Opinie (218) 8 zablokowanych

  • kabaret

    Miasto powinno dbac o wszystkie ulice...a robią ankiety i glosowania, zeby naprawic jedną...niech mieszkancy porywalizuja w konkursie...ten dreszczyk emocji... " w koncu naprawią tą dziurawą jezdnie, moze sie uda... brrrrr...

    • 7 0

  • wy tu pierdu pierdu

    a są większe problemy, na ulicy na której nie ma kanalizacji, a są takie w Gdańsku, planuje się ścieżkę rowerową. Fakt, że ta ścieżka, przynajmniej teoretycznie zepchnie rowery z jezdni i poprawi jej drożność. Ale stojący od dwóch lat projekt dokończenia kanalizacji na Kartuskiej nie ma końca.Może by tak po bożemu zrobić kanalizację a potem ścieżkę?

    • 4 1

  • Jakaś paranoja (1)

    Zdecydowana większość gdańskich ulic wymaga zmiany! Zamiast topienia kasy w ECS-ach, kolejnych niepotrzebnych muzeach, forach, kunsztach i instytutach równości już dawno należało wyremontować jezdnie, naprawić chodniki, zadbać o zieleń i czystość. A nie teraz wielka łaska "wskaż jedną ulicę do zmiany". No ale na wymianie chodnika trudniej przyciąć kasę

    • 6 4

    • Teraz piszesz o topieniu pieniędzy w ECSach?...

      ...a przy wyborach głosowałeś na pis dzielców... :P

      • 3 1

  • Takich ulic (2)

    W Gdańsku do remontu jest co najmniej 100.....

    • 7 2

    • No i ... ?

      Popisałeś się, że znasz liczbę ulic do remontu? Zabłysnąłeś na forum? To teraz wróć do artykułu, przeczytaj go w końcu uważnie, i znajdź miejsca, gdzie są opisane zasady tej akcji... :P

      • 2 2

    • 1000

      • 2 1

  • Co tam ulice - ważniejsze akwarium (4)

    Przecież każdy mieszkaniec Gdańska będzie tam bywać setki razy. A ulica to tylko ulica. Nic się nie stanie jak będzie syf i dziury.

    Do ulicy ciężko doczepić dyrektora, zastępców, kierowników - jednym słowem ludzi żyjących z naszych podatków. Co innego z akwarium - hulaj dusza - zatrudnienie jak w Centrum Solidarności plus pewnie

    Przecież każdy mieszkaniec Gdańska będzie tam bywać setki razy. A ulica to tylko ulica. Nic się nie stanie jak będzie syf i dziury.

    Do ulicy ciężko doczepić dyrektora, zastępców, kierowników - jednym słowem ludzi żyjących z naszych podatków. Co innego z akwarium - hulaj dusza - zatrudnienie jak w Centrum Solidarności plus pewnie wianuszek firm od karmienia rybek. Doświadczenia z ECS już są. A nie zapominajmy o „lodach” na etapie realizacji.

    Może warto aby Władza zobaczyła jak wyglądają ulice przy których mieszkają zwykli mieszkańcy i przy których ciężko znaleźć miejsce dla dewelopera. Takich ulic jest w Gdański od groma.

    • 16 5

    • akwarium buduje kapitał prywatny (2)

      ulice kształtują wydatki publiczne

      • 2 5

      • buduje kapitał prywatny (1)

        ale za pieniądze miejskie, czyli słynne partnerstwo publiczno-prywatne

        • 4 1

        • Nie :P

          • 0 2

    • Narzekasz tylko dla narzekania?

      Nie widzę żadnej konkretnej propozycji. Zwykły hejt. Zwykła chęć popisania się, że już umiesz pisać! :P

      • 0 2

  • Ulice ,przecież to powinno być a nie jeszcze o to walczyć .Ludzie to xxi wiek a my walczymy o coś co po prostu powinno być

    • 6 2

  • Niemoc (6)

    Zadam proste pytanie: Na jakie przedsięwzięcia idą nasze podatki gminne? Zdjęcia pokazują wieloletnią niemoc, bezradność Budynia i budyniowych urzędasów. Starówka to nie wszystko... W zestawieniu brakuje " najpiękniejszej drogi " biegnącej do naszej perełki jaką jest Twierdza Wisłoujście. Wstyd na cały świat. Turyści przecierają oczy ze zdumienia.

    • 10 3

    • lokator - po pierwsze nie smuć! (4)

      NIe wiesz jak ta Twierdza wyglądała w latach 70-tych.

      Miasto idzie powoli, ale do przodu.

      Prowadziłem po mieście nad Motławą kilkadziesiąt grup obcokrajowców przez kilka dziesiątków lat. Zwykle im bielały oczy z zaskoczenia tempem poprawy warunków życia i wyglądem miasta.

      • 3 7

      • Wstyd (3)

        Kochaniutki nie widziałeś obywateli Danii spadających z rowerów na ul. Ku Ujściu. Nawet nie możesz sobie wyobrazić mojego wstydu jako mieszkańca Gdańska Opinia idzie w świat. Ps. na twierdzy spędzaliśmy dzieciństwo, dając na piwo cieciowi, aby móc poszaleć między beczkami z zacierem Dagomy lub po prostu pobawić się w żołnierzy. W sercu mam ten zabytek i zależy mi na jego slawie..... dodam chlubnej sławie. Budyń liczył, że wyremontuje tą drogę port. No i się przeliczył.

        • 4 2

        • Odp. dla "Lokatora"...

          Dawniej bawiłeś się tam w żołnierzy, a teraz ci wstyd "jako mieszkańcowi Gdańska" ? Właśnie przez takie zabawy ruiny są jeszcze większymi ruinami... A cieć jak dostał na piwo, to na pewno sumiennie pilnował w nocy, żeby po waszych zabawach nie przyszli pijacy, i nie zrobili większych spustoszeń.. co za hipokryzja! :/

          • 1 1

        • nie wciskaj mi opinii, których nie wyraziłem (1)

          oczywiście naprawa nawierzchni ulicy Ku Ujściu jest potrzebna.

          Samo Wisłoujście jest w dużo lepszym stanie niż kiedyś, ale nie od razu Kraków zbudowano.

          • 4 0

          • ....A jaką to opinie Tobie wcisnąłem? Opisałem tylko fakty.

            • 2 0

    • Znawco Gdańska,

      ksywę Prezydenta znasz, a nie wiesz, że w Gdańsku nie ma "Starówki"? Co do drogi do TW - masz rację, wstyd jak wygląda. Niemniej nazywanie TW "perełką" jest nieuzasadnione. Owszem, wiele lat remontu powoli zaczyna przynosić efekt, ale sam obiekt jest na razie nie perełką, a "wstydem na cały świat". Chyba rzadko tam zaglądasz, skoro nie wiesz, jak

      ksywę Prezydenta znasz, a nie wiesz, że w Gdańsku nie ma "Starówki"? Co do drogi do TW - masz rację, wstyd jak wygląda. Niemniej nazywanie TW "perełką" jest nieuzasadnione. Owszem, wiele lat remontu powoli zaczyna przynosić efekt, ale sam obiekt jest na razie nie perełką, a "wstydem na cały świat". Chyba rzadko tam zaglądasz, skoro nie wiesz, jak wyglądają obiekty od środka - niemniej, zmiany idą szybko ku dobremu. Na całym świecie jest tak, że dróg dojazdowych nie remontuje się w trakcie remontu obiektów, lecz na jego koniec, więc Twoja propozycja upadłaby już w przedbiegach. Widząc Twój komentarz, przecieram oczy ze zdumienia... :P

      • 0 3

  • A co z Danusi i Zawiszy Czarnego?

    Obie ulice miały być przedłużeniem tego co zrobiono na Wajdeloty a na tą chwilę postawiono tylko latarnie. Stoi wszędzie milion samochodów a miały być tylko dla mieszkańców tych ulic a nie warszawiaków. Kamienice są zrobione w połowie tylko na Danusi a Zawiszy Czarnego żadna do tej pory. Są to bardzo uczęszczane miejsca. Przy Zawiszy Czarnego znajduje się potężny gmach Nest Banku i szkoły ubezpieczeń a przy Danusi Urząd statystyczny. Warto je zrewitalizować!

    • 4 0

  • tramwaj na ul.Obr.Wybrzeża - kiedy ?

    część ulicy jest jednokierunkowa kiedy będzie cała wraz z tramwajem?

    • 3 1

  • wszystko zawalone szrotami a gdzie nowe drogi dla rowerów? (16)

    • 56 64

    • Serio nie widać? (6)

      Cały czas robią nowe drogi rowerowe. Po co one są skoro rowerzyści i tak jeżdżą po ulicach i narażają się na wypadki rowerowe.

      • 11 7

      • po co budować nowe jezdnie, gdy kierowcy jeżdżą także po drogach dla rowerów (4)

        i parkują na chodnikach, narażając na wypadki nie tylko siebie samych ale i innych użytkowników dróg: pieszych i rowerzystów?

        Drogi dla rowerów nie powinny być budowane z myślą o odbieraniu kolarzom
        i doświadczonym rowerzystom prawa do jazdy po jezdni.

        Niestety tak to jest interpretowane przez wielu mieszkańców, warto to przekonanie zmienić.

        • 5 4

        • (2)

          Lubię jazdę rowerem, ale tutaj się akurat mylisz. Według prawa, jeśli wzdłuż jezdni jest poprowadzona droga rowerowa, masz obowiązek nią jechać.

          • 4 2

          • pozwalam sobie zauważyć, że to prawo, mimo że obowiązuje, nie jest sensowne (1)

            Znam kraje o wysokiej jakości życia, w których korzystanie z wydzielonych dróg dla rowerów prowadzących obok jezdni nie jest obowiązkowe.

            W tych krajach poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego jest dużo wyższy niż w Polsce.

            Rowerzyści na jezdni wpływają pozytywnie na styl jazdy kierowców - uspokajają ruch i dzięki ich

            Znam kraje o wysokiej jakości życia, w których korzystanie z wydzielonych dróg dla rowerów prowadzących obok jezdni nie jest obowiązkowe.

            W tych krajach poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego jest dużo wyższy niż w Polsce.

            Rowerzyści na jezdni wpływają pozytywnie na styl jazdy kierowców - uspokajają ruch i dzięki ich obecności w ruchu drogowym jest na drogach miejskich mniej wypadków, a jeśli te wypadki zaistnieją, ich ofiary mają lżejsze obrażenia.

            Prawo można zmieniać: ważne, by to robić w sensownym kierunku.

            • 1 4

            • I ten spokój na drodze nie ma żadnego związku z kierowcami jadącymi 50 po mieście

              i 30 w centrum, ale jest zasługą rowerzystów dopuszczonych do ruchu?

              Prawo jest jak najbardziej w porządku, chodzi o brak konsekwencji przy jego łamaniu i wykorzystywaniu tego faktu przez 99% kierowców (rowerzystów też, ale oni rzadko powodują ofiary).

              • 4 0

        • Następny doświadczony kolarz.

          Doświadczony kierowca ma prawo omijać dziury na jezdni jadąc drogą dla rowerów?

          A może biegacze powinni biegać po DDRach, w końcu są zbyt szybcy na chodniki?

          Brzmi głupio, nie?

          • 5 2

      • Cały czas robią nowe parkingi

        Po co one są, skoro kierowcy i tak parkują na chodnikach, ścieżkach i trawnikach?

        • 12 6

    • bo trzeba zlikwidowac miejsca parkingowe dla blachosmrodów i w prowadzic oplaty za wjazd od miasta (4)

      • 13 12

      • Sprawdzać obowiązkowe wyposażenie rowerów (3)

        Zaraz po wprowadzeniu egzaminu na kartę rowerową i obowiązkowego OC. Jak nie zdasz to możesz jeździć po szkolnym boisku.

        • 10 6

        • Może najpierw wyegzekwować OC na kierowcach? (2)

          Według CEPiKu 1/3 samochodów nie ma OC.
          Przeglądy też wołają o pomstę do nieba.

          • 7 2

          • Bzdur nie gadaj (1)

            Tylko 2 mln samochodów nie ma OC a w Polsce zarejestrowanych jest prawie 30 mln pojazdów

            Czyli 1/15

            A jak auto nie ma OC to i tak wystepujesz do UFG o oni ci wpłacają

            • 3 7

            • Dane z CEP zeszłego roku, opublikowali raport wtedy:

              1. posiadających status zarejestrowanych - ogółem 28 678 674
              2. podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (OC) posiadaczy pojazdów mechanicznych - 28 678 674,
              3. posiadających aktualną polisę OC - 18 606 312,
              4. bez aktualnej polisy OC - 10 072 362,
              4. posiadających ważne badanie techniczne - 16 621 078,
              5. bez badań technicznych - 12 057 596.

              Prawie połowa samochodów nie powinna w ogóle być na drogach...

              • 5 3

    • Boszsz..znow te rowry...

      • 5 3

    • A wasze rowerki to same nowiutkie torpedy? (1)

      Zróbcie sobie podwieszane na latarnia drogi rofferoffe.

      • 8 15

      • No, pełnoletnich dużo nie ma

        I nikt nie próbuje się usprawiedliwiać, że 'kiedyś to były rowery', dlatego jeżdżę gruzem :)

        • 3 4

    • Won z rowerami

      • 17 21

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.