wysokość zabudowy więc po co te bary i puby skoro nie będzie tam ludzi bo zimno? I jeszcze jedno sprostowanie do artykułu, Starowiejska ma dwa skrzyżowania newralgiczne z 3 Maja i Władysława IV, ale nigdy nie miała skrzyżowania z 10 Lutego. Widać, że ktoś tu nie zna miasta i jego specyfiki. Starowiejska prowadzi od ulicy Świętojańskiej do ul. Dworcowej, a nie do 10 Lutego i tak było od zawsze, redaktorze.
2021-11-25 10:45
Odwdzięczę się na wyborach.
Dostaniecie też za to, że minęło 30 lat od obalenia komuny, a na starowiejskiej dalej chodniki pamiętające lata 70-80.
2021-11-25 11:55
2021-11-25 11:27
Wyglądają na szybko demontowane, aby pozostawić sobie możliwość powrotu do poprzedniego stanu. Żeby uprzywilejowanych kierowców bardziej nie rozwścieczyć?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.