2019-10-21 08:47
stop obwodnicy kosztem lasu!
2019-10-21 08:47
Szczurek w swojej ostatniej (w końcu) kadencji chce sobie zrobić dobrze z dojazdem do domu. A 1/3 mieszkańców z dzielnic północnych niech dalej stoi w korkach. Dramat
2019-10-21 09:17
Mimo wszystko życzę nam wszystkim, by nareszcie na to miejsce przyszedł ktoś młody, inteligentny i energiczny. Realista, bez Potiomkinowskiej fantazji.
2019-10-21 08:49
Pan Prezydent jest przekonany że ........... to już coś.
Projekt kilka milionów a potem się okaże że brak kasy !!!
2019-10-21 09:00
Obwodnica, czyli przeniesienie korków sprzed Witomina na Kielecką, przed Węzeł F. Cegielskiej. Paradoksalnie stracą na tym przede wszystkim mieszkańcy Witomina - w tej chwili jadąc czy to do centrum czy obwodnicy
Obwodnica, czyli przeniesienie korków sprzed Witomina na Kielecką, przed Węzeł F. Cegielskiej. Paradoksalnie stracą na tym przede wszystkim mieszkańcy Witomina - w tej chwili jadąc czy to do centrum czy obwodnicy wjeżdżają przed korek. Po wybudowaniu obwodnicy będą stawali na jego końcu. Sama budowa to wycięcie kilku tysięcy drzew i autostradowa opaska wokół dzielnicy. Gratuluję, właśnie tracicie dostęp do lasu. Ale po co iść do lasu, skoro można popatrzeć na asfalt i beton... W nocy również będzie można słuchać wyścigów motocykli, a nie śpiewu ptaków. Ta budowa to również zamach na komunikację zbiorową, która straci jakąkolwiek rację bytu - samochodem z Wiczlina za Witomino 5 minut, autobusem 30, a następnie razem w korku drugie 30 minut. Kto skorzysta z takiej oferty? Czy miasto patrzy na długofalowe cele? Czy w tym mieście ktoś w ogóle zastanawia się nad skutkami budowy tej drogi? Przecież ona, prócz dewastacji przyrody na niespotykaną w Gdyni skalę, doprowadzi do drogowego armagedonu. Panie Szczurek, w innych miastach prezydenci rozwijają transport publiczny, pan oszukujesz ludzi wizjami autostrad przez las i koleją na Wiczlino, której nikt w urzędzie nie ma zamiaru budować.
2019-10-21 10:34
1. Nie ma innego sposobu rozwiązania problemu poza jeszcze zakazem poruszania się samochodem albo zaniechaniem rozbudowy Gdyni Zachód.
2. Człowiek jednak jest nieco ważniejszy niż drzewa więc chociaż wycinka boli
1. Nie ma innego sposobu rozwiązania problemu poza jeszcze zakazem poruszania się samochodem albo zaniechaniem rozbudowy Gdyni Zachód.
2. Człowiek jednak jest nieco ważniejszy niż drzewa więc chociaż wycinka boli to jednak obwodnica poprawi komunikację. Nie nazwałbym dewastacją przyrody wycinki drzew o ile ma ona zapobiec dewastacji człowieka.
3. Mieszkańcy Witomina stoją w korkach codziennie w drodze powrotnej. W tych samych korkach stoją mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina. Sytuacja związana z powrotem poprawi się więc niewątpliwie. Sytuacja z dojazdem do centrum może być rzeczywiście trudniejsza dla mieszkańców Witomina ale z pewnością nie pogorszy się dojazd dla mieszkańców Chwarzna. Trudno narzekać na taką sytuację.
2019-10-21 14:08
I w sumie znalazłeś rozwiązanie. Należy robić wszystko by zaniechać dalszej suburbanizacji. Efekt chwilowego polepszenia będzie widoczny tylko przez kilka tygodni. W tym czasie wiele osób widząc chwilową poprawę
I w sumie znalazłeś rozwiązanie. Należy robić wszystko by zaniechać dalszej suburbanizacji. Efekt chwilowego polepszenia będzie widoczny tylko przez kilka tygodni. W tym czasie wiele osób widząc chwilową poprawę zrezygnuje z komunikacji zbiorowej widząc luz na ulicy, aż do jej zapchania. Następnie zacznie się ścinanie kursów autobusów (bo więcej osób jedzie samochodami), co doprowadzi do kolejnego odpływu pasażerów. To jest standardowy model, opisany w wielu książkach. Wystarczy poczytać...
2019-10-21 10:46
większych głupot nie czytałem
2019-10-21 10:55
2019-10-21 09:02
Zapraszajmy więcej samochodów do centrum miasta. Co może pójść nie tak?
2019-10-21 09:05
Wyrzucić forsę na projekt drogi na budowę której nie ma pieniędzy. A może o czymś nie wiemy, i na przykład na parkingu pod UM trysnęła ropa?
2019-10-21 09:19
i co na to sąsiad?
;)
2019-10-21 09:47
Ale najwyżej z nosa
2019-10-21 09:52
jeżeli nadal będzie rządził ten nieudacznik to obwodnica nie powstanie
2019-10-21 10:00
Szczurzyzna robi sobie obwodnice z Urzedu Miasta do domu zeby w 5-10 minut byc na obiadku, a Polnocna Strona Miasta jak stala w korkach tak stoi w godzinach szczytu 1-2 godzin 10 km Srodmiescie -- Obluze Oksywie Pogorze
Szczurzyzna robi sobie obwodnice z Urzedu Miasta do domu zeby w 5-10 minut byc na obiadku, a Polnocna Strona Miasta jak stala w korkach tak stoi w godzinach szczytu 1-2 godzin 10 km Srodmiescie -- Obluze Oksywie Pogorze Babie Doly. Wyremontowali 200 m przez rok za bagatelne pieniadze odcinek ktory nic nie wnosi do uplynnienia ruchu na Plk Dabka. Sami uczciwi wlodarze i prywaciarze.
2019-10-21 10:07
Proponuje makiety i wirtualizację Gdyni jaka mogła by być gdyby nie... Eeee ale to już jest :-)
2019-10-21 10:10
Prawdopodobnie projekt ma być w 2021 zatwierdzenie i przetarg pewnie potrwa do 2023 start budowy rozpocznie się około 2024 roku i zakończy się gdzieś w 2026. Prawdopodobnie do 2026 roku na Chwarznie i Wiczlinie
Prawdopodobnie projekt ma być w 2021 zatwierdzenie i przetarg pewnie potrwa do 2023 start budowy rozpocznie się około 2024 roku i zakończy się gdzieś w 2026. Prawdopodobnie do 2026 roku na Chwarznie i Wiczlinie przybędzie kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy nowych mieszkańców którzy będą przez kilka lat jeździć w coraz to większych korkach przez Witomino. Uwaga to jeszcze nie koniec prawdopodobnie może być taka sytuacja że w najbliższych latach w Gdyni będzie rządzić inna partia która nie będzie chciała dalej ciągnąć tej budowy i całość inwestycji odroczy się o kolejne lata lub nie zostanie w ogóle zrealizowana.
2019-10-21 10:57
więc szacowania 'ekspertów' o obwodnicy niezbędnej w 2040 nie są wcale przsadzone..
2019-10-21 11:49
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.